Se indlæg
 Udskriv debat
Sin Sod
HJB
Der er jo mange klasse-skel i Thailand, og det er forskelligt fra provins til provins hvad der forventes af den kommende ægtemand at erlægge i Sinsod og guld.

Der er vel forskel på om det er en pige fra landet uden den store uddannelse, eller rigmandsdatteren fra Bangkok med universitetsuddannelse.

Er der egentlig nogen "tommelfinger regel" for beløbsstørrelsen ??

Har en diskussion kørende med andre angående dette.

God weekend

Den nysgerrige Smile

chris70
Du kunne jo begynde med at fortælle eller sammenligne hvad du gav din kone da du bliv gift.

Hvis der er en falang indblandet så stiger den, men rundt regnet 30.000 har de fleste jo nok råd til.
Wink

noisnabo
chris70 skrev:
Du kunne jo begynde med at fortælle eller sammenligne hvad du gav din kone da du bliv gift.

Hvis der er en falang indblandet så stiger den, men rundt regnet 30.000 har de fleste jo nok råd til.
Wink

Der er faktisk skrevet en udmærket artikel om sin sot:

Giftes med en thai - fakta om den thailandske medgift Sin Sot

http://www.thaila...eadmore=85

HJB
Takker for linket, men det giver jo som ikke rigtigt noget svar på summen/differencen mellem de forskellige status, (landarbejder eks. Isan og uddanned BKK pige)... det jeg savner er et sammenlignings grundlag.....

Håber ikke dette bliver misforstået, da man ikke kan sætte alle i samme bås, men min opfattelse er, at der ER og bliver GJORDT forskel på om du er fra landet, eller fra storbyen, (BKK ect.) samt familie, og uddannelse.

God weekend.

HJB
chris70 skrev:

Wink

Ingen Sinsod, da det aldrig kom på tale, men har støttet familien en god del (opkøb af jord, samt indfriet en del gæld for dem).... har aldrig modtaget noget krav om sinsod o.lign. fra familien eller konen...

hsn
HJB skrev:
Takker for linket, men det giver jo som ikke rigtigt noget svar på summen/differencen mellem de forskellige status, (landarbejder eks. Isan og uddanned BKK pige)... det jeg savner er et sammenlignings grundlag.....

Håber ikke dette bliver misforstået, da man ikke kan sætte alle i samme bås, men min opfattelse er, at der ER og bliver GJORDT forskel på om du er fra landet, eller fra storbyen, (BKK ect.) samt familie, og uddannelse.

God weekend.

Min kæreste har uofficielt været gift før. Der betalte manden 110.000 baht i Sin Sod. Ægteskabet blev aldrig registreret.
Hun er fra Isaan og hendes familie dyrker gummitræer. De er ikke velhavende, men ser ikke ud til at mangle noget.
Hun har en uddannelse på det lokale universitet og har aldrig været i "rismarken" eller i gummitræs plantagen.

HJB
hsn skrev:
HJB skrev:

God weekend.

Min kæreste har uofficielt været gift før. Der betalte manden 110.000 baht i Sin Sod. Ægteskabet blev aldrig registreret.
Hun er fra Isaan og hendes familie dyrker gummitræer. De er ikke velhavende, men ser ikke ud til at mangle noget.
Hun har en uddannelse på det lokale universitet og har aldrig været i "rismarken" eller i gummitræs plantagen.

Takker for et godt og fyldenstgørende svar Yo baby

HJB

sudsakhon
Har kendskab til flere tilfælde af krav om sinsot i millionklassen i forbindelse med ægteskab. Der var tale om veluddannede piger i BKK med familieforbindelse til forvaltningen på højere niveau og militæret.
Kender også en del tilfælde som ovenstående, hvor familien direkte har forbudt forholdet af frygt for "at tabe ansigt", ved at datteren giftede sig med en "jævn" udlænding.
De forsmåede ægtemænd var hhv. jurist og en anden var ingeniør, med helt ordinære jobs og lønninger. Men det var ikke "nok" for familien.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
helligaben
Vi skal til lokal bryllup d 14,

Jeg ved der er købt 2 bath guld som dd. er ca 42.000 thb hvad der ellers er af kolde kontanter ved jeg ikke endnu.

Det er 2 thaier fra fattige kår. uden videre uddannelse. men jeg vil tro fyren har været nede på knæ i banken, eller hos famillien.

Helligaben.
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

Spring til debat: