Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad skal visumansøgningen indeholde?
H_Larsen
Når jeg læser på de officelle hjemmesider skriver de alle sammen "udlændingeservice anbefaler, at ansøger ikke køber en flybillet, før der er givet tilladelse til visumophold"

Men hvorfor skriver alle så at de enten har en reservation med ind på VSF eller en flybillet herinde på forums

Jeg er meget usikker på denne flybillet og de datoer jeg skal skrive i de forskeligge ansøgninger og invitationer for jeg skal jo først købe flybillet efter vi har fået et Visum, men vi skal skrive datoer, før vi køber og hvad hvis man ikke kan få en billet på de dage man har skrevet?

Hilsen Larsen

Robert Kronberg
H_Larsen skrev:
Når jeg læser på de officelle hjemmesider skriver de alle sammen "udlændingeservice anbefaler, at ansøger ikke køber en flybillet, før der er givet tilladelse til visumophold"

Men hvorfor skriver alle så at de enten har en reservation med ind på VSF eller en flybillet herinde på forums

Jeg er meget usikker på denne flybillet og de datoer jeg skal skrive i de forskeligge ansøgninger og invitationer for jeg skal jo først købe flybillet efter vi har fået et Visum, men vi skal skrive datoer, før vi køber og hvad hvis man ikke kan få en billet på de dage man har skrevet?

Hilsen Larsen

Du skal lave en flyreservation og betale en forsikring, og disse datoer skal nævnes i invitationen og ansøgningen

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
H_Larsen
Hej Robert

Hvorfor skriver de officelle hejmmesider ikke noget om flyreservetion, den stå hellere ikke i den checkliste man kan downloade på VFS hjemmeside om hvad man skal medbringe, der imod stå der højt og tydeligt at:

"udlændingeservice anbefaler, at ansøger ikke køber en flybillet, før der er givet tilladelse til visumophold"

Du kan vel ikke hjælpe mig med hvor du har fundet det skrevet at man skal have en flyreservetion.

Men jeg har forstået at en flyreservetion koster fra 0 bath til 200 bath, så det er ikke slemt

Hilsen Larsen

H_Larsen
Hej Robert

De skriver følgende ordret:

Ambassaden FRARÅDER at købe flybilletten og Schengen rejseforsikring (forsikringssum min. 1.500.000 mio. Baht) før visum er godkendt. The Embassy recommends the applicants NOT to buy an airline ticket and travel medical insurance (min. 1,500,000 mill. Baht) before the visa has been granted.

Hilsen Larsen

Robert Kronberg
H_Larsen skrev:
Hej Robert

De skriver følgende ordret:

Ambassaden FRARÅDER at købe flybilletten og Schengen rejseforsikring (forsikringssum min. 1.500.000 mio. Baht) før visum er godkendt. The Embassy recommends the applicants NOT to buy an airline ticket and travel medical insurance (min. 1,500,000 mill. Baht) before the visa has been granted.

Hilsen Larsen

Ambassaden taler om, at de vil ændre praksis, men tjeklisten siger fortsat:

- Reservation af flybillet
Airline booking – return ticket
เอกสารยืนยันการจองตั๋วเครื่องบิน

- Schengen rejseforsikring
Schengen Travel medical insurance (min. 1,500,000 mill. Baht)
ประกันสุขภาพในการเดินทาง (วงเงินคุ้มครอง ไม่น้อยกว่า 1,500,000 บาท)

Flybiletten er en RESERVATION, og ikke et køb, og rejseforsikringen kan flyttes fra person til person, så skulle det ændres eller lige er blevet ændret, så gør det ingen forskel for vore kunder.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

