Se indlæg|
Thai pas til vores søn
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 12/08-2011 23:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Kan nogen her fortælle mig hvad vi skal bruge for at lave thai pas til vores søn på ambassaden i københavn, han født i danmark og har dansk pas,min kone har været her i 3 år.
DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| lilleper |
Lagt på d. 13/08-2011 07:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/08-2011 09:23
|
|
lilleper skrev: tusinde tak .
skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/08-2011 11:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
lilleper skrev: skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge Du mener forhåbentligt : DØBT ![]() Lige et par rettelser: - Billederne er ikke længere påkrævet da der bliver taget digitale billeder på Ambassaden. - "Så ud på Ambassaden" = den går ikke længere, du skal ringe og bestille tid. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/08-2011 22:22
|
|
Lung Yao skrev: tak tak
lilleper skrev: skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge Du mener forhåbentligt : DØBT ![]() Lige et par rettelser: - Billederne er ikke længere påkrævet da der bliver taget digitale billeder på Ambassaden. - "Så ud på Ambassaden" = den går ikke længere, du skal ringe og bestille tid. . DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/08-2011 14:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
lilleper skrev: skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge mener du legaliseringen, udenrigsministeriet eller indenrigsministeriet ? Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 14/08-2011 14:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/08-2011 23:45
|
|
Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .
Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/08-2011 23:58
|
|
TG950 skrev: Har fåer legaliseret dåbsattest i udenrigministeriet
lilleper skrev: skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge mener du legaliseringen, udenrigsministeriet eller indenrigsministeriet ? DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 15/08-2011 11:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Jeg troede faktisk ikke at Danmark accepteret dobbelt statsborgerskab Skal han ikke vælge statsborgerskab igen når han fylder 18/21 år ? |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 15/08-2011 17:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
styx32 skrev: Jeg troede faktisk ikke at Danmark accepteret dobbelt statsborgerskab Skal han ikke vælge statsborgerskab igen når han fylder 18/21 år ? Danmark anerkender som hovedregel ikke dobbelt statsborgerskab. Dels mistes dansk indfødsret, hvis man erhverver et udenlandsk statsborgerskab efter ansøgning. Dels er det en forudsætning for at erhverve dansk indfødsret ved erklæring eller ved lov, at man opgiver sit udenlandske statsborgerskab. Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er dansk og den anden udlænding vil barnet i mange tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet, så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet har boet i Danmark i en periode eller hvis det søger om det, så kan det bevare sin danske indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed også som voksen have to statsborgerskaber. Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet land også godkender det. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2011 19:59
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
fckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? Så tror jeg, at et Thai-ID-kort vil være nok, hvis det er formålet. Selv adoptivbørn fra Thailand kan få Thai-ID-kort (hvis de finder familien). Han skal så lige ind i den blå bog først. Min søn er i øvrigt udlænding, og konen, der er udlænding, påstår, at han kan få konto i Kasikorn, så det ved jeg snarest, men han kan naturligvis ikke eje jord. Bemærk i øvrigt, hvis du sætter ham som ejer af noget i Thailand, så kan du ikke sælge det, før han bliver myndig eller via en domstol, der er enig med dig i, at det tjener hans fordel... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/08-2011 20:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
fckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? For ikke at nævne, at han kan opholde sig ubegrænset i Thailand uden visum. Jeg husker strabadserende visatrips i Thailand med min dengang 1-årige søn. Bagsiden af medaljen er, at man som thailandsk statsborger af hankøn på sigt meget vel kan risikere at blive indkaldt til en 2-årig værnepligt i Thailand. Den er der nok de færreste der er interesseret i. mvh rinpoche |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/08-2011 21:58
|
|
Robert Kronberg skrev: tusinde tak for hjælpen ,nogen alder for hvor gammel man skal være for eje jord- ejendom
fckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? Så tror jeg, at et Thai-ID-kort vil være nok, hvis det er formålet. Selv adoptivbørn fra Thailand kan få Thai-ID-kort (hvis de finder familien). Han skal så lige ind i den blå bog først. Min søn er i øvrigt udlænding, og konen, der er udlænding, påstår, at han kan få konto i Kasikorn, så det ved jeg snarest, men han kan naturligvis ikke eje jord. Bemærk i øvrigt, hvis du sætter ham som ejer af noget i Thailand, så kan du ikke sælge det, før han bliver myndig eller via en domstol, der er enig med dig i, at det tjener hans fordel... Hilsen, Robert DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/08-2011 22:00
|
|
rinpoche skrev: kan man betale sig fra værnepligten.
fckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? For ikke at nævne, at han kan opholde sig ubegrænset i Thailand uden visum. Jeg husker strabadserende visatrips i Thailand med min dengang 1-årige søn. Bagsiden af medaljen er, at man som thailandsk statsborger af hankøn på sigt meget vel kan risikere at blive indkaldt til en 2-årig værnepligt i Thailand. Den er der nok de færreste der er interesseret i. mvh rinpoche DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2011 22:08
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
fckguld skrev: Robert Kronberg skrev: tusinde tak for hjælpen ,nogen alder for hvor gammel man skal være for eje jord- ejendomfckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? Så tror jeg, at et Thai-ID-kort vil være nok, hvis det er formålet. Selv adoptivbørn fra Thailand kan få Thai-ID-kort (hvis de finder familien). Han skal så lige ind i den blå bog først. Min søn er i øvrigt udlænding, og konen, der er udlænding, påstår, at han kan få konto i Kasikorn, så det ved jeg snarest, men han kan naturligvis ikke eje jord. Bemærk i øvrigt, hvis du sætter ham som ejer af noget i Thailand, så kan du ikke sælge det, før han bliver myndig eller via en domstol, der er enig med dig i, at det tjener hans fordel... Hilsen, Robert Umiddelbart TROR jeg, at alderen er ligegyldig, men du kan efterfølgende ikke lave om på ejerskabet, som nævnt. Min søn fik aktier i selskabet, da han var 13 år gammel, så vidt jeg husker. Min datter blev bestyrelsesmedlem i selskabet, da hun var 18, men jeg måtte underskrive en erklæring om, at jeg personligt ville være ansvarlig for hendes handlinger, indtil hun blev 20 år. Altså TROR jeg, at alderen er ligegyldig ved køb. Hilsen, Robert |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/08-2011 22:19
|
|
Robert Kronberg skrev:
fckguld skrev: Robert Kronberg skrev: tusinde tak for hjælpen ,nogen alder for hvor gammel man skal være for eje jord- ejendomfckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? Så tror jeg, at et Thai-ID-kort vil være nok, hvis det er formålet. Selv adoptivbørn fra Thailand kan få Thai-ID-kort (hvis de finder familien). Han skal så lige ind i den blå bog først. Min søn er i øvrigt udlænding, og konen, der er udlænding, påstår, at han kan få konto i Kasikorn, så det ved jeg snarest, men han kan naturligvis ikke eje jord. Bemærk i øvrigt, hvis du sætter ham som ejer af noget i Thailand, så kan du ikke sælge det, før han bliver myndig eller via en domstol, der er enig med dig i, at det tjener hans fordel... Hilsen, Robert Umiddelbart TROR jeg, at alderen er ligegyldig, men du kan efterfølgende ikke lave om på ejerskabet, som nævnt. Min søn fik aktier i selskabet, da han var 13 år gammel, så vidt jeg husker. Min datter blev bestyrelsesmedlem i selskabet, da hun var 18, men jeg måtte underskrive en erklæring om, at jeg personligt ville være ansvarlig for hendes handlinger, indtil hun blev 20 år. Altså TROR jeg, at alderen er ligegyldig ved køb. Tak sendt dig et pb Hilsen, Robert DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/08-2011 22:31
|
|
rinpoche skrev: kan han ikke frasige sig det thailandske pas når han skal vælge .
fckguld skrev: Kittisak skrev: for at kunne åbne bank konto til ham, og senere lettere at eje noget i thailand .Hvis han har Dansk pas hvorfor vil i så lave Thai pas til ham?? For ikke at nævne, at han kan opholde sig ubegrænset i Thailand uden visum. Jeg husker strabadserende visatrips i Thailand med min dengang 1-årige søn. Bagsiden af medaljen er, at man som thailandsk statsborger af hankøn på sigt meget vel kan risikere at blive indkaldt til en 2-årig værnepligt i Thailand. Den er der nok de færreste der er interesseret i. mvh rinpoche DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 17/08-2011 15:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
lilleper skrev: skrev det til dig i din tråd om bank konto men du får den lige igen i skal på jeres kirke kontor og have hans dådsattest på engelsk hvis han ikke er dødt så hans navneattest de sender den så til det danske ministerium for at blive stemplet og når i får den tilbage tar i kopier aaf alle din kones ting pas og id kort og ta osse en kopi af hans pas et par pas billeder af ham og så ud på ambassaen og søge Hvis vi har en dåbsattest på engelsk fra kirken skal den vel ikke til UDM og vertifiseres ?? |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 18/08-2011 23:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Stampe skrev: styx32 skrev: Jeg troede faktisk ikke at Danmark accepteret dobbelt statsborgerskab Skal han ikke vælge statsborgerskab igen når han fylder 18/21 år ? Danmark anerkender som hovedregel ikke dobbelt statsborgerskab. Dels mistes dansk indfødsret, hvis man erhverver et udenlandsk statsborgerskab efter ansøgning. Dels er det en forudsætning for at erhverve dansk indfødsret ved erklæring eller ved lov, at man opgiver sit udenlandske statsborgerskab. Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er dansk og den anden udlænding vil barnet i mange tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet, så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet har boet i Danmark i en periode eller hvis det søger om det, så kan det bevare sin danske indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed også som voksen have to statsborgerskaber. Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet land også godkender det. Har du nogen link til dette her, så vidt jeg ved, anerkender Danmark kun ”nødtvunget” dobbelt statsborgerskab for personer over 22 år, i de få tilfælde hvor det andet land nægter, at lade deres statsborger opgive deres statsborgerskab, som fx Marokko. Kun i disse få tilfælde kan man have dobbelt statsborgerskab. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.