Se indlæg
 Udskriv debat
Bankoverførsel fra Danske Bank
natty
SteenJ skrev:
Hvor har du fundet den citerede kursliste? Den afviger en del fra det, der står på Kasikorns egen hjemmeside, og som Jens linkede til:
http://www.kasiko...hange.aspx
Her er kursen d. 9/6 på 5.91625

Jeg kiggede på: bank notes/pengesedler....[/quote]

okay, men det er heller ikke der man skal lede, men under Telex Transfer eller TT.
Iøvrigt det samme man skal kigge efter når man hæver penge på udenlandske kort i Thaiiland.
Det er også det samme når man sammenligner kurser i Thailand, på denne side.
http://bankexchan...fault.aspx
Hvis man veksler sedler vælger man "notes", men ved overførsel fra bank til bank i danske kroner og hævning i ATM, vælges "TT" i "Currency type"
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Conrad
Natty

Når jeg trykker på dit link kommer kurserne i det felt der hedder "sight bill"

Om det er en tilfældighed ved jeg ikke for det er jo TT, du henviser til ved bank transfer.

Men min erfaring gennem adskillige år og mange overførsler i Dkr fra flere banker i DK til Siam Commercial Bank, er at det er "sight bill" kursen jeg får når der veksles i Thailand og med gebyr delt.

Peder1968
Tumut skrev:
Jeg har prøvet 2 gange med 1 års mellemrum og sende både i kr og baht for at tjekke bedste kurs. Det er helt klart bedst fra Nordea til bangkok bank i thai baht, jeg får bedre kurs i nordea (som fordelskunde får kurs 1,5% bedre (0, 25% fra national bank kurs)

vi overfører 20250 baht mdr (indtil bilen er betalt af) og der er det cirka 80-150 kr billigere at overføre i thai baht.

Jeg har samme mening. Godt nok har jeg kun tjekket en overfoerelse fra DDB til Krung Thai Bank.
Iflg. den omtalte hjemmeside skulle Krung Thai Bank give en af de bedst kurssr. Derfor er jeg mere og mere overbevist om det bedst kan betale sig at overfoer TB og ikke Dkr som jeg altid havde troet........

natty
Conrad skrev:
Natty

Når jeg trykker på dit link kommer kurserne i det felt der hedder "sight bill"

Om det er en tilfældighed ved jeg ikke for det er jo TT, du henviser til ved bank transfer.

Men min erfaring gennem adskillige år og mange overførsler i Dkr fra flere banker i DK til Siam Commercial Bank, er at det er "sight bill" kursen jeg får når der veksles i Thailand og med gebyr delt.

Jeg ved ikke hvad for en browser du bruger, men henne ved "Currenct type", er der en pil med hovedet nedad, når man trykker på pilen med hovedet nedad, kan man vælge "Notes" "TT" "Sight bills" og Cheque!, Derefter trykker man op knappen "Show retes"

natty
Peder1968 skrev:
Tumut skrev:
Jeg har prøvet 2 gange med 1 års mellemrum og sende både i kr og baht for at tjekke bedste kurs. Det er helt klart bedst fra Nordea til bangkok bank i thai baht, jeg får bedre kurs i nordea (som fordelskunde får kurs 1,5% bedre (0, 25% fra national bank kurs)

vi overfører 20250 baht mdr (indtil bilen er betalt af) og der er det cirka 80-150 kr billigere at overføre i thai baht.

Jeg har samme mening. Godt nok har jeg kun tjekket en overfoerelse fra DDB til Krung Thai Bank.
Iflg. den omtalte hjemmeside skulle Krung Thai Bank give en af de bedst kurssr. Derfor er jeg mere og mere overbevist om det bedst kan betale sig at overfoer TB og ikke Dkr som jeg altid havde troet........

Igår var det Krung Thai Bang som gav den bedste kurs, idag kan det være UOB og imorgen Siam Commercial Bank. Det er hverken til at forudsige eller til at regne med.

L
Peder1968 skrev:
Tumut skrev:

hehe... er dkr eller baht bedst ... ja forvirringen er total Hmmmmmm

Kim Ludvigsen
L skrev:hehe... er dkr eller baht bedst ... ja forvirringen er total Hmmmmmm

Vi kan vel efterhånden konkludere, at det afhænger af de involverede banker. Så det bedste råd må være at tjekke, hvad lige netop ens egen danske bank tager i gebyr/overkurs og ditto for den thailandske bank - og så lige have tjek på, om der skal andre banker ind over i forløbet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
OleOrm
Peder1968 skrev:
Derfor er jeg mere og mere overbevist om det bedst kan betale sig at overfoer TB og ikke Dkr som jeg altid havde troet........

Ja og du tror vel også Elvis lever Sad

STOP nu jeres forvirrende og misledende snak.

Peder1968
OleOrm skrev:
Peder1968 skrev:
Derfor er jeg mere og mere overbevist om det bedst kan betale sig at overfoer TB og ikke Dkr som jeg altid havde troet........

Ja og du tror vel også Elvis lever Sad

STOP nu jeres forvirrende og misledende snak.

Saa fortael os venligst hvad er rigtigt naa nu du mener det er misledende snak. Wink

OleOrm
Det er overførsel i danske kroner fra dank bank til thailands bank.

Allerede i #2 gav jeg det korrekte svar.

Dette er nu indlæg # 50 - så der har været 48 spam indlæg eller i bedste fald skrevet mod bedre vidende.Wink

ps...jeg er bankansat på nu 15. år

L
OleOrm skrev:

Dette er nu indlæg # 50 - så der har været 48 spam indlæg eller i bedste fald skrevet mod bedre vidende.Wink

Mange tak for dit svar og som jo også var det første svar igår.
Du har ret, man blir bare forvirret af de mange modstridende svar der kommer og nu gav dit svar jo yderligere vægt med din "ps. linie".
Den skulle du også have sat i svar #2 Wink

Kim Ludvigsen
OleOrm skrev:

Fint med en fagmand. Kan du så forklare, hvorfor det alligevel ikke er billigst i Danske Bank, når kursen tilsyneladende er bedre ved overførsel af baht, som det fremgår af de bragte links?
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Hilux
Kim Ludvigsen skrev:
OleOrm skrev:

Fint med en fagmand. Kan du så forklare, hvorfor det alligevel ikke er billigst i Danske Bank, når kursen tilsyneladende er bedre ved overførsel af baht, som det fremgår af de bragte links?

Forudsætningen for at det er billigst at overføre i DKK er at kursen er uændret fra den dag man sender til den dag pengene går ind på kontoen i thailand. Såfremt kursen ændres i perioden, kan det bevirke at det havde været billigere at overføre i BTH. Jeg tror at det er dette der har givet eksempler på at både det ene og det andet var "bedst"
Men igen. Hvis kursen er uændret vil det være bedst at overføre i DKK.

Hilux

flyer
Tak for kaffe.... Så kom de forkert adresseret penge retur.... Eller retter sagt nogen af dem!!! Jeg sendte 5000thb=855dkr, retur kom 455dkr, så det er sgu godtnok noget af et gbyr de tager sig for deres ulejlighed!!!Sad
Godt det ikke var flere penge jeg sendte, hvis det er % afregning.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

kylling
flyer skrev:
Tak for kaffe.... Så kom de forkert adresseret penge retur.... Eller retter sagt nogen af dem!!! Jeg sendte 5000thb=855dkr, retur kom 455dkr, så det er sgu godtnok noget af et gbyr de tager sig for deres ulejlighed!!!Sad
Godt det ikke var flere penge jeg sendte, hvis det er % afregning.

Ja i dette tilfælde var det billiger at bruge Westen union GrinLOL LOL

Peder1968
OleOrm skrev:

Jeg har revideret mange regnskaber for banker i min tid og kan roligt sige man ikke skal tro paa alle bankansatte Wink

Verden er ikke hvid og sort... Der er lige saa mange farver som der er personer her i verdenen.... maake derfor saa mange indlaeg. Smile Smile

Bjarne
Peder1968 skrev:
OleOrm skrev:

Jeg har revideret mange regnskaber for banker i min tid og kan roligt sige man ikke skal tro paa alle bankansatte Wink

Verden er ikke hvid og sort... Der er lige saa mange farver som der er personer her i verdenen.... maake derfor saa mange indlaeg. Smile Smile

Jeg har skrevet om mange revisorer, som ikke kunne hitte ud af dit og dat, i min tid som kriminalreporter og kan roligt sige, at man ikke skal stole på alle revisorer. Lige som man ikke skal stole på alle journalister - blot for at tage forskud på forventet munterhed.

Jeg agter ikke at forlænge en allerede for lang tråd unødigt. Der er åbenlyst mange andre, der gerne vil have det sidste ord blot for at få det. Blot skal jeg konstatere, at det allerede i #2 blev tydeligt, hvad der er den generelle erfaring blandt erfarne overførere. Ingen regel uden udtagelse, naturligvis. Men i praktisk og generel anvendelse er #2 den, der holder.

SteenJ
OrienteringMeget snak om veksling, ja, selv jeg er noggen gange forvirret over det, men nu kan jeg fortælle om én af mine overførsler inden afrejse til TH.
Sendt med Nordea fra DK til Kasikorn bank den 07/06/11
10.000,00 kr., kvittering siger 58.858,15 thb, plus dk gebyr 40,00 kr.
Indsat KS 58.350,15 thb. altså en diff. på 508 thb.i gebyr lagt oveni i det danske gebyr, ja så er der ikke den store forskel på, hvordan man sender pengene. Jeg har et par andre ovførsler også og der er også lagt en procentmæssig gebyr på.
Hilsen
Steen
Steen
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

finn-lis
Genopfrisk min hukommelse. Hvis jeg vil sende penge til Kasikornbank og går ind på deres hjemmeside for at se hvilken kurs de giver i dag, hvilken
kolonne skal jeg så kigge på, er det den hvor der står TT 6 UDKAST ?
Tak for et evt. svar.

SteenJ
finn-lis skrev:
Genopfrisk min hukommelse. Hvis jeg vil sende penge til Kasikornbank og går ind på deres hjemmeside for at se hvilken kurs de giver i dag, hvilken
kolonne skal jeg så kigge på, er det den hvor der står TT 6 UDKAST ?
Tak for et evt. svar.

Jeg har KS bank og sender penge til min konto jævnligt. Men hvis du tager den række der hedder "pengesedler" bliver du ikke skuffet. Men læs mit ovenstående, der bliver taget gebyr.
Hilsen
Steen
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Spring til debat: