Se indlæg|
Udenlandsdansker syg i Danmark
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/07-2011 10:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Et exempel. Dansk statborger, med ophold udenfor DK i de sidste 30 år, ingen tilknytning til DK i.ø. bliver akut syg i DK, har ingen rejseforsikring. Hvem vil i dette tilfælde stå for udgifterne . Nogen som har erfaringer ? Spørger fordi en bekendt og langtidsgæst her er havnet i den situation. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/07-2011 10:59
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Boes skrev: Et exempel. Dansk statborger, med ophold udenfor DK i de sidste 30 år, ingen tilknytning til DK i.ø. bliver akut syg i DK, har ingen rejseforsikring. Hvem vil i dette tilfælde stå for udgifterne . Nogen som har erfaringer ? Spørger fordi en bekendt og langtidsgæst her er havnet i den situation. Jeg har tidligere "skimmet" reglerne lidt, og der fik jeg den opfattelse, at akut sygdom behandles uden beregning, men jeg er da ret sikker på, at de nok skal fortælle på forhånd, hvis det koster noget, når man ikke har et sundhedskort. Hilsen, Robert |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 11/07-2011 12:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Robert den samme opfattelse har jeg fået, altså hvis man stadig er dansk statsborger.. men er af den overbevisning og opfattelse at, man i det danske hjælper alle der kommer i nød og har brug for lægehjælp uden beregning. |
|
|
|
| chris70 |
Lagt på d. 11/07-2011 12:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 133 |
Hvis det er akut, så har det, som Robert siger, været gratis, men det skal være akut. Min kone bliv kørt på hospitalet og hun var turist og det var gratis, men det er lang tid siden. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 11/07-2011 14:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Som registreret dansk statsborger med dansk pas, hvilket jeg antager han har, vil han naturligvis kunne modtage gratis læge- hospitalshjælp ved akut sygdom i Danmark. - jeg var selv udsat for det under et Danmarksophold sidste år - og ingen problemer... |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/07-2011 16:07
|
|
bangkoknielsen skrev: Som registreret dansk statsborger med dansk pas, hvilket jeg antager han har, vil han naturligvis kunne modtage gratis læge- hospitalshjælp ved akut sygdom i Danmark. - jeg var selv udsat for det under et Danmarksophold sidste år - og ingen problemer... Håber du har ret Nielsen, staklen er ikke istand til at gøre noget ved sin situation lige nu og sikkert hellerikke en god tid fremover... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 11/07-2011 16:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Boes! - Jeg har ret, såfremt han har gyldigt dansk pas! - Se så at få ham til at opsøge læge eller hospital! |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/07-2011 16:35
|
|
bangkoknielsen skrev: Boes! - Jeg har ret, såfremt han har gyldigt dansk pas! - Se så at få ham til at opsøge læge eller hospital! Som sagt tidligere, han er allerede der og kan ikke gøre noget selv... Men tak for tanken "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 11/07-2011 19:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
bangkoknielsen skrev: Som registreret dansk statsborger med dansk pas, hvilket jeg antager han har, vil han naturligvis kunne modtage gratis læge- hospitalshjælp ved akut sygdom i Danmark. - jeg var selv udsat for det under et Danmarksophold sidste år - og ingen problemer... Det er ligegyldigt om vedkommende er dansk statsborger eller ej, da reglerne gælder for alle uden fast bopæl i landet. Bekendtgørelse om ret til sygehusbehandling m.v. https://www.retsi...?id=129917 § 6. Personer, der ikke har bopæl her i landet, har ret til akut sygehusbehandling m.v. i opholdsregionen i tilfælde af ulykke, pludseligt opstået sygdom og fødsel eller forværring af kronisk sygdom m.v. Behandlingen m.v. ydes på samme vilkår som til personer med bopæl her i landet. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.