Se indlæg|
Er Carrefour færdig i TH..?
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 04/06-2011 17:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Til min store overraskelse ser jeg nu, at den store, franske varehuskæde Carrefour´s afdelinger pludseligt, ikke alene har fået nye Big-C-facadeskilte, men også det vareudvalg som vi kender fra Big-C, der da også, efter forlydender er de nye ejere! Det gør mig lidt ked af det som fastboende, for selv om priserne var lidt høje, så var det nu dejligt at man kunne hente europæiske varer (rødkål, rødbeder, asier, grønkål, ost, sild, chokolade, lakrids osv.), når mad-hjemveen trængte sig på, ligesom jeg vil savne Carrefours bageri, der leverede herligt brød skåret i skivetykkelse, som vi danskere foretrækker det... En trøst er det dog, at "Bei Otto" på Sukhumvit soi 20 stadig fører et godt og alsidigt udvalg af europæiske delikatesser, ligesom han stadig bager rugbrød, man ikke kan få bedre i Danmark... |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 04/06-2011 17:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
bangkoknielsen skrev: Til min store overraskelse ser jeg nu, at den store, franske varehuskæde Carrefour´s afdelinger pludseligt, ikke alene har fået nye Big-C-facadeskilte, men også det vareudvalg som det vi kender fra Big-C, der da også, efter forlydender er de nye ejere! Det gør mig lidt ked af det som fastboende, for selv om priserne var lidt høje, så var det nu dejligt at man kunne hente europæiske varer (rødkål, rødbeder, asier, grønkål, ost, sild, chokolade, lakrids osv.), når mad-hjemveen trængte sig på, ligesom jeg vil savne Carrefours bageri, der leverede herligt brød skåret i skivetykkelse, som vi danskere foretrækker det... En trøst er det dog, at "Bei Otto" på Sukhumvit soi 20 stadig fører et godt og alsidigt udvalg af europæiske delikatesser, ligesom han uden tvivl stadig bager rugbrød, man ikke kan få bedre i Danmark... Det er flere måneder siden Big C. købte alle Carrefours aktiviteter i Thailand. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 04/06-2011 17:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Ak, ja - jeg må nok indrømme, at man er ved at blive gammel..! - Men, i den afdeling vi normalt handler, skete "skiftet" først i onsdags - uden forvarsel. Om tirsdagen købte vi to fladskærms TV med kvittering og servicegaranti fra Carrefour. Ved leveringen var det pludseligt Big-C medarbejdere der stillede op, uden vi var underettede om ændringen... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/06-2011 06:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det er vistnok snart et aar siden at Carrefour tilkendegav at man satte sine aktiviteter i Thailand, Malaysia og Singapore til salg da Carrefour oenskede at fokusere paa Indien og Kina. Der var adskillige interesserede koebere i Thailand og det var BigC som loeb af med sejren. Foelgen heraf er at nu kan man se at priserne er for opadgaaende. BigC vil selvfoelgelig gerne se at den praemie de betalte for Carrefour kommer hurtigt retur. Men BigC "lovede" at man ikke ville aendre paa varesortimentet fordi Carrefour var "en klasse" over BigC. Derfor ville man give Carrefour forretningerne navnet "BigC Xtra". |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 05/06-2011 09:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
det var da en skam, jeg nød at komme i carrefour engang imellem big c er der rigeligt af i forvejen..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| chris70 |
Lagt på d. 05/06-2011 15:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 133 |
De er begge eget af en franskmand, jeg tror ikke det er den samme, men det er det så nu, går jeg ud fra. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/06-2011 17:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Her er saa svaret omkring BigC http://en.wikiped...wiki/Big_C |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.