Se indlæg|
Dansker soeger arbejde i Thailand
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 10/08-2011 10:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
TAK TIL SKEPTIKEREN. Dine ord var hvad der skulle til for at lukke den tråd og så endda af manden selv. Det var et øm tåleligt emne du lige fik nævnt der. Min respekt er hos dig. Manden KAN måske slet ikke forlade landet da alt det visasjov ikke er i orden. Blir man sulten nok skal man sikkert nok finde vejen til noget dansk kontanthjælp.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 10/08-2011 12:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Lukke tråden? Hvad snakker du om? Hvorfor skulle tråden være lukket? Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er en specielt god idé at give sig til at arbejde i Thailand uden gyldigt visa. Hvordan skal han så få en arbejdstilladelse? |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 10/08-2011 12:51
|
|
filihankat skrev: Lukke tråden? Hvad snakker du om? Hvorfor skulle tråden være lukket? Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er en specielt god idé at give sig til at arbejde i Thailand uden gyldigt visa. Hvordan skal han så få en arbejdstilladelse? Læs nu det på side et også før du bliver forbavset. Han lukker selv tråden min ven.
Rawirot
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 10/08-2011 12:59
|
Rawirot skrev: filihankat skrev: Lukke tråden? Hvad snakker du om? Hvorfor skulle tråden være lukket? Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er en specielt god idé at give sig til at arbejde i Thailand uden gyldigt visa. Hvordan skal han så få en arbejdstilladelse? Læs nu det på side et også før du bliver forbavset. Han lukker selv tråden min ven. ![]() Jeg har læst det hele, tak. Han lukker da ikke tråden eller hvad? Har han fået job? Har han visa? Har han arbejdstilladelse? |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 10/08-2011 13:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Manden kan ikke få dansk kontanthjælp. i hvert fald ikke hvis han officielt har flyttet adressen til thailand, eller andre steder i mere end et år, reglerne for kontanthjælp, er bl.a. at man skal havde boet i Danmark i de sidste 7 ud af 8 år. Så han kan højest få starthjælp. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 10/08-2011 13:09
|
|
filihankat skrev: Rawirot skrev: filihankat skrev: Lukke tråden? Hvad snakker du om? Hvorfor skulle tråden være lukket? Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er en specielt god idé at give sig til at arbejde i Thailand uden gyldigt visa. Hvordan skal han så få en arbejdstilladelse? Læs nu det på side et også før du bliver forbavset. Han lukker selv tråden min ven. ![]() Jeg har læst det hele, tak. Han lukker da ikke tråden eller hvad? Har han fået job? Har han visa? Har han arbejdstilladelse? Indlæg nummer 20 fra ham Petervalby ligner da noget i den retning af lukning. . Og selv starthjælp er bedre end luftfrikadeller med skysovs.
Rawirot
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 10/08-2011 13:29
|
Ok, så kalder vi det en lukning, jeg kan godt leve med det ![]() Også respekt herfra til petervalby for at gøre alt for at klare sig selv istedet for at belaste det sociale system. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/08-2011 14:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Skeptikeren skrev: Vil ikke blande mig i Jeres interne stridigheder, blot stille og roligt spørge hvordan man kan opholde sig i Thailand som enlig (han siger jo tidlige hustru) uden at have de fornødne 800.000 Baht på en konto + de 65.000 i indtægt per måned. Der er noget i historien der ikke stemmer! Man må håbe for Mr. Valby at der er lang tid til han skal have fornyet årsvisa. Men held og lykke herfra! Skeptikeren Nu er det ikke noget problem at skaffe et retirement visa. Har en kammerat der ikke er gift eller lignede. Han har betalt den nette sum af 20.000 baht og f[et et visa. Han er ikke gift her.Bor kun sammen med en. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 10/08-2011 14:59
|
Er det virkeligt så nemt at få et visa, et arbejde og en arbejdstilladelse? For hvis det er, så vil jeg da også gerne lige smide en "annonce" herind på siden. Jeg kunne også godt tænke mig at bo og arbejde i Thailand ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/08-2011 15:17
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
filihankat skrev: Er det virkeligt så nemt at få et visa, et arbejde og en arbejdstilladelse? For hvis det er, så vil jeg da også gerne lige smide en "annonce" herind på siden. Jeg kunne også godt tænke mig at bo og arbejde i Thailand ![]() Arbejdstilladelse og visa er knyttet til ens arbejde, om end visa ikke nødvendigvis er knyttet til arbejdstilladelsen, hvis man er gift med en Thai. Den store udfordring ligger i at finde et arbejde. Dertil kommer, om man kan leve af det, og om arbejdspladsen (og jobbet) overholde betingelserne for en arbejdstilladelse. Konkurrencen er stor, især fordi faranger i mange stillinger er ret dyre ift. en thai... Der findes ingen drejebog andet end at kontakte alt og alle, og så fremt det er muligt, at bruge 8 timer på det om dagen, som det var et arbejde. Og måske tilbyde at starte på en lav startløn, indtil man har vist resultater - hvis man ikke kører med visumforlængelser, men med multiple visa eller nyt visa hver tredje måned, så er lønkravet blot 35.000 baht per måned før skat og sygekasse. Det er ikke mange penge for en udlænding, men det kan lade sig gøre. Alternativt, kan man forsøge sig som engelsklærer, da udbudet er lidt større, om end konkurrence stadig er der. Hvis du (man) kan lidt thai, så står du (man) lidt stærkere. Hilsen, Robert |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 10/08-2011 15:37
|
Robert Kronberg skrev: filihankat skrev: Er det virkeligt så nemt at få et visa, et arbejde og en arbejdstilladelse? For hvis det er, så vil jeg da også gerne lige smide en "annonce" herind på siden. Jeg kunne også godt tænke mig at bo og arbejde i Thailand ![]() Arbejdstilladelse og visa er knyttet til ens arbejde, om end visa ikke nødvendigvis er knyttet til arbejdstilladelsen, hvis man er gift med en Thai. Den store udfordring ligger i at finde et arbejde. Dertil kommer, om man kan leve af det, og om arbejdspladsen (og jobbet) overholde betingelserne for en arbejdstilladelse. Konkurrencen er stor, især fordi faranger i mange stillinger er ret dyre ift. en thai... Der findes ingen drejebog andet end at kontakte alt og alle, og så fremt det er muligt, at bruge 8 timer på det om dagen, som det var et arbejde. Og måske tilbyde at starte på en lav startløn, indtil man har vist resultater - hvis man ikke kører med visumforlængelser, men med multiple visa eller nyt visa hver tredje måned, så er lønkravet blot 35.000 baht per måned før skat og sygekasse. Det er ikke mange penge for en udlænding, men det kan lade sig gøre. Alternativt, kan man forsøge sig som engelsklærer, da udbudet er lidt større, om end konkurrence stadig er der. Hvis du (man) kan lidt thai, så står du (man) lidt stærkere. Hilsen, Robert Tusind tak for dit hurtige og gode svar. Kunne du evt. bøje det her i neon for mig? Skal jeg forstå det sådan at jeg gerne må rejse til Thailand på et 30 dages turist-visa og så bruge de 30 dage på at finde et arbejde? Og hvis jeg finder et inden de 30 dage er gået, så kan jeg få forlænget visa og en arbejdstilladelse? Jeg kan lidt thai ![]() |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 10/08-2011 15:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Jeg er blevet franarret mine penge af min tidligere thaikone, saa staar nu uden en bjaelde i Thailand. (kommentarer frabedes - det er min egen skyld). Den her har jeg læst som om manden ingen penge har. Er jeg den eneste? der har forstået det sådan? Hvorfor skriver folk så om at betale for visum, m.m. Rejs bare til thailand uden penge det går nok, er det ikke det samme? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/08-2011 15:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Nu kommer Petervalby fra Danmark, saa minimum er THB 50,000.- og derudover er der andre forhold der goer sig gaeldene. Indbetalt kapital af firmaet der ansaetter samt stillingen skal vaere indenfor visse kategorier der goer at man kan ansaette udlaendinge. Contrary to a common belief there are no minimum wages applicable to foreign workers. But because there is always a but in Thailand the Immigration Department has developed a minimum wage schedule applicable to foreign workers who benefit of a work permit and wants to apply and obtain a one year B visa extension. The minimum declared wage schedule is as follows: Countries Minimum Income Declared in Thai Baht Europe and Australia, Canada, Japan, the United States of America (except Russia) 50,000 per month South Korea, Singapore, Taiwan, and Hong Kong 45,000 per month Asian Countries (except Japan, South Korea, Singapore, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam)South America,Eastern Europe,Central America, Mexico, Russia, South Africa 35,000 per month All African Countries (except South Africa), Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam 25,000 per month The minimum schedule does not mean that your employer will have to actually pay you those minimum wages, but mean that your employer will have to declare this minimum salary and that you will have to pay social security and personal income tax based on this minimum salary if you want to have any chances to qualify for a one year B visa extension. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 10/08-2011 16:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Kan jo også være at Peter enten har en visa extension, der stadig gælder et stykke tid eller har et multiple entry visa, og derfor kan være her indtil han evt. finder ud af noget med arbejde Jeg gætter bare, da jeg ikke kender mere til manden end han har skrevet her i tråden, men håber da for ham at han finder ud af noget |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/08-2011 20:26
|
hugoboerge skrev: Nu kommer Petervalby fra Danmark, saa minimum er THB 50,000.- og derudover er der andre forhold der goer sig gaeldene. Indbetalt kapital af firmaet der ansaetter samt stillingen skal vaere indenfor visse kategorier der goer at man kan ansaette udlaendinge. Contrary to a common belief there are no minimum wages applicable to foreign workers. But because there is always a but in Thailand the Immigration Department has developed a minimum wage schedule applicable to foreign workers who benefit of a work permit and wants to apply and obtain a one year B visa extension. The minimum declared wage schedule is as follows: Countries Minimum Income Declared in Thai Baht Europe and Australia, Canada, Japan, the United States of America (except Russia) 50,000 per month South Korea, Singapore, Taiwan, and Hong Kong 45,000 per month Asian Countries (except Japan, South Korea, Singapore, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam)South America,Eastern Europe,Central America, Mexico, Russia, South Africa 35,000 per month All African Countries (except South Africa), Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam 25,000 per month The minimum schedule does not mean that your employer will have to actually pay you those minimum wages, but mean that your employer will have to declare this minimum salary and that you will have to pay social security and personal income tax based on this minimum salary if you want to have any chances to qualify for a one year B visa extension. Hugoboerge, Du henviser til loven om forlængelse af visa og ikke til loven om arbejdstilladelse. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/08-2011 20:37
|
filihankat skrev: Robert Kronberg skrev: filihankat skrev: Er det virkeligt så nemt at få et visa, et arbejde og en arbejdstilladelse? For hvis det er, så vil jeg da også gerne lige smide en "annonce" herind på siden. Jeg kunne også godt tænke mig at bo og arbejde i Thailand ![]() Arbejdstilladelse og visa er knyttet til ens arbejde, om end visa ikke nødvendigvis er knyttet til arbejdstilladelsen, hvis man er gift med en Thai. Den store udfordring ligger i at finde et arbejde. Dertil kommer, om man kan leve af det, og om arbejdspladsen (og jobbet) overholde betingelserne for en arbejdstilladelse. Konkurrencen er stor, især fordi faranger i mange stillinger er ret dyre ift. en thai... Der findes ingen drejebog andet end at kontakte alt og alle, og så fremt det er muligt, at bruge 8 timer på det om dagen, som det var et arbejde. Og måske tilbyde at starte på en lav startløn, indtil man har vist resultater - hvis man ikke kører med visumforlængelser, men med multiple visa eller nyt visa hver tredje måned, så er lønkravet blot 35.000 baht per måned før skat og sygekasse. Det er ikke mange penge for en udlænding, men det kan lade sig gøre. Alternativt, kan man forsøge sig som engelsklærer, da udbudet er lidt større, om end konkurrence stadig er der. Hvis du (man) kan lidt thai, så står du (man) lidt stærkere. Hilsen, Robert Tusind tak for dit hurtige og gode svar. Kunne du evt. bøje det her i neon for mig? Skal jeg forstå det sådan at jeg gerne må rejse til Thailand på et 30 dages turist-visa og så bruge de 30 dage på at finde et arbejde? Og hvis jeg finder et inden de 30 dage er gået, så kan jeg få forlænget visa og en arbejdstilladelse? Jeg kan lidt thai ![]() hej filihankat, Der findes ikke et 30-dages visum for os, da vi er fritaget for visum ved ophold under 30 dage (dog blot 15 dage ved grænse uden fly), så der er blot tale om en indrejsestempel, og skal dette ændres, så skal det ske inden en uges tid (hvilket ikke gælder ved indrejse uden fly). Nuvel, hvis du får et arbejde under dit ophold, så kan du fx tage til Lao og få et visa b og herefter søge om arbejdstilladelse. Hilsen, Robert |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2011 10:10
|
Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Nu kommer Petervalby fra Danmark, saa minimum er THB 50,000.- og derudover er der andre forhold der goer sig gaeldene. Indbetalt kapital af firmaet der ansaetter samt stillingen skal vaere indenfor visse kategorier der goer at man kan ansaette udlaendinge. Contrary to a common belief there are no minimum wages applicable to foreign workers. But because there is always a but in Thailand the Immigration Department has developed a minimum wage schedule applicable to foreign workers who benefit of a work permit and wants to apply and obtain a one year B visa extension. The minimum declared wage schedule is as follows: Countries Minimum Income Declared in Thai Baht Europe and Australia, Canada, Japan, the United States of America (except Russia) 50,000 per month South Korea, Singapore, Taiwan, and Hong Kong 45,000 per month Asian Countries (except Japan, South Korea, Singapore, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam)South America,Eastern Europe,Central America, Mexico, Russia, South Africa 35,000 per month All African Countries (except South Africa), Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam 25,000 per month The minimum schedule does not mean that your employer will have to actually pay you those minimum wages, but mean that your employer will have to declare this minimum salary and that you will have to pay social security and personal income tax based on this minimum salary if you want to have any chances to qualify for a one year B visa extension. Hugoboerge, Du henviser til loven om forlængelse af visa og ikke til loven om arbejdstilladelse. Hilsen, Robert Ja men de beloebsrammer gaelder saa sandelig ogsaa ved ansoegning om arbejdstilladelse. http://www.immigr...p606EN.pdf Nedenstaaende er fra Sunbelt: Minimum Salary Requirements per Nationality * European Countries, Australia, Canada, Japan, and U.S.A. Baht 50,000/month. * South Korea, Singapore, Taiwan and Hong Kong Baht 45,000/month. * Asian Countries, South America, Countries in Eastern Europe, Countries in Central America, Mexico, Turkey, Russia and South Africa: Baht 35,000/month. * African Countries, Cambodia, Myanmar, Laos and Vietnam Baht 25,000/month. Robert de THB 35,000.- du opgav til PeterValby var vist ikke helt rigtigt ? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/08-2011 15:09
|
hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Nu kommer Petervalby fra Danmark, saa minimum er THB 50,000.- og derudover er der andre forhold der goer sig gaeldene. Indbetalt kapital af firmaet der ansaetter samt stillingen skal vaere indenfor visse kategorier der goer at man kan ansaette udlaendinge. Contrary to a common belief there are no minimum wages applicable to foreign workers. But because there is always a but in Thailand the Immigration Department has developed a minimum wage schedule applicable to foreign workers who benefit of a work permit and wants to apply and obtain a one year B visa extension. The minimum declared wage schedule is as follows: Countries Minimum Income Declared in Thai Baht Europe and Australia, Canada, Japan, the United States of America (except Russia) 50,000 per month South Korea, Singapore, Taiwan, and Hong Kong 45,000 per month Asian Countries (except Japan, South Korea, Singapore, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam)South America,Eastern Europe,Central America, Mexico, Russia, South Africa 35,000 per month All African Countries (except South Africa), Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam 25,000 per month The minimum schedule does not mean that your employer will have to actually pay you those minimum wages, but mean that your employer will have to declare this minimum salary and that you will have to pay social security and personal income tax based on this minimum salary if you want to have any chances to qualify for a one year B visa extension. Hugoboerge, Du henviser til loven om forlængelse af visa og ikke til loven om arbejdstilladelse. Hilsen, Robert Ja men de beloebsrammer gaelder saa sandelig ogsaa ved ansoegning om arbejdstilladelse. http://www.immigr...p606EN.pdf Nedenstaaende er fra Sunbelt: Minimum Salary Requirements per Nationality * European Countries, Australia, Canada, Japan, and U.S.A. Baht 50,000/month. * South Korea, Singapore, Taiwan and Hong Kong Baht 45,000/month. * Asian Countries, South America, Countries in Eastern Europe, Countries in Central America, Mexico, Turkey, Russia and South Africa: Baht 35,000/month. * African Countries, Cambodia, Myanmar, Laos and Vietnam Baht 25,000/month. Robert de THB 35,000.- du opgav til PeterValby var vist ikke helt rigtigt ? Jeg beklager, men jeg harret, selvom du ikke bryder dig om det, for det er noget, som vi har lavet i mange år, og under finanskrisen sænkede jeg selv min egen løn til 35.000... I Bangkok kræver en arbejdstilladelse (fra Labour Department) en indtægt på min 35.000 baht. Dem har vi lavet mange af. En forlængelse af et visum B (Immigration Bureau) kræver derimod en indtægt på min 50.000. Et nyt eller en forlængelse af et visum O til ens barn eller ægtefælle kræver en indtægt på min 40.000 (her taler jeg ikke om et visum O til en dansker, som er gift med en Thai og bor i Thailand) Hilsen, Robert |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2011 15:31
|
Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Nu kommer Petervalby fra Danmark, saa minimum er THB 50,000.- og derudover er der andre forhold der goer sig gaeldene. Indbetalt kapital af firmaet der ansaetter samt stillingen skal vaere indenfor visse kategorier der goer at man kan ansaette udlaendinge. Contrary to a common belief there are no minimum wages applicable to foreign workers. But because there is always a but in Thailand the Immigration Department has developed a minimum wage schedule applicable to foreign workers who benefit of a work permit and wants to apply and obtain a one year B visa extension. The minimum declared wage schedule is as follows: Countries Minimum Income Declared in Thai Baht Europe and Australia, Canada, Japan, the United States of America (except Russia) 50,000 per month South Korea, Singapore, Taiwan, and Hong Kong 45,000 per month Asian Countries (except Japan, South Korea, Singapore, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam)South America,Eastern Europe,Central America, Mexico, Russia, South Africa 35,000 per month All African Countries (except South Africa), Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam 25,000 per month The minimum schedule does not mean that your employer will have to actually pay you those minimum wages, but mean that your employer will have to declare this minimum salary and that you will have to pay social security and personal income tax based on this minimum salary if you want to have any chances to qualify for a one year B visa extension. Hugoboerge, Du henviser til loven om forlængelse af visa og ikke til loven om arbejdstilladelse. Hilsen, Robert Ja men de beloebsrammer gaelder saa sandelig ogsaa ved ansoegning om arbejdstilladelse. http://www.immigr...p606EN.pdf Nedenstaaende er fra Sunbelt: Minimum Salary Requirements per Nationality * European Countries, Australia, Canada, Japan, and U.S.A. Baht 50,000/month. * South Korea, Singapore, Taiwan and Hong Kong Baht 45,000/month. * Asian Countries, South America, Countries in Eastern Europe, Countries in Central America, Mexico, Turkey, Russia and South Africa: Baht 35,000/month. * African Countries, Cambodia, Myanmar, Laos and Vietnam Baht 25,000/month. Robert de THB 35,000.- du opgav til PeterValby var vist ikke helt rigtigt ? Jeg beklager, men jeg harret, selvom du ikke bryder dig om det, for det er noget, som vi har lavet i mange år, og under finanskrisen sænkede jeg selv min egen løn til 35.000... I Bangkok kræver en arbejdstilladelse (fra Labour Department) en indtægt på min 35.000 baht. Dem har vi lavet mange af. En forlængelse af et visum B (Immigration Bureau) kræver derimod en indtægt på min 50.000. Et nyt eller en forlængelse af et visum O til ens barn eller ægtefælle kræver en indtægt på min 40.000 (her taler jeg ikke om et visum O til en dansker, som er gift med en Thai og bor i Thailand) Hilsen, Robert Jeg refererer bare det til som staar i henhold til immigrationens skrift og det maa vel vaere gaeldende. At det saa lykkes for dig at omgaas reglerne er saa en anden sag. Men kom med en henvisning som viser at du har ret! Derudover er det da godt at du kan klare dig for THB 35,000.- om maaneden. Med venlig hilsen. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/08-2011 16:57
|
hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Nu kommer Petervalby fra Danmark, saa minimum er THB 50,000.- og derudover er der andre forhold der goer sig gaeldene. Indbetalt kapital af firmaet der ansaetter samt stillingen skal vaere indenfor visse kategorier der goer at man kan ansaette udlaendinge. Contrary to a common belief there are no minimum wages applicable to foreign workers. But because there is always a but in Thailand the Immigration Department has developed a minimum wage schedule applicable to foreign workers who benefit of a work permit and wants to apply and obtain a one year B visa extension. The minimum declared wage schedule is as follows: Countries Minimum Income Declared in Thai Baht Europe and Australia, Canada, Japan, the United States of America (except Russia) 50,000 per month South Korea, Singapore, Taiwan, and Hong Kong 45,000 per month Asian Countries (except Japan, South Korea, Singapore, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam)South America,Eastern Europe,Central America, Mexico, Russia, South Africa 35,000 per month All African Countries (except South Africa), Cambodia, Myanmar, Laos, and Vietnam 25,000 per month The minimum schedule does not mean that your employer will have to actually pay you those minimum wages, but mean that your employer will have to declare this minimum salary and that you will have to pay social security and personal income tax based on this minimum salary if you want to have any chances to qualify for a one year B visa extension. Hugoboerge, Du henviser til loven om forlængelse af visa og ikke til loven om arbejdstilladelse. Hilsen, Robert Ja men de beloebsrammer gaelder saa sandelig ogsaa ved ansoegning om arbejdstilladelse. http://www.immigr...p606EN.pdf Nedenstaaende er fra Sunbelt: Minimum Salary Requirements per Nationality * European Countries, Australia, Canada, Japan, and U.S.A. Baht 50,000/month. * South Korea, Singapore, Taiwan and Hong Kong Baht 45,000/month. * Asian Countries, South America, Countries in Eastern Europe, Countries in Central America, Mexico, Turkey, Russia and South Africa: Baht 35,000/month. * African Countries, Cambodia, Myanmar, Laos and Vietnam Baht 25,000/month. Robert de THB 35,000.- du opgav til PeterValby var vist ikke helt rigtigt ? Jeg beklager, men jeg harret, selvom du ikke bryder dig om det, for det er noget, som vi har lavet i mange år, og under finanskrisen sænkede jeg selv min egen løn til 35.000... I Bangkok kræver en arbejdstilladelse (fra Labour Department) en indtægt på min 35.000 baht. Dem har vi lavet mange af. En forlængelse af et visum B (Immigration Bureau) kræver derimod en indtægt på min 50.000. Et nyt eller en forlængelse af et visum O til ens barn eller ægtefælle kræver en indtægt på min 40.000 (her taler jeg ikke om et visum O til en dansker, som er gift med en Thai og bor i Thailand) Hilsen, Robert Jeg refererer bare det til som staar i henhold til immigrationens skrift og det maa vel vaere gaeldende. At det saa lykkes for dig at omgaas reglerne er saa en anden sag. Men kom med en henvisning som viser at du har ret! Derudover er det da godt at du kan klare dig for THB 35,000.- om maaneden. Med venlig hilsen. De 35.000 er uden frynsegoder... Jeg omgåes ingen regler - der er forskel på immigration og labour department, og du referer kun til immigration. Du blander igen ting sammen, og du ødelægger budskabet for de brugere, som har brug for information, men det er måske din mission? Labour Departments regler er mere praksis (da loven ikke har et mindstekrav om løn), så der findes ingen links, hvorimod immigrations regler er lov (hvor loven sætter et mindstekrav). I øvrigt har jeg ret til at fortælle om mine erfaringer uden at skulle dokumentere dem. Sig mig, har du intet andet at foretage dig end at rodde rundt i alt hvad jeg siger, uden du har noget større kendskab til Thailand og uden du har et back office? Og hvis du er så indsigtsfuld ud i thailandske forhold, så vil jeg da foreslå, at du straks opretter et konsulentfirma frem for at bruge din tid på at genere mig hele tiden. Det er da utroligt, at jeg ikke kan sige en lyd, uden du kommer farende med alverdens påstulater, der kun har til hensigt at sætte mig i miskredit og samtidig gør brugerne forvirrede om ret og vrang. Da du ikke kan skrive æøå, så formoder jeg, at du bor i Thailand, men jeg formoder også, at du må kede dig, siden du dedikere så megen tid på mig. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.