Se indlæg
 Udskriv debat
Ubuntu Danmark
sony
Hejsa alle kloge hoveder

Efter at have læst om hvordan i skriver om det system Ubuntu Danmark, ville jeg da bare lige høre noget mere fra jer der bruger det.

Kan det installeres på en maskine der er vista eller windows 7 på?

Hvad med de programmer og musik man har liggende på ens harddisk bliver de ødelagt?

Hvad med alle de der windows media player og deslige kan de bruges?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

rinpoche
ja, jeg har det installeret på en pc. Med XP.
Du skal installere det som en dual boot, hvilket betyder at ved opstart har du mulighed for at vælge hvilket operativsystem du vil benytte dig af.
Intet bliver overskrevet ved installationen.

Hvis du er usikker på installationen og en evt. overskrivning af data, (meget usandsynligt) så få en edb-kyndig til at hjælpe dig hermed.

Jeg bruger ikke windows mediaplayer, men VLC, den kører fint under Ubuntu.

Ellers kan du få svar på mange af dine spørgsmål på hjemmesiden: www.ubuntu.com under community.

mvh
rinpoche

klausvfr
jeg har baade win7 og ubuntu paa min netbook.
under instalationen bliver man spurgt om man vil lave dualboot.. saa hver gang du starter computeren vil du blive spurgt om du vil starte windows eller ubuntu. efter 10 sekunder hvis du ikke goer noget starter ubuntu.
jeg har en partioneret harddisk (i windows c:\ og d:\ ) d:\ partitionen bruger jeg til film, musik, billeder osv. fordi den partition er tilgaengelig fra baade windows og ubuntu.
ang erstatning for mediaplayer, jeg vil sige der findes bedre programmer til ubuntu. fordi de kan afspille formater som ikke er til at finde codecs til i mediaplayer.. som feks videoklip fra nogen mobil telefoner... proev dig frem der er mange muligheder. jeg bruger selv gnomeplayer.

skulle det ske at du ville bruge et windows program under ubuntu, saa kan det goeres med WINE. som er en emulator der kan koere windows programmer.

ubuntu giver nyt liv til gamle computere, da det ikke kraever meget cpu og ram.
det er jeg glad for, fordi jeg ikke vil ud og koebe ny computer, bare fordi en ny windows kraever det (det var jo lige det der skete i den anden traad om opgradering til win7 )

en detalje som maaske ogsaa er lidt vaerd paa en rejse, batteri tiden er foroeget. paa min netbook kan win7 koere 1 time og 30 min. ubuntu 2 timer.

hvis du bare vil proeve at koere ubuntu uden at installere noget, saa kan du lave en cd eller usb stick/memmory card og boote fra den. det meget nemt. mens du leger kan du klikke paa iconet "installer ubuntu" 7 simple trin guider dig igennem installationen.

naturligvis er ubuntu anderledes end windows. men man vaenner sig hurtigt til det.

en dags til vil jeg lave en ren installation med ubuntu, da jeg efter nu godt 6 mdr kan se at windows absolut kan undvaeres

mvh
klaus

Kim Ludvigsen
Tillad mig at reklamere for min egen hjemmeside:

http://kimludvigs.../index.php

Jeg har lavet en omfattende guide til installation og brugen af Ubuntu. Men vær opmærksom på, at den er skrevet til version 9.04, så nogle ting er ændret, fx foregår installationen i version 11.04 ikke helt som beskrevet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sony
Takker for svarene, jeg må indrømme jeg tror jeg bliver ved det gamle lidt endnu.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Spring til debat: