Se indlæg
 Udskriv debat
Raillay Beach og Phi Phi?
Joern
Skal til Thailand i juli måned og overvejer at tage til Raillay Beach og så derfra videre til Phi Phi Island. Kan forstå at der går en færge fra Krabi eller Ao Nang til Raillay og videre til Phi Phi.
Nu er det jo juli måned vi skal afsted og da min kone nemt bliver søsyg vil jeg høre om der er nogle der ved hvor lang tid sejlturene vil tage og om vi skal forvente høje bølger?

På forhånd tak
Jørn

hsn
Kig her for tid: http://www.phiphi...hedule.php

Da vi tog turen sidst, var der absolut ingen bølger overhovedet.
Og solen stod dejligt højt på himlen Smile

Robert Kronberg
Joern skrev:
Skal til Thailand i juli måned og overvejer at tage til Raillay Beach og så derfra videre til Phi Phi Island. Kan forstå at der går en færge fra Krabi eller Ao Nang til Raillay og videre til Phi Phi.
Nu er det jo juli måned vi skal afsted og da min kone nemt bliver søsyg vil jeg høre om der er nogle der ved hvor lang tid sejlturene vil tage og om vi skal forvente høje bølger?

På forhånd tak
Jørn

Jeg har nu heller ikke oplevet høje bølger mellem Ao Nang og Railay, og mellem Krabi by eller Railay og Phi Phi.

Men intet kan udelukkes.

Krabi provinsen til Phi Phi: ca 2 timer.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Silpakorn
Juli måned er jo lavsæson i Krabi, dvs. regnvejr, høje bølger, jellyfish... Men der er også chance at solen skinner. Global warming du ved ;p Selv fra Krabi men jeg kan ikke rigtigt sige mere hvis man skal forvente dårligt vejret i juli måned eller ej.

4år siden, da jeg stædig var i Thailand, selvom solen skinnede i juli måned var der høje bølger indtil man ikke kunne tage longtailboat direct fra ao nang til railey. Hvis der er sådan, tag man så longtailboat fra 'ao nam mao' i stedet for 'ao nang'.

Der er færge fra Railay til PhiPhi (også fra AoNang til PhiPhi) som tager ca. to et halv timer (med AoNang Princess firma).

To et halv timer vil være meget slemt for din kone hvis der bliver sådan nogle høje bølger Sad Men hvis det bliver sådan, prøv lige at kigge efter noget som hjælpe med søsyg Smile

ps. fra ao nang til railay tager ca.20min. man kan også tage fra krabi town til railay men der er ikke anbefalet når din kone bliver nemt søsyg. det tager ca. 40min fra krabi town til railay.

der er øst- og vest-railay. bedre strand er ved vestlig del af railay.østlig delen er mere muddy og grå sand.

spørg bare hvis du har brug for hjælpen Smile
en sydthai på CBS

Joern
Tak for jeres svar. Vi går helt klart efter Railay hvis vejret ellers tillader det. Er havet stille vil vi tage videre til Phi Phi og det fører mig så til næste spørgsmål: Kan i anbefale et godt hotel/resort på Phi Phi. Helst ikke over 2000 baht og så må det gerne ligge på stranden og have en god pool

Spring til debat: