Se indlæg|
Thai laege i Danmark?
|
|
| Yello |
Lagt på d. 24/04-2011 21:53
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Jeg har soegt efter en thailandsk laege i DK men ikke fundet. Skulle derv her p[ seitet vaere nogen der er bekendt med, at en thailandsk laege praktiserer i DK. Ikke at thailandske laeger noedvendigvis er dygtigere end danske, selvom mange nok er det, men jeg taenker mere paa sproglige fordele. Yello |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 25/04-2011 04:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Du ved godt at du har krav på en gratis tolk ved læge behandling ? Sådan er det ihvertfald i Vejle ! |
|
|
|
| Yello |
Lagt på d. 29/04-2011 08:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Der kom ingen svar, så noget tyder på at der ikke er nogen. Yello |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/04-2011 09:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Der findes ikke læger i DK med thailandsk baggrund, jf. Praktiserende Lægers Organisation. Hjemlen til at yde tolkebistand i forbindelse med lægehjælp er fastsat i Sundhedslovens § 50, men der er en ændring på vej for borgere (patienter i dette tilfælde) der har boet i DK i længere tid |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 29/04-2011 18:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
sudsakhon skrev: Der findes ikke læger i DK med thailandsk baggrund, jf. Praktiserende Lægers Organisation. Hjemlen til at yde tolkebistand i forbindelse med lægehjælp er fastsat i Sundhedslovens § 50, men der er en ændring på vej for borgere (patienter i dette tilfælde) der har boet i DK i længere tid hvorfor ikke bare kalde det brugerbetalning for alle med anden etnisk bagrund, herunder også FS med fuldtids job som betaler top skat. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 30/04-2011 10:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Man kan jo kalde det hvad man vil, men mon ikke der er lidt ræsonnement i at lade folk selv betale for tolkebistand når de har boet i DK i over 7 år (som er ændringen på vej) Jeg har som tolk masser af gange tolket for folk, der har boet i DK i både 20 og 30 år. Til ganske normale møder med myndighederne.. Jeg tjener penge på det, men synes, at det er spild af vores fælles skattekroner. Vi taler ikke her om traumatiserede flygtninge, men om thailændere, der er kommet til DK ved FS. Det gider jeg ikke betale for! Den udgift må de selv udrede! men når vi får en rød regering (hvad der nok kommer senest til november) kan vi jo tage tråden op igen, og se hvilke regler de mener var så uretfærdige da de var i opposition, men som de så faktisk ændrer.tror ikke at der bliver ændret ret meget. (Upopulære regle, som allerede er indført af andre. Det er således "gratis" at lade som ingenting og lade "skylden" være andres ). Men lad os nu vente og se.. |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 30/04-2011 11:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
TG950 skrev: sudsakhon skrev: Der findes ikke læger i DK med thailandsk baggrund, jf. Praktiserende Lægers Organisation. Hjemlen til at yde tolkebistand i forbindelse med lægehjælp er fastsat i Sundhedslovens § 50, men der er en ændring på vej for borgere (patienter i dette tilfælde) der har boet i DK i længere tid hvorfor ikke bare kalde det brugerbetalning for alle med anden etnisk bagrund, herunder også FS med fuldtids job som betaler top skat. Hvis man ikke har lært dansk efter 7 år er man ikke interresseret i at lære det , og det skal alle andre vel ikke betale for Swed
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.