Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Transport Bangkok - Hua Hin
|
|
| tommy5 |
Lagt på d. 15/08-2011 15:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Sidder og læser i jeres tråde, og leder efter information om hvordan man nemmest og billigst kommer fra Bangkok og til Hua Hin.. Er kommet frem til at der er noget som bliver kaldt de Blå/hvide busser.... Men derudover kan jeg intet se om dem,,, Hverken hvor man kan finde dem, eller hvad de koster... Er der nogle kloge mennesker herinde, som kan skabe lidt lys over dette, så vi ikke står i Bangkok lufthavn og ser fuldstændig fortabte ud, når vi kommer.... : ) Tommy5 |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/08-2011 15:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
tommy5 skrev: Hej Sidder og læser i jeres tråde, og leder efter information om hvordan man nemmest og billigst kommer fra Bangkok og til Hua Hin.. Er kommet frem til at der er noget som bliver kaldt de Blå/hvide busser.... Men derudover kan jeg intet se om dem,,, Hverken hvor man kan finde dem, eller hvad de koster... Er der nogle kloge mennesker herinde, som kan skabe lidt lys over dette, så vi ikke står i Bangkok lufthavn og ser fuldstændig fortabte ud, når vi kommer.... : ) Tommy5 Hej Tommy - og velkommen til her på DTW.... GOOGLE is your friend as usual....:-)) læs lidt her: http://www.hua-hi...tingthere/ http://www.bangko... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 15/08-2011 16:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
En minibus koster ca. BHT 2500,00 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/08-2011 16:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Nemmest er ikke nødvendigvis billigst og omvendt. Det billigste er nok tog eller bus. Toget går fra hovedbanegården. Det koster fra 234 baht (41 kr.) til Hua Hin i en vogn med luftafkøling. Knap 20 kr. mere for aircondition. Turen tager i henhold til tidsplanen lidt over 4 timer, men forsinkelser er vist mere reglen end undtagelsen, så regn med små 5 timer. Busserne er både billigere og hurtigere, typisk omkring 3½ time og prisen er vist omkring 160 baht (28 kr.). Af de to er toget klart mere behageligt at sidde i, og hvis I vil opleve noget, skal I tage vognen uden air condition. Toget stopper ved en masse stationer undervejs, hvor sælgere entrerer med diverse varer. Pas dog på med at købe mad af dem. Hvis I bare vil hurtigt og komfortabelt til Hua Hin, så tag en taxi. Det kan gøres for 2500 baht (436 kr.) direkte fra lufthavnen til Hua Hin. I slipper for først at skulle ind til Bangkok for at finde tog eller bus, og turen er noget hurtigere, vist omkring 2½ time. Og med tanke på, at I dermed slipper for at skulle bruge tid og betale for at komme ind til Bangkok, og at prisen for taxi er en samlet pris, så er forskellen måske til at overse. Der findes sikkert andre tilbud, men en hurtig søgning gav denne side: http://www.huahin...uahin.html |
|
|
|
| chilis |
Lagt på d. 15/08-2011 16:26
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 76 |
For 1 år siden betalte vi 150 kr. i privat bil. Det er ihvertfald let. (800 bath), og det er også billigt. Skal I MED TOG ELLER BUS SKAL i FØRST VÆK FRA LUFTHAVNEN. oG DET KOSTER JO OGSÅ. sÅ MIT RÅD TA EN BIL. gOD TUR. |
|
|
|
| thaibamse |
Lagt på d. 15/08-2011 17:26
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
husk lige at en taxi-pesonbil i thailand kun er til 2 voksen jeg vil tage en minibus til ca 2500bat hvis i er fler skype
thai.bamse |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/08-2011 17:58
|
|
thaibamse skrev: husk lige at en taxi-pesonbil i thailand kun er til 2 voksen jeg vil tage en minibus til ca 2500bat hvis i er fler Du kan da sagtens køre 4 voksne i en taxi i Thailand...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 15/08-2011 18:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Du KAN IKKE komme til HH for 150 danske kroner, ca. 750 bth. Prisen fra lufthavnen er 1800-2500. Jeg selv betaler 2000 bth og har gjort det mange gange. Altså prutte om 200 b, det gider jeg ikke. Jeg rejser til og fra HH-BKK flere gange om året, så prisen ved jeg. Du/I kan og så tage til Victoria monument og så tage en minibus der kører til HH. Pris 180 bth, køretid 2,5 time og I bliver sat af midt i byen. Hilsen SteenJ, Hua Hin/Bangkok HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 15/08-2011 18:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
chilis skrev: For 1 år siden betalte vi 150 kr. i privat bil. Det er ihvertfald let. (800 bath), og det er også billigt. Skal I MED TOG ELLER BUS SKAL i FØRST VÆK FRA LUFTHAVNEN. oG DET KOSTER JO OGSÅ. sÅ MIT RÅD TA EN BIL. gOD TUR. Selvfølgelig i privat bil, men det dækker ikke engang brændstof udgifter. 800bth, nej det kan ikke lade sig gøre. jo pr. person. Jeg har rejst til HH i mange år, så den køber jeg ikke. I sær skal man tænke på at bensin koster ca. 6,00 dkr, gas ca. 2,00 dkr pr liter. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| thaibamse |
Lagt på d. 15/08-2011 19:01
|
|
pdrhan skrev 4 voksen i en gul taxi hvis det er dk standart på2 m og 100kg kan der være 3 hvor skal der være kuffert ibagaserummet er der gas tank derfor 2 i gul taxi me begase mvh thaibamse skype
thai.bamse |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/08-2011 19:26
|
|
thaibamse skrev: pdrhan skrev 4 voksen i en gul taxi hvis det er dk standart på2 m og 100kg kan der være 3 hvor skal der være kuffert ibagaserummet er der gas tank derfor 2 i gul taxi me begase mvh thaibamse LOL , ja ok, det kan du have ret i...sorry.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| thaibamse |
Lagt på d. 15/08-2011 19:45
|
|
tak pdrhan man kan også tage en taxi til pattaya og feste i 3 dage også sejle til h h det er skide sjovt at feste i pattaya he he ![]() ![]()
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/08-2011 20:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
thaibamse skrev: pdrhan skrev 4 voksen i en gul taxi hvis det er dk standart på2 m og 100kg kan der være 3 hvor skal der være kuffert ibagaserummet er der gas tank derfor 2 i gul taxi me begase mvh thaibamse Der findes nu også store taxier Nissan/Frontier eller Isuzuer/Trooper (5dørs) med massssse af plads og flere kufferter. Men de "sk........." skulle have 700B for at køre fra lufthavnen ind til BKK, mod 400B for en Toyata Corrolla. Der var lige plads til 2 kufferter i bagagerummet hvoraf den ene "hang" halvvejs ud(p.g.a gastanken). Hvorfor det skulle være dobbelt så dyrt kunne jeg ikke få en fornuftigt forklaring på ud over: << Big car, Sir >> Fald lige over denne annonce: http://www.thaica.../index.php . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/08-2011 20:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
SteenJ skrev: chilis skrev: For 1 år siden betalte vi 150 kr. i privat bil. Det er ihvertfald let. (800 bath), og det er også billigt. Skal I MED TOG ELLER BUS SKAL i FØRST VÆK FRA LUFTHAVNEN. oG DET KOSTER JO OGSÅ. sÅ MIT RÅD TA EN BIL. gOD TUR. Selvfølgelig i privat bil, men det dækker ikke engang brændstof udgifter. 800bth, nej det kan ikke lade sig gøre. jo pr. person. Jeg har rejst til HH i mange år, så den køber jeg ikke. I sær skal man tænke på at bensin koster ca. 6,00 dkr, gas ca. 2,00 dkr pr liter. SteenJ Du har selvfølgelig fuldstændig ret, Steen. Den pris er ren utopi. Nemmest og billigst lød spørgsmålet i det oprindelige indlæg. Ja, det ene udelukker jo det andet, så det er nok et spørgsmål om hvad vejer tungest. Og så vil jeg blot tilføje dette, at priser på offentlige transportmidler i Thailand er så billige, at det er fuldstændigt ligegyldigt at forespørge herom. (Vi taler peanuts her) Ikke mindst ihukommende, at man sandsynligvis har betalt 5.000 gode danske kroner for at komme hertil. mvh rinpoche |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/08-2011 21:01
|
|
thaibamse skrev: tak pdrhan man kan også tage en taxi til pattaya og feste i 3 dage også sejle til h h det er skide sjovt at feste i pattaya he he ![]() ![]() ![]() Hehe , Bamse , kan kun give dig ret! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2011 21:41
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
chilis skrev: For 1 år siden betalte vi 150 kr. i privat bil. Det er ihvertfald let. (800 bath), og det er også billigt. Skal I MED TOG ELLER BUS SKAL i FØRST VÆK FRA LUFTHAVNEN. oG DET KOSTER JO OGSÅ. sÅ MIT RÅD TA EN BIL. gOD TUR. Så kan det vist heller ikke blive billigere, da det knap dækker benzin. Min lille bil koster 2.50 baht per kilometer. Men har vedkommende allerede fået en godt betalt tur til lufthavnen fra Hua Hin, så kan det alligevel være rentabelt for ham at få dækket brændstoffet tilbage til Hua Hin. Men det er vist mere held end forstand at få en tur til Hua Hin for 800 baht. Hilsen, Robert |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/08-2011 22:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
rinpoche skrev: Mener vi plejer betale 2000-2200 til huahin, dem betaler vi med et smil på læben .
SteenJ skrev: chilis skrev: For 1 år siden betalte vi 150 kr. i privat bil. Det er ihvertfald let. (800 bath), og det er også billigt. Skal I MED TOG ELLER BUS SKAL i FØRST VÆK FRA LUFTHAVNEN. oG DET KOSTER JO OGSÅ. sÅ MIT RÅD TA EN BIL. gOD TUR. Selvfølgelig i privat bil, men det dækker ikke engang brændstof udgifter. 800bth, nej det kan ikke lade sig gøre. jo pr. person. Jeg har rejst til HH i mange år, så den køber jeg ikke. I sær skal man tænke på at bensin koster ca. 6,00 dkr, gas ca. 2,00 dkr pr liter. SteenJ Du har selvfølgelig fuldstændig ret, Steen. Den pris er ren utopi. Nemmest og billigst lød spørgsmålet i det oprindelige indlæg. Ja, det ene udelukker jo det andet, så det er nok et spørgsmål om hvad vejer tungest. Og så vil jeg blot tilføje dette, at priser på offentlige transportmidler i Thailand er så billige, at det er fuldstændigt ligegyldigt at forespørge herom. (Vi taler peanuts her) Ikke mindst ihukommende, at man sandsynligvis har betalt 5.000 gode danske kroner for at komme hertil. mvh rinpoche DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2011 22:48
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
fckguld skrev: rinpoche skrev: Mener vi plejer betale 2000-2200 til huahin, dem betaler vi med et smil på læben .SteenJ skrev: chilis skrev: For 1 år siden betalte vi 150 kr. i privat bil. Det er ihvertfald let. (800 bath), og det er også billigt. Skal I MED TOG ELLER BUS SKAL i FØRST VÆK FRA LUFTHAVNEN. oG DET KOSTER JO OGSÅ. sÅ MIT RÅD TA EN BIL. gOD TUR. Selvfølgelig i privat bil, men det dækker ikke engang brændstof udgifter. 800bth, nej det kan ikke lade sig gøre. jo pr. person. Jeg har rejst til HH i mange år, så den køber jeg ikke. I sær skal man tænke på at bensin koster ca. 6,00 dkr, gas ca. 2,00 dkr pr liter. SteenJ Du har selvfølgelig fuldstændig ret, Steen. Den pris er ren utopi. Nemmest og billigst lød spørgsmålet i det oprindelige indlæg. Ja, det ene udelukker jo det andet, så det er nok et spørgsmål om hvad vejer tungest. Og så vil jeg blot tilføje dette, at priser på offentlige transportmidler i Thailand er så billige, at det er fuldstændigt ligegyldigt at forespørge herom. (Vi taler peanuts her) Ikke mindst ihukommende, at man sandsynligvis har betalt 5.000 gode danske kroner for at komme hertil. mvh rinpoche Rimelig og fornuftig pris, synes jeg, for ca. 250 km, da ingen taxi arbejder gratis... Hilsen, Robert |
|
|
|
| uan |
Lagt på d. 16/08-2011 00:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
1800 thb for alm taxi ( Toyota Camry) Har du mere end 2 kufferter skal du ha fat i en større bil, f. Eks minibus eller lign. Jeg gir selv 1500, men gir så lidt i drikkepenge for god service etc. Taxi kan bestilles via mail eller mobil hos pålideligt selskab i HH. Mobil eller mail kan udleveres Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 16/08-2011 01:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
@thaibamse, Hvade koster det i tid og penge at sejle fra Pattay til Hua Hin? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.