Se indlæg
 Udskriv debat
Chingchok
bentmj
Jeg har et problem med de små sataner som kaldes for chingchok(sikkert stavet forkert) men de små ulækre firben som løber rundt på væggene.
Jeg er hunderæd for dem og skriger som en kælling når de løber på væggene i vores stue, og Noi jagter dem med kosten og smider dem ud eller slår dem ihjel,,,,,,,,,hun er min store modige helt.
Hvad gør i andre for at holde dem ude af jeres hjem? Kan jeg sprøjte med noget gift eller?

Jeg er godt klar over at de æder myrer, myg og andet frygteligt kryb, men jeg ønsker dem ikke i vores stue selvom min store frygt for dem er til stor morskab for familie og naboer.
Har iøvrigt ladet mig fortælle at nogen spiser dem, føj.

ABS
Lad dem dog være. De er sgu mere bange for dig end du for dem. iøverigt så gør de intet. Har aldrig hørt at de æder dem, men har hørt at de æder den lidt større udgave ( Tukae) Nok også stavet forkert.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
sony
Ja jeg kan godt forstå familien griner hæ hæ, de ganske harmløse og dejlige nyttedyr, de æder alle krybene så lad vær med at slå dem i hjel.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

bentmj
Hej Sony

Jojo, vel er de harmløse men føj føj, de vinder helt sikkert krigen men jeg må jo forsøge at reducere de små djævle mest muligt, og jeg giver jo alle et godt grin, til grin kan man jo altid blive og det er jo helt fint for mig.
Har iøvrigt lige fået bekræftet på PB at andre herinde er ligeså bange for dem som jeg er det.

P.S. Har du og Jensen hørt om Surin FC? Kommende storhold tror jeg.

sony
Indrømmer da gerne jeg elsker dem ikke, ligesom jeg heller ikke kan lide edderkopper herhjemme. De får lov til at leve og tage de fluer de nu kan fange, så jeg selv fri for at slå dem ihjel.

Nej har ikke hørt om surin fc. man må håbe de en dag kommer til og gennembanke jensen's forstadsklubPfft
Redigeret af sony d. 20/07-2011 12:12

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Kim Ludvigsen
Jeg går ud fra, at det er sådan en, du tænker på:
[img]http://kimludvigsen.dk/projekter/gecko.jpg[/img] is not a valid Image.

Jeg har læst, at thaier mener, de bringer lykke, når de er i ens hjem. Men det er måske bare en skrøne?

Det er for øvrigt imponerende, hvor små sprækker, de kan komme igennem
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sony
Kim Ludvigsen skrev:
Jeg går ud fra, at det er sådan en, du tænker på:
[img]http://kimludvigsen.dk/projekter/gecko.jpg[/img] is not a valid Image.

Jeg har læst, at thaier mener, de bringer lykke, når de er i ens hjem. Men det er måske bare en skrøne?

Det er for øvrigt imponerende, hvor små sprækker, de kan komme igennem

Ja og det er utroligt så meget de kan larme, de kan holde en vågen hele natten.

jesperfrb
Send dem bare over til mig, jeg holder meget af dem, mest
fordi de spiser myg, og myg er en stor plage for mig i Thailand!

Og jeg har også hørt at de bringer lykke til det lille hjem, skulle specielt være når de får unger!
Men de er totalt ufarlige, de skulle ikke engang kunne sprede sygdomme. Ser også masser af børn fange dem og lege med dem!Grin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

swedmark
Jeg er som sådan ikke bange for dem, jeg bryder mig bare ikke om at have dem indendørs, og det værste er at de skider på væggen Sad

Så for at undgå at få dem indendørs, har jeg fået sat nye døre i med fodspark, så de ikke kan rende under døren. Og så har jeg fåer sat fluenet på, så dørene kan stå åben ud til uden der kommer kryb ind.

Det viste sig dog et der stadig kom enkelte ind. De kom ind gennem hullerne til aircondition rørene, så efter at have fyldt dem ud med fugemasse, har jeg ikke haft nogen inde... 7-9-13

Før:
[img]http://i541.photobucket.com/albums/gg368/swedmark/Thailand%20Januar%202010/P1020800.jpg[/img] is not a valid Image.

Efter:
[img]http://i541.photobucket.com/albums/gg368/swedmark/Thailand%20Januar%202010/P1020837.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://i541.photobucket.com/albums/gg368/swedmark/Thailand%20Januar%202010/P1020838.jpg[/img] is not a valid Image.

De er velkommen udenfor:
[img]http://i541.photobucket.com/albums/gg368/swedmark/Thailand%20maj%202009/P1000216.jpg[/img] is not a valid Image.

ABS
Dette sidste billede er ikke en Chingchok, men en Tukae. Dem gider jeg hellere ikke have indenfor. De får et rap i røven af en kost hvis de kommer indenfor.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Ja nu tror I jo nok er jeg er blevet helt ding dong. Fruen skælder mig ud, hver dag, jeg spiser nemlig frokost sammen med en 3-4 stykker Ginjokker.

Når jeg sidder med min mad kommer de strygende og sidder meget tæt og glor og venter. De spiser alt fra spegepølse, sild, ost m.m.m. Somme tider er de så sultne at de kryber op på tallerkenen.

Jeg har flere billeder men kan ikke finde ud af at lægge dem ind. Den gang jeg havde penge og tog en kold øl til min mad så slukkede de tørsten med duggen på flasken, nu må de nøjes med den fra det kolde vand.

Ham den store har vi også haft, den æder de små og larmer frygteligt med en irriterende ensartet kvækken. De små siger så at sige intet andet en når de er i brunst, men rigtigt de skider frygteligt på væggene, men mine er velopdragne de gør det kun udenfor.

Havde for nogll år siden et helvedes mas med dem og så alarmen, når den var slået til og de kom for tæt så startede den satans hylemaskine, nu er de flyttet et andet sted hen, men har så til gengæld stor morskab med at fise og fare hen foran sensoren på nogle alarm spots vi har, de kan bruge timer på at tænde og slukke disse lamper indtil jeg må op og afbryde, men hva' så, så kan jeg pisse af og drikke vand når jeg nu er kommet op.

Vidste I for øvrigt at noget af det bedste for at bevare helbredet her ude er at drikke vand flere gange om natten, for det første så renser det nyrer m.v. og så undgår man dehydrering hvilket er meget almindeligt når man sover, folk er bare ikke klar over det, og derfor kan man somme tider vågne og have det underligt, husk det, især Jer der drikker meget spiritus.

Hvor min kone kommer fra er det ikke et lykkedyr - tværtom, de jager dem væk men slår dem ikke ihjel. de store spiser de med velbehag og de smager lidt hen af slanger/kylling. I skulle prøve!

Skeptikeren

Wittaya
At din kone slaar dem ihjel, ja unskyld men det dog en underlig opfoersel. Det er nyttedyr af fineste slags og saa er de ovenikobet saa kaere at kigge paa.

Bange, bare man vifter lidt med haande saa er de vaek.

Istedet for at slaa dem ihjel saa anskaf jer en kat, katten spiser men ikke for der er ikke nogen..Men den er du maaske ogsaa bange for og saa slaar konen vel ogsaa den ihjel, nej det er ikke saa nemt.
Redigeret af Wittaya d. 21/07-2011 11:09
Med venlig hilsen Wittaya.

bentmj
Der er ikke noget underligt i at slå jinjok ihjel hvis man ikke vil have dem i huset, mange gør det samme mod andet kryb. Det kan godt være de er nyttedyr men de er stadig ulækre at have til at kravle rundt i huset.
Nu har vi spærret af så godt vi kan, og Noi er på det nærmeste en rigtig storvildtsjæger og dem som kommer ind i huset mister hovedet, og dem på DTW som kan lide dem må gerne hente dem helt gratis i Surin, et kanon tilbud.
Det er ikke de store Tukae men jinjok vi har i huset men de er også store nok, jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men det kunne godt være sådan en jinjok som spiste bedstemor og så var det jo slut med at få mere ud af hendes pension, og det skriver jeg ikke for at blande et andet indlæg ind i denne super seriøse debat.

Kittisak
I love JingJock´s...!
De holder edderkopper og andre kryp væk Grin

Yok-Kathu
Jeg synes ogsaa at de er fantastiske da de holder bestanden af fluer, myrer og myg nede... MEN de skider paa vaeggene og her i hjemmet har vi 2 aabne akvarier og de spiser ogsaa gerne de smaa fisk hvis vandstanden i akvariet er hoej nok :-(

Wittaya
Jeg kan ikke lade vaere med at undres en smule naar jeg taenker paa at Bentmj og Swedmark sider i deres faestninger, alt er hermetisk forseglet, ja der maaske ogsaa moerkelaegnings gardiner pga. et lille uskyldigt fireben.......Fort Knox..Jeg tror jeg havde valgt et andet land.

Men ja, de skider paa vaeggene, men er altsaa til at fjerne igen.

Ikke noget underligt i at slaa dem ihjel, det tror jeg da nok lige der er, ifoelge Buddhismen slaar man som regel ikke noget ihjel. der er jo hverken farlige eller paa anden kan de jo ikke paavirke dit helbred kun dit nervesystem..
Redigeret af Wittaya d. 21/07-2011 16:35
Med venlig hilsen Wittaya.

bentmj
Wittaya tør nu dine små våde øjne,,,,,,,,,,,,,Vi behøver jo ikke alle have samme mening som dig, eller gør vi?

HJB
Yok-Kathu skrev:
Jeg synes ogsaa at de er fantastiske da de holder bestanden af fluer, myrer og myg nede... MEN de skider paa vaeggene og her i hjemmet har vi 2 aabne akvarier og de spiser ogsaa gerne de smaa fisk hvis vandstanden i akvariet er hoej nok :-(

Tja! desværre... hvor der handles, der spildes.... men så slipper du garanteret også for myg ect. da Chingchok er effektive mod den slags Wink

buster40
jesperfrb skrev:
Send dem bare over til mig, jeg holder meget af dem, mest
fordi de spiser myg, og myg er en stor plage for mig i Thailand!

Og jeg har også hørt at de bringer lykke til det lille hjem, skulle specielt være når de får unger!
Men de er totalt ufarlige, de skulle ikke engang kunne sprede sygdomme. Ser også masser af børn fange dem og lege med dem!Grin

Må man spørge hvilken del af Thailand bor du i ? Jeg har nemmelig altid haft store myg problemer specielt i danmark, men også de fleste andere steder i verden hvor jeg har rejst, i Grækenland blev jeg faktisk voldsomt syg af mygge stik og måtte til læge,
men sjovt nok har jeg ingen problemer med myg her hvor vi bor i Buriram provinsen det er yderst sjældent at jeg får et myggestik, hvilket jeg har været meget overrasket over så vi må så åbentbart have mange af de små søde fire ben Grin
Venlig hilsen
Boonta

olejensen
Nu er det en lidelse som beskrives her.

http://dagenssund...ser/fobier

Jeg havde en bekendt der havde fobi overfor insekter, det var nærmest uhyggelig, hvordan han kunne gå i panik.

Spring til debat: