Se indlæg
 Udskriv debat
soldat eller kassemand i en bank ??
Thjaa
Min step soend er lige blevet fertig med skolen og har fundet sig en derlig kaerste som arbejter i en BANK
han oensker selv at arbejt i en bank og har derfor gaade igemmen den test man skal for at kunne arbejt i en bank i thailand

den klaret ham RAGTI GODT ++

men han kunne ikke faa Arbejt i en bank PGA at han ikke hade varet i militert ????

jeg sporte ham hvad militert og at arbejt i en bank har naade med hianden at goere og han svaret at vis man oensker at arbejt i en bank saa skulle man ogsaa have sine parpire fra militert ellers kunne man ikke arbejt i en bank Thai lov

saa sporte jeg safoelti til vornaar hans kaerste hade varet ved militert hvor han svaret det gaeller kun for Mand kvinner skal ikke have dette stoekke parpire for at arbejt i en bank

For mig er det volapyk at mand skal have vaeret ved militer for at maa arbejt i en bank som kassedame/kassemand men hvor en kvinne ikke skal

Bare en af de mange merklig love de har i dette land
som jeg er falte over
Livet er forkort til store problemmer

olejensen
Åh hvad Thjaa det er da ikke så fjernt, tidligere var der masser af arbejde i Danmark man ikke kunne få, hvis ikke man havde været soldat.

Hvordan det ser ud idag aner jeg ikke.

Var det ikke DSB ikke en af dem man ikke kunne søge ind til, hvis man ingen soldaterpapirer havde?

vandango
Sådanne var det også hos mærsk, uden fine soldaterpapirer fik du ikke job, hvorn det er idag, ved jeg så ikke.

Fido
vandango skrev:
Sådanne var det også hos mærsk, uden fine soldaterpapirer fik du ikke job, hvorn det er idag, ved jeg så ikke.

Nope ... du skal bare kunne bestaa en IQ og personligheds test ... ikke engang en straffe attest skulle jeg praesentere.

Rolll
One man's ceiling is another man's floor

Anonym Bruger
Hos Mærsk hjælper det gevaldigt hvis du især har været garder ved den kgl. livgarde, idet flere personer i bestyrelsen og andre topposter er tidligere gardere...men det er ikke et krav længere.

Omkring Thailand....jeg har lagt mærke til at deres samfund er meget militært bygget op, bl.a. på skolerne m. uniformer og hospitalerne m. rangsystemer osv..

selvom den regel med at du skal have været i militæret virker underlig for os, så giver det alligevel lidt mening i Thailand, for hvis du ikke passer ind i militæret, så passer du ikke ind i mange af de konservative fag såsom bank og uddannelsessektoren m.m.

men sjov historie, tak for den.

hugoboerge
Thjaa skrev:
Min step soend er lige blevet fertig med skolen og har fundet sig en derlig kaerste som arbejter i en BANK
han oensker selv at arbejt i en bank og har derfor gaade igemmen den test man skal for at kunne arbejt i en bank i thailand

den klaret ham RAGTI GODT ++

men han kunne ikke faa Arbejt i en bank PGA at han ikke hade varet i militert ????

jeg sporte ham hvad militert og at arbejt i en bank har naade med hianden at goere og han svaret at vis man oensker at arbejt i en bank saa skulle man ogsaa have sine parpire fra militert ellers kunne man ikke arbejt i en bank Thai lov

saa sporte jeg safoelti til vornaar hans kaerste hade varet ved militert hvor han svaret det gaeller kun for Mand kvinner skal ikke have dette stoekke parpire for at arbejt i en bank

For mig er det volapyk at mand skal have vaeret ved militer for at maa arbejt i en bank som kassedame/kassemand men hvor en kvinne ikke skal

Bare en af de mange merklig love de har i dette land
som jeg er falte over

Der er ogsaa mange som traekker et frilod, saa hvorfor skulle de ikke kunne faa et arbejde i en bank ? de skal bare vise et stykke papir at det er tilfaeldet.

Thjaa
# hugoboerge #

efter hvad jeg kan forstaa paa min step soed da jeg sporte om hvadsaa hvis han trak frinummer om det saa vil stoppe ham

hvor han svaret nej for saa kunne man bare melle sig som frivilli

saa for mig at forstaa paa det har du faade dig et frinummer og ikke har melt sig som frivilli i militert saa er arbejt i en bank ikke mulig

bangkoknielsen
Thjaa! - mon det ikke er noget du eller I har misforstået? - I følge min genbo, der er personalechef i Bangkok Banks Raminthra afdeling, er der absolut ingen lov i TH, der kræver aftjent militærtjeneste for at blive ansat i en bank - MEN, naturligvis ser man gerne, at militærtiden er overstået, før man går i gang med en, måske længerevarende og dyr uddannelse...
Du skriver selv, at den unge mand lige har afsluttet sin skoleuddannelse, så han har vel ikke modtaget sin indkaldelsesordre endnu...
Jeg ønsker da ham held og lykke fremover...

crh
Om du skal have været ved militæret eller ej kommer helt an på den stilling du søger. Vil du være almindelig bankassistent er mindste kravet en universitets uddannelse, men søger du stilling som vagt kræver man normalt en baggrund ved militæret. Almindelig værnepligt tæller normalt ikke.

Robert Kronberg
Naturligvis er det ikke særligt interessant for en arbejdsgiver at ansætte en medarbejder, der ikke har aftjent sin værnepligt.

Kvinder har derimod ikke værnepligt - det har de vist heller ikke i Danmark, endnu.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Saendaeng
Robert Kronberg skrev:
Naturligvis er det ikke særligt interessant for en arbejdsgiver at ansætte en medarbejder, der ikke har aftjent sin værnepligt.

Kvinder har derimod ikke værnepligt - det har de vist heller ikke i Danmark, endnu.

Hilsen, Robert

Hvorfor er det ikke interessant ? Det kan godt være det er et dumt spørgsmål.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Thjaa
bangkoknielsen skrev:
Thjaa! - mon det ikke er noget du eller I har misforstået? - I følge min genbo, der er personalechef i Bangkok Banks Raminthra afdeling, er der absolut ingen lov i TH, der kræver aftjent militærtjeneste for at blive ansat i en bank - MEN, naturligvis ser man gerne, at militærtiden er overstået, før man går i gang med en, måske længerevarende og dyr uddannelse...
Du skriver selv, at den unge mand lige har afsluttet sin skoleuddannelse, så han har vel ikke modtaget sin indkaldelsesordre endnu...
Jeg ønsker da ham held og lykke fremover...

Nu har jeg selv ringet til et par af mine vender som ogsaa er naade meget hoejt i en bank og jeg troger du skal tale med din genbo igen

jeg har faade afvige at grunden til at Mand skal have vaeret i militer er PGA naar der sker roeverri ...

jeg har safoelti sport ind til dette
jeg fik fortalt

en ung mand der ikke har varet ved militer vil i det fleste tilfelle proeve at spille held og kan forsage stoere skade paa sordane et forsoeg en at lage roever loebe

en som har varet ved militert vil i det fleste tilfelle forstaa den fare han er i

Om dette er sandt.???. det er hvad de Thai folk
jeg har ringet til har fortalt mig faktis fra 2 forkelle killer som sage naesten det samme

Robert Kronberg
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Det er ikke interessant for en arbejdsgiver at ansætte en mand, der snarligt skal have militærorlov, for hvem gider ansætte een, der snart skal være væk et år... Jeg gad ikke, og jeg vil skyde på, at det er samme måde, at de tænker i Bangkok Bank.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Saendaeng
Robert Kronberg skrev:
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Det er ikke interessant for en arbejdsgiver at ansætte en mand, der snarligt skal have militærorlov, for hvem gider ansætte een, der snart skal være væk et år... Jeg gad ikke, og jeg vil skyde på, at det er samme måde, at de tænker i Bangkok Bank.

Hilsen, Robert

Ok, Den kunne forstås på mere en måde. Men som du beskriver selvfølgelig klart at man ikke ansætter en der skal væk i et år.
Men stod det og var 2 mænd på 27 og den ene af dem ikke havde været i militæret. Ja, så var det ikke en grund til at jeg ikke ville ansætte ham.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Spring til debat: