Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Morgengave
|
|
| chris70 |
Lagt på d. 12/06-2011 17:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 133 |
Ja, det var Henry Ford der sagde: Hvis du skal spørge om prisen, så har du ikke råd til det og Gucci sagde: Kvaliteten er husket langt efter at prisen er glemt. Men lad os nu blive ved tråden: Hvad har du bestemt dig til og lad nu hver med at blive en cheap Charley. |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 12/06-2011 21:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Haha. Cheap Charlie. Hendes veninde har nu fået lokket lidt informationer ud af min kæreste og selvom det jo er tanken der tæller for mig, så er det 24 k guld hun gerne vil have. Så når vi forhåbenlig tager til Thailand i oktober/november, tager jeg hende ud og shoppe efter et pænt smykke hun vil blive glad for. Så jeg tager en tur ind til Louis Vuitton og køber en kosmetiktaske eller en pung til hende for hun skal da have en gave dagen efter. I øvrigt tusind tak for opbakningen. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 13/06-2011 12:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
larschr5 skrev: Haha. Cheap Charlie. Hendes veninde har nu fået lokket lidt informationer ud af min kæreste og selvom det jo er tanken der tæller for mig, så er det 24 k guld hun gerne vil have. Så når vi forhåbenlig tager til Thailand i oktober/november, tager jeg hende ud og shoppe efter et pænt smykke hun vil blive glad for. Så jeg tager en tur ind til Louis Vuitton og køber en kosmetiktaske eller en pung til hende for hun skal da have en gave dagen efter. I øvrigt tusind tak for opbakningen. Det er sgu flot at du har store spender bukser på, go for kærligheden baby. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/06-2011 13:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg synes det er meget gennemsyret af svarene at de fleste har har indgået en kontrakt med pigen da de blev gift. Det lyder lidt somom at de ikke kan forstå at der er forskel på piger men tror at alle gifter sig af nød. Men Det lyder jo somom at du har mødt din kæreste her i landet og at det er et forhold der bygger på andet end forsørgelse af familien. Min kone går ikke særligt meget op Guld og går faktisk meget sjældent med det hun har. For hende er et ur mere værd da hun bruger det dagligt. Men skal man købe guld så ligger det så dybt i dem at det skal være "thai guld" at det er det mest sikre gæt på en gave. Ellers er det vel om at kende din kærestes smag og købe noget du mener hun bliver glad for. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 24/06-2011 01:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Nu kan du selvfølgelig sagtens vælge at give hende en gave dagen efter jeres bryllup, men... En morgengave i forbindelse med et bryllup gives i følge dansk tradition på bryllupsdagen om morgenen før brylluppet finder sted. Alstå på selve bryllupsdagen og ikke dagen efter. Held og lykke med ægteskabet. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 24/06-2011 05:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
larschr5 skrev: Ja, så er der sat dato for vores bryllup og jeg vil gerne give min kommende kone en morgengave efter brylluppet. Har været hos et par guldsmede og kigget på vedhæng til hendes guldhalskæde. Har fundet et massivt håndlavet guldhjerte (14 karat) med en brilliant og et gulhjerte (8 karat) med 5 diamanter. Jeg kan jo læse mig til at thaier går meget op i guld og karat og derfor har jeg også kontaktet en af hendes gode veninder for at spørge om hun tror det er noget min kommende kone vil kunne lide. Afventer nu svar. Har i nogle gode tips/ideer til hvor og hvad der vil kunne gøre lykke. Jeg synes ikke det er så fedt at vente på at jeg kommer til Thailand før jeg kan købe en gave til hende. På forhånd tak. Min kone er fuldstændig lige glad med guld, og er meget flov over den thailandske guld kuldtur, der for ejer vi intet guld, og hvis vi en dag skulle falde over et smykke vi syntes er pænt i guld/hvid guld eller sølv jamen så køber vi det, men forde vi syntes det er flot/pænt og ikke på grund af hvad det er værd og har kostet, men tillykke og held og lykke i fremtiden til jer begge to. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 24/06-2011 11:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hejsa..... Ohhh...det var da rart at hoere at jeg ikke er den eneste saa, takker for det! Min kone er ogsaa temmelig ligeglade med guld eller ikke guld, hvad der taeller er om det er flot eller ej og hun har ikke det der behov for at "vise sig frem" som jeg desvaerre synes ALT for mange "farang-koner" lider af !! Desvaerre overser alt for mange "farangs" dette og fortsaetter blindt med at koebe store biler, bygge kaempe huse osv. Jeg behover ikke blaere mig eller vise at jeg er udlaending - det ved enhver Thai der ser mig jo... det kan ikke skjules. Min bankbog tillader det heller ikke og vis den gjorde, ja, saa tror jeg ikke, at jeg ville investere i alle de der prestige-ting, men bare helt almindelige ting, men saadan er vi jo saa forskellige. Gift dig hvis du elsker hende og hun elsker dig, ellers hold dig langt vaek! En eller anden dag, maaske - maaske ikke, saa lober du ogsaa toer for penge og se saa engang om hun stadig elsker dig eller elsker ikke, se, det er virkelig kaerlighed - ikke paa grund af omstaendigheder, vaerdier, eller saagar mangel paa samme....! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/06-2011 18:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
buster40 skrev: Min kone er fuldstændig lige glad med guld, og er meget flov over den thailandske guld kuldtur, der for ejer vi intet guld, og hvis vi en dag skulle falde over et smykke vi syntes er pænt i guld/hvid guld eller sølv jamen så køber vi det, men forde vi syntes det er flot/pænt og ikke på grund af hvad det er værd og har kostet, men tillykke og held og lykke i fremtiden til jer begge to. Din kone har ben i næsen og har formået at hæve sig over den sociale ballast, hun sandsynligvis er opdraget med. Når det så er sagt, så har prisudviklingen i de senere år rent faktisk vist, at guld har været et særdeles godt investeringsobjekt. Og for mange thailændere er guld = penge i banken til en "rainy day". |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 24/06-2011 19:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
rinpoche skrev: buster40 skrev: Min kone er fuldstændig lige glad med guld, og er meget flov over den thailandske guld kuldtur, der for ejer vi intet guld, og hvis vi en dag skulle falde over et smykke vi syntes er pænt i guld/hvid guld eller sølv jamen så køber vi det, men forde vi syntes det er flot/pænt og ikke på grund af hvad det er værd og har kostet, men tillykke og held og lykke i fremtiden til jer begge to. Din kone har ben i næsen og har formået at hæve sig over den sociale ballast, hun sandsynligvis er opdraget med. Når det så er sagt, så har prisudviklingen i de senere år rent faktisk vist, at guld har været et særdeles godt investeringsobjekt. Og for mange thailændere er guld = penge i banken til en "rainy day". Ja du har ret i at de så kan sælge det når det ser sort ud, meeeen det kan lige så godt komme til at se sort ud for nogen, forde de nettop lader sig presse af en i mine øjne tåbelig kultur om at skal hvise sig frem så alle nøje kan studere hvem der har mest guld, og der ved er noget ved musiken, sådan en situation har vi lige haft her oppe i sidste måned hvor vi alle skulle til bryllup ved et familie medlem, da lånte min kones søster penge til at gå ud at købe guld da hun ikke havde nok at vise frem, tænk sig at sætte sig i gæld for på den måde, for at tage med til et brullup hverken min kone eller jeg havde guld på det er simpelthen blevet en prencip sag nu. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/06-2011 19:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Såre forståeligt, Buster. Jeg kender adskillige thai damer, der igennem årene på rejser har medbragt udeklareret guld til Danmark. Når de så skulle ned og besøge familien i Thailand, medbragte de hele "arsenalet" af de ædle varer og lignede grangiveligt et juletræ. Selvfølgelig for at fremvise deres velstand og indhøste behørig respekt. Blev så knaldet i tolden i CPH på hjemrejsen med alt flitterstadset: "Jamen, vi har da købt det for længe siden" ![]() Jeg føler mig overbevidst om, at de vist næppe har gået i privatskole. Et andet pragteksemplar var dette. Et thai/farang par havde bestilt adskillige guldkæder hos en thaidame, der var på ferie i Thailand. Da hun så arriverer i CPH medbringende indkøbet, bliver hun stoppet og bonget big time for de 10 baht guld hun medbragte udeklareret. Da thai/farang parret fik dette at vide, samt bødens størrelse, blev de så fortørnede at de skred uden at køre damen hjem som de ellers havde lovet. Der strandede endnu et udødeligt venskab. Og hvis du vil tilgive mig for et - givetvis - malplaceret Asterix citat: De ER skøre, de romere. Redigeret af rinpoche d. 24/06-2011 19:20 |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 24/06-2011 21:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
larsmand skrev: Nu kan du selvfølgelig sagtens vælge at give hende en gave dagen efter jeres bryllup, men... En morgengave i forbindelse med et bryllup gives i følge dansk tradition på bryllupsdagen om morgenen før brylluppet finder sted. Alstå på selve bryllupsdagen og ikke dagen efter. Held og lykke med ægteskabet. Det er jeg ikke så sikker på, at du har ret i. Eller nærmere, jeg er sikker på at du ikke har ret. Fordi: Ifølge traditionen gives morgengaven morgenen efter brylluppet, som en ekstra gave ovenpå den dejlige bryllupsdag. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 25/06-2011 00:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Gives som gave første dag man er Ægtemand og hustru! http://dindebat.d...aar-3.html IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 25/06-2011 01:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
rinpoche skrev: Såre forståeligt, Buster. Jeg kender adskillige thai damer, der igennem årene på rejser har medbragt udeklareret guld til Danmark. Når de så skulle ned og besøge familien i Thailand, medbragte de hele "arsenalet" af de ædle varer og lignede grangiveligt et juletræ. Selvfølgelig for at fremvise deres velstand og indhøste behørig respekt. Blev så knaldet i tolden i CPH på hjemrejsen med alt flitterstadset: "Jamen, vi har da købt det for længe siden" ![]() Jeg føler mig overbevidst om, at de vist næppe har gået i privatskole. Et andet pragteksemplar var dette. Et thai/farang par havde bestilt adskillige guldkæder hos en thaidame, der var på ferie i Thailand. Da hun så arriverer i CPH medbringende indkøbet, bliver hun stoppet og bonget big time for de 10 baht guld hun medbragte udeklareret. Da thai/farang parret fik dette at vide, samt bødens størrelse, blev de så fortørnede at de skred uden at køre damen hjem som de ellers havde lovet. Der strandede endnu et udødeligt venskab. Og hvis du vil tilgive mig for et - givetvis - malplaceret Asterix citat: De ER skøre, de romere. Sorry Rin! Men hvad har dit indlæg med morgengave at gøre?????? IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 25/06-2011 03:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
natty skrev: Er der ikke lidt forskel i farven på guld i DK og Thailand?, hænger det sammen med hvilken karat guldet er?, eller er jeg bare blevet farveblind her på det sidste? ![]() Jeg har faktis sport om det samme for en 5 aar sigen jeg var faktis ragti helti at moede en dansker paa en visa roon tur og han hade en lille guld smed frabrak her i thailand som lavet ring til forskelig butiker i dannmark og ham stellet jeg dette spoestmaal NU DRAB MIG IKKE!!!! det har ikke naade med karat paa det guld men det handler om hvad guldet er blandet op med (her kan jeg have fejl I hvem bruger hvad og hvorfor) i danmark bruger vi soelv til at blande i vores guld naar vi laver smoekker og i Thailand bruger de kover eller var det Brongse (ellers saa er det hele omvent) men det er hvad der giver faven forskelen paa Guld i thailand og danmark Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.