Se indlæg
 Udskriv debat
Tilslutning til Internet med WiFi i Chiang Mai
Lung Yao
Til jer "Noerder" paa DTW
Som jeg skrev i traaden om hotel i chiang Mai, saa oplever jeg at jeg ikke kan tilslutte min baerbar via den traadloes forbindelse her paa hotelllet. Et problem som jeg ikke havde foer baade i Korat hvor jeg benyttede min svigeforaeldresnabo (aaben forbindelse) eller paa hotellet i BKK med adgangskode.
Men her i Chiang Mai, kan jeg kun se at computeren har fundet entraadloes forbindelse og naar jeg proever at vaere tilsluttet efter at jeg indtaster adgangskoden saa faa beskeden at Windows Internet Explorer ikke kan tilslutte til Wangburapa (hotellets navn/server).
Min datter kunne med det samme koble sin IPOD paa WiFi, og i dag proevede jeg at tilslutte min PC med et netkabel i foyeren og der var ingen problem. Jeg kom paa nettet med det samme. Jeg spurgte en anden gaest som havde sin baerbar med om kunne tilsluttes via WiFi og det kunne hun, men hun naevnede ogsaa at hun brugte Windows 7. Jeg har Windows Vista home basic (vides ikke om det har noget betydning). Jeg ville gerne benytte PCen paa vaerelse naar der er mulighed for det.
TAK.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

John
Prøv at højreklik på dit trådløse ikon nederst i højre hjørne. Vælg fejlfinding og reparer eller noget i den stil (har ikke Viste mere)
Håber du får det til at virke.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
claus31130
Det burde betyde mindre hvilken operativ system du bruger..

Der hvor der måske kan være noget er hvilket wi-fi "bånd" din pc kontra hotellets router kører på ... b, g eller n , så det er værd at tjekke om din adapter er sat til at bruge alle tre

http://www.cs-web.in.th/
natty
Jeg havde lidt det samme problem sidst jeg var i Thailand. WiFi fungerede alle steder i BKK, Chiang Mai, Lampang osv. På det guesthouse jeg opholdt mig på et par dage i Pattaya, var der ingen forbindelse. Ejeren undersøgte routerens batteri og stømforbindelse og jeg prøvede en masse på min computer, inkl. fejlsøgning, men intet fik det til at fungere. Nu skal det så siges at hverken jeg eller han er nogen it-nørd. Smile
Det var så heldigt at der var et netværksstik på værelset, som jeg lånte en ledning til.

Det får mig til at tænke på, hvordan vi mon klarede os, da vi måtte gå på internetcafe eller bruge hotellets computer. Eller da der kun var én internetforbindelse via satellit på Koh Chang eller da jeg skulle ringe hjem fra Koh Samet. Det var et rugbrød af en telefon, som gik via fastlandet eller det var også via satellit.
Ja, udviklingen går sgu hurtigt, sagde han og sukkede Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

pdrhan
Lung Yao skrev:
Til jer "Noerder" paa DTW
Som jeg skrev i traaden om hotel i chiang Mai, saa oplever jeg at jeg ikke kan tilslutte min baerbar via den traadloes forbindelse her paa hotelllet. Et problem som jeg ikke havde foer baade i Korat hvor jeg benyttede min svigeforaeldresnabo (aaben forbindelse) eller paa hotellet i BKK med adgangskode.
Men her i Chiang Mai, kan jeg kun se at computeren har fundet entraadloes forbindelse og naar jeg proever at vaere tilsluttet efter at jeg indtaster adgangskoden saa faa beskeden at Windows Internet Explorer ikke kan tilslutte til Wangburapa (hotellets navn/server).
Min datter kunne med det samme koble sin IPOD paa WiFi, og i dag proevede jeg at tilslutte min PC med et netkabel i foyeren og der var ingen problem. Jeg kom paa nettet med det samme. Jeg spurgte en anden gaest som havde sin baerbar med om kunne tilsluttes via WiFi og det kunne hun, men hun naevnede ogsaa at hun brugte Windows 7. Jeg har Windows Vista home basic (vides ikke om det har noget betydning). Jeg ville gerne benytte PCen paa vaerelse naar der er mulighed for det.
TAK.

.

Hej Lung
ellers prøv at tilslutte din pc gennem din mobiltlf hvis du har en nyere model der har internet i og få computeren på den vej igennem....
I menu på mobiltlf under internet og trådløstnetværk skal du in i den der hedder "internetdeling og bærbart hotspot" hvor din tlf virker som router for din pc - der kan du så selv sætter SSID og kryptering....virker fortræffeligt både i Korat og BKK med AIS 1-2call.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

jesperfrb
Men har ikke meget med i "wifi" forbindelse at gøre!
Har selv haft problemet med windows vista, bruger nu kun windows 7 på min rejse pcér!
Kunne ikke selv finde løsningSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Peder1968
Mit råd er også du skal bruge Windows 7
Selv gode gamle XP er bedre end Vista..... Grin

claus31130
Peder1968 skrev:
Mit råd er også du skal bruge Windows 7
Selv gode gamle XP er bedre end Vista..... Grin

Et godt råd, men nok ikke lige når man er på ferie og har problemet allerede ....

Jeg ved ikke om problemet er løst , måske denne artikel på Microsofts hjemmeside kan være til lidt hjælp

http://support.mi...8233/en-us

Lung Yao
John skrev:
Prøv at højreklik på dit trådløse ikon nederst i højre hjørne. Vælg fejlfinding og reparer eller noget i den stil (har ikke Viste mere)Håber du får det til at virke.

Har prøvet det utalige gange og hver gang er resultatet:
"Windows kan ikke oprette forbindelse til Wangburapa (hotellets navn og server).
Sikkerhedsnøglen til det trådløse netværk er ikke korrekt (*)
Vis tilgængelige trådløse netværk.......................
Hvis du ejer eller konfigurerer dette netværk, skal du nulstille den trådløse router eller adgangspunktet og derefter forsøge at genoprette forbindelse igen".

(*)Sikkerhedskoden fik jeg af receptionen og det var den som min datter brugte til at tilslutte sin IPOD med.

Lige nu bruger jeg min Laptop med netkabel i Foyeren, og det virker upåklageligt.
.

Lung Yao
claus31130 skrev:

Der hvor der måske kan være noget er hvilket wi-fi "bånd" din pc kontra hotellets router kører på ... b, g eller n , så det er værd at tjekke om din adapter er sat til at bruge alle tre

Ja tak. Hvor og hvordan ?
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
pdrhan skrev:
................................................................................................................
Hej Lung
ellers prøv at tilslutte din pc gennem din mobiltlf hvis du har en nyere model der har internet i og få computeren på den vej igennem....
I menu på mobiltlf under internet og trådløstnetværk skal du in i den der hedder "internetdeling og bærbart hotspot" hvor din tlf virker som router for din pc - der kan du så selv sætter SSID og kryptering....virker fortræffeligt både i Korat og BKK med AIS 1-2call.....

Ikke nødvendigt og har heller ikke en mobilos med Internet, så kan jeg som skrevet i ovenover svar bruge netkabel i foyeren da den tilhørende stationær PC er taget ned. Og der var INGEN problemer med at være tilsluttet via trådløse både i Korat og i BKK.
TAK.
.

claus31130
Lung Yao skrev:
claus31130 skrev:

.

Hej Lung Yao ..
Nu kender jeg ikke så meget til Windows Vista, sprang med vilje hen over den..

Men i win7 og den gamle XP også for den sags skyld ... skal du i dit kontrol panel og så ind i "enhedhåndtering" og så finde din trådløse netværkskort og højreklikke på den og vælge egenskaber ....
Så er der en tab der hedder avanceret, der skal du kigge efter en der hedder "Wireless Mode" og den skal så stå til at være "802.11a/b/g(/n (hvis dit wireless kort understøtter det også)) ...

Det er det bedste svar jeg lige kan give dig sådan uden at kende til din pc

Lung Yao
claus31130 skrev:
........................................................................
Hej Lung Yao ..
Nu kender jeg ikke så meget til Windows Vista, sprang med vilje hen over den..
Men i win7 og den gamle XP også for den sags skyld ... skal du i dit kontrol panel og så ind i "enhedhåndtering" og så finde din trådløse netværkskort og højreklikke på den og vælge egenskaber ....
Så er der en tab der hedder avanceret, der skal du kigge efter en der hedder "Wireless Mode" og den skal så stå til at være "802.11a/b/g(/n (hvis dit wireless kort understøtter det også)) ...
Det er det bedste svar jeg lige kan give dig sådan uden at kende til din pc

Det gører den for under:Netværkskort siger den: Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11a/b/g(SiS163u).

.

Lung Yao
OPDATE -------FEED Back

Miseren skylde driveren til WiFi . I BKK virkede PCen heller ikke på hotellet, men da jeg ankom til Korat og var forbi en IT mand i The Mall som opdaterede driveren så var der "hule igennem" og jeg kunne atter få forbindelse til naboens WiFi og surfe på Nettet.

.

pdrhan
Lung Yao skrev:
OPDATE -------FEED Back

Miseren skylde driveren til WiFi . I BKK virkede PCen heller ikke på hotellet, men da jeg ankom til Korat og var forbi en IT mand i The Mall som opdaterede driveren så var der "hule igennem" og jeg kunne atter få forbindelse til naboens WiFi og surfe på Nettet.

.

Cool - men igen , win7 - og dine prøvelser er ovre! Kan klart anbefale dig en upgrade!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Spring til debat: