Se indlæg|
Visa til Danmark
|
|
| milton |
Lagt på d. 16/06-2011 13:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Hej herinde Så er endnu 3 uger ved at være slut her i paradis og selvfølgelig sammen med en sød og skøn thaipige (anden periode indenfor 3 måneder, så jeg brokker mig ikke så meget alligevel ) Idag er turen så gået til Bangkok, så vi sammen kan tage ind og aflevere hendes visumansøgning inden jeg tager hjem på mandag. Det hele skulle være på plads nu med hensyn til papirerne. Dog har jeg enkelte tvivlsspørgsmål, som jeg håber på I herinde med jeres erfaringer kan opklare. Så for at tage dem fra en ende af jvfr. denne tjekliste fra ambassadens hjemmeside: http://www.ambban...an2011.doc ![]() Det var alt fra mig for nu. Jeg håber der sidder en venlig sjæl med viden, der kan udrydde vores tvivlsspørgsmål og supplere os med de mangler der måtte være. Skulle der være en der befinder sig i Thailand, som tænker 'det kan jeg da hurtigt oplyse om', så er du velkommen til at give os et kald på 0801645926 eller på [mail][/mail] På forhånd tak for hjælpen, Warunee og Thomas |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/06-2011 20:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
milton skrev: Hej herinde Så er endnu 3 uger ved at være slut her i paradis og selvfølgelig sammen med en sød og skøn thaipige (anden periode indenfor 3 måneder, så jeg brokker mig ikke så meget alligevel ) Idag er turen så gået til Bangkok, så vi sammen kan tage ind og aflevere hendes visumansøgning inden jeg tager hjem på mandag. Det hele skulle være på plads nu med hensyn til papirerne. Dog har jeg enkelte tvivlsspørgsmål, som jeg håber på I herinde med jeres erfaringer kan opklare. Så for at tage dem fra en ende af jvfr. denne tjekliste fra ambassadens hjemmeside: http://www.ambban...an2011.doc ![]() Det var alt fra mig for nu. Jeg håber der sidder en venlig sjæl med viden, der kan udrydde vores tvivlsspørgsmål og supplere os med de mangler der måtte være. Skulle der være en der befinder sig i Thailand, som tænker 'det kan jeg da hurtigt oplyse om', så er du velkommen til at give os et kald på 0801645926 eller på [mail][/mail] På forhånd tak for hjælpen, Warunee og Thomas Hej Thomas, En rejseforsikring koster 2.500 baht, men lad det nu ligge. Yderligere bemærkninger: normalt skal det ikke udfyldes, hvis der ikke er en særlig årsag, men det er din beslutning, om du ønsker at udfylde dette, hvis du mener, at du har noget at sige. Hun skal bringe en kopi af bankbogen på visa-centret, og de kan finde på at bede om, at man går ud i en ATM-maskine og får en opdatering. Ja, hun skal have 40.000 ved indrejse i Danmark, men jeg har aldrig hørt om, at de tjekker det, og hvordan de tjekker det. Du har jo garanteret for hende... Hvis hun ikke arbejder, skal hun absolut ikke skrive, at hun arbejder, korrekt. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/06-2011 23:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvilken garanti taler du om? Hvis rejseforsikringen koster godt 4300 baht- så koster den vel det og ikek de 2500 B,som du anfører? |
|
|
|
| milton |
Lagt på d. 17/06-2011 03:07
|
Hej Robert. Jeg ved ikke om jeg så har købt en særlig udvidet forsikring eller (som der nok mere er tale om) er blevet oversolgt en forsikring. Men lad nu det ligge, faktum er jo at nu er hun ihvertfald forsikret, vi har papiret og i tilfælde af afslag refunderes det fulde beløb. Så egentlig er jeg tilfreds med dette... Og herregud de 1900 baht er jo ikke det der vælter økonomien. Det skal Wawa nok sørge for når hun entreer indkøbscentrene ![]() Bankbogen er opdateret så sent som igår, men det kan selvfølgelig også klares. Har overvejet bare at bestille og betale den hjemmefra DK når visummet udstedes. Det ville jo lette det hele enormt. Jeg har i yderligere bemærkninger skrevet det som det er, nemlig at hun ikke arbejder mere, da hun ikke kunne få fri i de perioder jeg er i Thailand, samt at hun heller ikke kunne få fri til en evt rejse til Danmark. Og hun har så skrevet 'None' samt 'look at invitation letter' i feltet vedr arbejdsgiver på ansøgningen. Så forhåbentlig kommer man længst med sandheden. Derudover har vi vedlagt en masse billeder, kopi af mit pas med ind- og udrejsestempler og mine flybilletter. Udskrifter af mails har jeg ikke eftersom kommunikation primært er foregået via MSN/Skype og telefon(Lebara og arbejdstelefon, som jeg aldrig ser skyggen af udskrifter fra). Er der andet I vil anbefale at vi vedlægger for at hjælpe dem til at træffe den rigtige beslutning? Har i tidligere indlæg læst at det ikke gør nogen skade at vedlægge for meget fremfor for lidt, men kan ikke umiddelbart finde på andet at vedlægge. Kan man evt henvise dem til Facebook, hvor der ligger flere 100 billeder fra Thailand? |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 17/06-2011 07:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Søger hun visum som din kæreste? I så fald skal du blot kunne dokumentere at i har mødt hinanden personligt indenfor de sidste 12 måneder. Min thailandske kæreste havde ikke problemer med sin visum ansøgning selvom hun ikke havde arbejde og de ville ikke modtage dokumentation i form af chat udskrifter fra vores telefon. Detn kan jeg nok godt forstå når hun stod med 200 sider ![]() Men hellere tag alt med og så se om de vil have det. |
|
|
|
| milton |
Lagt på d. 28/06-2011 11:03
|
Hej igen Så har kæresten modtaget SMS og jeg har på nettet via opdateringen fået denne besked: Your Passport Status Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved om det så betyder at hun har fået visum? Thomas |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 28/06-2011 11:22
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
milton skrev: Hej igen Så har kæresten modtaget SMS og jeg har på nettet via opdateringen fået denne besked: Your Passport Status Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved om det så betyder at hun har fået visum? Thomas Det ved hun ikke før hun møder op på Visa Application Centre ![]() |
|
|
|
| milton |
Lagt på d. 28/06-2011 14:51
|
Som svar på en personlig meddelse fra en hjælpsom bruger herinde kom jeg lige med lidt flere informationer vedr ansøgningen og forløbet og tænkte lige, at jeg ville poste det herinde også. Indtil i morges har der på http://www.vfsglo...enmark.com stået at passet er sendt til den danske ambassade i Bangkok den 17/6-11, hvilket var den dag vi var inde og aflevere visumansøgningen. Og når de nu skriver at Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. så er der vist ikke tvivl om at passet og ansøgningen er kommet tilbage til Visum ansøgningskontoret efter endt behandling. Mit spørgsmål var derfor så om nogen havde erfaringer med om det var ensbetydende med at hun har fået visumet. Vi har i perioden fra den 17 juni til idag intet hørt fra hverken udlændingestyrelse eller ambassade, så umiddelbart virker det som om ansøgningen er gledet lige igennem. Eller det håber jeg i det mindste ![]() Hun har også modtaget en SMS der lyder: Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application. Nogen der har erfaring med at ringe til VFS og forhøre sig? Grunden til dette er det forestående indkøb af flybillet. Kæresten bor i Khon kaen og kan derfor ikke lige svinge forbi og hente passet. Dette havde hun tænkt sig at gøre ifm afgangen til DK, men det ville være lidt ærgeligt at købe en billet nu og så er der ikke noget visa når hun kommer for at afhente sit pas. |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 28/06-2011 15:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
milton skrev: Som svar på en personlig meddelse fra en hjælpsom bruger herinde kom jeg lige med lidt flere informationer vedr ansøgningen og forløbet og tænkte lige, at jeg ville poste det herinde også. Indtil i morges har der på http://www.vfsglo...enmark.com stået at passet er sendt til den danske ambassade i Bangkok den 17/6-11, hvilket var den dag vi var inde og aflevere visumansøgningen. Og når de nu skriver at Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. så er der vist ikke tvivl om at passet og ansøgningen er kommet tilbage til Visum ansøgningskontoret efter endt behandling. Mit spørgsmål var derfor så om nogen havde erfaringer med om det var ensbetydende med at hun har fået visumet. Vi har i perioden fra den 17 juni til idag intet hørt fra hverken udlændingestyrelse eller ambassade, så umiddelbart virker det som om ansøgningen er gledet lige igennem. Eller det håber jeg i det mindste ![]() Hun har også modtaget en SMS der lyder: Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application. Nogen der har erfaring med at ringe til VFS og forhøre sig? Grunden til dette er det forestående indkøb af flybillet. Kæresten bor i Khon kaen og kan derfor ikke lige svinge forbi og hente passet. Dette havde hun tænkt sig at gøre ifm afgangen til DK, men det ville være lidt ærgeligt at købe en billet nu og så er der ikke noget visa når hun kommer for at afhente sit pas. Da vi i Marts/April søgte om visum fik vi samme meddelelser tilsendt. Vi kunne pr. mail eller telefon ikke få oplyst om visum ansøgning var godkendt. Vi fik bare at vide hun skulle møde op personligt på Visa Application Centre. Vi havde samme idé m.h.t. at rejse med det samme hvis ansøgning var godkendt, men dette kunne ikke lade sig gøre selvom hun bor 7 timer i bus fra Bangkok. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvad de siger til jer hvis i ringer, så har man lidt argumenter til næste gang ;-) |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 28/06-2011 15:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Undskyld jeg lige bryde ind midt i det hele, men jeg syntes godt nok at det lyder til at være meget indviklet og besværeligt for en Thailænder at komme til Danmark, er det lige så svært hvis min kone (thai) og jeg gerne en gang vil på ferie i Danmark en gang ? Vi bor fast i thailand.
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 19/07-2011 13:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Min kones kusine har lige fået afslag på Visum - begrundelse : hun er ugift, har et barn, og er selvstændig med egen butik - dette giver grundlag for at hendes tilhørs forhold til hjemlandet er uklart - og man mener derfor ikke at man kan være sikker på at hun vil rejse hjem igen.... Hvad fanden gør man ? Det er jo ikke nemt at argumentere for at hun vil rejse hjem igen, når UM allerede har fastslået at et barn & et arbejde ikke er et argument Gode råd søges ............ |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 19/07-2011 14:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
buster40 skrev: Nej når i er gift er det ikke noget problem.....med mindre hun tidligere ikke har overholdt hjemrejse ved visas udløb.....Undskyld jeg lige bryde ind midt i det hele, men jeg syntes godt nok at det lyder til at være meget indviklet og besværeligt for en Thailænder at komme til Danmark, er det lige så svært hvis min kone (thai) og jeg gerne en gang vil på ferie i Danmark en gang ? Vi bor fast i thailand. ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 19/07-2011 14:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
barefeet skrev: jeg syntes også det er totalt latterligt....at når du sender en sms måske lige kunne tilføje om det er ok eller afslag....jeg ringede på ambassaden i bkk...hvor jeg tror de blev klar over min utilfredshed fik i hvert fald at vide at det var ok....totalt dårlig servise...milton skrev: Som svar på en personlig meddelse fra en hjælpsom bruger herinde kom jeg lige med lidt flere informationer vedr ansøgningen og forløbet og tænkte lige, at jeg ville poste det herinde også. Indtil i morges har der på http://www.vfsglo...enmark.com stået at passet er sendt til den danske ambassade i Bangkok den 17/6-11, hvilket var den dag vi var inde og aflevere visumansøgningen. Og når de nu skriver at Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. så er der vist ikke tvivl om at passet og ansøgningen er kommet tilbage til Visum ansøgningskontoret efter endt behandling. Mit spørgsmål var derfor så om nogen havde erfaringer med om det var ensbetydende med at hun har fået visumet. Vi har i perioden fra den 17 juni til idag intet hørt fra hverken udlændingestyrelse eller ambassade, så umiddelbart virker det som om ansøgningen er gledet lige igennem. Eller det håber jeg i det mindste ![]() Hun har også modtaget en SMS der lyder: Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application. Nogen der har erfaring med at ringe til VFS og forhøre sig? Grunden til dette er det forestående indkøb af flybillet. Kæresten bor i Khon kaen og kan derfor ikke lige svinge forbi og hente passet. Dette havde hun tænkt sig at gøre ifm afgangen til DK, men det ville være lidt ærgeligt at købe en billet nu og så er der ikke noget visa når hun kommer for at afhente sit pas. Da vi i Marts/April søgte om visum fik vi samme meddelelser tilsendt. Vi kunne pr. mail eller telefon ikke få oplyst om visum ansøgning var godkendt. Vi fik bare at vide hun skulle møde op personligt på Visa Application Centre. Vi havde samme idé m.h.t. at rejse med det samme hvis ansøgning var godkendt, men dette kunne ikke lade sig gøre selvom hun bor 7 timer i bus fra Bangkok. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvad de siger til jer hvis i ringer, så har man lidt argumenter til næste gang ;-) |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 19/07-2011 14:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Fik lige endnu en mail fra min kones kusine - dette var hvad de først skrev : Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application. Jeg bad hende liiige ringe til dem inden hun tog ned fra Surin - hvilket resulterede i at de mailede afslaget til hende :-( Sgu ikke nemt når man ikke kan garantere at folk rejser ud igen.... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) Idag er turen så gået til Bangkok, så vi sammen kan tage ind og aflevere hendes visumansøgning inden jeg tager hjem på mandag. 

Gode råd søges ............