Se indlæg|
Invitation til orienteringsmøde omkring investerings mulighed
|
|
| sony |
Lagt på d. 06/07-2011 09:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Hejsa lundberg. Jeg synes nu ddr/stasi tiden fungere fint herhjemme bare se hvordan df regere herhjemme. Men ellers har du da ret man må da gerne stille spørgsmål, men jeg synes nu da der er mange der går efter manden i stedet for bolden. Giv dov manden en chance, det sgu da kun penge han har været straffet for ikke mord eller mishandling. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 06/07-2011 10:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
sony skrev: ... men jeg synes nu da der er mange der går efter manden i stedet for bolden. Giv dov manden en chance, det sgu da kun penge han har været straffet for ikke mord eller mishandling. Det er jo netop også penge - finansiering af projektet - der bekymrer de fleste. Nu har Preben meldt ud, at han selv vil sørge for finansieringen, og så er der jo ikke mere at komme efter på det punkt. Om det så ellers kan blive et sundt og profitabelt projekt, er et helt andet spørgsmål. Peter
|
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 07/07-2011 09:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Held og lykke med projektet Preben. Ser da spændende ud. Du skulle nok ikke bruge denne website til at lufte dine ideer...janteloven lever rigtig rigtig godt herinde. Jeg har selv boet og arbejdet i USA, dér hilses alle ideer velkomne og man er åbne for nye tiltag ikke ligesom herhjemme hvor alt bliver skudt ned allerede før ideen næsten er startet. Havde jeg mulighederne og økonomien ville jeg helt sikkert være med på ideen. Men god vind med projektet. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 07/07-2011 19:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
kun en tåbe frygter ikke for sine penge, at invester i et project a la Preben26 er sgu noget af det mest tåbelige jeg længe har læst om, men okay den sidste tåbe er ikke født endnu.
[img]http://www.torbengeist.dk/TG-Animationer-d/Penge-62/TG-Penge-4a.gif[/img] is not a valid Image. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Hopla |
Lagt på d. 08/07-2011 08:40
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
TG950 mangler du ikke at komme med en begrundelse for at syntes det er tåbeligt ?? utroligt så mange kloge-åger. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 08/07-2011 09:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
lung & NoiNarak Hvor er jeg dog enig!!!! Og janteloven er blevet nævnt, prøv at se tråden om huratho´s børnehjem.... folk har hørt noget med et halv øre, måske fra anden eller tredie hånd og der skal bare lige een negativ bemærkning til, så ruller lavinen! Det er et overlevelsesinstinkt, bare vi er mange nok til at holde sammen mod en anden og når vi har fået ham ned med nakken er det jo os der har vundet og vi er de stærke, kloge, bedrevidende og hvad ved jeg.... Vor herre bevares. Jeg er sgu ligeglad med om folk er på overførsels indkomst eller ej, hvis de er, er der nok en oversag til det! Dem/ os der ikke er det skal jo bare være glade for at vi kan klare os selv. Jeg tror ikke på at dette fænomen kan cencureres af en admin og synes heller ikke det er den rette måde at klare det på, men jeg tror på at ved at appelere til folk sunde fornuft... igen og igen, så kan det måske hjælpe! Undskyld mit sure opstød og hav en god dag allesammen. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 08/07-2011 09:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Hopla skrev: TG950 mangler du ikke at komme med en begrundelse for at syntes det er tåbeligt ?? utroligt så mange kloge-åger. Måske fordi manden ikke ønsker at svare på kritiske spørgsmål om sit projekt? Måske fordi "de gamle" her på DTW tidligere har set mange af den slags luftkasteller, hvor naive investorer er blevet franarret deres surt optjente sparepenge af svindlere? Måske fordi vi er en del, som kan høre alle alarmklokker bimle? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2011 09:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Sikke mange sjove kommentarer der er i denne tråd, men jeg må altså sige at jeg deler holdning med de negative folk. Ikke fordi jeg har set at manden er tidligere straffet men fordi han oplæg lugter langt væk af noget der ikke kan lade sig gøre. Jeg kender lidt til internet handel og de tider hvor man kunne banke en stor forretning op ene mand er altså ved at være overstået. De internet butikker der klarer sig bedst i dag er dem med stort udvalg og lyn hurtige leveringstider. Se feks på Komplett der brokker folk sig over at deres leveringstid er 2 dage og tidligere kunne man sagtens leve med at der gik 3-5 dage på en bestilling. Skal man opbygge en succesrig forretning så kræver det altså at man kan tilbyde lige nøjagtigt den service som køberne forventer og i dag forventer de følgende ting. 1). dag til dag levering eller maks 3 dage ellers finder de en anden leverandør 2). Mulighed for at komme i kontakt med sælger feks telefonisk 3). At de handler med et stabilt dansk selskab eller et der et godt ry 4). Varer sendt fra Danmark eller andre EU lande da de ellers risikerer at skulle gennem toldbehandling Derudover så er der naturligvis alle de ting som preben selv nævner som kundeservice og image osv osv. Men Preben siger at hele konceptet kan drives fra Thailand og søger investorer i Thailand og begrunder det med at de folk har mere kant og ikke kan klare bureaukratiet og regler i Danmark. Jeg vil da lige netop gå uden omden slags mennesker da det man da virkeligt har bruge for hvis man driver en virksomhed fra thailand med salg af varer til Danmark / europa er folk der kan kapere bureaukratiet og som forstår det til bunds. Nå men vi når til hans geniale styringsprogram og ja beskrivelsen af det lyder som noget ethvert ecomerce webhotel kan klare og hvis hans program virkeligt er så genialt at det kan slå de store kæders SAP og ligende programmer såtror jeg altså det er spil af talent at sælge varer, for så er programmet milliarder af kr værd. Men når så vi når til biblen som skal overholdes så er det jeg løber skrigende væk. Dette lugter så meget af get rich quick scemes at jeg ikke ville røre dette med en ildtang. derudover så deler jeg en del af de andre debattørers holdning nemlig at hvis dette er en så god ide som det lader til hvorfor så søge investorer på denne måde. Jeg mener hvis din ide er så god og kræver så lidt kapital som du snakker om så findes der massere af seriøse investorer der ville elske at få 20-30% af en forretning der genererer positivt cashflow allerede i år 1. Nu har preben så besluttet sig at finansiere det selv og det er helt fint og jeg ønsker ham held og lykke med det. Men hele oplæget lyder simpelthen for pyramide agtigt at jeg bare synes at folk skal side og tige stille mens folk skyder penge i noget de ikke forstår. |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 13:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
paulsenp skrev: sony skrev: ... men jeg synes nu da der er mange der går efter manden i stedet for bolden. Giv dov manden en chance, det sgu da kun penge han har været straffet for ikke mord eller mishandling. Det er jo netop også penge - finansiering af projektet - der bekymrer de fleste. Nu har Preben meldt ud, at han selv vil sørge for finansieringen, og så er der jo ikke mere at komme efter på det punkt. Om det så ellers kan blive et sundt og profitabelt projekt, er et helt andet spørgsmål. Hej med dig, nu finansierer jeg som sagt selv projektet, og ganske kort vil gerne høre om det nyetabledrede firma eller projekt som er en 100% sikker investering ?? Alt nyopstartet har en vis risiko forbundet med sig,og det har jeg accepteret. Folk skal ikke vœre bange for deres surt opsparede sparepenge, for jeg vil ikke have dem. Hverken nu eller nogensinde. Mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 13:47
|
mugge skrev: Held og lykke med projektet Preben. Ser da spændende ud. Du skulle nok ikke bruge denne website til at lufte dine ideer...janteloven lever rigtig rigtig godt herinde. Jeg har selv boet og arbejdet i USA, dér hilses alle ideer velkomne og man er åbne for nye tiltag ikke ligesom herhjemme hvor alt bliver skudt ned allerede før ideen næsten er startet. Havde jeg mulighederne og økonomien ville jeg helt sikkert være med på ideen. Men god vind med projektet. Hej, det er meget sjovt at du skriver netop om USA, for jeg har tœnkt det samme, både da jeg blev "persona non grata" i Danmark, og nu med dusse indlœg til min tråd. I USA er der meget højere til loftet, og man hilsen en ny ide velkommen, så det er nok derfra at jeg har fået mine dårlige vaner med at tro på egne evner, og ikke give op, nogensinde. mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 13:49
|
TG950 skrev: kun en tåbe frygter ikke for sine penge, at invester i et project a la Preben26 er sgu noget af det mest tåbelige jeg længe har læst om, men okay den sidste tåbe er ikke født endnu. [img]http://www.torbengeist.dk/TG-Animationer-d/Penge-62/TG-Penge-4a.gif[/img] is not a valid Image. For det første vil jeg ikke have dine penge, desunden savner jeg bare et eneste seriøst argument for at mit projekt er tåbeligt (udover måske at det for indviklet til at du kan fatte det). Mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 13:55
|
filihankat skrev: Hopla skrev: TG950 mangler du ikke at komme med en begrundelse for at syntes det er tåbeligt ?? utroligt så mange kloge-åger. Måske fordi manden ikke ønsker at svare på kritiske spørgsmål om sit projekt? Måske fordi "de gamle" her på DTW tidligere har set mange af den slags luftkasteller, hvor naive investorer er blevet franarret deres surt optjente sparepenge af svindlere? Måske fordi vi er en del, som kan høre alle alarmklokker bimle? Hej med dig, jeg har skrevet 18 svar-indlœg til denne tråd. Jeg har svaret på alt hvad der er relevant for forståelsen af projektet. Kritiske spørgsmål er hele grunden til at jeg var interesseret i mødet, er det ikke gået op for dig endnu ??. Jeg vil gerne have afprøvet min ide i et kritisk forum, men det kan ikke lade sig gøre her, så det opgav jeg ret hurtigt. Det er ikke rimeligt at slå alle over en kam mht opstart af nye projekter, så går verden i stå. Det er kun pga entrepreneuere og nyudviklere at verden år for år udvikler sig, mvh Preben |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/07-2011 14:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
jeg har skrevet 18 svar-indlœg til denne tråd. Jeg har svaret på alt hvad der er relevant for forståelsen af projektet. Kritiske spørgsmål er hele grunden til at jeg var interesseret i mødet, er det ikke gået op for dig endnu ??. Jeg er spændt på at se dit svar til TomDK's indlæg (#68), han rejser nogle gode pointer. |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 14:42
|
TomDK skrev: Sikke mange sjove kommentarer der er i denne tråd, men jeg må altså sige at jeg deler holdning med de negative folk. Ikke fordi jeg har set at manden er tidligere straffet men fordi han oplæg lugter langt væk af noget der ikke kan lade sig gøre. Jeg kender lidt til internet handel og de tider hvor man kunne banke en stor forretning op ene mand er altså ved at være overstået. De internet butikker der klarer sig bedst i dag er dem med stort udvalg og lyn hurtige leveringstider. Se feks på Komplett der brokker folk sig over at deres leveringstid er 2 dage og tidligere kunne man sagtens leve med at der gik 3-5 dage på en bestilling. Skal man opbygge en succesrig forretning så kræver det altså at man kan tilbyde lige nøjagtigt den service som køberne forventer og i dag forventer de følgende ting. 1). dag til dag levering eller maks 3 dage ellers finder de en anden leverandør 2). Mulighed for at komme i kontakt med sælger feks telefonisk 3). At de handler med et stabilt dansk selskab eller et der et godt ry 4). Varer sendt fra Danmark eller andre EU lande da de ellers risikerer at skulle gennem toldbehandling Derudover så er der naturligvis alle de ting som preben selv nævner som kundeservice og image osv osv. Men Preben siger at hele konceptet kan drives fra Thailand og søger investorer i Thailand og begrunder det med at de folk har mere kant og ikke kan klare bureaukratiet og regler i Danmark. Jeg vil da lige netop gå uden omden slags mennesker da det man da virkeligt har bruge for hvis man driver en virksomhed fra thailand med salg af varer til Danmark / europa er folk der kan kapere bureaukratiet og som forstår det til bunds. Nå men vi når til hans geniale styringsprogram og ja beskrivelsen af det lyder som noget ethvert ecomerce webhotel kan klare og hvis hans program virkeligt er så genialt at det kan slå de store kæders SAP og ligende programmer såtror jeg altså det er spil af talent at sælge varer, for så er programmet milliarder af kr værd. Men når så vi når til biblen som skal overholdes så er det jeg løber skrigende væk. Dette lugter så meget af get rich quick scemes at jeg ikke ville røre dette med en ildtang. derudover så deler jeg en del af de andre debattørers holdning nemlig at hvis dette er en så god ide som det lader til hvorfor så søge investorer på denne måde. Jeg mener hvis din ide er så god og kræver så lidt kapital som du snakker om så findes der massere af seriøse investorer der ville elske at få 20-30% af en forretning der genererer positivt cashflow allerede i år 1. Nu har preben så besluttet sig at finansiere det selv og det er helt fint og jeg ønsker ham held og lykke med det. Men hele oplæget lyder simpelthen for pyramide agtigt at jeg bare synes at folk skal side og tige stille mens folk skyder penge i noget de ikke forstår. Hej Tom, her kommer fx en rœkke relevante spørgsmål, selvom de er stillet ud fra en negativ vinkel, så krœver det trods alt, at jeg skylder at besvare dem : "4 punkter". Alle 4 punkter er opfyldt, endda på bedre betingelser end du skriver. - levering fra dag til dag. Hvis du betaler med Dankort mandag morgen, modtager du varen med Post danmark tirsdag middag. Betaler du med Dankort mandag efter kl 15, modtager du din vare onsdag formiddag. - vi har telefonservice 24 timer i døgnet, men der er ikke personlig afhentning, kun levering med Post danmark. - et nystartet firma med et godt ry kan jeg desvœrre ikke lancere, men et firma med en solid aktiekapital og stabile samarbedspartnere som Post Danmark og Danske Bank kan jeg levere. Ryet kommer med tiden. - Alle varer bliver sendt fra PostDanmarks distributions center i Kbh. Intet sendes fra udlandet direkte til kunderne. At selve styringen af selskabet er i Thailand er ikke relevant. "folk med en kant". Hermed menes folk der tœnker anderledes, og ser en problemstilling fra en anden vinkel. Som tidligere nœvnt i denne tråd, findes der tusindevis af postordre firmaer og webportaler, og for at kunne slå igennem dette enorme udbud, er man tvunget til at have et anderledes og bedre produkt med en anden vinkel på selve salgsfunktionen. Det er min tanke. "styringsprogram". Det er ikke styringsprogrammet, der er styrken i mit oplœg. Styringsprogrammet er kun et vœrktøj til at kunne kontrollere projektet, og hvis jeg havde et så genialt styringsprogram, ja, så ville jeg meget hellere sœlge den til højeste byder. Det har du ret i, men det er desvœrre ikke tilfœldet. Det er langt mere udvikelt end ecomerco, men derfra til at vœre salgbart, tror jeg at der er langt. Jeg har aldrig kaldt det genialt, men det er brugbart til at styre mine varer og mine leverancer, men er måske også en smule pyramideagtigt ?? "min bibel". Dette er ganske uskyldigt : en liste over de største fejl begået af tidligere importørere, netportaler, og postordrefirmaer, som jeg selv har vœret vidne til på sidelinjen. Så hvis det pyramideagtigt ikke at ville lave de samme fejl, som andre selskaber er gået konkurs på, ja så løber jeg skrigende bort sammen med dig. Et af punkterne er f.eks. at alt til dame afdeling og babyeafdelingen skal købes/rådgives ind af en kvindelig indkøber, da jeg aldrig har set en kvindelig indkøber (de findes dog) fra noget firma som jeg har vœret agent for, og mœnd kan ikke finde ud af købe ind til dameafdeling og børne- og baby afdelingen. De har tjent penge på deres andre varer, men tabt alt på dameartikler og babyudstyr. Er det så ikke normalt at bemœrke dette, og forsøge at undgå den samme fejltagelse ?? Nej, vi ser ordet "bibel", det lyder religiøst, og så stempler vi det hele som "pyramide", så er den ged barberet. At jeg ikke fremlœgger hele denne liste her, er jo ganske åbenlyst, da jeg anser dette for at vœre en del af min opsparede erfaring, og som en af de største styrker i mit projekt. Erfaring er der ikke nogen, som kan tage fra en. "kapital". Behovet for dette møde var ikke at finde investorere (min fejl at dette er inkluderet, for jeg havde for lœngst besluttet at dette skulle jeg starte op selv, og gjorde meget tidligt opmœrksom på dette), men at få afprøvet sine ideer i et kritisk forum, for når man får en ide til et nyt produkt, forblœnder man ofte sig selv med mulighederne i projektet, men ser ikke alle faresignaler, og det ville jeg afprøve, og på den måde finpudse den udgave, som jeg skulle søsœtte. Hvis man så kunne møde folk, som havde interesse i at medvirke til dette, så ville det vœre en bonus for mig. "pyramideagtigt". jeg kan simpelthen ikke se, selv med de mest negative briller på, se hvorledes dette kan blive opfattet som et pyramideprojekt. I en pyramide findes der ikke et produkt, men sœlger en ide til sine venner, som tvinges til at sœlge videre til andre venner. Dette er simpelthen så langt vœk fra mit produkt, som det overhovedet kan vœre, og at du konkluderer så meget forkert på et så afgørende punkt, gør desvœrre vœrdien af dit ellers ganske seriøse og udmœrkede indlœg meget mindre for mig. Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde. Hvordan kan dette blive misforstået som en pyramide ?? Det var et seriøst spørgsmål fra min side... mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 14:53
|
Kim Ludvigsen skrev: jeg har skrevet 18 svar-indlœg til denne tråd. Jeg har svaret på alt hvad der er relevant for forståelsen af projektet. Kritiske spørgsmål er hele grunden til at jeg var interesseret i mødet, er det ikke gået op for dig endnu ??. Jeg er spændt på at se dit svar til TomDK's indlæg (#68), han rejser nogle gode pointer. Hej Kim jeg har netop svaret på hans indlœg, men jeg er ikke så imponeret som dig. Hvis politiet laver en god seriøs undersøgelse i en mordsag, men konkluderer forkert omkring morderen,så er det hele jo spildte krœfter. og œrlig talt ......."pyramide" ?? ja, undskyld tonen, for det var helt œrlig talt måske det indlœg af den højeste kvalitet i hele debatten overhovedet, men jeg er bare så trœt af at få skudt alt muligt i skoene, som der slet ingen belœg er for at konkludere sig frem til. mvh Preben |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 08/07-2011 15:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Jeg tror det alt overskyggende problem er at der før har været IT baserede firmaer der søgte folk her - og hvor det så har vist sig at de ikke var helt fine i kanten. Det smitter så af på dig & dit projekt. Håber for dig at du lykkes :-) Go vind |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/07-2011 15:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
og œrlig talt ......."pyramide" ?? Nej, det synes jeg heller ikke, der er belæg for. Men der var nogle relevante betragtninger i indlægget. Nu kan jeg så forstå, at der er tale om en slags netvarehus med et meget bredt varesortiment. Og du vil starte med 8 millioner baht? Som du selv har været inde på tidligere, skal man have varerne på lager og det er altså ikke mange varer, du får for det beløb. Faktisk vil jeg mene, at 8 millioner baht kun rækker til grundomkostningerne og ikke til en eneste vare. Det var faktisk derfor, jeg tidligere spurgte dig, om det var en salgsportal, du havde planer om - altså hvor andre lægger varer til. Vil du sælge mærkevarer? Der kan du nemt rende ind i specielle krav fra leverandørernes side. Og ellers vil du have problemet med, at køberne er sværere at sælge til. Alt i alt tror jeg, du har brug for grundig sparring med andre. Ikke her, men face to face med nogle, som har erfaring med salg på internettet. Som du skriver, kan man nemt forblænde sig selv (det har jeg "gode" erfaringer med), og umiddelbart lyder det som om, det er det, du gør her. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/07-2011 17:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 08/07-2011 17:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Preben er da bare en klovn ! At i gider at ofre saa mange indlaeg paa ham er da soergeligt !
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 17:44
|
Kim Ludvigsen skrev: og œrlig talt ......."pyramide" ?? Nej, det synes jeg heller ikke, der er belæg for. Men der var nogle relevante betragtninger i indlægget. Nu kan jeg så forstå, at der er tale om en slags netvarehus med et meget bredt varesortiment. Og du vil starte med 8 millioner baht? Som du selv har været inde på tidligere, skal man have varerne på lager og det er altså ikke mange varer, du får for det beløb. Faktisk vil jeg mene, at 8 millioner baht kun rækker til grundomkostningerne og ikke til en eneste vare. Det var faktisk derfor, jeg tidligere spurgte dig, om det var en salgsportal, du havde planer om - altså hvor andre lægger varer til. Vil du sælge mærkevarer? Der kan du nemt rende ind i specielle krav fra leverandørernes side. Og ellers vil du have problemet med, at køberne er sværere at sælge til. Alt i alt tror jeg, du har brug for grundig sparring med andre. Ikke her, men face to face med nogle, som har erfaring med salg på internettet. Som du skriver, kan man nemt forblænde sig selv (det har jeg "gode" erfaringer med), og umiddelbart lyder det som om, det er det, du gør her. Hej Kim, og tak for et relevant indlœg fra din side igen : "netvarehus" som jeg tidligere har talt om, så er der rigtig mange konkurrenter på dette marked, og jeg føler at det gœlder om at skille sig ud på en eller anden måde, på den positive måde, og jeg kan kun se en mulighed, nemlig i salgsleddet. De andre elementer i kœden, levering, varesortiment, prisniveau, kundeservice, og leveringstid kan du kun vœlge den højeste fœlles nominator, og så sigte efter at matche den. Jeg har valgt en salgsmetode, som ikke er set før, og det er "den hemmelige" ingrediens i min formel til at kunne få fat i kunder, og tjene penge på det. "andre folks varer" jeg har tidligere leveret til en salgsportal med en blanding af deres egen kollektion samt andre folks varer. Det fungerede okay i starten, men du er afhœngig af de varer, som fx tekstilfabrikker i midtjylland ligger ind på din portal, og de trœkker sig altid efter en kort periode, da de finder ud af, at det generer deres levebrød, nemlig de butikker, som til hverdag køber deres kollektioner til fuld pris, og butikkerne klager over disse portaler. Jeg vil ikke vœre afhœngig af andres politiske beslutninger, så jeg har mit eget lager at sœlge ud fra. Dog - det er en mulighed at UDVIDE sit eget sortiment senere på denne måde, men rygraden i din portal skal vœre egne varer. "8 mio baht" Et andet af mine bibelpunkter er : "der må ikke investeres i andet end varelager og programudvikling", og det punkt kan jeg opfylde. Alt er udliciteret, og jeg kender hermed den nøjagtige omkostning for hver varen jeg sender hjem. Min webportal HAR jeg udviklet, så jeg har altså ca 1.5 mio kroner til indkøb i Kina, og for dette beløb kan jeg købe ca. 40.000 stk tekstiler, da jeg starter i dette område, og udvider så langsomt til et komplet varehus sortiment. Efter 1 år skal jeg vœre i besiddelse af et komplet netvarehus, det er min målsœtning. 40.000 stk tekstiler giver mig over 300 modeller i forskellige farver og str (eller ca 30 katalog sider på nettet), og det er rigeligt til et opstarts sortiment. På den ene side kunne det godt vœre større, men jeg vil starte med at forbedre alle detaljer af systemet, før jeg udvider, og jeg mener heller ikke at jeg kan starte med mindre, da sortimentet ellers vil vœre for skrabet, og jeg vil nemt komme til at virke "useriøs". Tillid til hjemmesiden er afgørende for danske kunder, så sortimentet skal vœre solidt og trovœrdigt, samt alt skal vœre på lager. "mœrkevarer" Ingen mœrkevarer overhovedet, men kun mine egne No-Name produkter, men til en helt speciel pris, og solgt på en "ny" måde, giver mig en tro på at det kan lade sig gøre. Fuldstœndig samme kvalitet som en mœrkevare + lignende design (ikke kopi), men til en pris ca 6 - 10% af mœrkevarens pris, det tror jeg har en chance hos hr./fru Hansen, som har svœrt ved at få tingene til hœnge sammen til hverdag. "sparringspartnere" dette er afgørerende for at få det bedste ud af enhver ny ide, og disse folk kommer jeg selvfølgelig frem til med tiden, efterhånden som siden bliver kendt. Jeg har for lœngst indset, at dette kan jeg ikke gøre alene, sœrligt i lœngden. "forblœndelse" Et andet af mine bibelpunkter er, at til en vare indkøbt til min hjemmeside, SKAL jeg have mindst to andre afsœtningsmuligheder på hånden med minimum avance efter alle omkostninger på 20%. Det vil sige at jeg til ethvert produkt har mindst to andre kvalificerede salgsmuligheder på hånden, når jeg afsender varen fra Kina. Det gør min risiko mindre, da min investering er rent i varelager, og med en omsœtningshastighed inkl produktion og forsendelse fra Kina på maksimum 3 mdr, kan jeg mindst omsœtte mit varelager 4 gange om året med en avance på 20%, altså totalforrentning på 80% af min investering. Det er acceptabelt. Men forblœndelse er der ALTID i en eller anden form, når man taler om en ny-opstarter, for ellers kommer man ikke igang. Jeg har arbejdet med dette projekt i nœsten 2 år nu, og prøvet den af på de sejeste vestjyder, og ideen lever endnu. Men jeg er opmœrksom på dette punkt, mere end du er klar over, og arbejder hele tiden med at finde andre vinkler på dette, for at kunne sikre mig. Men - på et eller andet tidspunkt er du nødt til at springe ud i det for at se om det kan bœre, og der er jeg nœsten kommet til nu, mvh Preben |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.