Se indlæg|
ID kort til Thai teenager i DK
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 21/07-2011 16:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Som jeg skrev i et andet tråd (lidt ironiske og provokerende), har jeg nu fra en anden kilde (dog ikke officielt) fået oplyst at loven om ID kort for alle Thai børn mellem 7 og 14 år gælder også for Thai børn bosat i udlandet, bl.a. DK, selv om de er udstyret med et pas. Jeg skal nok ringe til Ambassaden i morgen og få det af/bekræftet. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/07-2011 14:31
|
|
Og i dag fik jeg det bekræftet at ALLE Thai børn mellem 7 og 14 år SKAL have et ID kort. uanset hvor de befinder sig i verden. Den kan desvære ikke fåes på den thailandske Ambassade i DK, men ved næste rejse til Thailand skal man ansøge om det. Jeg venter på en mail fra Ambassaden med oplysninger om de krævede dokumenter vedrørende erhvervelse af thai ID kort for mindreårrige, og dens gyldigheds periode . Da jeg fremførte at alle thai børn boende i udlandet er jo i besidelsen af et pas, og ambassade funktionæren modargumenterede at det var rigtigt men ikke alle(måske ingen) der rendte med sådan dokument (eller kopi af den) i baglommen, og derfor ville et ID kort være mere hensigtmæssigt. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/07-2011 15:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
godt arbejde Lung ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 22/07-2011 22:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
ser frem til at læse om de oplysninger Lung Yao da jeg jo har børn i den alders grupe takker ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 28/07-2011 15:47
|
|
Stampe og andre, Jeg rykkede min kontaktperson for et svar og p.g.a. travlhed på Ambassaden blev jeg lovet at den ville være frem på næste mandag. På forspørgsel om "Lug-krung" (½-½) så var svaret at de var ikke berørt at den ny lov, vel og mærke hvis de var Danske statsborgere. Specifikt m.h.t. din egen datter er det kun hvis I selv ønsker at hun skulle have den. Hun skal under alle omstændigheder vælge hvilket statsborskab hun ville have den dag hun fylder 18. Men hvis ham "Bandit" har stadigt kun Thai pas, så skal han søge om Thai ID kort. Jeg kommer tilbage med en opdatering når den foreligger. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 29/07-2011 10:42
|
|
Lung Yao ! en lille rettelse til dig ! de behøver ikke at skulle vælge Statsborgerskab når de fylder 18 år, Jeg har selv personligt haft dette spørsmål oppe i Infødretskontoret, og svaret var at Danmark anerkender som hovedregel ikke dobbelt statsborgerskab. Dels mistes dansk indfødsret, hvis man erhverver et udenlandsk statsborgerskab efter ansøgning. Dels er det en forudsætning for at erhverve dansk indfødsret ved erklæring eller ved lov, at man opgiver sit udenlandske statsborgerskab. [b]Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er dansk og den anden udlænding vil barnet i mange tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet, så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet har boet i Danmark i en periode eller hvis det søger om det, så kan det bevare sin danske indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed også som voksen have to statsborgerskaber. Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet land også godkender det. så de kan beholde begge deres pas Thai / dansk Banditen har også fået dansk pas nu Redigeret af Stampe d. 29/07-2011 10:51 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 29/07-2011 12:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
Betyder det for drenge, som har både dansk og thai pas, at de skal aftjene værnepligt i både Danmark og Thailand? |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/07-2011 13:28
|
|
dk_bob skrev: Betyder det for drenge, som har både dansk og thai pas, at de skal aftjene værnepligt i både Danmark og Thailand? JA og NEJ. Men kun den ene mulighed. Hvis de frasiger sig deres Thai statsborgersskabet når de fylder 18, så er det KUN den danske værnepligt der gælder. Omvendt hvis de frasiger deres Danske statsborgersskab så er det den Thailandske værnepligt der gælder. Og lige som i DK kan man trække et "frit nummer", dog skal man have dog in mente at det er T.I.T. Denne mulighed er "forbeholdt" de riges og kendte sønner ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/07-2011 13:39
|
|
Stampe, Tillykke med sønnen. Det kommer faktisk bag på mig at der var en undtagelse der sikkrer at man kan bibeholde sit dobbelt statsborgerskab efter det fyldte 22 år. Den åbner sikker muligheden for at kunne vælge HVOR man ville aftjenne sin værnepligt, DK eller TH. For 3-4 år siden var der en bekendts søn der fik afslag og besked at han skulle vælge det ene eller den andet. Men lovene i DK ændres jo hele tiden.(lige så snart at blækket er tørt) ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 29/07-2011 14:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
jeg var på kommune kontoret (ampur) i Pattaya i januar for at få et Thailansk ID kort til min teenager datter, (født i Danmark) jeg havde i forvejen medbragt den danske fødselsattest som var oversat og stemplet af den danske ambasade for mere end 10 år siden..så den duede ikke sagde de, få et ny stempel på og medbring disse ting som de skrev ned på thailansk... VIL NOGEN HJÆLPE MED AT OVERSÆTTE 100 % KOREKT.. (min kone kan ikke forklare nøjagtigt hvad det er) det er selvsagt vigtigt da der er lang vej til Danmark hvis der er noget galt jeg skulle medbringe følgende: ![]() så skulle ID kortet være klar sagde de lung Redigeret af lung d. 29/07-2011 15:06 |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 29/07-2011 23:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
@Stampe, du skrev: Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er dansk og den anden udlænding vil barnet i mange tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet, så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet har boet i Danmark i en periode eller hvis det søger om det, så kan det bevare sin danske indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed også som voksen have to statsborgerskaber. Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet land også godkender det. Som du skriver, så er det en forudsætning, at det andet land også godkender det. Ved du om Thailand gør det (og kan du evt. henvise til en kilde)? Mener nemlig at have læst at Thailand kræver, at man aktivt skal vælge statsborgerskab, når man bliver 18 år. Redigeret af dk_bob d. 29/07-2011 23:48 |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 17/08-2011 09:15
|
|
dk_bob skrev: @Stampe, du skrev: Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er dansk og den anden udlænding vil barnet i mange tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet, så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet har boet i Danmark i en periode eller hvis det søger om det, så kan det bevare sin danske indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed også som voksen have to statsborgerskaber. Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet land også godkender det. Som du skriver, så er det en forudsætning, at det andet land også godkender det. Ved du om Thailand gør det (og kan du evt. henvise til en kilde)? Mener nemlig at have læst at Thailand kræver, at man aktivt skal vælge statsborgerskab, når man bliver 18 år. Har i dag talt med den Thailandske Ambassade i Hellerup, fik oplyst at for Thailand´s vedkomende så ville de ikke blande sig i om de har 2 pas ( Dansk & Thai Pas ) med hensyn til Værnepligt så fik jeg oplyst at hvis han vil beholde sit thailandske statsborgerskab så SKAL værnepligten aftjenes i Thailand ( sersion trække en farve Rød eller Sort kort ) Redigeret af Stampe d. 17/08-2011 09:28 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 17/08-2011 09:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Stampe skrev: dk_bob skrev: @Stampe, du skrev: Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er dansk og den anden udlænding vil barnet i mange tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet, så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet har boet i Danmark i en periode eller hvis det søger om det, så kan det bevare sin danske indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed også som voksen have to statsborgerskaber. Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet land også godkender det. Som du skriver, så er det en forudsætning, at det andet land også godkender det. Ved du om Thailand gør det (og kan du evt. henvise til en kilde)? Mener nemlig at have læst at Thailand kræver, at man aktivt skal vælge statsborgerskab, når man bliver 18 år. Har i dag talt med den Thailandske Ambassade i Hellerup, fik oplyst at for Thailand´s vedkomende så ville de ikke blande sig i om de har 2 pas ( Dansk & Thai Pas ) med hensyn til Værnepligt så fik jeg oplyst at hvis han vil beholde sit thailandske statsborgerskab så SKAL værnepligten aftjenes i Thailand ( sersion trække en farve Rødeller Sort kort ) Mon ikke man kan bestikke sig fra den del af aftalen. Har hørt man bare skal fortælle dem at man er under uddannelse og så kan man slippe for det. der skal selvfølgelig lidt penge under bordet også.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

de riges og kendte sønner