Se indlæg|
Hvordan gør man?
|
|
| prebsi |
Lagt på d. 21/12-2005 20:39
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Først en STORT TAK til alle der svarede mit sidste spørgsmål......![]() ![]() Jeg har en ven der gerne vil giftes med en Thai kvinde. Da jeg blev gift tog jeg hende bare her op på turist visum og blev gift også søgte vi bare ophold til hende og det gik fint MEN. Jeg har hørt at det vil koste de ca. 54000 kr hvis man gør det sådan i dag. Hvordan skal han gøre det. han skal ned og besøge hende i januar. på forhånd mange tak. ![]() ![]() MVH Preben. |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 21/12-2005 20:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
slippe de 51.ooo kr i garanti..... mvh Parkpean
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 21/12-2005 21:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
http://www.aegtes...aenser.dk/ Redigeret af John d. 21/12-2005 22:07 |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 22/12-2005 03:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Det er fint nok at spørge, men engang i mellem er det måske også en fordel at læse nogle af de tidligere tråde - emnet har efterhånden været oppe et par gange.![]() Der er ikke tale om 54.000 kr. i kontanter, men en bank garanti. Der er for så vidt ikke noget til hinder for at gifte sig i DK, jeg vil blot anbefale at vente til ved udløbet af visum - så ser det lidt mindre "arangeret ud". Når man er blevet gift, kan man søge om familie sammenføring - og ens ægtefælle kan få lov til at opholde sig på en midlertidig opholdstilladelse mens sagen behandles - der er dog ingen garanti for det og hun kan risikere at blive sendt hjem mens sagen behandles. Hvis alle formaliteter mht. forsørgelse, boligkrav, 24 års regel osv. er opfyldt, er der der dog en god chance for at hun kan blive mens sagen behandles - sådan gik det for mig og min kone. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/12-2005 09:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
high-tower vi har her at gore med et nyt medlem som maaske ikke har fuld med de tidligere tråde - emnet. og derfor ikke ved hvor han skal se efter lige det svar han sporg om. ![]() Men det er da godt at se at nogen har tid til at svare prebsi ogssa selv og det jo snart er jul. ![]() |
|
|
|
| prebsi |
Lagt på d. 22/12-2005 16:17
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Tak for alle svar. jeg kiggede i nogle af de andre emne og synes ikke lige at jeg fik hvad behøvede. jeg skal egenligt bare vide om man kan gifte sig i danmark og søge ophold uden de tager de penge som man garenterer for at hun er her i visum perioden. hvis man mister beløbet fre garentien fordi man søger ophold mens hun er i landet er det jo bedst at søge mens hun er i hendes eget land. GOD JUL OG GODT NYTÅR. MVH Preben ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/12-2005 16:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Prebsi!! Hvis de gifter sig i DK og søger opholdstilladelse fra DK, mister han sin bankgaranti!! Bankgarantien er en garanti for at personen forlader DK igen. De kan sagtens gifte sig i DK, men hun skal rejse hjem og søge opholdstilladelse/familisamføring fra Thailand. GOD JUL OG GODTNYTÅR Jesper IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 22/12-2005 19:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Det er måske værd lige at overveje at man på en midlertidig opholds tilladelse ikke gør noget ulovligt, da kæresten så formelt har ret til opholde sig i landet. Det er dog som sagt op til udlst. om hun skal rejse hjem mens sagen behandles. Så som jeg ser det vil man ikke miste bank garantien, så længe man sørger for at have styr på den midlertidige opholds tilladelse - og husker at ligge vejen forbi politistationen hver måned og få den fornyet. En glædelig jul og godt nytår til alle ![]() |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 22/12-2005 20:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej Prebsi Jeg tror det er ret sikkert, at hvis du skal stille en bankgaranti på 51.000, så bliver pengene taget, såfremt hun bliver i landet ud over de 90 dage som visumet giver ret til. Så hvis I gifter jer i Danmark, så er det hjem med konen indtil udlændingestyrelsen har givet tilladelse til familiesammenføring. Med mindre du vil betale ved kasse 1 naturligvis! Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 22/12-2005 21:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Don, Lille "fodnote": Prebsi er allerede Thai GIFT , før bankgarantiens indførselen m.h.t. familiesammenføring. Derfor spørger han nu på en VENs vegne om de NYE regler. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| prebsi |
Lagt på d. 23/12-2005 00:08
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Jeg værdsætter alt hvad i gør for mig. Ja det er for en ven. jeg har det hele på det rene det står tydeligt i ægteskab uden grænser. tak for hjælpen. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















