Se indlæg|
Hvad vil der ske?
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 05/12-2005 03:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Er der nogen der har taenke paa hvad der ville ske den dag Kong Bhumibol dod ? For Thailand en ny konge eller dronning og hvad bliver det ? Jeg Taenke paa om vi til den tid har en fremtid i Thailand ? Har vi samme mulighed for at bo her eller kommer der saa strenge regle at det bliver mulig at leve her? Kong Bhumibol bliver jo i dag 79 aar haaber at vi har konge Bhumibol i mange aar i nu og men vi maa ogsaa se i ojne at der jo kommer en dag hvor kong Bhumibol ikke mere er her det er derfor jeg stille disse sporgsmaal til jeg Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2005 09:33
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Godt spørgsmål, og jeg er sikker, at du allerede selv ved, at Thaiere også er forvirret over det. Mit personlieg bud er: Kronprinsen bliver konge, uagtet alle de dårlige rygter, og uagtet hans opførelse. Kronprinsessen, altså kongens datter, bliver ikke dronning. jeg forstiller mig, at han alene har givet hende titlen for at ære hendes store arbejde, og ikke for at sætte hende på tronen. Desuden har hun ingen mand eller børn. Man kunne godt forstille sig, at nogen planlægger at lave et statskup, idet kongen dør, men det er ren spekulation fra min side. Men kommer der et statskup i Thailand, bliver det der. Det kunne også tænkes, at Taksin langsomt vil gøre landet til republik, og han kan benytte chancen, hvis kongen dør, mens han stadig sidder på regeringsmagten. Taksin har allerede sørget for at flytte megen magt over på sig selv, og uroen i syd er en glimrende afledningsmanøvre. Desuden er hans kamp imod spiritussalg og åbningstider et typisk træk ved en totalitær styreform. Uden sammenligning: Hitler kuppede Tyskland ved en på overfladen demokratisk proces. Spørgsmålet er så, om man kunne forestille sig, at Taksin også "kupper" landet ved en på overfladen demokratisk proces? Hvis det sker, så får vi farangs store problemer, men som business-mand vil han stadig være afhængig af udlændinge. Hvis man allerede har sit visa, vil man nok slippe for problemer. Men hvis man er visa-runner eller nyankommen, tror jeg, det bliver svært. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 05/12-2005 10:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Tak for dit svar. Jeg tro ogsa selv paa det bliver Kronprinsen bliver konge,men elsker som sin far bliver han nok ikke. Jeg vil nok selv haaber paa det bliver at det bliver Kronprinsessen da hun jo gor et stor stykke arbejde for Thailand men desvare er hun jo ikke gift og har born saa hun er nok udlukke efter saa Kronprinsen har faat et barn. ja et statskup er ikke udlukke med mit sporsmol er saa bliver det Taksin eller haeren og saa bliver det ikke sarlig demokratisk hvis det kommer fra en af de to sider af det thailand samfund. Ja det kan jeg kun giver dig ret i det bliver saa svaret at vaere farangs hvis det bliver Taksin men med haernen ved jeg ikke rigtig et totalitær styreform det kan kun tiden vise os Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 22/12-2005 14:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Mange har rettet deres blik mod Laos, hvor der er meget billigere end i Thailand Og du kan let gaa over graensen til thailand hver dag hvis du vil
Redigeret af MisterM d. 22/12-2005 14:15 |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 22/12-2005 15:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Kronprinsens førstefødte er en datter ved navn HRH Princess Bajrakitiyabha. Hun er født 1978. Hennes mor er HRH Princess Soamsavali Kitiyakara som jeg tror en kronprinsens første kone. Var det en sønn eller datter kronprinsen ble far til nå nylig?
Mvh. Tintin
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 22/12-2005 15:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
tintin skrev: Kronprinsens førstefødte er en datter ved navn HRH Princess Bajrakitiyabha. Hun er født 1978. Hennes mor er HRH Princess Soamsavali Kitiyakara som jeg tror en kronprinsens første kone. Var det en sønn eller datter kronprinsen ble far til nå nylig? Kronprinsen blev far til en soen i maj maaned. ![]() Hans nye kone, (prinsesse) er foedt i Ubon Ratchathani faa km fra hvor jeg bor Her han bygget et stort hus til hendes foraeldre og de kongelige kommer tit til Ubon, sidst for 2 dage siden hvor de delte eksamensbeviser ud paa universiteterne Hvis der er mange politifolk i byen ved vi at de kongelige er paa besoeeg og vejene kan lukkes for al trafik i loebet af faa minutter og aabnes igen naar konge bilerne har passeret Det er meget proffisionelt![]() Desuden er her sat fantastisk meget igang, nye veje og firmaer ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 22/12-2005 18:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Tintin Det har du nok ret i, men det er den officielle udlaegning af sagen. Det andet taler man ikke om offentlig, hvis man er Thai eller vil bo i Thailand. Hvad der sker naar kongen doer, det kan jo kun blive gaetterier, men man kunne godt frygte det bliver knap saa sjovt at bo her. Le-si Redigeret af xxxx d. 22/12-2005 18:12 |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 22/12-2005 19:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Det har du nok ret i, men det er den officielle udlaegning af sagen. Det andet taler man ikke om offentlig, hvis man er Thai eller vil bo i Thailand. Hva er den uoffisielle versjonen? Mvh. Tintin
|
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 23/12-2005 01:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Kronprinsen vil tage over - og ingen "statskup". De tider er forbi - for mange har for meget at tabe paa det. Skaal! |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 25/12-2005 08:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej der er en hel anden ting som maaske kan faa ligesaa stor eller storre indflydelse paa livet her i Thailand.. I godt en uges tid har der koert en lille Class mejetaersker og hoestet Kaofang og solsikker her i omraadet.. 1 maskine / 1 mand. Men den har taget arbejdet fra utrolig mange daglejere i den uges tid. 1 dag klarer den vel ca hvad der svarer til 150 daglejere. I naeste omgang er der folk paa moellen som ikke har arbejde, da mejetaerskeren klarer det hele i en proces. Hvordan kan / vil Thailand takle det problem, Det er millioner af mennesker der mister deres indtaegts grundlag efterhaanden som den moderne verden vinder indpas og jeg er bange for at det vil komme til at gaa meget hurtigt de naeste par aar. Le-si |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 25/12-2005 21:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Enig - jeg har da også sponsoreret en lille traktor til familien i Thailand, da det lader til at være en god måde at sikre sig arbejde på fremover.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 26/12-2005 04:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Her omkring har alle stort set en af de smaa traktorer, de tager ikke arbejdet fra saa mange, men kan goere nogle ting lettere. Hvis andre skulle finde paa at hjaelpe familien med en lille traktor, saa pas paa med Isekiën, det maa ikke vaere den med Isuzu motor da de bruger flere penge til stempelringe og plejllejer end diesel. Maatte jeg sande efter at jeg lavede min om fra en 2110 til 2810, men den lokale saelger glemte bare lige at fortaelle de har det problem.. Saa man skal passe paa med at bruge fraeser.. Kubota er meget bedre, men ogsaa en del dyrere. Men stadig det er mest en hobby traktor. Ford og Massey saelger desvaerre kun de stoerre modeller her ude. Og en Ford 6600 er lidt stor til 10 Rai.. ![]() Le-si |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 26/12-2005 07:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Der er ingen der ved hvad fremtiden vil form og hvad der ske i 2549 men en ting er sikke det er det kan ikke bliver dorlig end i 2548 maaske bedre. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














Og du kan let gaa over graensen til thailand hver dag hvis du vil