H_Larsen
Hej Robert

Medmindre jeg ikke kan læse eller det ikke er samme checkliste vi kigger stå der intet af det du skriver'

http://www.vfsglo...klist.html

dette link er til faneblad hos VSf og nedenstående er det der stå i checklisten

Visum til Danmark for kærestebesøg
A visa to visit a fiancé, boyfriend or girlfriend in Denmark
Ansøgeren SKAL personligt møde op for at søge om visum/opholdstilladelse. The applicant MUST apply in person.
Følgende dokumentation bedes medbragt ved søgning om visum: The following documentation is required when applying for a visa:
 Gyldigt pas (gyldigt mindst 3 måneder efter hjemkomst) Valid passport (valid at least 3 months beyond return to Thailand) ( 3 )
 Kopi af passets første side samt sider med ændringer/tidligere Schengen, USA and UK-visum Copy of passport’s first page and pages with changes/previous Schengen, USA and UK visa / Schengen USA และ UK
 1 stk. 2” farve pasfoto med lys baggrund 1x 2” colour photo with bright background ฉาก 1
 Udfyldt ansøgningsskema (husk tillægsskema) – på dansk eller engelsk og underskrevet af ansøgeren Application form duly filled (also the supplementary form) - Danish or English and signature of the applicant
 Invitation indeholdende oplysning om relation mellem ansøger og reference. Invitationen skal indeholde informationer om hvor længe de har kendt hinanden og hvor de sidst mødtes, forventet tidspunkt for besøget samt længde og formål, f.eks. særlig begivenhed etc. Betaler reference for opholdet, måltider m.m. skal dette oplyses i invitationen. Invitation stating relation between the applicant and the reference. The invitation should state how long you have known each other, when you last met and where, and the applicant’s expecting date of arrival and the length of the stay must be stated as well. It must be stated on the invitation if the reference will pay for the accommodation and living cost for the applicant.
 Økonomisk dokumentation - ansøgerens bankkontoudskrift/bog (original og kopi) – min. 40.000 Baht for 90 dages ophold Financial documentation – applicant’s bank statement (original and copy) – min. 40,000 Baht for a stay of 90 days เอกสารทางก-) – 40,000 Baht
 Dokumentation på navneændring, hvis relevant (original og kopi) Name change documentation, if applicable (original and copy) เอกสารแสดงการ- () และ สาเนา
 Stillingsbekræftelse fra arbejdsgiver, hvis man er i arbejde (med oplysninger om lønforhold, ansættelsesperiode og ferieperiode) Employment letter from the employer, if the applicant works (with contract information, salary and holidays) จดหม  Kopi af referencens pas samt opholdstilladelse i Danmark – hvis reference ikke er dansk statsborger Copy of reference’s stay permit in Denmark – if the reference is not Danish citizen –  Kopi af referencens pas og visum til det land reference arbejder i, hvis referencen bor/arbejder i et andet land end Danmark Copy of reference’s passport and visa/stay-/work permit to the country that the reference is working in, if the reference lives/works in other country than Denmark สาเนาแรก
 Ansøgningsgebyr, jf. “List of Consular Fee” Application fee, check on”List of Consular Fees”
http://www.ambban...sularFees/ Udlændingeservice og ambassaden forbeholder sig retten til at bede om yderligere dokumentation gennem hele sagsforløbet. The Immigration service and the Embassy may ask for additional documentation at any time in order to process the application. ฯ
Ansøgningen kan blive sendt til Udlændingeservice i Danmark. Ekspeditionstid varierer, se venligst www.nyidanmark.dk for sagsbehandlingstiden. Ambassaden vil kontakte ansøgeren, så snart beslutningen er truffet af Udlændingeservice. Kan ansøgningen blive behandlet i Bangkok, er ekspeditionstid ca. 5 arbejdsdage fra ansøgningen er komplet.
The application may be sent to the Immigration Service in Denmark. The processing is varies, please visit The Danish Immigration Service website www.newtodenmark.dk for more information. The Embassy will inform the applicant when the Immigration Service has made the decision. Processing time for applications
which can be processed in Bangkok is approximately 5 working days from the day the application is completed. www.newtodenmark.dk และ
Ambassaden FRARÅDER at købe flybilletten og Schengen rejseforsikring (forsikringssum min. 1.500.000 mio. Baht) før visum er godkendt. The Embassy recommends the applicants NOT to buy an airline ticket and travel medical insurance (min. 1,500,000 mill. Baht) before the visa has been granted. ฯ ( 1,500,000 บาทWink /Please note
1. ()/There is no requirement for Thai language documents to be translated (Except documents for residence permit applications), but please mark all documentations with English language headline.
2. /An interview may be required at the Embassy or by phone.
3. www.newtodenmark.dk /Application may need to be referred to the Danish Immigration Service. This will inevitably cause delay in the processing time. Please check the processing time of the Danish Immigration Service at www.newtodenmark.dk
4. /Please note that you may also be asked to provide further documentary evidence in addition to the above guidelines. /Checked by ………………………………………………………………… /Date …………………………………….. /Full documents submitted /Yes /No
/If you choose only to provide some of the above documentations you must sign the following declaration: /I have been advised to provide the above mentioned documents but I intend to submit my application with the limited documents ticked in this check list. I understand that failure to provide the other documents may result in the refusal of my application. /Signature ……………………………………………………………… /Date……………………………………

Men det er muligt vi sidder med 2 forskellige checklister

Hilsen Larsen

OleOrm
hej Larsen
Nej det er den rigtige lisste du sidder med, meeeeeeeeen den svarer ikke til virkligheden, da VSF uanset hvad ambassaden skriver, så vil de se reservation og forsikring. Og vi kan alle her skrive meter lange indlæg, men det ændrer dog ikke på fakta.

H_Larsen
Hej OleOrm

Det var det jeg gerne ville hører og derfor jeg spørge fordi at jeg bare ønsker at lave det rigtigt første gang

Med hvad er jeres erfaring med en stillingsbekræftelse hvor der stå følgende:

Stillingsbekræftelse fra arbejdsgiver, hvis man er i arbejde (med oplysninger om lønforhold, ansættelsesperiode og ferieperiode)

Hilsen Larsen

larsmand
Hej alle
jeg er uenig...))) min erfaring med nu ialt 4 besøg af kvinder fra blandt andte Thailand, Filipinerne og Rusland er følgende:
Der kræves sammen med ansøgningen og invitationen en sygeforsikring der dækker den påtænkte periode den pågældende skal opholde sig i schengen området, hvor danmark jo som bekendt er med i.... forsikringen kan købes forskellige steder på nettet... husk at tjecke priser et par steder fra da der kan være store prisforskelle på den samme dækning. jeg har altid valgt den billigste og den med den laveste dækning, men vær opmærksom på at beløbet der skal dækkes så forsikringen er i orden....

med hensyn til flybillet skal du IKKE købe den i forvejen.... Ambassaden eller konsulatet kan heller IKKE forlange en reseervation sammen med ansøgningen... Når den du invitere får at vide at visumet er klar til afhentning, får vedkomne samtidig at vide at visumet er betinget af en gyldig returbillet... Derfor skal vedkomne først ved afhentning af visum fremvise den gyldige og forudbetalte returbillet..... I skal under ingen omstændigheder købe en billet før visumet er lavet færdig og sagen er blevet behandlet...uanset hvad nogle her på siden prøve at gøre sig kloge på.....

held og lykke med at få hende til danmark.... det er fedt..)))
livet er jagt og kvinder....

larsmand
det er lige meget havd du skrive i det punkt er min erfaring.... så du holder dig bare til sandheden... så kommer du også længst..)))
så hvis du er gadefejer, så skriver du det.... hvis du er direktør, så skriver du det.....
min erfaring er at det er fuldstændig uden betydning...
livet er jagt og kvinder....

Robert Kronberg
Det er korrekt, at tjeklisten fra VFS og fra ambassaden ikke stemmer overens, men jeg er ikke bekendt med, at man ikke længere skal vise en rejseforsikring (og det er inden for den sidste uge).

Hilsen, Robert

bannok
Nu har min kone fået visa til Danmark 5 gange, og det er altid det samme, du skal ikke fremvise en flybillet og rejseforsikring før du henter dit visa, d.v.s. efter du har fået bekræftet at dit visa er iorden.
For mit eget vedkommende har jeg altid købt biletter og forsikrimnger, før visaet er i orden, du kan faktisk selv regne ud om den Thailandske dame du vil have til Danmark får et visa eller ikke.
Det er selvfølgelig meget vigtigt at lave papirarbejdet godt og grundigt når der søges om visa, og hvis forudsætningerne er til stede ja så får hun visa.Yo baby

Spring til debat: