Se indlæg|
1 uge i Bangkok?
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 18/07-2011 16:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Hej DTW! Jeg sidder og bliver mere og mere interesseret i Bangkok, uden at have været der. Er det helt umuligt at bruge en lille uge i Bangkok? Det jeg læser er at det er en stor larmende og forurenet by hvor der hersker kaos. Andre steder står der at folk er helt forelskede i byen, - Det er sgu' lidt svært! Hvor skal man bo i Bangkok, hvad skal man se, hvad er godt, hvad er dårligt, hvor spiser man godt, hvad er turistfælder osv? Jeg VED at i har guldkornene, da mange af jer enten bor der, eller har boet der. Kom frisk ![]() Vi regner med at tage afsted i midt august, selvom vejret måske ikke lige er det bedste. |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 18/07-2011 17:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
[img]https://www.me.com/ro/h.sa/Galleries/100246/DSC_0005/web.jpg?ver=13039254280001[/img]Dete hotel skal du holde dig fra ders senge di er håre som betong
Come As You Are
|
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 18/07-2011 17:30
|
Nirvana skrev: [img]https://www.me.com/ro/h.sa/Galleries/100246/DSC_0005/web.jpg?ver=13039254280001[/img]Dete hotel skal du holde dig fra ders senge di er håre som betong Tak for tippet, elsker nu ellers hårde madrasser! ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 18/07-2011 18:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Bangkok er bare en dejlig by, når jeg er i Bangkok bor jeg altid på Stable Lodge på Sukhumvith soi 8 .For det meste spiser jeg hos Suda Restaurant på sukhumvit soi 14 og der er meget man kan opleve i Bangkok, jeg foretrækker at handle i MBK centret, gå tur i Lumpini park og besøge Chatuchak Market og mange andre ting. Så jeg kan kun anbefale en uge i Bangkok ![]()
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 18/07-2011 18:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Første gang, jeg var i Bangkok var vist 3 dage, og de føltes meget lange. Men jeg er da ved at tage byen til mig efter endnu et par småophold og 14 dages ophold i forbindelse med askeskyen sidste år. Næste gang, jeg skal på en lang tur til Thailand, regner jeg med at bruge 3-4 uger i byen. Med hensyn til aktiviteter, så er det jo nok et spørgsmål om jeres interesser, og hvem I er. Mand/kone? Børn? En heldagstur til den gamle hovedstad Ayutthaya, der nu ligger i ruiner, kunne være et oplagt valg. Besøg i diverse templer, hvis man interesserer sig for den slags. Hvis du er med kone, er shopping oplagt. Hun vil sikkert med fryd give sig i kast med de enorme shoppingcentre, der ligger side om side i centrum. Selve indkøbene bør dog måske foretages andre steder, fx i tøjmarkedet omkring Indra Square, markedet i China Town og Chatuchak Weekend Market. I kan sagtens få 2-3 dage til at gå med den slags. En bådtur til det flydende marked (mad) kan være en oplevelse, og ligeså en kanalrundfart. Hvis I er et par, findes der en romantisk aftentur med bespisning. Der er også en stor forlystelsespark. Andre har sikkert mere styr på Bangkok end mig, så hvis du fortæller lidt om jeres forudsætninger, vil du sikkert få masser af forslag. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/07-2011 19:01
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Kim Ludvigsen skrev: Første gang, jeg var i Bangkok var vist 3 dage, og de føltes meget lange. Men jeg er da ved at tage byen til mig efter endnu et par småophold og 14 dages ophold i forbindelse med askeskyen sidste år. Næste gang, jeg skal på en lang tur til Thailand, regner jeg med at bruge 3-4 uger i byen. Med hensyn til aktiviteter, så er det jo nok et spørgsmål om jeres interesser, og hvem I er. Mand/kone? Børn? En heldagstur til den gamle hovedstad Ayutthaya, der nu ligger i ruiner, kunne være et oplagt valg. Besøg i diverse templer, hvis man interesserer sig for den slags. Hvis du er med kone, er shopping oplagt. Hun vil sikkert med fryd give sig i kast med de enorme shoppingcentre, der ligger side om side i centrum. Selve indkøbene bør dog måske foretages andre steder, fx i tøjmarkedet omkring Indra Square, markedet i China Town og Chatuchak Weekend Market. I kan sagtens få 2-3 dage til at gå med den slags. En bådtur til det flydende marked (mad) kan være en oplevelse, og ligeså en kanalrundfart. Hvis I er et par, findes der en romantisk aftentur med bespisning. Der er også en stor forlystelsespark. Andre har sikkert mere styr på Bangkok end mig, så hvis du fortæller lidt om jeres forudsætninger, vil du sikkert få masser af forslag. Jeg har brugt timer og timer på Jatujak (ofte kaldt Chatuchak, men blandt thaiere kaldet "JJ" , og det er meget spændende, og der er masser af små restauranter.Det flydende markedet er et flop, synes jeg, men måske en tur på floden i selve Bangkok, hvor I nok havner på den tåbelige slangefarm, men her kan I jo blot sige ja eller nej. Ayutthaya same same, så jeg kom der kun, da jeg havde familie der. MBK er altid en oplevelse. China Town er for nogen en oplevelse, og for andre et stort kaos. Forlystelsesparkerne er en blandet oplevelse, da det ikke er på samme standard som i Danmark. Men vi er allesammen meget forskellige, og da jeg bor her på 10ende år, så jeg er måske ikke den rette at spørge, da jeg ligesom er blevet træt af fjollede hatte og den slags. Khao San Road er nok en mega-turistfælde, men alligevel et besøg værd, sjovt nok. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 18/07-2011 19:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Bangkok er OK i nogle dage. Jeg tog en rundtur rundt i byen med skytrain, istedet for at sejle pga regn og shoppede i MBK og onkring central World, platinum, ligger der også en mall der forhandler elektronisk udstur. I disse malls kunne jeg bruge en hel dag, bare på at gå og shoppe. Man kunne hvis gå mellem de Mall's via gåbro, hvis jeg husker rigtigt. Der er masser af mad rundt omkring. Jeg købte det fra gaden og tog det med op på værelset. Efter endt shoppingtur. |
|
|
|
| New-Hope |
Lagt på d. 18/07-2011 20:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 76 |
Hej. jeg er lige kommet hjem fra Thailand efter 15 måneder, alle de gange jeg var i Bangkok, boede jeg altid på Hotel President Palace i Soi 11 Sukumwit, det er et spænende område med masser af restauranter og indkøbscentre og nattelivet er også okay, må jeg i den forbindelse fremhæve biografer i Thailand, det er en fantastisk oplevelse på en regnfuld dag, specielt var jeg meget glad for liggesofa til 2, meget romantisk og lysår fra en dansk biograf.... God tur NH |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 18/07-2011 20:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
New-Hope skrev: må jeg i den forbindelse fremhæve biografer i Thailand, det er en fantastisk oplevelse på en regnfuld dag, specielt var jeg meget glad for liggesofa til 2, meget romantisk og lysår fra en dansk biograf.... God tur NH Jeps - kan klart anbefale en bif tur i Thailand , var i tirsdags i Central World SFX Cinema og se Transformers 3 i "FirstClass Bio" GENIALT...KÆÆÆÆMPE stole der kunne ligges ned og firstclass lounge FØR filmen med fri forplejning og drikkevarer samt fri popcorn og cola under filmen!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 18/07-2011 20:52
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg mener at Bangkok er som mange andre storbyer, enten kan man ikke udstå den eller også bliver man forelsket i kaosset. For mig er Bangkok på min absolutte topliste over storbyer. Det længste jeg har opholdt mig i Bangkok har dog kun været i halvanden uge fordi jeg havde en kæreste som boede og arbejdede der. Men jeg nød hvert sekund. Ellers starter mine thailandsture som regel med 2-3 dage i begyndelsen og et par dage i slutningen. Mange er uenige med mig om hvor det er bedst at opholde sig i Bangkok, men jeg foretrækker Sathorn området ved Lumpini Park og Rama IV gaden. Det er lidt som en "landsby" midt i den store hektiske by. Men nu kender jeg selvfølgelig også en del som bor i området, Derfra kommer man nemt rundt med undergrunden og skytrain, og for 30-40 baht er man nemt i Silomområdet med en taxa. Området er ikke så hektisk og der er masser af små Sois, med enfamilies huse osv. Men som sagt alle har deres foretrukne område. Hvad skal man se? Hvis man ikke har været i Bangkok før vil jeg da anbefale Grand Palace og Den liggende Buddha, ligesom man vel skal se Eifeltårnet i Paris. Men har man set det en gang har man jo så også set det. Lad jer ikke snyde af tuk-tuk chauffører som siger at paladset er lukket pga. feriedag og så videre, De prøver kun på at tage røven på jer. En tur på floden vil jeg altid anbefale, tag de lokale "vandtaxier", det er en oplevelse at være sammen med de lokale og opleve når de ankommer til stoppestederne. Som andre skriver Chinatown, Lumpini Park, der er masser at muligheder og oplevelser, ja selv "luksushelvedet" Siam Paragon, er en oplevelse værd. Jeg ville nok også overveje at tage et par dage til Chiang Mai, bare for at mærke stemningen i byen, det kan I sagtens nå på en uge. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 18/07-2011 21:50
|
Mange tak for alle svarene! Vi er et par på 26 og 27 der elsker kultur, mad og oplevelser generelt. Vi er både "rigtige" turister, og alligevel ikke. Jeg har kigget på "The Tawana Bangkok" (Som faktisk ligger ved Rama IV som Natty hentyder til!) der ligger lige ved siden af Patpong Nat-marked. Er det område noget værd? Den bedre halvdel elsker selvfølgelig at shoppe, ligesom alle andre hunkøn. Jeg går meget op i foto, og ser også turen som en kæmpe chance og udfordring, for den ene gang vi har været i Thailand, har jeg fået taget nogle fantastiske billeder, og dette vil jeg selvfølgelig også komme til i Bangkok ![]() Hvordan med Skytrain, køber man et klippekort/ugekort med diverse zoner, eller et det er kort der gælder til alle stationer/områder. Chinatown er bestemt på listen over områder der skal besøges, det ser fantastisk ud. Jeg har læst en del om "klongerne", både godt og ondt. Man får vidst nogle steder set en ret barsk side af Bangkok. Dette har vi også set i Indonesien, nok nogenlunde på samme måde. Khao San Road siger os ingenting, selvom det nok er en oplevelse. Hvordan med vejret? Varmen/fugtigheden skræmmer os ikke. Det er mere regnen jeg er lidt bekymret for. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 18/07-2011 21:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hvis i skal lave noget i Bangkok vil jeg absolut anbefale en tur til koh kred midt floden. Det er pottemagernes ø, som er absolut uspoleret og det modsatte af en turistfælde. Når i kommer derover med båden som krydser floden kan i gå rundt og se øen først eller også køber i en billet til en sejltur på klongerne hvor ser hvordan folk lever ved floden. Under sejlturen stopper i 2 steder et sted hvor man kan købe tradtionel thailandsk Kanum=dessert/slik til særdeles lave priser og et andet sted for at spise hvor der kan fås alverdens thaimad. Alt dette koster den rørlige formue af 50baht/prs. Det er efterhånden sådan at vi tager denne tur hver gang vi er i Bangkok, da det er ren afslapning og stort set uden udlændinge. Her er et link http://2dollartou...-kret.html |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 18/07-2011 22:58
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeppe C, Jeg har hørt godt om The Tawana, men da det ligger tæt på Patpong nat markedet er det også tæt på Silom Road. Jeg holder meget af området, men ville nok ikke selv bo lige midt i det, når man på 5 minutter kan komme dertil. Mht. til Skytrain har jeg altid selv bare købt en billet når jeg skulle med det, i en automat, men jeg ved at man kan få "periodekort", de købes i en lille bemandet "boks" og de fleste ansatte både på metro som skytrain taler udemærket engelsk. Det er måske en god ide at købe sådan et kort, hvis i vil være i Bangkok i en uge. Desværre kan man ikke, som i København, bruge den samme billet i både subway og skytrain, ihvertfald ikke når man køber dem enkeltvis. De har to forskellige systemer. Man scanner sådan et periodekort ved ind og udgang. Noget som jeg altid har villet prøve, men ikke fået mig taget sammen til, er cykelture. Der er bureauer som arrangerer dem, som guided ture, og man skulle komme "bagom" Bangkok på denne måde. Måske var det noget for jer? Men selvfølgelig handler det også om hvor meget hede man har lyst til at køre i og om man kan klare det. Rigtig god tur, og med jeres interesser vil I ikke fortryde et ophold i Bangkok. Hvis jeg selv havde været i Bangkok i August, ville jeg da gerne have delt en stor Singha sammen med jer :-) Redigeret af natty d. 18/07-2011 23:08 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 18/07-2011 23:21
|
Hvor vil du anbefale os at bo? Jeg er nemlig blevet anbefalet hotellet af en ven der har boet der 2 dage.. |
|
|
|
| DJ |
Lagt på d. 19/07-2011 11:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Har boet på Tawana i Patpong 3-4 dage ved hver rejse de sidste 4-5 år, superdejligt og centralt beliggende hotel. Sidste år boede vi på hotellet i 18 dage grundet askeskyen, kan kun anbefale det og supervenligt personale. |
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 19/07-2011 17:16
|
DJ skrev: Har boet på Tawana i Patpong 3-4 dage ved hver rejse de sidste 4-5 år, superdejligt og centralt beliggende hotel. Sidste år boede vi på hotellet i 18 dage grundet askeskyen, kan kun anbefale det og supervenligt personale. Det lyder fandme lækkert! Det må næsten blive det så ![]() Ellers noget i området du kan anbefale? |
|
|
|
| DJ |
Lagt på d. 19/07-2011 19:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hotellet har et meget venligt personale, rene værelser og en superdejlig morgenmadsbuffet, en dejlig men lille pool. Området har alt både dag, aften og nat, og så er det dejlig tæt på skytrain og underground, så let at komme allesteder i Bangkok. Kan kun anbefale dette. Har fundet den billigste pris på dette hotel via Spies rejser hvor man kan nøjes med at bestille hotellet, skulle du finde en bedre pris vil jeg da gerne vide det. God ferie. |
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 19/07-2011 23:01
|
DJ skrev: Det er faktisk med spies jeg har fundet det! Ligger der nogle fornuftige restauranter i nærheden?Hotellet har et meget venligt personale, rene værelser og en superdejlig morgenmadsbuffet, en dejlig men lille pool. Området har alt både dag, aften og nat, og så er det dejlig tæt på skytrain og underground, så let at komme allesteder i Bangkok. Kan kun anbefale dette. Har fundet den billigste pris på dette hotel via Spies rejser hvor man kan nøjes med at bestille hotellet, skulle du finde en bedre pris vil jeg da gerne vide det. God ferie. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.