Se indlæg|
Nye regler for turist visa.
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 26/08-2011 06:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Stricter requirements for Tourist visa applicants BANGKOK (thaivisa.com): -- The Ministry of Foreign Affairs in Bangkok has instructed the Thai Embassies and Consulates abroad to be stricter with requirements when applicants are applying for Tourist visas for Thailand. The Royal Thai Embassies, Consulates and Consulates-General will from now require a confirmed airline ticket with flight numbers and date of entry/exit, plus confirmed hotel reservations with name and dates of checking in/out. Quote Required documents are: - One completed and signed application form - One photo (colour, size 4 x 6 cm) - Passport (valid for no less than 6 months) - Hotel reservation in Thailand with name and dates of checking in/out - Airline ticket or confirmation slip with flight number and date of entry/exit Please note that Consular officers reserve the rights to ask for additional documents as deemed necessary. In the absence of a required document, a letter indicating the unavailability of such document must be provided. A new item is added to the list: If a required document is missing, an explanation letter must be provided. The new requirements have been confirmed by Thaivisa.com and are in effect immediately |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 26/08-2011 06:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hvad så hvis folk bor hos venner eller familie? |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 26/08-2011 08:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
NoiNarak skrev: Hvad så hvis folk bor hos venner eller familie? Som skrevet står: "In the absence of a required document, a letter indicating the unavailability of such document must be provided." Altså, vedlæg et lille brev med forklaring. Peter
|
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 26/08-2011 08:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Gælder regnerne kun hvis man skal bruge visa i 60 eller 90 dage eller 3x 90 dage ??? eller gælder det også hvis man skal på ganske alm badeferie i de 30 dage hvor man normalt får en seddel i flytet som man udfylder ? paulsenp skrev: NoiNarak skrev: Hvad så hvis folk bor hos venner eller familie? Som skrevet står: "In the absence of a required document, a letter indicating the unavailability of such document must be provided." Altså, vedlæg et lille brev med forklaring. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 26/08-2011 08:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
styx32 skrev: Gælder regnerne kun hvis man skal bruge visa i 60 eller 90 dage eller 3x 90 dage ??? eller gælder det også hvis man skal på ganske alm badeferie i de 30 dage hvor man normalt får en seddel i flytet som man udfylder ? Det omtales kun at ambassaderne og konsulaterne skal "stramme" op, når de laver turist visum. Så nej. Men det du får når du lander, hedder vist også et transit visum og ikke turist. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 26/08-2011 11:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Når du ankommer Thailand får du 30 dage. Det hedder et indrejsestempel og giver dig ret til at være 30 dage i Thailand uden visa. |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 26/08-2011 12:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
det er dem der søger om visum på embassy man har jo ligesom billeten når man står og skal igennem i lufthavnen .-) Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| jaette |
Lagt på d. 26/08-2011 12:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Er problemet ikke, at det bliver svært at rejse på en enkeltbillet i de tilfælde hvor man ikke lige kender sin hjemrejsedato. |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 26/08-2011 13:09
|
|
jo, det er formentlig for at få styr på dem der ikke ved om de rejser igen. men det meste kan klares med en flex billet jo :-) Har man tænkt sig at bosætte sig er turist visum jo fra udgangspunktet det forkerte. Helligaben Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| jaette |
Lagt på d. 26/08-2011 13:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
En Flexbillet vil klare problemet, men det er som regel til et helt andet prisniveau |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 26/08-2011 16:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Nu er der mange sagfaerere og andet godt folk der reklamerer paa thaivisa.com, saa ting der kommer derfra, vedroerende visa regler o.s.v. skal tages lidt afslappet. Det har altid vaeret en regel at du skal have en retur billet, naa du kommer til bangkok, baade med turisvisa og uden visa. Og der er ogsaa andre lande/flyselskaber der er opmaeksomme paa at du skal have en retur billet naar du rejser til Thailand. Som regel har jeg et Visa non immigrant O til Thailand, men de gange jeg ikke har haft det ( naar det er udloebet), har der nogle gange vaeret et problem, naar jeg staar og checker ind til Thailand, fra et land fra Africa eller mellemoesten, og ikke har en retur billet, saa skal jeg snakke godt for min syge moster foer de lader checke ind til Thailand. Min arbejdsgiver arrangere billeten for mig til Thailand, derfor har jeg ikke retur billet, naar jeg ankommer til Thailand fra mit arbejde, runt omkring i verden. Af samme grund soerger jeg altid for at have et Non immigrant visa O, saa jeg ikke staar i den kedelige situation og ikke faar lov til at rejse til Thailand foer jeg har skaffet mig en returbillet eller et Visa. |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 26/08-2011 17:27
|
|
jaette skrev: En Flexbillet vil klare problemet, men det er som regel til et helt andet prisniveau jo men den koster nok ikke mere end 2 enkelt billetter faktisk. Helligaben Long live the king !
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/08-2011 18:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
[quote]jaette skrev: Er problemet ikke, at det bliver svært at rejse på en enkeltbillet i de tilfælde hvor man ikke lige kender sin hjemrejsedato.[/quote Det er det i forvejen pga. onward ticket regulation. Man kan risikere at blive afvist af sit flyselskab ved boarding, såfremt man ikke har en billet ud af Thailand igen. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 26/08-2011 18:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
rinpoche skrev: [quote]jaette skrev: Er problemet ikke, at det bliver svært at rejse på en enkeltbillet i de tilfælde hvor man ikke lige kender sin hjemrejsedato.[/quote Det er det i forvejen pga. onward ticket regulation. Man kan risikere at blive afvist af sit flyselskab ved boarding, såfremt man ikke har en billet ud af Thailand igen. Billetten ud af Thailand kan vel være til et af de omkring liggende lande ? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/08-2011 18:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Absolut. Det hedder blot Onward Ticket og ikke nødvendigvis Return Ticket. mvh rinpoche |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 26/08-2011 20:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
jaette skrev: Ja men den eneste løsning hvis man vil kunne ændre datoer- åben billet
En Flexbillet vil klare problemet, men det er som regel til et helt andet prisniveau DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/08-2011 20:24
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche skrev: [quote]jaette skrev: Er problemet ikke, at det bliver svært at rejse på en enkeltbillet i de tilfælde hvor man ikke lige kender sin hjemrejsedato.[/quote Det er det i forvejen pga. onward ticket regulation. Man kan risikere at blive afvist af sit flyselskab ved boarding, såfremt man ikke har en billet ud af Thailand igen. Hej rinpoche, Netop, der er egentligt intet nyt under solen. Da jeg flyttede til Thailand og skulle have visa o fra ambassaden i Hellerup, så forlangte de det samme (om end det ikke var et turistvisum), men den gang var en enkeltbillet dyrere end en returbillet, så det var fint nok... Og, ja ved indrejse på stempel kan man teknisk set blive afvist af flyselskabet eller immigration, hvis man ikke har retur- eller vidererejsebillet. Sådan er det også den modsatte vej, så Thailand gør intet, der er specielt anderledes, end Vesten gør... Nå ja, nogen slår sig i tøjet og siger, at de bringer mange penge til Thailand, men minder det ikke lidt om sommerhus-sagen versus Tyskland... Men om fx ambassaden i Vientiane, der ofte håndterer busturister, vil føre det ud i praksis, er uvist. Det er dog yderst uheldigt for faranger, der lever i Thailand og har baseret deres liv på de tidligere vilkår. Det kunne fx også gælde min kone - eller mig, hvis jeg blev arbejdsløs. Men lad os se, hvad der sker i praksis. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.