Se indlæg
 Udskriv debat
Visa til Danmark
milton
Hej herinde

Så er endnu 3 uger ved at være slut her i paradis og selvfølgelig sammen med en sød og skøn thaipige (anden periode indenfor 3 måneder, så jeg brokker mig ikke så meget alligevel Smile ) Idag er turen så gået til Bangkok, så vi sammen kan tage ind og aflevere hendes visumansøgning inden jeg tager hjem på mandag.

Det hele skulle være på plads nu med hensyn til papirerne. Dog har jeg enkelte tvivlsspørgsmål, som jeg håber på I herinde med jeres erfaringer kan opklare. Så for at tage dem fra en ende af jvfr. denne tjekliste fra ambassadens hjemmeside:

http://www.ambban...an2011.doc

Gyldigt Pas - Nyt pas bestilt og modtaget, så dette er ok

Kopi af passets første side m.m. - Da hun tidligere har fået visa til Schengen/UK i hendes gamle pas har vi taget kopi af alle sider i det gamle pas og medbringer disse.Dette er gjort ud fra den betragtning, at hellere for meget info end for lidt.

1 stk farve pasfoto - Er klaret

Udfyldt ansøgningsskema - Stort set udfyldt, men eftersom jeg har bedt hende om ikke at arbejde og i stedet koncentrere sig om at lære dansk via de hjælpemidler hun nu kan kan finde hernede samt det jeg har givet hende, er jeg i tvivl om, hvad vi skal skrive her. Normalt ville jeg mene, at man kommer længst med ærlighed, men det er desværre ikke altid sådan i det danske system. Så hvad råder I mig til her?

Invitationsbrev - Er udfyldt, men punkt 7 giver mulighed for at udfylde med yderligere bemærkninger eller information. Tidligere i invitationen har jeg jo beskrevet vores relation samt formålet med besøget. Er det nødvendigt at udfylde dette punkt og i så fald gerne lidt inspiration fra jer med erfaring Wink

Økonomisk dokumentation - 40.000 baht er overført og bogført på hendes bankbog. Skal bankbogen bare medbringes eller er det bedre at tage en kopi og vedlægge ansøgningen? Derudover er det planen, at disse penge skal hun købe flybillet for når visum forhåbentlig udstedes. Ved godt at disse penge i realiteten skal stå på bankbogen ved indrejse til Danmark. Men hvad er kravet for opdateringssekvensen af bankbogen? Hvis hun feks flyver fra Bangkok den 20 juli, køber billetten den 18 juli og lige går i banken inden hun køber billetten og får en opdateret udskrift på sin bankbog inden hun efterfølgende hæver pengene/køber billetten med sit Visa. Er det så en tilfredsstillende dato? Håber jeg har gjort mig forståelig i dette..

Dokumentation på navneændring - Ikke nødvendigt pga ingen navneskift

Stillingsbekræftigelse fra arbejdsgiver - Her er det den samme problemstilling som jeg beskriver i punktet om udfyldt ansøgningsskema

Kopi af referencens pas - Ikke aktuelt

Kopi af referencens pas og visum - Ikke aktuelt

Reservation af flybillet - Er netop foretaget uden problemer hos Majestic Travel, som blev anbefalet af en anden bruger herinde i en tidligere tråd. Kan også anbefales herfra

Schengen rejseforsikring -Blev foretaget sammen med reservation af flybillet hos Majestic Travel. Også uden problemer, dog kan det nævnes at beløbet ikke er 2500 baht for 90 dage, men 4388 baht. Ved ikke om det skyldes at de har skiftet selskab, en generel prisstigning eller om jeg bare er en godtroende farang. Men under alle omstændigheder er jeg tilfreds med hjælpen og servicen hos Majestic Travel og kan som sagt varmt anbefale dem

Ansøgningsgebyr - Går jeg ud fra betales når ansøgningen afleveres. Er det muligt at betale med kort eller foretrækker du kolde kontanter?

Det var alt fra mig for nu. Jeg håber der sidder en venlig sjæl med viden, der kan udrydde vores tvivlsspørgsmål og supplere os med de mangler der måtte være.

Skulle der være en der befinder sig i Thailand, som tænker 'det kan jeg da hurtigt oplyse om', så er du velkommen til at give os et kald på 0801645926 eller på [mail][/mail]
                            På forhånd tak for hjælpen,

Warunee og Thomas

Robert Kronberg
                            milton skrev:
                            Hej herinde

Så er endnu 3 uger ved at være slut her i paradis og selvfølgelig sammen med en sød og skøn thaipige (anden periode indenfor 3 måneder, så jeg brokker mig ikke så meget alligevel Smile ) Idag er turen så gået til Bangkok, så vi sammen kan tage ind og aflevere hendes visumansøgning inden jeg tager hjem på mandag.

Det hele skulle være på plads nu med hensyn til papirerne. Dog har jeg enkelte tvivlsspørgsmål, som jeg håber på I herinde med jeres erfaringer kan opklare. Så for at tage dem fra en ende af jvfr. denne tjekliste fra ambassadens hjemmeside:

http://www.ambban...an2011.doc

Gyldigt Pas - Nyt pas bestilt og modtaget, så dette er ok

Kopi af passets første side m.m. - Da hun tidligere har fået visa til Schengen/UK i hendes gamle pas har vi taget kopi af alle sider i det gamle pas og medbringer disse.Dette er gjort ud fra den betragtning, at hellere for meget info end for lidt.

1 stk farve pasfoto - Er klaret

Udfyldt ansøgningsskema - Stort set udfyldt, men eftersom jeg har bedt hende om ikke at arbejde og i stedet koncentrere sig om at lære dansk via de hjælpemidler hun nu kan kan finde hernede samt det jeg har givet hende, er jeg i tvivl om, hvad vi skal skrive her. Normalt ville jeg mene, at man kommer længst med ærlighed, men det er desværre ikke altid sådan i det danske system. Så hvad råder I mig til her?

Invitationsbrev - Er udfyldt, men punkt 7 giver mulighed for at udfylde med yderligere bemærkninger eller information. Tidligere i invitationen har jeg jo beskrevet vores relation samt formålet med besøget. Er det nødvendigt at udfylde dette punkt og i så fald gerne lidt inspiration fra jer med erfaring Wink

Økonomisk dokumentation - 40.000 baht er overført og bogført på hendes bankbog. Skal bankbogen bare medbringes eller er det bedre at tage en kopi og vedlægge ansøgningen? Derudover er det planen, at disse penge skal hun købe flybillet for når visum forhåbentlig udstedes. Ved godt at disse penge i realiteten skal stå på bankbogen ved indrejse til Danmark. Men hvad er kravet for opdateringssekvensen af bankbogen? Hvis hun feks flyver fra Bangkok den 20 juli, køber billetten den 18 juli og lige går i banken inden hun køber billetten og får en opdateret udskrift på sin bankbog inden hun efterfølgende hæver pengene/køber billetten med sit Visa. Er det så en tilfredsstillende dato? Håber jeg har gjort mig forståelig i dette..

Dokumentation på navneændring - Ikke nødvendigt pga ingen navneskift

Stillingsbekræftigelse fra arbejdsgiver - Her er det den samme problemstilling som jeg beskriver i punktet om udfyldt ansøgningsskema

Kopi af referencens pas - Ikke aktuelt

Kopi af referencens pas og visum - Ikke aktuelt

Reservation af flybillet - Er netop foretaget uden problemer hos Majestic Travel, som blev anbefalet af en anden bruger herinde i en tidligere tråd. Kan også anbefales herfra

Schengen rejseforsikring -Blev foretaget sammen med reservation af flybillet hos Majestic Travel. Også uden problemer, dog kan det nævnes at beløbet ikke er 2500 baht for 90 dage, men 4388 baht. Ved ikke om det skyldes at de har skiftet selskab, en generel prisstigning eller om jeg bare er en godtroende farang. Men under alle omstændigheder er jeg tilfreds med hjælpen og servicen hos Majestic Travel og kan som sagt varmt anbefale dem

Ansøgningsgebyr - Går jeg ud fra betales når ansøgningen afleveres. Er det muligt at betale med kort eller foretrækker du kolde kontanter?

Det var alt fra mig for nu. Jeg håber der sidder en venlig sjæl med viden, der kan udrydde vores tvivlsspørgsmål og supplere os med de mangler der måtte være.

Skulle der være en der befinder sig i Thailand, som tænker 'det kan jeg da hurtigt oplyse om', så er du velkommen til at give os et kald på 0801645926 eller på [mail][/mail]
                                                      På forhånd tak for hjælpen,

Warunee og Thomas

Hej Thomas,

En rejseforsikring koster 2.500 baht, men lad det nu ligge.

Yderligere bemærkninger: normalt skal det ikke udfyldes, hvis der ikke er en særlig årsag, men det er din beslutning, om du ønsker at udfylde dette, hvis du mener, at du har noget at sige.

Hun skal bringe en kopi af bankbogen på visa-centret, og de kan finde på at bede om, at man går ud i en ATM-maskine og får en opdatering.

Ja, hun skal have 40.000 ved indrejse i Danmark, men jeg har aldrig hørt om, at de tjekker det, og hvordan de tjekker det. Du har jo garanteret for hende...

Hvis hun ikke arbejder, skal hun absolut ikke skrive, at hun arbejder, korrekt.

Hilsen, Robert
                                                      Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
                                                      - Danskundervisning - PIRO Consulting Group
                                                      - Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
                                                      hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
                                                      men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
                                                      "

http://www.danishschool.dk/thailand/
                                                      Hvilken garanti taler du om?

Hvis rejseforsikringen koster godt 4300 baht- så koster den vel det og ikek de 2500 B,som du anfører?

milton
                                                      Hej Robert.

Jeg ved ikke om jeg så har købt en særlig udvidet forsikring eller (som der nok mere er tale om) er blevet oversolgt en forsikring. Men lad nu det ligge, faktum er jo at nu er hun ihvertfald forsikret, vi har papiret og i tilfælde af afslag refunderes det fulde beløb. Så egentlig er jeg tilfreds med dette... Og herregud de 1900 baht er jo ikke det der vælter økonomien. Det skal Wawa nok sørge for når hun entreer indkøbscentrene Grin

Bankbogen er opdateret så sent som igår, men det kan selvfølgelig også klares. Har overvejet bare at bestille og betale den hjemmefra DK når visummet udstedes. Det ville jo lette det hele enormt.

Jeg har i yderligere bemærkninger skrevet det som det er, nemlig at hun ikke arbejder mere, da hun ikke kunne få fri i de perioder jeg er i Thailand, samt at hun heller ikke kunne få fri til en evt rejse til Danmark. Og hun har så skrevet 'None' samt 'look at invitation letter' i feltet vedr arbejdsgiver på ansøgningen. Så forhåbentlig kommer man længst med sandheden.

Derudover har vi vedlagt en masse billeder, kopi af mit pas med ind- og udrejsestempler og mine flybilletter. Udskrifter af mails har jeg ikke eftersom kommunikation primært er foregået via MSN/Skype og telefon(Lebara og arbejdstelefon, som jeg aldrig ser skyggen af udskrifter fra). Er der andet I vil anbefale at vi vedlægger for at hjælpe dem til at træffe den rigtige beslutning? Har i tidligere indlæg læst at det ikke gør nogen skade at vedlægge for meget fremfor for lidt, men kan ikke umiddelbart finde på andet at vedlægge. Kan man evt henvise dem til Facebook, hvor der ligger flere 100 billeder fra Thailand?

larschr5
                                                      Søger hun visum som din kæreste? I så fald skal du blot kunne dokumentere at i har mødt hinanden personligt indenfor de sidste 12 måneder.

Min thailandske kæreste havde ikke problemer med sin visum ansøgning selvom hun ikke havde arbejde og de ville ikke modtage dokumentation i form af chat udskrifter fra vores telefon. Detn kan jeg nok godt forstå når hun stod med 200 sider Grin

Men hellere tag alt med og så se om de vil have det.

milton
                                                      Hej igen

Så har kæresten modtaget SMS og jeg har på nettet via opdateringen fået denne besked:

Your Passport Status
                                                      Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011.

Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved om det så betyder at hun har fået visum?

Thomas

barefeet
                                                      milton skrev:
                                                      Hej igen

Så har kæresten modtaget SMS og jeg har på nettet via opdateringen fået denne besked:

Your Passport Status
                                                      Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011.

Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved om det så betyder at hun har fået visum?

Thomas

Det ved hun ikke før hun møder op på Visa Application Centre Smile

milton
                                                      Som svar på en personlig meddelse fra en hjælpsom bruger herinde kom jeg lige med lidt flere informationer vedr ansøgningen og forløbet og tænkte lige, at jeg ville poste det herinde også.

Indtil i morges har der på http://www.vfsglo...enmark.com stået at passet er sendt til den danske ambassade i Bangkok den 17/6-11, hvilket var den dag vi var inde og aflevere visumansøgningen.

Og når de nu skriver at Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. så er der vist ikke tvivl om at passet og ansøgningen er kommet tilbage til Visum ansøgningskontoret efter endt behandling. Mit spørgsmål var derfor så om nogen havde erfaringer med om det var ensbetydende med at hun har fået visumet. Vi har i perioden fra den 17 juni til idag intet hørt fra hverken udlændingestyrelse eller ambassade, så umiddelbart virker det som om ansøgningen er gledet lige igennem. Eller det håber jeg i det mindste Frown

Hun har også modtaget en SMS der lyder: Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application.

Nogen der har erfaring med at ringe til VFS og forhøre sig? Grunden til dette er det forestående indkøb af flybillet. Kæresten bor i Khon kaen og kan derfor ikke lige svinge forbi og hente passet. Dette havde hun tænkt sig at gøre ifm afgangen til DK, men det ville være lidt ærgeligt at købe en billet nu og så er der ikke noget visa når hun kommer for at afhente sit pas.

barefeet
                                                      milton skrev:
                                                      Som svar på en personlig meddelse fra en hjælpsom bruger herinde kom jeg lige med lidt flere informationer vedr ansøgningen og forløbet og tænkte lige, at jeg ville poste det herinde også.

Indtil i morges har der på http://www.vfsglo...enmark.com stået at passet er sendt til den danske ambassade i Bangkok den 17/6-11, hvilket var den dag vi var inde og aflevere visumansøgningen.

Og når de nu skriver at Processed application has been received at the Denmark Visa Application Centre, Bangkok from The Royal Danish Embassy, Bangkok on 28/06/2011. så er der vist ikke tvivl om at passet og ansøgningen er kommet tilbage til Visum ansøgningskontoret efter endt behandling. Mit spørgsmål var derfor så om nogen havde erfaringer med om det var ensbetydende med at hun har fået visumet. Vi har i perioden fra den 17 juni til idag intet hørt fra hverken udlændingestyrelse eller ambassade, så umiddelbart virker det som om ansøgningen er gledet lige igennem. Eller det håber jeg i det mindste Frown

Hun har også modtaget en SMS der lyder: Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application.

Nogen der har erfaring med at ringe til VFS og forhøre sig? Grunden til dette er det forestående indkøb af flybillet. Kæresten bor i Khon kaen og kan derfor ikke lige svinge forbi og hente passet. Dette havde hun tænkt sig at gøre ifm afgangen til DK, men det ville være lidt ærgeligt at købe en billet nu og så er der ikke noget visa når hun kommer for at afhente sit pas.

Da vi i Marts/April søgte om visum fik vi samme meddelelser tilsendt. Vi kunne pr. mail eller telefon ikke få oplyst om visum ansøgning var godkendt. Vi fik bare at vide hun skulle møde op personligt på Visa Application Centre. Vi havde samme idé m.h.t. at rejse med det samme hvis ansøgning var godkendt, men dette kunne ikke lade sig gøre selvom hun bor 7 timer i bus fra Bangkok.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvad de siger til jer hvis i ringer, så har man lidt argumenter til næste gang ;-)

buster40
                                                      Undskyld jeg lige bryde ind midt i det hele, men jeg syntes godt nok at det lyder til at være meget indviklet og besværeligt for en Thailænder at komme til Danmark, er det lige så svært hvis min kone (thai) og jeg gerne en gang vil på ferie i Danmark en gang ? Vi bor fast i thailand.
                                                      Venlig hilsen
                                                      Boonta

DKPete
                                                      Min kones kusine har lige fået afslag på Visum - begrundelse : hun er ugift, har et barn, og er selvstændig med egen butik - dette giver grundlag for at hendes tilhørs forhold til hjemlandet er uklart - og man mener derfor ikke at man kan være sikker på at hun vil rejse hjem igen....
                                                      Hvad fanden gør man ? Det er jo ikke nemt at argumentere for at hun vil rejse hjem igen, når UM allerede har fastslået at et barn & et arbejde ikke er et argument Angry Gode råd søges ............

handy
                                                      buster40 skrev:
                                                      Undskyld jeg lige bryde ind midt i det hele, men jeg syntes godt nok at det lyder til at være meget indviklet og besværeligt for en Thailænder at komme til Danmark, er det lige så svært hvis min kone (thai) og jeg gerne en gang vil på ferie i Danmark en gang ? Vi bor fast i thailand.
                                                      Nej når i er gift er det ikke noget problem.....med mindre hun tidligere ikke har overholdt hjemrejse ved visas udløb.....Smile

handy
                                                      barefeet skrev:
                                                      milton skrev:

Da vi i Marts/April søgte om visum fik vi samme meddelelser tilsendt. Vi kunne pr. mail eller telefon ikke få oplyst om visum ansøgning var godkendt. Vi fik bare at vide hun skulle møde op personligt på Visa Application Centre. Vi havde samme idé m.h.t. at rejse med det samme hvis ansøgning var godkendt, men dette kunne ikke lade sig gøre selvom hun bor 7 timer i bus fra Bangkok.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvad de siger til jer hvis i ringer, så har man lidt argumenter til næste gang ;-)
                                                      jeg syntes også det er totalt latterligt....at når du sender en sms måske lige kunne tilføje om det er ok eller afslag....jeg ringede på ambassaden i bkk...hvor jeg tror de blev klar over min utilfredshed fik i hvert fald at vide at det var ok....totalt dårlig servise...

DKPete
                                                      Fik lige endnu en mail fra min kones kusine - dette var hvad de først skrev : Your application is ready for collection, please visit the Application Centre where you submitted your application.
                                                      Jeg bad hende liiige ringe til dem inden hun tog ned fra Surin - hvilket resulterede i at de mailede afslaget til hende :-( Sgu ikke nemt når man ikke kan garantere at folk rejser ud igen....

Spring til debat: