Se indlæg
 Udskriv debat
hvad ejer min thaikone.
hus hans
hej er ny her inde.
hved min kone har hus i thailand. men hved ikke om hun har 1, 2 ell måske 3.. jeg spørger heller ikke..
er der et register hvor man kan se hvad en thai ejer. ren nysgerighed. eller hvor ser man det henne.. ??

chilis
Du skal spørge din kone hvad hun har. Det lyder som om du ikke stoler på hende. Det skal du, hun er jo din kone.

Sicarius
Hvorfor bekymre sig om hvad hun ejer? Hvis hun elsker dig deler hun det med dig! .Så er der så tre slags mænd : Dem der ikke stoler på deres thai koner eller kærester at de virkeligt elsker dem! Og dem der gør! Og dem der er ret ligeglad, eller som hellere vælger at ville tro det, i een eller anden vanskelighed med at finde ud af hvordan det virkeligt står til!

Jeg hører til den sidste .Synes det er RART at TRO at hun elsker mig .Men det er let at få tvivl .Min tvivl håndtere jeg på den måde. at jeg vælge at tro at hun elsker mig, fordi jeg nægter at lade tvivlen slide mig op! Jeg har oplevet dårlige ting med andre kvinder, i Danmark, der gør at jeg har svært ved at tro en kvinde elsker mig! Men jeg siger at sålænge at hun formår at lade mig tro hun elsker mig, (om det så er skuepil) og jeg ellers er lykkelig, glad og tilfreds, så hvorfor skulle jeg så lade tvivlen ødelægge mit forhold til hende?

Jeg synes man kan ALDRIG rigtig VIRKELIGT finde ud af om en kvinde virkeligt elsker een! Der kan være så mange motiver for at hun er sammen med een! Nu er jeg sammen med een, og indtil videre véd jeg at hun ejer et lille hus, som jeg ikke ville lade min værste fjende bo i! Ejer hun mere? Skulle det interessere mig? Det er mig der betaler regningerne, og sørger for at vi har et godt liv sammen! - Hvad der derimod betyder alt for mig er hendes overstrømmende hjertevarme familie, der har givet mig noget som jeg fuld ud har mistet her i Danmark .

Fordi her (i min familie) er det det materielle, det økonomiske, der afgør din værdi som menneske! - Ikke så sært at jeg hos min thai familie har fundet lige det der gør mig virkelig glad! Så jeg er derfor vel nærmest ligeglad med hvad hun ejer!

Som Chilis skrev ; Man skal stole på hende ..det er rigtigt nok ..Det gør jeg også ..men som du kan læse fra ovenstående, så er det med moderationer ...Men stadigt gør jeg det på en tilfredsstillende måde for mig selv .Jeg bliver ikke ulykkelig af at lade tvivlen slide mig ned .Jeg er lykkelig for at leve sammen med hende i den tro jeg har, at hun elsker mig! Men tro er ikke vished .Nej .. men det må jeg leve med .Jeg er lykkelig, hvad mere kan jeg ønske mig?

Mit indlæg her er ligesom ikke hvad din kone ejer, men hvordan du kan stille dig til det, hvis du på en eller anden måde lever med den tvivl som jeg gør! -

Hvad hun ellers ejer, hvorfor er det så vigtigt? Tro på at hvis hun elsker dig, vil hun med tiden indvi dig i alt! Og ellers, mon hun ville være bedre stillet uden dig? - Ja penge spiller ind her .Det du kan gøre for hende .Det er det samme der danner grundlag for min tvivl .Måske elsker hun mig kun for pengenes skyld?!

Under alle omstændigheder, hvis det er sådan, så vogt dit hjerte, og pas på at du ikke falder i de utallige fælder som thai kvinder der kun er ude efter dine penge stiller op! - Jeg har hørt rigeligt med lidelses-beretninger om det!!

Nå det var lidt af en smøre ...håber der var lidt du, eller andre kunne bruge til noget!

r din værd som menneske!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

Mc laren
godt indlæg sicariusSmile

hus hans
tak for gode svar. har det ligesom du skriver Sicarius. det var egentlig af ren nysgerighed. spørger aldrig til det, men kunne jeg nok bare prøve.
hvis det nu er noget jeg vil vide.

sudsakhon
Sicarius: Kan godt lide din holdning. Og du har helt ret.

Desværre er disse ædle motiver oftes rustet i en situation, hvor man står overfor en separation.

Spørgsmålet kan være, endog meget, relevant i en bodeling.

Det er noget jeg i mit fag må tage højde for. Ellers ville jeg være en dårlig juridisk rådgiver..

Svaret på hus hans' spørgsmål er: Ja, men det er besværligt.

Man kan få disse oplysninger ved henvendelse til " Land Department " i den provins, hvor den faste ejendom er beliggende.
Næste spørgsmål: Hvad så hvis man ikke har den oplysning.
Så er det et laaaaangt detektiv arbejde at finde ud af.

Ikke kun for farang (med begrænsede læse/talefærdigheder på thai) men også for thailændere..
Der er masser af firmaer, (tit advokatfirmaer) i Thailand, der tjener penge på at opspore disse oplysninger.

Problemerne er nemlig fuldstændig de samme i Thailand i forbindelse med bodelinger.. Og specielt ved deling af arv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
NoiNarak
Sicarius!
Tak fordi du fandt herind og tak for dine altid varme, reelle og aerlige indlaeg-du har da i den grad løftet standarden herinde.
Jeg må sige,at jeg har det mere eller mindre, på samme måde som du-og som du skriver-vi bliver nok aldrig 100 % sikre-men omvendt-hvem kan vaere det og så laenge man har et godt liv og er lykkelig,så må det vel også vaere godt med det.
Skulle man evig og altid gå og spekulerer på svig og snyd,ja-så ville livet nok hurtigt blive uudholdeligt-nej, lad os tro på det gode og have et godt liv.Dermed ikke sagt,at man skal gå gennem livet med lukkede øjne-og opdager man advarsels signaler-ja, så skal man da selvfølgelig reagerer på det.
Men gå gennem livet-som jeg opfatter, at nogen gør-evig og altid mistaenksom og parat til at tro det vaerste-det naegter jeg simpelthen,idet det jo ikke er noget liv at have-så ville jeg da langt hellere leve alene og vaere fri for alt denne negativitet.
Vi har muligheden for et nyt-og ofte bedre liv hernede-lad os dog nyde det og ikke ødelaegge det ved vores mistaenksomhed og mistillid-min erfaring er,at ofte-meget ofte,er grunden til mistillid og misforståelser-sprog vanskeligheder og kultur forskelle-simpelthen,at vi ikke forstår vores partner godt nok-og det må jo så vaere vores opgave, at laere sproget og kulturen,så vi undgår dette.

AL 48
Ja,- helt rigtigt.
Det er helt befriende at kunne læse indlæg uden at der forsøges at være nedladende eller bedrevidende.
Med hensyn til at kunne stole på hinanden kan jeg fortælle, at min "dame" (vi anser os for gift, selvom vi ikke er) i mine øjne helt fra start har været åben og ærlig om alt.
Ikke lang tid efter jeg var ankommet 1. gang viste hun mig et stykke jord, som hun også ejede (havde arvet efter sin far), samt en del temmelig værdifulde meget gamle og "hellige" smykker, hvoraf det ene var vurderet af en "Budha" til at være omkring 1mill. baht værd p.g. af sin alder (helligt familie-arvestykke).
Jeg havde ikke selv spurgt,- hun viste mig det fordi, som hun sagde,- jeg skulle vide alt om hende, og hvis der var noget mere jeg ville vide, skulle jeg bare spørge.
Min erfaring siger mig, at "damen" selv oplyser om væsentlige ting,- hvis hun føler man går ærligt ind for hende.
Hav en god dag.

DKPete
-> Sicarius - sgu det bedste indlæg jeg har læst i laaang tid. Og kan iøvrigt kun give dig så evig ret......

sune
Når man følger med i dette oplæg, bliver man da godt nok helt glad fordi, denne positive stemning om noget virkeligt vigtigt, nu bliver holdt på det professionelle plan.

Der er jo nok mange måder dette kan gøres på vil jeg tro, men jeg har valgt fremgangsmåden, hvor min kone igennem det lokale borgmesterkontor, har lavet et testamente, hvor jeg i tilfælde af hendes død, bliver tilgodeset således, at min dejlige datter ikke kan smide mig ud, fra det hjem min kone og jeg i fællesskab har opbygget.

Der findes så selvfølgelig andre måde at effektuere dette på, men dem vil jeg undlade her, for jeg har som mange af jer andre valgt den behagelige måde..

Jeg har ikke mistro eller har igennem mange år aldrig haft det til min bedre halvdel.. Dette har jeg faktisk heller ikke haft grund til, ud over alle de begyndervanskeligheder som vi alle jo skal igennem.

Jeg mener den bedste ting, altså hvis man har problemer med at tro på modparten og alligevel ikke, for selvfølgelig gør man dette.

Dette er, at gå på det lokale borgmesterkontor og få lavet et testamente.

NoiNarak
Kan kun give Jer medhold.
Jeg har heller aldrig haft grund til at tvivle på min kommende kone og når der har vaeret uenighed,har det som du skriver,vaeret de generelle begynder vanskeligheder ang. misforståelser, på grund af sprog og kultur.
Jeg var nok også heldig, idet min dame havde både hus og bil,samt egen forretning,da jeg mødte hende.
Så det er hendes penge der er sat i huset osv. men selvfølgelig er det så mig, der har betalt alle regninger siden-så det går jo lige op.
Så derfor har jeg ikke de store problemer ang. dette-men hun har gjort som din kone-tilgode set mig i tilaelde af død-idet hun ingen foraeldre, eller børn har.
Jeg har selvfølgelig gjort det samme.
Men under alle omstaendigheder-endnu engang tak, til Sicarius for hans dejlige indlaeg.

sune
Inden vi nu alle kommer ud i de forherligselses indlæg, skal vi jo nok alle starte med at sige Hus Hans tak fordi han turde lave et sådant indlæg..

Det kunne da også være interessant at høre fra andre, med slige erfaringer ud i dette, at tro på hinanden, for indtil nu, har alt jo været så dejlig positivt...

NoiNarak
sune skrev:
Inden vi nu alle kommer ud i de forherligselses indlæg, skal vi jo nok alle starte med at sige Hus Hans tak fordi han turde lave et sådant indlæg..

Det kunne da også være interessant at høre fra andre, med slige erfaringer ud i dette, at tro på hinanden, for indtil nu, har alt jo været så dejlig positivt...

Sune!
Forherligelses indlaeg-vi skriver hvad vores oplevelser er, i forbindelse med disse ting.Det er vel naeppe,at-forherlige.
Men ja, du har ret-nu har det vaeret positivt hele vejen-og det kan jeg da godt se,er noget skidt,hvis man sidder og tørster efter lidt action.
Skal helst ikke vaere for positvit herinde jo.

Sicarius
NoiNarak skrev:
sune skrev:

Sune!
Forherligelses indlaeg-vi skriver hvad vores oplevelser er, i forbindelse med disse ting.Det er vel naeppe,at-forherlige.
Men ja, du har ret-nu har det vaeret positivt hele vejen-og det kan jeg da godt se,er noget skidt,hvis man sidder og tørster efter lidt action.
Skal helst ikke vaere for positvit herinde jo.

Det var nok sagt med et glimt i øjet fra Sunes side .Sådan opfatter jeg det så positivt at der ikke er noget at komme efter .Hans hus udløste jo snakken så ja en tak til ham er ikke helt fejl .For jeg fik lejlighed til selv, meget befriende for mig selv faktisk, at skrive om det lige som det er, og andre kunne nyde godt af at spejle sig i det! Ja, det var ærligt skrevet af mig .Hudløst ærligt .Men som man siger : Man kommer længst med sandheden ..heh ... Tak for ros fra jer alle .. Nu begynder mine fingre og vil skrive om hvor tåbeligt det er ikke at være hudløs ærlig, og istedet have en facade, hvor man er bange for at sige det som det virkeligt står til .Jeg vil gøre det meget kort denne gang, ved at sige at jeg tror at mange (fejlagtigt) lever sådan! For det er da ikke givtigt at gøre, er det? Wink

PS : Har nok ikke tid til mere ... kæresten kommer online på Skype om lidt! Vi snakkes ..hold snakken åben og ærlig ..vov pelsen ..du kan altid krybe i en ny! Smile
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

Wittaya
Ikke for positivt Hr. Marinus. Nej du er da lige med til at traekke traaden ned i soelet.

Naa, men hvis man er bange for dit og dat saa burde man maaske komme ud af det forhold man er i og finde en pige man kan stole paa og ikke mindst et forhold hvor pigen ogsaa kan stole paa manden....Thailand er ikke svaerre end man selv goer det til !
Med venlig hilsen Wittaya.

buster40
Jeg stoler 120% på min kone, og hun er den første kvinde, kæreste kone som jeg er fuldstændig sikker på elsker mig fuldt ud, og jeg hende lige så, jeg har været gift 2 gange før med danske kvinder men har aldrig på noget tidspunkt været sikker på at disse forhold ville vare for evigt hvilket de jo så heller ikke gjore, men i den tid jeg har kendt min nu værende kone har jeg altid været helt sikker på at det skulle være hende og jeg resten af vores dage, vi føler begge to at vi er sjæle partner og intet kan skille os ad.

Det første år vi var sammen boede vi på 16m2 og var stort set sammen 24 timer i døgnet, så man må nok sige vi kom til at lære hinanden at kende meget godt ret hurtigt, og nu 2½ år efter har vi det stadigvæk på samme måde, familien bor lige lidt oppe af gaden, men vi holder os mest for os selv, og taler enormt meget sammen om alt mellem himmel og jord tit meget dybe samtaler, så min kones betegnelse af os som sjælepartner giver jeg hende fuldt ud ret i, jeg TROR ikke vi elsker hinanden, men jeg HVED vi elsker hinanden og er som sagt ikke i tvivl om at det vil vi gøre for evigt.

Jeg mener at de første forudsætninger for et godt ægteskab må være gensidig tillid, respekt, forståelse og selvfølgelig at man elsker hinanden, så kommer resten lige som af sig selv.
Venlig hilsen
Boonta

rinpoche
Jeg har ikke nogle input til tråden i generel forstand.
Men jeg vil blot sige, at det var et dejligt indlæg fra Busters hånd.
Glæder mig at du har fundet lykken med din kone.

mvh
rinpoche

NoiNarak
Hvor er det skønt endelig at høre,at andre har det godt med deres thai kone/dame-var ellers ved at vaere overbevist om, at det kun var mig der havde det sådan-da stort set alle har fortalt mig det modsatte-at det kunne man ikke----kan ikke stole på-de stjaeler osv. osv.-ja ja, du skal nok blive klogere-hele den smøre,har jeg hørt på utallige gange og når man så fortalte, at man er glad og lykkelig sammen med sin dame-ja, så var man naermest ikke rigtig klog.
Så det er da skønt, at få bekraeftet,at sådan haenger det altså ikke sammen-kunne heller ikke forstå det, da alle de faranger her i området, alle tilsyneladende er glade og lykkelige og har,for de flestes vedkommende vaeret sammen i mange år.
Tak Buster, for et dejligt indlaeg-glaeder mig på dine/Jeres vegne.

Rawirot
Vi er rigtig mange som er godt gift og har været det i mange år. For mit eget vedkommende ca 20 år. Blot tro jeg at dem der måske har haft dårlige oplevelser enten har brug for at "få luft " eller er blevet bitter og derfor har svært ved at se andres lykke i livet. Eller også er de bare flest her på siden Smile
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
chilis
Prøv nu at la det vende lidt rundt. Der blir snakket om vi kan stole på vores Thaikoner. Hvad de ejer o.s.v. i Thailand. De har ikke så meget. Men hvad med os? De spøger sjælent. Jeg er træt af at det kun går den ene vej. Mange af os dansker er da lukket som en sild. Jeg er sikker på at mange af Jer der skriver nu her har en del i er lukket med. Og nu hved jeg godt at jeg får tæv på siden nu. Men det kan jo kun komme fra dem der er lukket.

Spring til debat: