Se indlæg|
Hveps eller Bremse
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/08-2011 17:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Hey Boys´and Girls ![]() Jeg så lige en Hveps eller så noget ligne i en bananpalme.. Den var ca 8cm helt sort med en gul/orange stribe på midten.. er der nogen der kender denne fætter.. ? Den så fæl ud og ligner ikke noget jeg vil slås med
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 29/08-2011 17:54
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Så den nogenlunde sådan ud? http://imageshack...0031b.jpg/ Hvis den gør, er det den de propper i mad! - En hveps af en slags! Måske bremse! Men tror mavesyren er ligeglad med hvad for en filur det er! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/08-2011 18:09
|
|
Nej nej.. den er meget større og den er kul sort med en gul stribe på midten.. den ligner en Hveps og jeg er sikker på den kan stikke på samme måde som den almindeligt danske kan.. er bare sikker på at det ikke er en jeg vil stikkes af
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 29/08-2011 18:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Er det sådan en her? http://www.google...bo%3Du&zoo Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/08-2011 18:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Sådanne nogle sataner kender jeg godt..(jeg hader flyvende kryb, specielt når de har våben med) Dua dor hedder de på thai. De er ikke ret aggressive, men går de først igang, stikker de meget smertefuldt med en kraftig gift. Den er ret almindelig, så jeg tror at vi alle har set den.. En bemærkning fra min kone.. Det er noget kryb..og som alt andet kryb bliver de spist af "dem" derovre i Isaan.. De æder alt.. Hun refererede til namprik Dua dor.. her er et billede: [img]http://www.pbase.com/moniques/image/115216826[/img] |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/08-2011 18:20
|
|
@ Sony ØVVVVVVV... nogle ækle bæster... Og så er de at finde her i det kolde DK |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/08-2011 18:24
|
|
Her en VDO af en ækel en... Fatter ikke at nogen ser den som spiselig http://www.youtub...2MfGeJDiOo |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/08-2011 18:28
|
|
sudsakhon skrev: Her en VDO af en ækel en... Fatter ikke at nogen ser den som spiselig http://www.youtub...2MfGeJDiOo det den der.. no doubt! den så bare møg giftig ud, jeg bliver nok stukket en gang eller to om året af de danske Hvepse og det er til at leve med.. den her fætter tør jeg ikke gå i ringen med.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 29/08-2011 19:30
|
|
sudsakhon skrev: ..og som alt andet kryb bliver de spist af "dem" derovre i Isaan.. Nej nej ..konen er ikke fra Isaan ..Hun taler Kamin .Men alt andet er rigtigt nok, de spiser alt! Forskellen på Isaan er ; Når de siger farang på Isaan siger de Baksida ... Når de siger det på Kamin siger de : Lapord ![]() Jeg står ikke tilbage fra dem .Jeg hugger tænderne i alt de spiser .Det eneste jeg indtil nu har syntes smager af puhbæ er 1) Hjernemasse og 2) Nyrer ..... Nyrer smager jo afskyeligt .... Jeg kan ikke se ned på deres spise kort ..De er som de er ..Jeg respektere dem ..Og nyder den udfordring det er at spise med dem! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 29/08-2011 19:33
|
|
b_j3ns3n skrev: Nej nej.. den er meget større og den er kul sort med en gul stribe på midten.. den ligner en Hveps og jeg er sikker på den kan stikke på samme måde som den almindeligt danske kan.. er bare sikker på at det ikke er en jeg vil stikkes af ![]() Jaja ..men den her er jo friture stegt
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 29/08-2011 19:37
|
|
sudsakhon skrev: Her en VDO af en ækel en... Fatter ikke at nogen ser den som spiselig http://www.youtub...2MfGeJDiOo De ligner noget der meget vellykket kunne spille hovedrollen i en omskreven gyser film af Alfred Hitchcocks "Fuglene" hvis bare de var så store som fugle! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 29/08-2011 19:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
b_j3ns3n skrev: sudsakhon skrev: Her en VDO af en ækel en... Fatter ikke at nogen ser den som spiselig http://www.youtub...2MfGeJDiOo det den der.. no doubt! den så bare møg giftig ud, jeg bliver nok stukket en gang eller to om året af de danske Hvepse og det er til at leve med.. den her fætter tør jeg ikke gå i ringen med.. De stikker ikke , men bider Swed
|
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 29/08-2011 20:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
De hverken stikker eller bider, de sutter....vi snakker om PTY HVEWS.IKK. ?
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 29/08-2011 20:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
gad vide om der er noget knas i dem
![]() ![]() Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/08-2011 21:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, der er nogle ret potente hvepse i Thailand. Den snyltehveps her nakkede en tarantel edderkop på Koh Kood for et par år siden. ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/08-2011 22:23
|
|
@swed Nope..De bider ikke, de stikker. Men det er udbredt blandt thailændere at sige, at de bider. Hvorfor ved jeg ikke. Mon ikke det er samme misforståelse som med vores hjemlige (helt hjemme...Danmark) brumbasse. Det fortælles også, at den bider. Den stikker skam, men er ikke specielt aggressiv. Heldigvis Med hensyn til madvaner i Isaan, så har jeg skam også spist meget med åbent hjerte.. Langt fra alt kulinarisk er noget jeg gør igen. Kofostre, moderkager (ko), alle det der rå kødretter, insekter..alt der kan kravle, krybe og gå.. Men hva' faen'.. Hvem er jeg at bedømme hvad der er godt.? Jeg har engang i Isaan fået et rygte som et monster, der spiste de ulækreste ting.. Det var såmænd bare rygeost med radiser fra mit fødested..Fyn. Det var for klamt for de stakkels mennesker |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 30/08-2011 05:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
TG950 skrev: gad vide om der er noget knas i dem ![]() ![]() Konen kom lige forbi og så denne faetter.Hun siger de på thai kaldes door eller dår-sådan udtaler hun det ihvertfald-måske nord thai dialekt. Hun siger, at den skal I passe meget på-stikker den dig 5 gange eller mere,dør du simpelthen. Så det er da en grimme faetter. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 30/08-2011 12:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
NoiNarak skrev: TG950 skrev: gad vide om der er noget knas i dem ![]() ![]() Konen kom lige forbi og så denne faetter.Hun siger de på thai kaldes door eller dår-sådan udtaler hun det ihvertfald-måske nord thai dialekt. Hun siger, at den skal I passe meget på-stikker den dig 5 gange eller mere,dør du simpelthen. Så det er da en grimme faetter. b29; I dag er det de skøre menneskers dag b29; Hvis du kender en person, som er skør eller er du selv er en smule skør, så sæt dette på din profil ;o) Jeg er altså ikke skør men jeg kender da nogen der er.....griner.... |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 30/08-2011 17:51
|
|
rinpoche skrev: Ja, der er nogle ret potente hvepse i Thailand. Den snyltehveps her nakkede en tarantel edderkop på Koh Kood for et par år siden. ![]() den ser jo heller ikke for fin ud..
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.