Se indlæg|
Besøgsvisum & flybillet
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 07/05-2011 12:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Jeg skal have besøg af min Thailandske kæreste, forhåbentlig i juli og august. Hun var her første gang primo dec 2010 til primo januar 2011. I den forbindelse blev hun godkendt via udlændingeservice København og pga lang ekspeditionstid der og uvidenhed her brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.Udlændingeservice fortæller mig nu, at vi kan nøjes med at reservere en billet til brug for ansøgningen. Jeg mener at have læst om det på DTW -at man kan reservere en billet for ca 500 Bath og så evt annullere den og købe en når visa er godkendt, men kan det nu. Er der nogen der kan hjælpe med om det er korrekt ? og hvor skal hun gå hen for at få den reservation ? meget gerne et konkret selskab/kontakt i Bkk . |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 07/05-2011 12:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Ja det er muligt. Jeg bruger Robert Kronberg til hjælp. Prøv at spørge ham. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/05-2011 20:03
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Du er da ganske velkommen til at kontakte mig på: Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 08/05-2011 02:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kan fåes på "Stable lodge! Soi 8 Shukumvit! Lige over for receptionen! Men ellers har jeg brugt "Thai integration" Gode og hjælpsomme mennesker! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 08/05-2011 03:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
Anjin skrev: Jeg skal have besøg af min Thailandske kæreste, forhåbentlig i juli og august. Hun var her første gang primo dec 2010 til primo januar 2011. I den forbindelse blev hun godkendt via udlændingeservice København og pga lang ekspeditionstid der og uvidenhed her brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.Udlændingeservice fortæller mig nu, at vi kan nøjes med at reservere en billet til brug for ansøgningen. Jeg mener at have læst om det på DTW -at man kan reservere en billet for ca 500 Bath og så evt annullere den og købe en når visa er godkendt, men kan det nu. Er der nogen der kan hjælpe med om det er korrekt ? og hvor skal hun gå hen for at få den reservation ? meget gerne et konkret selskab/kontakt i Bkk . Ja hun kan gå ind på hvilken som helst travelagency,som der er millioner af og lave en reservation til 200 baht. Tar hun ind på et officel thai air kontor er reservationen gratis.( taler af erfaring) Når den endelige rejse så skal bestilles bestiller du bare den billet du vil have. Din reservation annuleres automatisk, når du ikke henveder dig igen. |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 08/05-2011 08:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Tak for gode og konkrete svar . Min Thai kæreste mente, at hvis man havde foretaget en reservation og derefter fik godkendt visa, så skulle man også bruge dén billet der var brugt som reservation ifb med ansøgningen, men det forstår jeg sådan, at det ikke er nødvendigt, - dejligt da der jo er stor prisforskel ![]() Hvis man eks søger 1.7. til 1.9. og oplever at papirer igen sendes til Kbh og derfor ikke er godkendt før f.eks medio juli, vil man så få to mdr fra det tidspunkt, eller er det klogere så at søge 1.7. til 1.10. fra starten -og hun så evt bare rejser hjem "før" udløb ? (det bliver dejligt en dag at være mere rutineret og ikke stille så mange nørdede spørgsmål.....) ![]() |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 08/05-2011 09:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Anjin skrev: Tak for gode og konkrete svar . Min Thai kæreste mente, at hvis man havde foretaget en reservation og derefter fik godkendt visa, så skulle man også bruge dén billet der var brugt som reservation ifb med ansøgningen, men det forstår jeg sådan, at det ikke er nødvendigt, - dejligt da der jo er stor prisforskel ![]() Hvis man eks søger 1.7. til 1.9. og oplever at papirer igen sendes til Kbh og derfor ikke er godkendt før f.eks medio juli, vil man så få to mdr fra det tidspunkt, eller er det klogere så at søge 1.7. til 1.10. fra starten -og hun så evt bare rejser hjem "før" udløb ? (det bliver dejligt en dag at være mere rutineret og ikke stille så mange nørdede spørgsmål.....) ![]() Hun får en visum periode på 90 dage, fra den dag visum udstedes. Hun må gerne rejse hjem før, men visumet vil altid gælde længere. Når visum udstedes er det gyldigt mere end 90 dage. Dette er for at man kan nå, at få hende til landet. Hvis dagen ikke lige passer når det udstedes MEN... Hun må kun være i Danmark 90 dage fra udstedelse i visumperioden.Søg bare en realistisk dato for ønsket indrejse. Bliver den så ændret/skubbet, gør det ikke så meget. Dog skal der fremvises billet/reservation for at det kan udstedes. Så det går ikke, at hun har en billet der ligger før udstedelses dato. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 08/05-2011 14:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Shukomvit 90 Bangkok inde på gården---den svenske ambassade, og lige over for soy 7---en lille rejsebyro i et "skur" på gården, de hjälper med alt til små penge.
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/05-2011 15:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
hsn skrev: Anjin skrev: Tak for gode og konkrete svar . Min Thai kæreste mente, at hvis man havde foretaget en reservation og derefter fik godkendt visa, så skulle man også bruge dén billet der var brugt som reservation ifb med ansøgningen, men det forstår jeg sådan, at det ikke er nødvendigt, - dejligt da der jo er stor prisforskel ![]() Hvis man eks søger 1.7. til 1.9. og oplever at papirer igen sendes til Kbh og derfor ikke er godkendt før f.eks medio juli, vil man så få to mdr fra det tidspunkt, eller er det klogere så at søge 1.7. til 1.10. fra starten -og hun så evt bare rejser hjem "før" udløb ? (det bliver dejligt en dag at være mere rutineret og ikke stille så mange nørdede spørgsmål.....) ![]() Hun får en visum periode på 90 dage, fra den dag visum udstedes. Hun må gerne rejse hjem før, men visumet vil altid gælde længere. Når visum udstedes er det gyldigt mere end 90 dage. Dette er for at man kan nå, at få hende til landet. Hvis dagen ikke lige passer når det udstedes MEN... Hun må kun være i Danmark 90 dage fra udstedelse i visumperioden.Søg bare en realistisk dato for ønsket indrejse. Bliver den så ændret/skubbet, gør det ikke så meget. Dog skal der fremvises billet/reservation for at det kan udstedes. Så det går ikke, at hun har en billet der ligger før udstedelses dato. Du mener "anvendelsensperiode", hvor indrejse og udrejse skal være effektueret inden seneste: xx-xx-xxxx For det andet må Hun højst være i DK i 90 dage fra INDREJSDATOEN, indenfor "anvendelsensperioden"(derfor at man skal huske at tælle dagene). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 09/05-2011 16:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Lung Yao skrev: Du mener "anvendelsensperiode", hvor indrejse og udrejse skal være effektueret inden seneste: xx-xx-xxxx For det andet må Hun højst være i DK i 90 dage fra INDREJSDATOEN, indenfor "anvendelsensperioden"(derfor at man skal huske at tælle dagene). . Du har fuldstændig ret. Det gik lidt for stærkt, men mente selvfølgelig fra indrejse. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 09/05-2011 19:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Anjin skrev: koster ikke 1 bath - billet skal bare betales 14 dage før , hos alle thai agent i thailand
Jeg skal have besøg af min Thailandske kæreste, forhåbentlig i juli og august. Hun var her første gang primo dec 2010 til primo januar 2011. I den forbindelse blev hun godkendt via udlændingeservice København og pga lang ekspeditionstid der og uvidenhed her brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.Udlændingeservice fortæller mig nu, at vi kan nøjes med at reservere en billet til brug for ansøgningen. Jeg mener at have læst om det på DTW -at man kan reservere en billet for ca 500 Bath og så evt annullere den og købe en når visa er godkendt, men kan det nu. Er der nogen der kan hjælpe med om det er korrekt ? og hvor skal hun gå hen for at få den reservation ? meget gerne et konkret selskab/kontakt i Bkk . DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Duffi |
Lagt på d. 11/05-2011 06:24
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Man behøver ikke at købe en flybillet inden visumansøgning. Man skal bare præsentere en reservation af en flybillet samt en rejseforsikring. Nogen rejsebureauer tager betaling for at lave en billetreservation, sikkert fordi de har oplevet at billetten sluttelig købes andetsteds, mens andre rejsebureauer gør det gratis, i forventning om at du også køber billetten hos dem. Jeg bruger selv Majestic Travel i Bangkok ( / tel. +66 (0)2 652 2000) som er hurtige og yder en god rigtig service. Hos Majestic Travel koster en reservation ikke noget, ligesom du kan få pengene tilbage for rejse forsikringen (THB 2500), hvis der bliver givet afslag på visum. Finn;) Redigeret af Duffi d. 11/05-2011 06:29 |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 11/05-2011 11:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Tak til alle for de gode svar. Info er givet videre til Thai kæreste, som så kan få de nødvendige papirer uden at vi denne gang brænder fingrene Nu håber vi så bare ambassaden selv giver grønt lys denne gang. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/05-2011 18:02
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Anjin skrev: Tak til alle for de gode svar. Info er givet videre til Thai kæreste, som så kan få de nødvendige papirer uden at vi denne gang brænder fingrene Nu håber vi så bare ambassaden selv giver grønt lys denne gang.Vi yder samme service, så I er velkmne til at kontakte os: Thai-talende: 0 814 062 854 (10-17 på hverdage). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 12/06-2011 07:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Facit paa sagen er, at hun 14 dage efter ansoegningen fik godkendt sit besoegsvisum. Tak for de gode og konkrete raad, som vi dermed fik god erfaring med ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 











brændte vi en billet af som nåede at blive ubrugelig.




