Se indlæg
 Udskriv debat
EL EFTER PIND EFTER MENNESKERETSDOM
TG950
klippet fra DR TEXT TV :

DR1 S178 lør 18 jun 17:49:37
18.juni dr.dk/nyheder 17:01

EL EFTER PIND EFTER MENNESKERETSDOM
Enhedslisten kræver handling fra Søren
Pind, efter at Danmark er blevet dømt
for brud på menneskerettigheder.

Menneskerettighedsdomstolen i
Strasbourg har slået fast, at det var
et brud på den 23-årige somaliske Sahro
Osmans menneskerettigheder, at hun
tilbage i 2007 fik afslag på
opholdstilladelse i Danmark.

- Dommen ved
menneskerettighedsdomstolen er dybt
alvorlig og bør få Søren Pind til at
ændre loven lige med det samme. Søren
Pind og regeringen har nu chancen for
at vise, at de rent faktisk tager
menneskerettighederne alvorligt, siger
Johanne Schmidt-Nielsen.
110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS

nu har sagen ikke noget med Thailandske relationer at gøre, ikke lige nu men det giver da noget at tænke
over for det kunne lige så godt være gået ud over en Thai.

så jeg venter spændt om Pinden vil rette sig efter menneskerettighedsdomstolen, men jeg tror det næppe for det jo så typisk for den blå blok at
skide på alle almene menneskers rettiheder.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

thaikurt1
Er det slag menneskerne du er bekymring for

http://www.b.dk/n...egteskaber

Selvfølelig skal Danmark havde ret til afvise opholdstilladelse i Danmark.

Hvis der ikke er grundlag for opholdstilladelse uden at Menneskerettighedsdomstolen dømmer DANMARK for brud på menneskerettigheder.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
sony
Ja Kurt der er åbenbart nogle så som el der går ind for den slags. Puha det bliver en katastrofe for dk hvis el får noget at skulle have sagt efter valget. De er næsten værre en df for at sige det mildt.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

olejensen
til Kurt og Sony,

mener i, at det ikke er nødvendig at lande skal rette sig efter menneskeretten?

Utrolig mange muslimske lande har intet til overs for menneskeretten, så mener i vi skal være på samme måde i Danmark? Jeg ser da nødig at vi skal til at sammenlignes med et land som Iran.Shock

olejensen
thaikurt1 skrev:

Hvis der ikke er grundlag for opholdstilladelse uden at Menneskerettighedsdomstolen dømmer DANMARK for brud på menneskerettigheder.

Ja Kurt dit link giver grund til en opsang til danske forældrer, hvis piger er åh så forelsket i folk fra vores parallel samfund.

Men selve sagen som er omtalt skal man nok kende til bunds for at kunne dømme i, for det virker som om juristeriet har taget over.

sony
olejensen skrev:
til Kurt og Sony,

mener i, at det ikke er nødvendig at lande skal rette sig efter menneskeretten?

Utrolig mange muslimske lande har intet til overs for menneskeretten, så mener i vi skal være på samme måde i Danmark? Jeg ser da nødig at vi skal til at sammenlignes med et land som Iran.Shock

Jov da vi skal da overholde menneskeretten, men vi skal også have lov at sige fra overfor dem der kun kommer og nasser på vores samfund, bare prøv og tag ud i bazar vest og se hvor mange der bare står og laver ingenting. De griner nærmest af os, og jeg forstår dem sgu godt, hvor kan man ellers komme hen og bare rage til sig i pengekassen?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

swed
thaikurt1 skrev:

Hvorfor nævner du en sag som intet hvad med menneskeretsdommen at gøre ? hold dig til emnet eller start en ny tråd hvis du vil delagtig gøre os med din brede viden om emnet
Swed

sudsakhon
Der er vel ingen tvivl om, at vi skal leve op til menneskerettighederne!

Mens man alligevel spiser en bid brød til denne dom ved EMD, er det måske på sin plads at stille et par uddybende spørgsmål til hvad EL så vil istedet.

Som det læses af kommentaren fra EL, vil de have, at loven ændres!
Og der foreslås, at der skal gælde regler hvorefter FORÆLDRENE straffes for at sende deres børn i genopdragelses lejre for at lære de rigtige sociale værdier.

Dette forhold rejser flere spørgsmål.

Hvorledes skal de voksne straffes?
Udvisning? Næppe. Det er ligeledes en overtrædelse af EU's charter. (Ved Lissabontraktaten er EMRK indkorporeret.)
Det vil EL nok heller ikke foreslå!
Og jeg er sikker på, at var det muligt var den familie allerede sendt tilbage.

Ved økonomiske sanktioner?
Det vil EL nok heller ikke foreslå, idet det er direkte mod deres principprogram. Og det ville heller næppe hjælpe .

Hvad gør man så?
Hvad er der tilbage af brugbare sanktioner?
Her ligger i spørgsmålet, at man ØNSKER at der skal gælde regler med mulighed for at udstede sanktioner

Man læser således EL's principprogram for at konstatere, at de mener at man løser disse problemer med rådgivning og nysgerrig respekt for disse familiemønstre.

Vi skal altså respektere, at sådan som en del af indvandrerne vælger at opdrage deres børn skal være deres ubrydelige kulturelle ret. Også her i DK.
Vi i et multikulturelt samfund, har således ingen ret til, i ord eller gerning, at stille krav om respekt og efterlevelse af vores sociale normer. (Vores sociale normer er jo i konflikt her)

(Alt ovenstående er ikke min holdning, det er taget fra EL's principprogram)

Så er man tilbage ved udgangspunktet, og spørgsmålet er så igen:

Er det EL måde at ville indrette det danske samfund vejen frem?

Eller er denne sag et udtryk for, at vi har en lov som er effektiv, og må så ændre en afgørelse i ENKELTE sager, hvor den konkrete situation måske burde have været afgjort anderledes?

EL mener jo at HELE loven er en overtrædelse af EMRK, men faktisk er det et eneste konkret afgørelse, der har været realitetsbehandlet ved EMD. (Ikke loven som sådan)

Ændres den afgørelse overholder vi således igen EMRK (og dermed Lissabon traktaten art. 6 stk 2.)

Autosvaret kunne være (på linie med hvad EL mener):
Lad os melde os ud af EU.
Det ville ikke ændre på nærværende sag, idet vi stadig er forpligtet til at overholde EMRK.

Hvad kan man udlede af hele denne smøre?

Det skrev jeg allerede indledningsvis. Spis brød til. EL skyder gråspurve med store slangebøsser og brandbomber.

(EL støtter jo ikke brug af militært materiel,som kanoner.
Men har ingen problemer med at støtte at København kvæstes i slangebøsser, brandbomber og ekstrem vold. Bare det er de rigtige der griber til våben)
Redigeret af sudsakhon d. 19/06-2011 15:15

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
olejensen
Der er vel ingen tvivl om, at vi skal leve op til menneskerettighederne!

Så et var godt nok noget af en politisk smørre for at fortælle at du ikke bryder dig om El.

Men har ingen problemer med at støtte at København kvæstes i slangebøsser, brandbomber og ekstrem vold. Bare det er de rigtige der griber til våben)

Nu er resten af partierne i folketinget dog ikke bange for at der gribes til våben, hvad med Irak, Afganistan m.m.

Du ved et der med, at bare det er de rigtige og det kaldes krig så ingen problemer.

Og husk endelig at jeg ikke er tilhænger af El, men deres demokratiske rettigheder skal vel høres på samme måde som
den modsatte fløj.

sudsakhon
Nej, jeg bryder mig ikke om bl. a. EL.

Men det har vel ikke noget at gøre med deres kommentater til nærværende dom ved EMD.

Det er den kommentar, jeg har anfægtet.

Det er ikke en politisk smøre.
Det er en nøgtern vurdering af de reaktionsmuligheder, der som konsekvens kan drages af de to modstridende retninger denne sag efterlader

olejensen
Det skrev jeg allerede indledningsvis. Spis brød til. EL skyder gråspurve med store slangebøsser og brandbomber.

Hvis ikke det er en politisk smørre, hvad er det så?

AOF.

TG950
thaikurt1 skrev:

åhhh, ja thaikurt1 du fatter jo som sædvanlig ikke en skid af det hele prøv nu at vågne op, hvad har dit link med menneskerettigheder at gøre,
ved du i det hele taget hvad menneskerettigheder er for noget, jeg tror det næppe.

hvis du ellers kan læse :
http://europa.eu/...dex_da.htm

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

sudsakhon

Det er en nøgtern vurdering af de reaktionsmuligheder, der som konsekvens kan drages af de to modstridende retninger denne sag efterlader

Eventuelt politisk ræsonemment har vel, i dette tilfælde, under ingen omstændigheder noget at gøre med EL's kommentater til nærværende dom ved EMD.

sudsakhon
@TG950

Giver dig ret i at dit link omhandler "menneskerettigheder".
Det er bare ikke det charter, som din egen tråd er startet med henvisning til.

Det du henviser til i tråden er (populært sagt) EU's definition.
Det som der henvises til i EL's udtalelser og dommen ved EMD er EMRK. Et helt andet sæt regler. (Tiltrådt ved Lissabon traktaten art. 6 stk 2)..

Er der forskel? JA!

Sager om overtrædelse af "menneskerettigheder" føres ved EMD..Ikke i EU.

Skulle vi træde ud af EU, er vi ikke underlagt EUs.politikområder, men stadig EMRK

olejensen
sudsakhon skrev:

Eventuelt politisk ræsonemment har vel, i dette tilfælde, under ingen omstændigheder noget at gøre med EL's kommentater til nærværende dom ved EMD.

Hvorfor fortæller du hele tiden om El. politik, hvis det ikke er et det handler om?

Og ganske rigtig El beder om at vi overholder menneskerettighederne, og det er vel ikke så slemt? selv om de er meget røde.

Og jeg tager en nøgtern vurdering af sagen, så er Danmark dømt og det kan El vel ikke klandres for.

Hvordan det så kan bruges politisk er en hel anden sag, så at pukle på El er da noget underlig noget, bare fordi de bruger deres politiske rettigheder.

Nu er det jo ikke hver dag danmark dømmes ved domstolen så det ville da være noget mærkeligt noget hvis ikke de politiske modstander brugte det.

bruno
Nu skal vi ikke glemme at, Danmark altid har så travl med den løftede pegefinger, med hensyn til menneskerettigheder, vi er ligefrem involveret i krige på 3 kontinenter nu, for menneskers rettigheder.
Så er vi også nød til at holde vores egen ryg fri.

http://gj-blog.dk/
sudsakhon
@olejensen
Du undgår jo således behændigt at forholde dig til hvad jeg skriver.

Hele min kommentar går jo netop på, at det er EL, der er afsender af kritikken, så det er vel nærliggende at kigge på indholdet af den kritik.

Ja, vi skal leve op til EMRK.
Men, for at skære det helt ud, gør vi ikke det???

EL mener jo at HELE loven er en overtrædelse af EMRK, men faktisk er det et eneste konkret afgørelse, der har været realitetsbehandlet ved EMD. (Ikke loven som sådan)

Og med det in mente, kan man jo bare se på EL' eget princip program for at konstatere at deres løsning (foreslået i kritikken) ville være en ny overtrædelse af EMRK.

Der er 2 muligheder:
1): Enten er det løgn hvad de vil gøre.
2) De vil gøre som de beskriver i principprogrammet:

de mener at man løser disse problemer med rådgivning og nysgerrig respekt for disse familiemønstre.

Vi skal altså respektere, at sådan som en del af indvandrerne vælger at opdrage deres børn skal være deres ubrydelige kulturelle ret. Også her i DK.
Vi i et multikulturelt samfund, har således ingen ret til, i ord eller gerning, at stille krav om respekt og efterlevelse af vores sociale normer. (Vores sociale normer er jo i konflikt her)

Er EL's egen løsning så så beskyttelse af børnene (jf. EMRK) som de så gerne ville?

olejensen
@sudsakhon

Det hele går på at danmark er dømt og det forsøger El at bruge politisk.

Hvis vi laver 10 til 20 indlæg mere vil jeg tro at det er EL der er blevet dømt.

Danmark er dømt, hvilket du vel ikke vil nægte.

At El så bruger det politisk er efter min mening helt legalt i et demokratisk samfund.

At du så efter min mening nærmest overfalder EL fordi de er røde og gerne vil have danmark ud af EU.

Det lader til at dit store problem ikke er menneskeretten og dommen, men den måde El tolker dommen på.

Og jeg skal slet ikke tage stilling til El politik på området, det lader jeg deres vælgere og parti afgøre.

sudsakhon
@olejensen
Jeg "overfalder" skam ingen.. EL er afsender af kritikken, så det er vel nærliggende at kigge på indholdet af den kritik.

Jeg anfægter skam heller ikke EL's legale ret til at have en politisk holdning..

Men jeg mener, at når man hører KONKRETE løsninger på KONKRETE problemstillinger, der således:

1): Enten er det løgn hvad de vil gøre.
2) De vil gøre som de beskriver i principprogrammet:
(som kunne være i strid med andre principper)

så kommemterer jeg på forholdet.

Måske kunne man forholde sig til PROBLEMET..

Det lader til at dit store problem ikke er menneskeretten og dommen, men den måde El tolker dommen på.

JA! Det har jeg oven i købet skrevet sort på hvidt:

Ja, vi skal leve op til EMRK.
Men, for at skære det helt ud, gør vi ikke det???

Og så kommer det pædagogiske højdepunkt:

Hvad vil de i EL sætte i stedet??

(Det er så her, at jeg startede min aller første kommentar..Nemlig at deres lforslag til øsning er en STØRRE overtrædelse af EMRK..)

Som det læses af kommentaren fra EL, vil de have, at loven ændres!
Og der foreslås, at der skal gælde regler hvorefter FORÆLDRENE straffes for at sende deres børn i genopdragelses lejre for at lære de rigtige sociale værdier.

Dette forhold rejser flere spørgsmål.

Hvorledes skal de voksne straffes?
Udvisning? Næppe. Det er ligeledes en overtrædelse af EMRK

Redigeret af sudsakhon d. 19/06-2011 19:35

olejensen
@sudsakhon

Som skrevet tidligere ser vi snart at det er El der er dømt ved domstolen.

Spring til debat: