Se indlæg|
Forsikring i Thailand
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/05-2011 21:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Jeg vil meget gerne vide noget om hvad priserne ligger på og hvor stor forskel der er på forsikrings selskaberne, jeg vil meget gerne vide noget mere hvis der er en eller flere der kan advisere mig? Er der eventuelt noget at spare hvis du vil sikre dig mere ind et år frem? Mvh Michael |
|
|
|
| rukka |
Lagt på d. 23/05-2011 01:38
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hvad vil du forsikre... dig selv eller, , , |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 23/05-2011 04:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Er det sundhedsforsikring, en bilforsikring eller en rejseforsikring, som du tæmker på? Der er masser af firmaer at tage af: ThaiVivat, Thai Life, Dhipaya. etc. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 23/05-2011 12:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Michael - jeg går ud fra, at du mener en helbredsforsikring! - Prismæssigt er det vanskeligt at råde dig, da alt afhænger af din alder og helbredstilstand på tegningstidspunktet. Du oplyser heller ikke om du er, eller agter at bosætte dig i Thailand... Er der tale om ren "turistforsikring", vil jeg mene, at du bør indhente priser fra Europæiske eller Gouda rejseforsikring, men gælder det helbredsforsikring som fastboende, kan jeg anbefale Bupa, som jeg selv har benyttet gennem snart 10 år. De kan oplyse dig om forskellige årspræmier, baserede på dine oplysninger og efter evnt. lægeundersøgelser... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/05-2011 00:05
|
Det er selvfølgelig en fejl at jeg ikke har oplyst om hvad der skal forsikres, men det er mig selv, og jeg er 49.år og vil gerne bo i Thailand, så derfor vil jeg gerne vide noget om priser på helbreds forsikring, bilen er forsikret! Jeg venter spændt på at høre noget om hvor meget det koster at blive forsikret, og om en evt. pris for skæld på forsikringsselskaber? Mvh Michael Nonthaburi Bangkok |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 24/05-2011 03:22
|
Hej igen Michael! - Jeg tror ikke der er de helt store prisforskelle, på helbredsforsikringer i Thailand, men som farang vil jeg nok vælge et selskab jeg kan "tale" med, altså et internationalt selskab med engelsk talende personale... Da du nu opholder dig i Bangkok, kan du nemt, hurtigt og uden forbindende få svar på alle dine spørgsmål, ved at besøge eller telefonere til [b]BUPA Health Insurance, 38 Q-House Covent Building, 9th floor, Covent Road, Silom, Bangrak, Bangkok 10500 - Tlf.: 0-2234-7755 - Fax.: 0-2632-0660 - www.bupathailand.com - [/b] Jeg selv benytter en forsikringsform der årligt koster mig ca. 60.000 baht... |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 24/05-2011 09:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg har prøvet at tegne en sygeforsikring i samme selskab, men jeg var over 60 år så de sagde nej, jeg er stadig sund og rask men nu over 70 år så jeg har opgivet at tegne fors.![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/05-2011 10:34
|
Hej Bangkoknielsen. Kan du ikke fortælle mig lidt om hvad din forsikring dækker, fordi jeg syntes at 60.000 bath lyder af meget? Og nej jeg er ikke i Thailand nu, men det er min adresse når jeg er der! Mvh Michael |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 24/05-2011 11:24
|
Michael! - Forsikringen dækker alle udgifter i forbindelse med sygdom/ulykke, ligesom der kan komme beløb til udbetaling ved invaliditet eller død... Der kan vælges mellem mange forsikringsløsninger - vil man indlægges på enestue - vil man have tandbehandling incl. osv..? MEN igen - prøv dog at kontakte BUPA og få evnt. tilsendt deres brochure, der også indeholder priser på de forskellige forsikringsformer... Hvis du syntes, at 60.000 baht er meget for en årlig, fuldtdækkende helbredsforsikring så skal du lige vide, at jeg nærmer mig de 70 år og her er forsikringspræmierne høje og risikoen for at få forsikringen opsagt store! Her står du i en god situation som 50 årig - samme forsikring som jeg har, vil for dit vedkommende årligt beløbe sig til ca. 37.000 baht, alt naturligvis forudsat, at du er sund og rask! - Men med din alder, kan du endda komme helt på en årlig præmie under 10.000 baht for en skrabet, men alligevel dækkende sygeforsikring, hvor du dog må finde dig i, at blive indlagt på en fællesstue, såfremt uheldet er ude..! Jeg har haft fuld glæde af forsikringen, og tænker med gys på de mange penge det ville have kostet mig, at have været den foruden... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 24/05-2011 11:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Michael Andersen skrev: Hej Bangkoknielsen. Kan du ikke fortælle mig lidt om hvad din forsikring dækker, fordi jeg syntes at 60.000 bath lyder af meget? Og nej jeg er ikke i Thailand nu, men det er min adresse når jeg er der! Mvh Michael Hej Michael. Jeg har været inde på Gouda´s hjemmeside. Beregnet pris: DKK 8186 Grundpris 247 Pr. efterfølgende måned 784 Pr. efterfølgende dag 28 Subtotal 1 person 9683 Fravalg pers. ejendele -25% -2421 Tilvalg Udvidet ulykke +20% 1937 Tilvalg af Selvrisiko: 1.000 - 10% rabat -968 2 dages rabat pga. februar indgår -45 Total 8186 Hvis du ikke vil have udvidet ulykke er prisen -1937kr= 6249kr., det svarer til ca. 36.245 Bath for et år. Så kan det næsten ikke gøres billigere, og de har 24/7 alarmcentral som man forstår. Forsikringsbetingelser osv. kan du læse på deres hjemmeside. PS. Husk at fravælge USA ved bestilling. Mvh.,-Anton |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/05-2011 15:20
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
bangkoknielsen skrev: Michael! - Forsikringen dækker alle udgifter i forbindelse med sygdom/ulykke, ligesom der kan komme beløb til udbetaling ved invaliditet eller død... Der kan vælges mellem mange forsikringsløsninger - vil man indlægges på enestue - vil man have tandbehandling incl. osv..? MEN igen - prøv dog at kontakte BUPA og få evnt. tilsendt deres brochure, der også indeholder priser på de forskellige forsikringsformer... Hvis du syntes, at 60.000 baht er meget for en årlig, fuldtdækkende helbredsforsikring så skal du lige vide, at jeg nærmer mig de 70 år og her er forsikringspræmierne høje og risikoen for at få forsikringen opsagt store! Her står du i en god situation som 50 årig - samme forsikring som jeg har, vil for dit vedkommende årligt beløbe sig til ca. 37.000 baht, alt naturligvis forudsat, at du er sund og rask! - Men med din alder, kan du endda komme helt på en årlig præmie under 10.000 baht for en skrabet, men alligevel dækkende sygeforsikring, hvor du dog må finde dig i, at blive indlagt på en fællesstue, såfremt uheldet er ude..! Jeg har haft fuld glæde af forsikringen, og tænker med gys på de mange penge det ville have kostet mig, at have været den foruden... Bangkoknielsen, det lyder alt for godt. Taet paa 70 aar og en praemie paa THB 60,000.- og hvis forsikringen daekker alt saa maa du vaere saa heldig at du ingen skavanker har i saa hoej en alder, det er godt klaret. Normalt ekskluderer selskaberne alle skavanker og hvad der kan medfoelge af disse. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/05-2011 02:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Low Health Insurance Flamisch Club Pattaya reveals useful information about health insurance The Flamisch Club Pattaya held their monthly meeting at the Lucky Time Bar in Soi Nurn Plabwan last Saturday. Apart from the usual topics of interest, there was a very attention-grabbing subject that arose as the Club did a serious investigation about health insurance. Several well known insurance companies were invited to attend and presented information with their annual premiums and coverage, and during the discussion it was obvious that there were huge differences in costs and coverage being shown. Members all agreed that the French company April Mobilite, which specializes in covering expatriates and travellers was by far the best with their premium rates and 100% coverage for operations and hospitalization. Also, another major benefit for the older generation is that persons from 70 years and older are welcome with a premium of 2412 US Dollars per year. People aged from 31years to 65 years pay only 1427 US Dollars with full coverage. This premium is so amazingly low as April Mobilite covers only South East Asia countries such as Thailand, Philippines, Cambodia and Laos. Expats who are living in Thailand also get coverage for their own country when on holiday, but not longer than 3 months. They can be contacted on the Internet, and the good news is that they are available via AOC Insurance Brokers - an independent European Insurance Broker (Orias Member) with a head office in Paris and branches abroad (China, Morocco) and in Bangkok, and hopefully Pattaya too in the not so distant future. Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/05-2011 04:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Ingolf, takker. God oplysning. Bedste hilsener. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 25/05-2011 15:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Min kone, knægt og jeg har forsikring hos AIA og jeg selv betaler kun ca. 3000 baht årlig for en basis ulykkesforsikring og min kone betaler 30000 baht om året for fuld sygdom og invalide forsikring som dækker alt samt 1000 bath per dag i 90 dage for mistet arbejds indtægt. For mig koster den samme ca. 45000 baht per år. For to måned siden blev min dreng syg og måtte tage en overnatninger på Phuket Bangkok hospital som kostede over 10000 baht. Det betalte de uden problemer + 1000 baht. Kan kun anbefale at i høre nærmere hos dem. Mvh. Gorm
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/05-2011 03:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Gamba skrev: Min kone, knægt og jeg har forsikring hos AIA og jeg selv betaler kun ca. 3000 baht årlig for en basis ulykkesforsikring og min kone betaler 30000 baht om året for fuld sygdom og invalide forsikring som dækker alt samt 1000 bath per dag i 90 dage for mistet arbejds indtægt. For mig koster den samme ca. 45000 baht per år. For to måned siden blev min dreng syg og måtte tage en overnatninger på Phuket Bangkok hospital som kostede over 10000 baht. Det betalte de uden problemer + 1000 baht. Kan kun anbefale at i høre nærmere hos dem. Mvh. Gorm Gamba--det må du lige uddybe lidt! Hvad får man for ulykkesforsikring for 3000/år? Din kones forsikring gäller den også for barnet/börnene? Gerne henvisning til en hjemmeside
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 26/05-2011 06:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Insurance company in Thailand Ace Ina Overseas Insurance AIG General Insurance AIOI Bangkok Insurance Allianz C.P. General Insurance American International Assurance APF International Insurance Asia Insurance Assets Insurance AXA Insurance Ayudhya Insurance Bangkok Insurance Bangkok Thonburi Insurance Bangkok Union Insurance BT Insurance Bupa Insurance Chao Phaya Insurance Charan Insurance China Insurance Chubb Insurance CIGNA Insurance Combined Insurance Deves Insurance Dhipaya Insurance Erawan Insurance |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 26/05-2011 09:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
ingolf skrev: Gamba skrev: Min kone, knægt og jeg har forsikring hos AIA og jeg selv betaler kun ca. 3000 baht årlig for en basis ulykkesforsikring og min kone betaler 30000 baht om året for fuld sygdom og invalide forsikring som dækker alt samt 1000 bath per dag i 90 dage for mistet arbejds indtægt. For mig koster den samme ca. 45000 baht per år. For to måned siden blev min dreng syg og måtte tage en overnatninger på Phuket Bangkok hospital som kostede over 10000 baht. Det betalte de uden problemer + 1000 baht. Kan kun anbefale at i høre nærmere hos dem. Mvh. Gorm Gamba--det må du lige uddybe lidt! Hvad får man for ulykkesforsikring for 3000/år? Din kones forsikring gäller den også for barnet/börnene? Gerne henvisning til en hjemmeside ![]() Den jeg har, vil jeg kalde en “fattigmands forsikring” og dækker kun op til, 100000 baht + nogle andre ting som jeg ikke kan læse. Men hvis uheldet skulle være ude vil hospitalet måske ikke betænke sig først om de gad at lappe mig sammen og gå i gang med det samme. Vil dog alligevel snart få den ændret til samme som min kones . Min søn har en sin egen AIA forsikring. Dækker samme som min kones men han har også knyttet en opsparing hvor han kan få forsikring indbetalingen tilbage som 18 årig. Kan ikke lige huske hvad den koster. Ps. Mit kort hedder AIA Privilege Care Card-Platinum http://www.aia.co...protection Redigeret af Gamba d. 26/05-2011 09:42 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.