Se indlæg|
Nemkonto i Thailand
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 22/06-2011 09:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
olejensen skrev: Hvor i alverden skulle den danske forsendelse hæve mere end de 4,95 for mit vedkommende. Det eneste jeg har kontakt med i Danmark er skat og pensionsstyrelsen, så hvor hvem skal tage mere for forsendelse? Igen igen, DET ER IKKE DANMARK DER TAGER MER GEBYR, men der kommer mer gebyr fra de forskellige lande som pengene sendes igennem før de ankommer til Thailand, og det er ikke samme rute hver måned, derfor er gebyret heller aldrig det samme, det kommer and på de endividuelle lands priser, men hvis du ringer til pensions- styrelsen eller danske bank som pensionsstyrelsen bruger kan du måske få det bedre forklaret, jeg kan ikke forklare det anderledes, ind jeg har fået det oplyst og det er som oven for skrevet. men grib knoglen og ring til dem hvis du er i tvivl eller ikke forstår det. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 06/07-2011 18:13
|
|
ban-chang skrev: Hej igen, det er ikke en almindelig pengeoverførsel jeg mener, men at flytte min nemkonto til en thai bank. iflg. pensions styrelsen er det ikke noget problem, men jeg ønskede bare at vide om pengene er til rådighed indenfor rimelighedens grænser (dage inden de står på kontoen i den Thailandske bank), og tror jeg har fået svar på mit spørgsmål. Tak for svar, til alle. Hilsen Ole Ok. Nu har jeg langt om længe fået en tilbage melling fra pensionsstyrelsen de har ikke hørt om at man kan flytte sin nem konto til Thailand eller noget som helst andet udland, så det skulle jeg tale med min bank i Danmark om, derfor skrev jeg til danska bank, hvor svaret er DU KAN IKKE FLYTTE DIN NEM KONTO TIL UDLANDET INKL. THAILAND helt presis er dette deres svar og så kan du jo gå ind på Nem konto.dk og se. Hej og tak for din mail. Du har ikke mulighed for at oprette en udenlandsk konto som NemKonto, da det er et system, der alene eksisterer i Danmark. Du kan læse mere om NemKonto på www.nemkonto.dk. Med venlig hilsen Danske Bank Gerda Kjeldgaard så altså for lige at slå det fast med 7 tommer søm Nem Kontoen er dansk og kan kun bruges i Danmark, slut prut finale... PS. Der ud over fik jeg at vide at penge overførsel til udlandet hver måned sker mellem d.21-23 Redigeret af buster40 d. 06/07-2011 18:20 Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 06/07-2011 18:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Min konto i Thailand er da nem, og jeg betaler ikke gebyrer i en masse lande af de penge der bliver sendt fra Danmark. Men kald du det bare en nem konto eller en bank konto, men min nemme konto i Kasikorn Bank virker meget nem. Der hører så galt et kort til som kan bruges til betalinger samt hævning i ATM automater, sådan meget nemt. Tidligere have jeg en bankkonto i Danmark og en fik på et eller andet tidspunkt navnet nem konto, men intet blev nemmere af den grund. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/07-2011 18:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
buster40 skrev: ban-chang skrev: Hej igen, det er ikke en almindelig pengeoverførsel jeg mener, men at flytte min nemkonto til en thai bank. iflg. pensions styrelsen er det ikke noget problem, men jeg ønskede bare at vide om pengene er til rådighed indenfor rimelighedens grænser (dage inden de står på kontoen i den Thailandske bank), og tror jeg har fået svar på mit spørgsmål. Tak for svar, til alle. Hilsen Ole Ok. Nu har jeg langt om længe fået en tilbage melling fra pensionsstyrelsen de har ikke hørt om at man kan flytte sin nem konto til Thailand eller noget som helst andet udland, så det skulle jeg tale med min bank i Danmark om, derfor skrev jeg til danska bank, hvor svaret er DU KAN IKKE FLYTTE DIN NEM KONTO TIL UDLANDET INKL. THAILAND helt presis er dette deres svar og så kan du jo gå ind på Nem konto.dk og se. Hej og tak for din mail. Du har ikke mulighed for at oprette en udenlandsk konto som NemKonto, da det er et system, der alene eksisterer i Danmark. Du kan læse mere om NemKonto på www.nemkonto.dk. Med venlig hilsen Danske Bank Gerda Kjeldgaard så altså for lige at slå det fast med 7 tommer søm Nem Kontoen er dansk og kan kun bruges i Danmark, slut prut finale... PS. Der ud over fik jeg at vide at penge overførsel til udlandet hver måned sker mellem d.21-23 Så er der noget jeg ikke forstår ... min nemkonto er tilknyttet min bank i Thailand .... // tilføjet: Nu prøvede jeg så lige at logge på nemkonto hjemmesiden , og der står "udenlandsk konto", og der kan man så angive sin adresse i udlandet og bankens detaljer og hvilken valuta man ønsker overført i .... Redigeret af claus31130 d. 06/07-2011 19:06 |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/07-2011 19:42
|
|
Kiggede så lige lidt mere på den del af nemkonto hvor man ikke behøver at være logget ind : http://www.nemkon...025568.asp Sådan indberetter og ændrer du din NemKonto på nemkonto.dk
Du kan altid gå ind på nemkonto.dk og indberette en ny konto som NemKonto, hvis du for eksempel skifter bank. Sådan ændrer du din NemKonto: Log på www.nemkonto.dk. Du får vist siden ”Ret NemKonto”. Indtast det nye kontonummer i feltet ”Nyt kontonummer”. Vælg knappen "Gem". Du bliver bedt om at signere ændringen med din digitale signatur og får herefter vist en kvittering. Bemærk: Du skal vælge linket ”Udenlandsk NemKonto” under ”Andre muligheder” nederst på siden, hvis du vil ændre din aktuelle NemKonto til en udenlandsk konto. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 06/07-2011 20:04
|
|
claus31130 skrev: Kiggede så lige lidt mere på den del af nemkonto hvor man ikke behøver at være logget ind : http://www.nemkon...025568.asp Sådan indberetter og ændrer du din NemKonto på nemkonto.dk Du kan altid gå ind på nemkonto.dk og indberette en ny konto som NemKonto, hvis du for eksempel skifter bank. Sådan ændrer du din NemKonto: Log på www.nemkonto.dk. Du får vist siden ”Ret NemKonto”. Indtast det nye kontonummer i feltet ”Nyt kontonummer”. Vælg knappen "Gem". Du bliver bedt om at signere ændringen med din digitale signatur og får herefter vist en kvittering. Bemærk: Du skal vælge linket ”Udenlandsk NemKonto” under ”Andre muligheder” nederst på siden, hvis du vil ændre din aktuelle NemKonto til en udenlandsk konto. Det lyder jo alt sammen meget vældigt, og jeg er da meget undrene over pensionsstyrelsen og Danske bank som de bruger skulle være så dårligt informeret, så jeg har lige sendt Nem konto en mail for at få det hele klar lagt, for hvis det er sådan landet ligger som du siger, så er der da nogen i begge afd. der har sovet gavaldigt i timen og det må der da rettes op ![]() ![]() ![]()
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/07-2011 20:16
|
|
Man kan vel ikke blive overrasket over at de ikke har tjek på det ?
|
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 06/07-2011 20:26
|
|
claus31130 skrev: Man kan vel ikke blive overrasket over at de ikke har tjek på det ? Nu har jeg selv lige logget ind og udmidelbart ser det jo ud til at du har ret. Men fik du egentlig nogen sinde svar på dit spørgsmål her inde ? jeg mener får du pengen hurtiger ? jeg har nemmelig aldrig haft problemer med at de ikke var der til tiden fra pensionsstyrelsen, og hvor meget betaler du i gebyr på den måde ?
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/07-2011 20:40
|
|
buster40 skrev: claus31130 skrev: Man kan vel ikke blive overrasket over at de ikke har tjek på det ? Nu har jeg selv lige logget ind og udmidelbart ser det jo ud til at du har ret. Men fik du egentlig nogen sinde svar på dit spørgsmål her inde ? jeg mener får du pengen hurtiger ? jeg har nemmelig aldrig haft problemer med at de ikke var der til tiden fra pensionsstyrelsen, og hvor meget betaler du i gebyr på den måde ? ![]() Nu får jeg ikke noget fra Danmark , så jeg aner det ikke , har kun haft brug for at have en nem konto et par gange , sidste gang i forbindelse med en udbetaling i 2009 af den der SP opsparing (var det ikke sådan den hed ?) |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 06/07-2011 20:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Et lille spørgsmål uden for tråden. Hvis jeg flytter min adresse til Thailand, men stadig arbejder for en dansk kommune, kan jeg have en dansk bank? Har jo selv haft KasikornBank i en årrække. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 06/07-2011 20:54
|
|
vandango skrev: Et lille spørgsmål uden for tråden. Hvis jeg flytter min adresse til Thailand, men stadig arbejder for en dansk kommune, kan jeg have en dansk bank? Har jo selv haft KasikornBank i en årrække. Jeg har stadigvæk den danske bank, selvom jeg har fast bopæl her i Thailand Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/07-2011 04:26
|
|
Ok. der er nu svar fra Nem konto, man kan godt flytte sin Nem konto til Thailand, men men men jeg er da noget betænkelig ved at gøre det, da de skriver så ledes : NemKonto garanterer ikke for, at alle betalinger fra det offentlige kan overføres til en udenlandsk konto. så spørgsmålet er så om man kan risikere at miste nogle penge, og der ud over ser jeg egentlig heller ikke nogen fordel der i, da det freks. ang. pension stadigvæk er pensionsstyrelsen der sender pengene, som de jo så bare sender til Nem kontoen så gebyr og ankomst for pengene vil være den samme som hvis de bare sender til en almindelig thai konto. Ærgo må konklutionen være at man godt kan få en Nem konto til Thailand, men der er ingen fordele, tværdigmod er der risiko for at miste penge.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 07/07-2011 08:49
|
Alle borgere har en NemKonto www.nemkonto.dk/w... - CachedLignende Din NemKonto er den bankkonto, som alle offentlige myndigheder bruger, når de skal udbetale penge til dig. Det er en helt almindelig bankkonto, ... Så hvor er alle disse problemer egentlig? bare fordi man har valgt et navn som nem, ja så er der nogle der har fået meget bevær ud af det. Og hvorfor skulle man dog miste penge fordi man ikke har en dansk konto? bare se på, hvad der er opfundet til at hjælpe, post, mail o.s.v. Og pensionsstyrelsen er der til det samme, at formidle vore penge til den konto vi har valgt, om den er i danmark eller thailand er et fedt og hvis det kan glæde nogen så kald den gerne nem konto. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/07-2011 09:59
|
|
Offentlige OG PRIVATE. Private virksomheder kan udbetale via NemKonto Folketinget vedtog i maj 2007 en lov, der tillader private virksomheder at bruge NemKonto i forbindelse med udbetalinger til kunder, medarbejdere mv. Erfaringerne fra det offentliges brug af NemKonto blev brugt under udviklingen af det tilsvarende system til Private Udbetalere, og siden 2008 har private virksomheder også kunnet høste fordelene ved NemKonto: økonomiske gevinster, frigjorte ressourcer og optimering af udbetalinger. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 07/07-2011 12:08
|
buster40 Hvad er det egentlig du gerne vil advare imod? Min kone havde penge på SP kontoen og ingen kontakt til pensionsstyrelsen, men hun har en thai konto og der blev hendes penge sat ind. Det blev dog først ordnet da alle udbetalinger i Danmark var lavet. Så mener du alle burde have en konto i Danmark og ikke få deres pension sendt direkte til Thailand? Jeg har godt nok svært ved at se problemet, hvis der er et problem. Men stadig er en nem konto bare en bankkonto, så det eneste er, at har du 5 forskellige bankkonti skal du vælge hvilken du vil bruge til det offentlige, og så kaldes kontoen nem konto. Og alle danskere skal have en nem konto, men er du fraflyttet Danmark behøver du ingen nem konto. Det med at kalde en konto i Thailand for en nem konto er bare snak. Jeg har 3 konti i Thailand, hvilken er så en nem konto? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 07/07-2011 12:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Den der nemmest at bruge![]() Nej, alvorligt, så er det vel den det offentlige DK har konto nummeret på, og dermed den du får overført dine penge fra det offentlige til! Men kald det hvad I vil, "Nem konto" kommer fra at det skulle bliver nemmere for det offentlige at udbetale penge, og som borger, altid at vide hvor de kom hen, ikke noget med checks eller andet! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/07-2011 13:29
|
|
olejensen skrev: buster40 Hvad er det egentlig du gerne vil advare imod? Min kone havde penge på SP kontoen og ingen kontakt til pensionsstyrelsen, men hun har en thai konto og der blev hendes penge sat ind. Det blev dog først ordnet da alle udbetalinger i Danmark var lavet. Så mener du alle burde have en konto i Danmark og ikke få deres pension sendt direkte til Thailand? Jeg har godt nok svært ved at se problemet, hvis der er et problem. Men stadig er en nem konto bare en bankkonto, så det eneste er, at har du 5 forskellige bankkonti skal du vælge hvilken du vil bruge til det offentlige, og så kaldes kontoen nem konto. Og alle danskere skal have en nem konto, men er du fraflyttet Danmark behøver du ingen nem konto. Det med at kalde en konto i Thailand for en nem konto er bare snak. Jeg har 3 konti i Thailand, hvilken er så en nem konto? Du har sku da ikke vist ikke fuldt ret meget med i hvad snakken gik på snakken gik først omkring om man KUNNE flytte sin SÅ KALDTE DANSKE NEM KONTO TIL UDLANDET og det viste det sig jo så at det kunne man godt, hvilket flere andere her ind inkl. jeg selv + pensionsstyrelsen og danske bank IKKE VISTE AT MAN KUNNE, det jeg så advare i mod er at Nem konto skriver at de ikke garentere at alle penge kan overføres til den udlanske Nem konto.Tror du at du kan følge med i samtalen nu ???? Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 07/07-2011 13:58
|
buster40 skrev: olejensen skrev: buster40 Hvad er det egentlig du gerne vil advare imod? Min kone havde penge på SP kontoen og ingen kontakt til pensionsstyrelsen, men hun har en thai konto og der blev hendes penge sat ind. Det blev dog først ordnet da alle udbetalinger i Danmark var lavet. Så mener du alle burde have en konto i Danmark og ikke få deres pension sendt direkte til Thailand? Jeg har godt nok svært ved at se problemet, hvis der er et problem. Men stadig er en nem konto bare en bankkonto, så det eneste er, at har du 5 forskellige bankkonti skal du vælge hvilken du vil bruge til det offentlige, og så kaldes kontoen nem konto. Og alle danskere skal have en nem konto, men er du fraflyttet Danmark behøver du ingen nem konto. Det med at kalde en konto i Thailand for en nem konto er bare snak. Jeg har 3 konti i Thailand, hvilken er så en nem konto? Du har sku da ikke vist ikke fuldt ret meget med i hvad snakken gik på snakken gik først omkring om man KUNNE flytte sin SÅ KALDTE DANSKE NEM KONTO TIL UDLANDET og det viste det sig jo så at det kunne man godt, hvilket flere andere her ind inkl. jeg selv + pensionsstyrelsen og danske bank IKKE VISTE AT MAN KUNNE, det jeg så advare i mod er at Nem konto skriver at de ikke garentere at alle penge kan overføres til den udlanske Nem konto.Tror du at du kan følge med i samtalen nu ???? Ja du har nok ikke fulgt rigtig med, for jeg har da hele tiden fortalt at jeg havde en konto i Thailand som pensionsstyrelsen aldrig har haft problemer med at bruge. Og jeg kan da lige fortælle igen, at en nem konto er en ganske almindelig bankkonto, hvilket du kan læse i tidligere indlæg. Så den eneste der ikke har haft det nemt, ja det må du selv bestemme. Men ellers er det nemt at få en bankkonto i Thailand som kan bruges. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 07/07-2011 14:14
|
|
olejensen skrev: buster40 skrev: olejensen skrev: buster40 Hvad er det egentlig du gerne vil advare imod? Min kone havde penge på SP kontoen og ingen kontakt til pensionsstyrelsen, men hun har en thai konto og der blev hendes penge sat ind. Det blev dog først ordnet da alle udbetalinger i Danmark var lavet. Så mener du alle burde have en konto i Danmark og ikke få deres pension sendt direkte til Thailand? Jeg har godt nok svært ved at se problemet, hvis der er et problem. Men stadig er en nem konto bare en bankkonto, så det eneste er, at har du 5 forskellige bankkonti skal du vælge hvilken du vil bruge til det offentlige, og så kaldes kontoen nem konto. Og alle danskere skal have en nem konto, men er du fraflyttet Danmark behøver du ingen nem konto. Det med at kalde en konto i Thailand for en nem konto er bare snak. Jeg har 3 konti i Thailand, hvilken er så en nem konto? Du har sku da ikke vist ikke fuldt ret meget med i hvad snakken gik på snakken gik først omkring om man KUNNE flytte sin SÅ KALDTE DANSKE NEM KONTO TIL UDLANDET og det viste det sig jo så at det kunne man godt, hvilket flere andere her ind inkl. jeg selv + pensionsstyrelsen og danske bank IKKE VISTE AT MAN KUNNE, det jeg så advare i mod er at Nem konto skriver at de ikke garentere at alle penge kan overføres til den udlanske Nem konto.Tror du at du kan følge med i samtalen nu ???? Ja du har nok ikke fulgt rigtig med, for jeg har da hele tiden fortalt at jeg havde en konto i Thailand som pensionsstyrelsen aldrig har haft problemer med at bruge. Og jeg kan da lige fortælle igen, at en nem konto er en ganske almindelig bankkonto, hvilket du kan læse i tidligere indlæg. Så den eneste der ikke har haft det nemt, ja det må du selv bestemme. Men ellers er det nemt at få en bankkonto i Thailand som kan bruges. ja det tror jeg da de fleste af os her boende udlænninge har, altså en eller flere thailandske kon- toer, og jeg har heller aldrig haft problemer med at få mine penge overført til disse kontore, som du kan læse i begynelsen af debaten, og ja en NEM KONTO fungere som en almindelig konto men helt alm. er den jo ikke da det jo lige som er noget det offentlige har på hængt dig i modsætning til en man selv går ned og åbner, igen så er det selveste den eneste ene NEM KONTO DER HER ER TALE OM, og som var det som Ban-Chang indledte debaten med at spørge om
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 07/07-2011 14:50
|
har man ikke en konto i danmark åbner det offentlige ikke en konto for dig. har du boet i udlandet og vender tilbage skal du selv åbne en bankkonto, sådan en ganske almindelig konto, som bliver kaldt en nem konto af det offentlige. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.