Se indlæg
 Udskriv debat
tid på visum til Thailand?
thailandfreak
Hej DTW,

Jeg er ked af hvis emnet har været taget op førhen, men synes ikke rigtig jeg kunne finde noget om behandlingstiden på et visum til Thailand. Jeg kunne godt tænke mig at søge 1 års visum, men skal allerede derned d. 25 juni. Ville dette nemt kunne komme igennem eller ville det være bedre med Non immigrant visa? Har været i Thailand 5 gange på dette år, dog kun på normalt turist visa, da jeg ikke kunne få fri i længere perioder. Bor altid hos min kæreste og hendes familie og kunne godt tænke mig at bo der i en længere varende periode.

Har desværre ingen erfaring med dette, da det er første gang jeg skal have lavet dette. Så håber i vil være til stor hjælp Smile
På forhånd mange tak.

Evt. nogle små eller smarte fif til at få visa´et hurtigt igennem?Grin

Kim Ludvigsen
Det tager normalt kun fra et par dage til en lille uge at få et visum, så med mere end en måned til du skal rejse, behøver du vist ikke bekymre dig.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
cesse
thailandfreak skrev:

Evt. nogle små eller smarte fif til at få visa´et hurtigt igennem?Grin

Ja da der er der
ring til Konsulatet i Hvide Sande og spørg konsulen
Han har telefon tid mellem 10 og 12

Hilsen Cesse

thailandfreak
Mange tak for svarene Smile Vil jeg gøre hurtigst muligt så. Hvilket af disse ville være nemmest og mest realistiske at få? Smile Ville være skønt med det årlige, men tror dog det er rimelig svært

L
Så vidt jeg ved er max 3 mdr der udstedes herhjemmefra og så er det ellers visa run dernede
(med mindre du er over 50 år og kan få retirement visa)

men det kan da godt være jeg ikke er opdateret....... Hmmmmmm

thailandfreak
Det er jo også bedre ind intet Smile Dog er der desværre i denne sammenhæng 31 år til jeg kan indgå i den ordningSmile haha

Robert Kronberg
Der udstedes ikke et-års-visum på nogen/noget ambassade/konsulat, men der kan i visse tilfælde udstedes et et-års-multiple visum, der giver ret til x antal ophold på max tre måneder ad gangen i løbet af et år.

Men hvis du ikke er gift, over 50 år, har et job eller lignende, så tror jeg næppe, at du kan få det udstedt.

Men du kan jo ringe til konsultatet i Hvide Sande og spørge.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Hilux
Et års visum er intet problem. Du kan rejse ind på et turistvisum og derefter kontakte en sprogskole og få lavet et et års ED visa.

Hilux

thailandfreak
Hvad er et ED visa? og er du sikker på dette ville kunne lade sig gøre? Smile Ville være perfekt.

jesperfrb
Ed visa kan lade sig gøre, men det koster skole/studieprisen + skolens gebyr for at søge det!
Og som Robert skriver kan du ikke få et 1 års visa uden de omstændigheder er opfyldt, som han beskriver!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Hilux
Et ED visa er et visa der gives med det formål at studere (lære thai) i Thailand. Der stilles ingen krav om alder, tilhørsforhold, civilstatus m.v.
Det eneste det kræver er at du deltager i den undervisning der er planlagt i forbindelse med ansøgningen - og det er nu en god idé at lære sproget alligevel.
Typisk vil skolen lave alle papirer for dig, og alt efter hvilken skole det er kan prisen naturligvis variere. Du skal nok forvente at det koster ca. 5-6.000 for et års visa inkl. undervisning.
Hvis du ikke har brug for at udrejse i perioden, kan der normalt laves visa for et år - ellers for tre måneder ad gangen.

Hilux

bannok
Et non-immigrant vis gælder i et år, og når du lander i Bangkok med et sådan visa får du 3 måneders opholdstilladelse i Thailand, og hvis jeg ikke husker forkert, så kan du få stemplet passet hver 3. måned på immigrationen, men jeg er ikke helt sikker, men et nom-immigrant visa gælder i 15 måneder, fordi, hvis du lander i Bangkok dagen før det udløber, for så får du nemlig et 3 måneders stempel.
Og det er lidt individuelt hvem der kan får et non-immigrant visa, hvis du kan overbevise dem om at du har stærke relationer/bånd til Thailand så kan det godt være at du får et non-immigrant visa udstedt. Jeg fik udstedt et non-immigrant visa før jeg blev Thai gift, min Thai dame skrev en erklæring om at jeg opholdt mig for det meste i Thailand sammen med hende, og det var åbenbart nok til at jeg fik et non-immigrant visa, og så selvfølgelig så de alle Thai stemplerne i mit pas, jeg fik mit visa i København på den Thailandske ambassade. Så det er altid et forsøg værd.

Spring til debat: