Se indlæg
 Udskriv debat
Flybillet i forbindelse med besoeg i Dk
Anjin
Jeg faar besoeg af Thai kaereste i juli og august, visum er godkendt. I forbindelse med ansoegningen vedlagde hun reservation af flybillet til og fra Dk med datoer = indenfor ansoegninsperioden. Naar hun rejser retur til Thailand vil vi gerne foelges ad, men jeg ved endnu ikke om jeg kan komme afsted ift ferie mv. Spoergsmaalet er derfor: kan vi noejes med at koebe en billet til Dk i foerste omgang ? hun fortaeller, at man i lufthavnen ofte ser efter OM hun har en returbillet ogsaa, men vi ved ikke om det er et krav eller kun en fordel ?

L
Er ret sikker på de kræver hun har en retur billet.
Men noget helt andet er så også at det formentlig er en del billigere at købe retur billet end en enkeltbillet.

larschr5
Hun skal have en returbillet ved indrejse i Danmark, så køb evt. en hvor du kan skifte dato på billetten fra Cph-Bkk hvis du ikke ved hvornår du kan holde ferie.

Husk også at hun bør have en opdateret bankbog med min. 40.000 bath på ved indrejse.

TG950
der står ikke skrevet nogen steder at man skal have retur billet, men det er en god ide.

men der imod står der at man skal have med tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen.

Betingelserne for at få visum
Følgende grundlæggende betingelser skal normalt være opfyldt, for at man kan få visum:

•Ens nationalitetspas eller anden form for gyldig rejselegitimation skal være gyldigt i tre måneder ud over visummets udløbsdato og må ikke være udstedt for mere end 10 år siden.
•Man skal have tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen. Hvad, der vurderes som tilstrækkelige midler, afgøres af repræsentationen og afhænger af længden af opholdet, og om man skal bo på fx hotel eller privat hos familie eller venner. Som udgangspunkt skal man være i besiddelse af ca. 500 kr. pr. dag, hvis man skal bo på hotel, og ca. 350 kr. pr. dag ved privat indkvartering.
•Man skal normalt have en rejsesygeforsikring, der dækker eventuelle udgifter i forbindelse med hjemsendelse af helbredsmæssige grunde eller dødsfald, uopsættelig lægebehandling og akut hospitalsbehandling under opholdet. Rejsesygeforsikringen skal dække alle Schengen-landene, og minimumsbeløbet for forsikringsdækningen skal være 30.000 euro. Rejsesygeforsikringen skal være gældende i hele visummets gyldighedsperiode. Et visum kan afkortes, hvis rejsesygeforsikringen ikke gælder for hele perioden.
•Man må ikke være indberettet som uønsket til Schengen Informationssystemet (SIS).
•Man må ikke være indberettet på den danske indrejseforbudsliste. Det vil sige, at man ikke må være udvist og have et indrejseforbud i Danmark.
•Man må ikke være omfattet af FN's eller EU's sanktionslister.

Disse betingelser gælder både ved udstedelsen af visummet, og når man indrejser og opholder sig i Schengen-landene. Man skal derfor altid kunne dokumentere, at man råder over tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen, samt at man har en gyldig rejsesygeforsikring. Ellers kan ens visum blive inddraget og annulleret, og man skal i så fald straks rejse ud af Schengen-landene.

Hvis udlændingemyndighederne vurderer, at der er risiko for, at man uden lovligt grundlag vil tage fast eller længerevarende ophold i Danmark, eller at man vil udgøre en sikkerhedsrisiko, vil man få afslag på ansøgningen om visum.

Hvis man overskrider et visums gyldighedsperiode eller forsøger at benytte et visumophold til at opnå længerevarende eller permanent ophold i Danmark, kan man risikere at blive pålagt en karensperiode på 3-5 år. I karensperioden vil man ikke kunne få visum til at besøge Danmark. Læs mere om misbrug af visum.

Læs mere om reglerne for forretningsbesøg, privatbesøg og turistbesøg samt kulturelle besøg.

http://www.nyidan..._visum.htm

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

crh
Kære TG950.
Du har ret6 i at det ikke står skrevet, men jeg kender inter flyselskab her i Thailand der vil tage dig med hvis du ikke har det.

Robert Kronberg
Flyselskaber har ret til at afvise en passager, hvis denne ikke har returbillet eller lignende (såfremt passageren rejser på visum), hvad enten det er til Danmark eller Thailand.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
OleOrm
Anjin skrev:
Jeg faar besoeg af Thai kaereste i juli og august, visum er godkendt. I forbindelse med ansoegningen vedlagde hun reservation af flybillet til og fra Dk med datoer = indenfor ansoegninsperioden. Naar hun rejser retur til Thailand vil vi gerne foelges ad, men jeg ved endnu ikke om jeg kan komme afsted ift ferie mv. Spoergsmaalet er derfor: kan vi noejes med at koebe en billet til Dk i foerste omgang ? hun fortaeller, at man i lufthavnen ofte ser efter OM hun har en returbillet ogsaa, men vi ved ikke om det er et krav eller kun en fordel ?

NEJdet kan du ikke.Hun skal have en retur billet.
Det prøvede jeg at gøre til min pige, men hun blev afvist. Da det er flyselskabernes ansvar at de har gyldige rejsebilletter, for er der det mindste i vejen og pigen bliver afvist i fx DK så er det fly selskabernes ansvar og på deres regning, at pigen returnere til hjemlandet. Det var den forklaring jeg fik.

Spring til debat: