Se indlæg
 Udskriv debat
Om at finde kærligheden i Thailand...
patirak
Da jeg ofte hører skræmmehistorier og om folk der har haft dårlige oplevelser med Thai piger (især barpiger, freelancere o.s.v.), så synes jeg det er på sin plads at komme med mine erfaringer indtil nu.

Jeg er 41 år og har de seneste 14 år jævnligt besøgt Thailand - og har de sidste 5 år boet kun en kort flyvetur derfra. Jeg laver i dag forretning i Thailand og kommer derfor til Bangkok 2-3 gange om måneden. Jeg er der dermed ca. halvdelen af min tid. Jeg vil personligt mene, at jeg på den baggrund har fået et ret godt kendskab til Thai kultur, tankemåde etc.

For 1,5 år siden var jeg i byen med nogle lokale forretningsforbindelser. Vi besøgte en high-class natklub/bar i Bangkok og i løbet af aftenen mødte jeg min nuværende kæreste. Min kæreste er 39 år og arbejdede der som freelancer.

Vores forhold startede som de fleste andre forhold mellem Farang mænd og Thai piger i Bangkok. De første gange vi var sammen, betalte jeg hende og vi endte hjemme på mit hotel. Efter omkring en måned, blev forholdet anderledes og vi begyndte at bruge mere og mere tid sammen – også om dagen. Efterhånden som tiden gik, endte vi med at være sammen hele tiden – undtagen når jeg var arbejde. I dag er bor vi sammen med hendes teenagesøn i en lejet lejlighed i Bangkok. Og vi har det super godt sammen!

Når man møder og ender med at blive forelsket i en tidligere prostitueret, så stiller man sig selv ofte en hel del spørgsmål. Min situation har været den samme. Først og fremmest var jeg ret chokeret over, at jeg kunne komme i den situation. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg kunne blive forelsket i en prostitueret. Om ikke andet, så er det sket og jeg fortryder intet.

Herunder finder I nogle af de spørgsmål, som jeg stillede mig selv og som jeg tror alle der forelsker sig i en tidligere freelancer eller barpige også stiller sig selv. Alle mennesker er forskellige og svarene er baseret på mine egne erfaringer – alligevel kan andre måske have glæde af dem.

Handler det altid og kun om penge?
Nej, hvis man forelsker sig i den rigtige pige, så handler det ikke kun om penge. Penge er vigtige for alle mennesker i en eller anden form. Vi skal jo have husly, mad osv. Men for at et forhold skal kunne fungere, så skal der også være andre faktorer end penge involveret.

Min kæreste har tidligere tjent rigtig mange penge i forhold til en standard Thai løn. I dag har hun langt mindre til sig selv. Men hun er alligevel glad og lykkelig.

Jeg dækker de fleste af vores udgifter, som jeg også gjorde med min tidligere danske kone. Den store forskel er, at min Thai kæreste gør alt for at vi kan spare penge og hun har altid ekstra penge til overs i slutningen af måneden. Hun er langt mere sparsommelig end jeg nogensinde har været og samtidig langt mere realistisk end min tidligere danske kone var.

Min kæreste har fra sit tidligere arbejde sparet en del penge op. Jeg har sagt til hende at hun skulle beholde dem og ikke bruge dem på os, selv om hun gerne vil. Jeg tjener penge nok og synes det er vigtigt at hun har sine egne penge, hvis nu tingene mellem os alligevel ikke skulle gå. Alligevel kommer hun indimellem hjem med ting til mig, som jeg ved hun har købt for penge fra hendes opsparing.

Grundlæggende vil jeg sige at penge betyder noget i de fleste forhold, da det er en vigtig del for at kunne få enhver dagligdag til at fungere. Men min kæreste har flere gange bevist, at penge ikke betyder alt for hende. Så længe vi kan leve og betale vores regninger og er lykkelige sammen - så er hun glad og det samme er jeg.

Jeg tror det allervigtigste i et forhold til en tidligere prostitueret, er at vise hende at hun kan stole 100% på en. Hun er flere gange blevet fyldt op med løgn og det kræver at man er ærligt og viser at man holder ord. Det samme gælder den anden vej. Man skal altså ikke spille smart, men i stedet vise hvem man virkelig er og også fortælle hvilke forventninger og grænser man har. Så vil man opleve at man får meget mere end forventet igen og at penge får en anden betydning i forholdet.

Jeg kan godt forstå de mænd der kan tvivle på om deres kæreste elsker dem og om det er kærlighed eller penge der driver forholdet. Der er ingen tvivl om at penge var det der bragte min kæreste og jeg sammen. Penge er da også en vigtig ting i vores begges dagligdag – hvis det ikke var, så fik vi ikke noget at spise eller et sted at sove.

Dog vil jeg også påstå at min kæreste til enhver tid sagtens vil kunne klare sig selv, som hun har gjort før hun mødte mig. Derfor er vores forhold også baseret på andet end penge – nemlig det at vi elsker hinanden.

Kan man leve med viden om, at hun har solgt sig selv til andre mænd?
I forhold til hendes fortid, så ville det jo være optimalt, hvis hun havde været jomfru og aldrig havde talt med andre mænd ;-)

Vi vil som mænd helst have uskylden og at vores kærester ikke har været sammen med andre eller har haft følelser for andre. Sådan er livet bare ikke og det må man jo så leve med.

For mit vedkommende ser jeg et nyt forhold til en kvinde, på den måde at man ”trækker en streg i sandet”. Fortiden kan man alligevel ikke ændre på og det handler i stedet og nuet og fremtiden. En fremtid der bl.a. indebærer, at vi skal være hinanden tro og støtte hinanden. Min kæreste har det på samme måde.

Jeg bærer på ingen måde nag til min kæreste for hendes fortid. Hvis jeg var kvinde, så ud som hende og havde været i hendes situation, så ville jeg med stor sandsynlighed have truffet de samme valg.

Vil jeg præsentere hende for min familie og venner?
Ja, og jeg vil være stolt af det. Hun har allerede mødt en del af mine venner i Asien, så jeg er ikke bange for at vise mig sammen med hende – tværtimod.

Jeg elsker hende og jeg er totalt ligeglad med, hvad folk tror om hende eller mig. Indtil videre har jeg dog kun fået positive respons. Mine mandlige venner gik med hagesmæk hele dagen, mens mine kvindelige venner dog formåede også at se hendes andre kvaliteter.

Kan man tage ”pigen ud af baren”?
I mit tilfælde var det egentlig ret nemt, for min kæreste stoppede selv – uden min viden og uden jeg havde bedt hende om det.

Da vi en dag for længe siden var i byen sammen endte vi op på den natklub, som hun tidligere havde arbejdet på fandt jeg tilfældigt ud af, at hun ikke havde været der igennem længere tid og at hun var stoppet. Hun havde i den tid levet af hendes opsparing.

Det var på det tidspunkt, at jeg fandt ud af at vores forhold var mere seriøst end antaget. Jeg var dengang skeptisk og tilbageholdende – kendte jo alle historierne og var bange for ikke at blive alt for involveret.

Godt nok havde jeg fået flere hints, der tydede på at min kæreste var lidt mere end ”normalt” og ”barpige” glad for mig, men jeg var virkelig overrasket over, at hun reelt var stoppet. Kort forinden havde hun også inviteret mig ud og spise sammen med hendes søn. Noget som jeg på daværende tidspunkt var meget overrasket over, fordi hun ikke tidligere ville have at jeg skulle møde ham. Vi kendte ikke hinanden godt nok mente hun.

På daværende tidspunkt havde vi også været sammen gennem længere tid og hun nægtede altid at modtage penge fra mig, inden jeg rejse. Når jeg var i Bangkok, så var vi sammen dag og nat. Vi var dengang også begyndt at ringe/sms dagligt sammen, når jeg var på forretningsrejse.

Dagen efter vores tur i byen og efter at jeg havde fundet ud af at hun ikke havde arbejdet i baren i lang tid, så inviterede jeg hende ud at spise. Her tog vi os så en seriøs og meget ærlig snak om vores forventninger til hinanden. Resultatet blev at vi en uge efter lejede en lejlighed sammen.

Kan man tage ”baren ud af pigen”?
Der er folk der påstår, at man godt kan ”tage pigen ud af baren” men aldrig får ”baren ud af pigen”. I rigtig mange tilfælde vil jeg være enig i denne påstand.

Min kæreste fik i starten af vores forhold et utal af opkald fra hendes veninder og det tog lang tid for dem at fatte at hun ikke længere ville i byen med dem. Nogle få kommer nogle gange på besøg hos os, men min kæreste har helt droppet nattelivet. (udover hvis vi tager sammen af sted)

I forhold til at tage ”baren ud af pigen” så tror jeg der er flere faktorer der spiller ind for at dette kan lade sig gøre. Men vigtigst er at pigen er klar til det. Hun skal selv ville det, for det er umuligt at ændre andre mennesker end sig selv.

Forskellig i kultur, sprog og tankemåde… kan det fungere?
Min kæreste og jeg er på mange måder vidt forskellige – og så alligevel ikke. Vi har forskellig kultur, hovedsprog og tankemåde. Jeg har en lang uddannelse og hun har en kort o.s.v.

Alligevel er vi på mange måder ens, for vi har begge måtte klare os selv uden noget økonomisk grundlag fra vores forældre eller andre mennesker. Vi har begge prøvet at have lidt at gøre godt med og har måtte finde løsninger selv.

Jeg har langt mere respekt for min kæreste end jeg har for mange andre jeg kender. Hun har altid klaret sig selv og hun har taget sig enormt godt af sin søn. Hendes valg i livet har været baseret på overlevelse og på at hun skulle klare sig selv. Hun piver eller klager aldrig og gør alt for at hjælpe til med at min hverdag bliver så let som muligt. Alligevel siger hun klart fra, så snart der er noget hun ikke vil.

Så hun er altså ikke en lille og ydmyg kvinde, der bare hopper rundt på tungen for mig. Tværtimod er hun langt stærkere og mere selvstændig end de fleste vestlige kvinder (og mænd) som jeg kender. Hun kan klare sig selv, hvis hun vil og hun er ikke afhængig af hverken mig eller mine penge.

Min kæreste og jeg kan navigere sammen overalt og i alle sammenhænge. Hun er ikke bange for nogen og jeg er ikke flov over at have hende med – tværtimod nyder jeg hendes selskab. Hun forstår at klæde sig til enhver lejlighed og hun er vellidt og respekteret alle de steder vi kommer.

Så på mange måder, så føler jeg ikke vi er forskellige og der hvor vi er, ser jeg kun som en fordel. En stor fordel er dog at hun er god til engelsk, så vi kan kommunikere om selv komplicerende ting.

Kan man stole på en barpige?
Ja, det kan man godt – for prostituerede er også mennesker. Og som alle andre mennesker, så findes også i det miljø nogle man kan stole på og andre som man ikke kan stole på.

For mit vedkommende havde jeg f.eks. i første omgang svært ved at tro på at min kæreste virkelig var stoppet. Det var først da flere som jeg kender godt (og som hun ikke kender) sagde at de ikke havde set hende i byen i lang tid, at jeg rigtig troede på det.

Jeg havde også svært ved at tro på, at hun ikke kunne lokkes i byen af hendes veninder - indtil de begyndte at ringe til mig og spurgte om jeg ikke kom i byen, så de kunne mødes med hende.

I starten tog jeg mig selv i flere gange at teste og endda tjekke hende, simpelthen fordi jeg var på vagt og kendte alle skrækhistorierne. Jeg var også bange – for jeg kunne mærke at jeg var blevet forelsket i hende og var bange for at skulle miste hende.

Jeg har aldrig på noget tidspunkt tage hende i at lyve, men hun har derimod altid været hudløs ærlig (nogle gange lidt for meget synes jeg). Så jeg har simpelthen opgivet at lade skrækhistorierne påvirke mig længere og har valgt i stedet at nyde livet med hende fuldt ud. For jeg elsker hende og jeg ved hun elsker mig. Ikke kun fordi hun siger det, men pga. hendes daglige handlinger – og fordi at hun gang på gang overrasker mig positivt.

Så jeg skyder hermed en hvid pil efter andres fordomme om Thai kvinder. Folk må tro og gøre som de vil. Jeg ved at man kan finde kærligheden – også på en natklub og sammen med en prostitueret. Tror bare det kræver, at man ikke leder efter den – den kommer af sig selv.
Redigeret af patirak d. 31/08-2011 13:36

Rawirot
Tak for din beretning. Det er det mest positive jeg længe har hørt. Jeg tro dig gerne og håber det bedste.Smile
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
Palmer
Smile
Din fortælling ligner på mange områder min egen. Jeg er nu 49 år og min kone er 45. Vi mødtes via en datingside på Internettet. Jeg havde de samme tanker og bange anelser - også fordi jeg ikke er en velhavende mand - men nu er vi gift og bor sammen i Danmark. Personligt tror jeg det hele handler om at være ærlig fra starten af, og ja - bevise overfor hinanden, at man kan stole på hinanden.

sony
Ja tak for en dejlig beretning og hvor har du dog ret i meget af det du skriver kan kun give dig tumb up herfraCheers
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

patirak
HaHaHa... så kom der lige en privat besked ind til mig fra bruger "Leif", som åbenbart havde læst mit indlæg og ikke havde ryggrad eller mod nok til at poste hans respons offentligt. Så I får den lige her:

--------------------------------

Emne: hehe

Besked:
velkommen til en ny troll her på dtw

ja det håber jeg da, for ellers har du da intet lært.

men bare rolig alle de andre karklude skal nok klappe dig på skulderen.Og fortælle hvor søde og dejlige deres koner er, selvom de ikke er andet end billige ludere..

men jøsses hvor har jeg meget lidt til overs for mænd uden rygrad.

Synes det er enormt sjovt at se beskeden fra Leif som tydeligvis er en sur gammel, overvægtig og fordrukken mand, der er blevet taget ved næsen på hans årlige ferie til Thailand.

Kære Leif... Dit menneskesyn og dine holdninger er netop grunden til at folk som dig bliver snydt.

Og min kæreste var forresten ikke en billig luder - hendes priser var 10 til 20 gange højere end de 800 Bath piger, du går ud med, når du kommer til Thailand og skal flotte dig.

Nyd din næste tur til Thailand... og hvis du bor i Thailand, så håber jeg du kvæles i persillesovsen på Stalden.

rukka
Hej Patirak !

Skøøøn Beretning !

Minder også lidt om min egen . .

Desværre har jeg ikke arbejde i "de" regioner så, hver gang er det hele turen fra DK, ØØV. .

Nu er jeg nået der til at mit hus & motorcykel og, hvad der ellers må være er sat tilsalg. .

Meen som vi alle ved er det jo ikke rigtig tiden for nået sådan.

Nå hvad fanden. . . så må jeg jo dumpe prisen..

ALT godt herfra. . .

Håber at høre mere. .

MVH: Klaus.

Rawirot
( angående Leif )Ja misundelse er en grim ting. Har man så igennem mange år drukket så meget at selv den flittigste og smukkeste kvinde ikke magter at få lidt liv "i svinet " har man ikke andre fornøjelser tilbage i livet end hagle alle andre ned der har et rimeligt liv. ( for ikke at bruge for store ord ) . Lad os nu bevare den positive jargon i denne her tråd. Smile
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
Robert Kronberg
patirak skrev:
HaHaHa... så kom der lige en privat besked ind til mig fra bruger "Leif", som åbenbart havde læst mit indlæg og ikke havde ryggrad eller mod nok til at poste hans respons offentligt. Så I får den lige her:

Besked:

men bare rolig alle de andre karklude skal nok klappe dig på skulderen.Og fortælle hvor søde og dejlige deres koner er, selvom de ikke er andet end billige ludere..

Synes det er enormt sjovt at se beskeden fra Leif som tydeligvis er en sur gammel, overvægtig og fordrukken mand, der er blevet taget ved næsen på hans årlige ferie til Thailand.

Kære Leif... Dit menneskesyn og dine holdninger er netop grunden til at folk som dig bliver snydt.

Og min kæreste var forresten ikke en billig luder - hendes priser var 10 til 20 gange højere end de 800 Bath piger, du går ud med, når du kommer til Thailand og skal flotte dig.

Nyd din næste tur til Thailand... og hvis du bor i Thailand, så håber jeg du kvæles i persillesovsen på Stalden.

Naturligvis er alle thai-kvinder ikke billige ludere, og en billig luder kan være lige så godt et menneske som enhver anden.

Men det er klart, at der en en del thai-kvinder, ludere eller ej, der bevidst går efter faranger med henblik på penge og atter penge, og når skænderierne over penge bliver for meget, så går hun og tager huset med - om end det faktisk sker, at kvinden pludselig kommer til at holde reelt af manden.

Ja, thai-kvinder vil gerne have lidt (eller meget), men det er ikke, fordi vi er farang, men fordi kulturen er sådan (hvis manden, thai eller farang, faktisk har lidt penge.

Min kone får intet, udover det hun skal bruge i det daglige (husholdning og lommepenge), da hun ikke har indtægt, men det er småpenge, og så betaler jeg datterens skolegang i Laos, da hun jo ikke selv kan betale den, da hun ikke kan passe sit arbejde i Laos, når hun bor hos mig i Bangkok.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Det er et vaeldig godt indlaeg tak for det og ogsaa positivt.

Nu er damen 39 aar og der er hvad man kalder en "udloebsdato" paa varerne paa hylden. Hvis muligheden saa er der for at finde tryghed saa er det selvfoelgelig om at tage den.

Thai kvinder oensker tryghed i deres tilvaerelse og det har hun saa fundet nu og det er godt.

Kaerlighed mener jeg kommer med tiden naar man har levet op og ned ad hinanden et stykke tid og laert hinanden at kende. Det foerste stykke tid er bare ren forelskelse, hvor alt er rosenroedt.

Jeg er ogsaa enig i at det vigtigt at overholde det man lover, saa damen kan se at man mener det alvorligt og det ikke bare er tom snak.

Ovenstaaende er ikke for at bringe malurt i baegeret.

Men som sagt et godt og aerligt indlaeg. Held og lykke i fremtiden.

fjelle123
Sjovt som ham leif elsker at sende PB' med et halv (i dit tilfælde hel) negativ tone,

Jeg fik også en besked da jeg skrev jeg havde lejet et hus til vores ferie i hua hin - det kunne han ikke forstå at man gjorde fordi det var billigere at bo på hotel osv. osv. jeg skrev så en lang pb og redegjorde det for ham - det har han ikke svaret på.

Nå men god og ærlig fortælling - dejligt at høre.

patirak
Robert Kronberg skrev:
patirak skrev:

Besked:

Naturligvis er alle thai-kvinder ikke billige ludere, og en billig luder kan være lige så godt et menneske som enhver anden.

Men det er klart, at der en en del thai-kvinder, ludere eller ej, der bevidst går efter faranger med henblik på penge og atter penge, og når skænderierne over penge bliver for meget, så går hun og tager huset med - om end det faktisk sker, at kvinden pludselig kommer til at holde reelt af manden.

Ja, thai-kvinder vil gerne have lidt (eller meget), men det er ikke, fordi vi er farang, men fordi kulturen er sådan (hvis manden, thai eller farang, faktisk har lidt penge.

Min kone får intet, udover det hun skal bruge i det daglige (husholdning og lommepenge), da hun ikke har indtægt, men det er småpenge, og så betaler jeg datterens skolegang i Laos, da hun jo ikke selv kan betale den, da hun ikke kan passe sit arbejde i Laos, når hun bor hos mig i Bangkok.

Hilsen, Robert

Jeg er helt enig i at en billig luder, kan være et lige så godt menneske som alle andre. Det var blot en lidt dum reaktion på beskeden fra Leif. Beklager...

Da jeg var gift med min danske kone, kan jeg fortælle at hun krævede en hel del mere end min thai kæreste gør.

Jeg hjælper min kæreste med det hun skal bruge til husholdningen og så hun har lidt lommepenge. Sammenlignet med min tidligere danske kone, så er det meget lidt - men i forhold til Thai standard så er det godt. Dog havde min kæreste langt flere penge mellem hænderne, da hun arbejdede og hun kunne tjene langt mere ved at vende tilbage til jobbet.

Udover dette har min kæreste som nævnt en ret stor opsparing, som hun vil kunne leve af i meget lang tid. Hvis hun ville kunne hun smutte når som helst og vil ikke være afhængig af mig. Lige nu har hun planer om at investere nogle af hendes penge i en forretning og det syntes jeg er fint.

latour82
Gad vide om Leif, er goe gamle Leif Siripot som jeg i årenes løb har haft mange venskabelige diskutioner med?
Nuvel hvis det er ham, så har han altid en vendetta imod dem som forelsker sig i en Thailandsk kvinde, betalingspige eller ej.
Nogle af argumenterne holder vand, jeg er selv Thaigift nu nærmer det sig på 12 år (med den samme kvinde) der har været mange mange op og nedture, kulminerende med en seperation i 2007, men vi fandt alligevel tilbage til hinanden, både til glæde for os selv og især for vores fælles børn.
Nu går det faktisk bedre end nogensinde.

Hatten af for at du står frem og fortæller at du har fundet sammen med en ex-barpige og at du har mod på at etablere en fælles tilværelse med hende, jeg har en mening om at man sagtens kan få en god og brugbar partner ud af en ex-barpige og har ingen fordomme der, det handler jo ligeså meget om manden, at han er noget værd, så tror jeg sagtens at det kan fungere.
Tror ikke selv at jeg havde ryggrad til at være gift med en ex-barpige, da der kan være mange "lig" i lasten fra deres fortid, men tumps up for at du vover dig ud i det.

Vil ønske dig alt mulig held og lykke.
Vh.
Niels

patirak
hugoboerge skrev:
Det er et vaeldig godt indlaeg tak for det og ogsaa positivt.

Nu er damen 39 aar og der er hvad man kalder en "udloebsdato" paa varerne paa hylden. Hvis muligheden saa er der for at finde tryghed saa er det selvfoelgelig om at tage den.

Thai kvinder oensker tryghed i deres tilvaerelse og det har hun saa fundet nu og det er godt.

Kaerlighed mener jeg kommer med tiden naar man har levet op og ned ad hinanden et stykke tid og laert hinanden at kende. Det foerste stykke tid er bare ren forelskelse, hvor alt er rosenroedt.

Jeg er ogsaa enig i at det vigtigt at overholde det man lover, saa damen kan se at man mener det alvorligt og det ikke bare er tom snak.

Ovenstaaende er ikke for at bringe malurt i baegeret.

Men som sagt et godt og aerligt indlaeg. Held og lykke i fremtiden.

Tak for det og du har slet ikke bragt malurt i bægeret. :-)

Klovn
Dejlig historie ! mødte min nuværende kone i Pattaya for 15 år siden, vi er stædig sammen, har 2 børn,bor i Danmark og kommer til Thailand en gang om året! min kone kommer fra Bangkok,og er vel på mange måder som de fleste Thaipiger der har haft sin gang i Pattaya lidt miljø-skadet,men hvem er ikke det? skulle jeg dømme nogle burde det være mig selv jeg havde også min gang i Pattaya,og kommer der stædig væk....Sunflower

patirak
latour82 skrev:
Gad vide om Leif, er goe gamle Leif Siripot som jeg i årenes løb har haft mange venskabelige diskutioner med?
Nuvel hvis det er ham, så har han altid en vendetta imod dem som forelsker sig i en Thailandsk kvinde, betalingspige eller ej.
Nogle af argumenterne holder vand, jeg er selv Thaigift nu nærmer det sig på 12 år (med den samme kvinde) der har været mange mange op og nedture, kulminerende med en seperation i 2007, men vi fandt alligevel tilbage til hinanden, både til glæde for os selv og især for vores fælles børn.
Nu går det faktisk bedre end nogensinde.

Hatten af for at du står frem og fortæller at du har fundet sammen med en ex-barpige og at du har mod på at etablere en fælles tilværelse med hende, jeg har en mening om at man sagtens kan få en god og brugbar partner ud af en ex-barpige og har ingen fordomme der, det handler jo ligeså meget om manden, at han er noget værd, så tror jeg sagtens at det kan fungere.
Tror ikke selv at jeg havde ryggrad til at være gift med en ex-barpige, da der kan være mange "lig" i lasten fra deres fortid, men tumps up for at du vover dig ud i det.

Vil ønske dig alt mulig held og lykke.
Vh.
Niels

Hej Niels,

Aner ikke hvem Leif er - men han virker ikke særlig glad eller klog, så jeg har egentlig heller ikke lyst til at lære ham at kende.

Efter en del år her i Asien, så har jeg gentagende gange oplevet noget sjovt. Mange folk der er gift med f.eks. en thai bruger enormt lang tid på at understrege at deres kæreste eller kone ikke er tidligere bar-pige. Jeg har altid syntes dette var sjovt, for jeg er i bund og grund totalt ligeglad.

Fortiden er jo irrelevant, hvis man er glad for hinanden. Hvis jeg skulle stå til ansvar for mine tidligere handlinger, så tror jeg aldrig jeg ville få en kæreste :-)

Måske kan jeg derfor også sagtens leve med den viden. Til gengæld vil jeg også sige at jeg har kendt rigtig mange danske piger, som måske ikke gik under betegnelsen bar-piger, men som meget nemt kunne slæbes med hjem fra en bar efter et par drinks. Når de piger en dag møder deres store kærlighed, så vil de også have nogle "lig" i lasten :-) Det mener jeg nemlig alle vi har - på den ene eller den anden måde.

Derfor har jeg heller ikke noget problem med at slæbe min kæreste med på hendes tidligere bar, hvor der kommer fyre, som hun har været sammen med. Forskellen er nu, at hun ikke længere er ledig og det finder fyrene meget hurtig ud af (og det er ikke mig der fortæller det til dem). Pigerne der ved også at de godt kan glemme en aften med mig. For mig er det min kærestes fremtidige handlinger der tæller og hun har her bevist, at jeg fuldt ud kan stole på hende. Derfor kan hun også stole på mig.

Jeg ved med 100% sikkerhed at min kæreste ikke har andre fyre og at hun ikke har følelser for andre end mig. Det var jeg faktisk i tvivl om, da jeg i sin tid mødte min danske kone, som flirtede rundt og datede med to fyre på samme tid. Min kæreste gik ud med andre for at lave cool business - min tidligere danske kone datede med det formål at blive forelsket og finde en mand der passede til de krav hun havde. Jeg havde dengang langt svære ved at acceptere at min kone havde været ude med andre fyre, mens hun var ved at lære mig at kende.

Så jeg kan sagtens leve med hendes fortid, men kan også godt forstå de mænd der måske ikke vil kunne det. Jeg ved dog, at jeg aldrig vil kunne glemme hende hvis ikke jeg tog chancen - så det gør jeg :-)

Er rigtig glad for at høre at du har fået dig ægteskab til at fungere igen. Også held og lykke til dig.
Redigeret af patirak d. 31/08-2011 16:52

Sicarius
Ludere er også mennesker .Det kan jeg skrive under på .Har mødt mange .Ikke for at købe noget sex, men for at få en bajer på en beverding .Og jeg har mødt nogle virkeligt søde ludere, og jeg har mødt nogle helt forråede og hårde ludere jeg end ikke kunne snakke med! Det jeg vil sige med det er, at miljøet og arbejdet som luder, ødelægger kvinderne. Alt afhængig af hvor længe og hvor meget de har arbejdet med det!

Jeg tror at en mandlig Gigolo bliver væsentligt langt mindre ødelagt af hans job, end kvinder gør af stort set det samme arbejde!

Det ligger vel i kvinders psyke at de er mere følsomme .Når man så senere er sammen med en kvinde der har arbejdet som luder, frygter jeg generalt at hendes fortid, enten i form af manglende tiltro til at jeg er anderledes end alle de mænd der førhen for penge har udnyttet og brugt hende som et stykke kød, eller at hendes forråethed, vil spille ind for at ødelægge forholdet!

Jeg vil dermed sige at jeg ikke ville sætte mine penge på et forhold til en luder, som har arbejdet længe som luder! Ikke fordi at jeg ikke regner dem for menesker, men af frygt for at hendes fortid indhenter os!

Jeg er enig med dig i at man skal vise hvem man er, at man er til at stole på! Det virker ihvertfald kanont for mig! Nu er min dame ikke barpige .Ikke ifølge hende selv .Jeg har spurgt hende ad : Har du aldrig været i seng med en farang for penge?

Hun siger nej .Hun fortalte mig at hun udelukkende var kommet til Phuket på opfordring fra hendes mandlige ven, der arbejdede med "recycling" der, og han kunne give hende en plads i en bar, så at hun kunne finde en farang!

Hun fandt ingen .Den sidste dag hun var i Phuket landede jeg og skyndte mig at drikke mig fra sans og samling .Ikke fordi jeg er alkoholiker . Men af to andre årsager .Jeg var landet nytårsdag .Og jeg havde jetlag .Havde ikke sovet under hele turen .End ikke spist eller drukket noget .Så, ja det blev den perfekte opskrift på BLACKOUT!

Sådan mødte jeg hende .Hun beskyttede mig faktisk fra at blive rullet tror jeg .For jeg var helt væk fra vinduet .Jeg blev samme med hende .Og efter 3 måneder besluttede jeg endelig at her var en god pige for mig!

Jeg har opdaget at meget, meget, ja rigtigt meget godt kommer frem i thai damerne når bare de kan se at man er til at stole på!
Man skal gøre noget for dem .Forkæle dem, og vise at man tænker på dem! Man skal give udtryk for at man er glad for at være sammen med dem! Dagligt helst ... Hvis man husker det!

Betyder det noget for mig hvis jeg måske endda hører hende sige : Honey I not tell you the truth?

Nej ..Det der betyder noget er at jeg har jo set nu gennem 4 år, at der er ikke noget hårdt, forrået og mandefjendskt i hende, som gør at vi lever i virkelig god harmoni med hinanden!

Som jeg siger, så er det hvad der betyder noget! - Dette er det eneste man skal tænke på i et forhold til at man er i et forhold til en kvinde der engang har solgt sin krop fpr penge!

Man kan virkeligt finde en god kvinde ..trods at hun har arbejdet som luder ..Men det er min urokkelige tro at nogen kvinder er uopretteligt skadet af at have arbejdet sådan!

Det skal man have øjne for! Kan man se at kvinden ikke er det, så skal man bare nyde livet og lykken det giver at være sammen med hende, og slet ikke tænke mere over fortiden! - Når fortiden ikke spiller ind, helt reelt, andet end med tilbagevendende tvivl eller spørgsmål, så skal man bare glive slip på fortiden!

Hvorfor pine sig selv når der ingen beviser er for det man leger med i tankerne?

Nyd det min gode mand ..Og håber din og hendes lykke må vare ved uendeligt .. Hvad der angår Leif ..er jeg noget skuffet over at nogen der tydeligtvis lider under manglende ejerskab af den samme lykke, kan finde på at overfuse dig! - Det skuffer mig at nogen kan falde så dybt ....Det er simpelthen så lavt, at jeg kan kun forstå det, hvis manden virkelig var beruset da han skrev det og samme tid sad og begræd at han havde mødt den modsatte side af den lykke du har! - Som min gode ven englænderen siger : THERE IS A REASON FOR EVERYTHING! - SO DO NOT JUDGE ANYBODY!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

rinpoche
Til Patirak.

Ja, den der med at man kan tage pigen ud af baren osv.
Den gælder i lige så høj grad for deres kunde.
I sagens natur har de som oftest mødt hinanden i en bar, og begge parter var en del af spillet.
Så jeg mener ikke, at den ene har noget at lade den anden høre med baggrund. Begge parter kan blive lige miljøskadet.
Hvem kender ikke den farang, der kun lever og ånder for sine 2-3 ugers seksuel og drukfældig limbo i Patty, og helt glemmer at leve livet der, hvor han opholder sig 95% af tiden.

Jeg har i øvrigt oplevet adskillige forhold, der er gået i vasken, fordi den mandlige part ikke kunne holde snitterne fra fadet.
Det er ikke noget en tidligere barpige vil acceptere. Det har hun oplevet alt for mange gange i forvejen.
Den virker begge vegne.

Jeg har i lighed med Sicarius oplevet en god del bardamer, nogle har sikkert været til fals og andre ikke.
Nogle gange har min kone været med mig og andre ikke.
Så snart de forstår at jeg ikke er interesseret i deres talenter på det horisontale plan, er der nogle der skrider omgående.
Nogle skrider med det samme bare fordi jeg taler thai, og det er kun fint, det er utvivlsomt dem man bør undgå alligevel.

Men så er der en del, der sætter pris på at jeg ikke har en agenda og taler deres sprog. Dertil kommer at jeg er udlænding, og de vil med stor sandsynlighed aldrig komme til at mødes med mig igen.

Det er forbløffende, hvad disse omstændigheder til sammen afstedkommer hvad angår deres tilbageholdenhed mht til at afsløre deres historie og personlige omstændigheder.
Jeg har nogle gange følt mig som en skriftefader, uden nogen sinde at have spurgt ind til noget privat, blot ført smalltalk.

Hvor vil jeg hen med dette?
Jo, langt de fleste har befundet sig mellem a rock and a hard place.
Skilt med børn og dermed enlige forsørgere, tilmed med yderligere forpligtelser overfor deres forældre.
Mange har ytret ønske om at finde en mand, der kunne tage sig af dem og holde af dem for hvad de er.

Jeg føler mig overbevist om, at mange af disse har et solidt marriage potential uanset deres baggrund.
Et eller andet sted er det velsagtens også relevant at påpege, at dem jeg taler om har følt sig nødtvungen/presset til at indgå i denne industri, hvorimod bargæsten gør det af egen fri vilje og betaler tilmed penge herfor.

mvh
rinpoche

patirak
Takker Sicarius, jeg nyder det i fulde drag! :-) og tak for din historie som jeg nød at læse.

Jeg er enig i, at mange kvinder bliver dybt skadet af at være prostitueret. Faktisk har jeg oplevet det flere gange, når et par af min kærestes veninder fra baren besøger os hjemme.

De bruger i kraft at min kærestes alder ofte hende som stødpude. Så når de har personlige problemer, så kommer forbi for at snakke med min kæreste.

Specielt en af pigerne er virkelig hårdt ramt. Pigen som er 26 år, kommer ofte i problemer fordi hun ikke kan styre sit forbrug af penge og især alkohol.

Hun er simpelthen nødt til at drikke sig fuld for at kunne klare jobbet. Da hun samtidig har et meget stort pengeforbrug (trøste køber ting) tager hun på arbejde hver dag, trods det at hun tjener rigtig meget pr. kunde hun går hjem med og ville kunne leve af 2-3 kunder om måneden. (og måske derved bevare fatningen)

Hendes alkohol forbrug gør også at hendes valg af kunder sløres betydeligt og hun ofte går afsted med mænd, som snyder hende og behandler hende dårligt. Så jeg har set hvad det job kan gøre ved en pige og nogle af historierne er ikke rare at høre på. En pige som hende er skadet for evigt.

Du har helt ret i at man skal bruge tid og energi på at få skabt tilliden, hvis man er sammen med en thai pige. Som vi kan historier om thai piger der snyder Farang mænd, så kan de også nogle historier om Farang mænd, der f.eks. tvinger Thai-kvinder ud i prostitution, når de får pigen til deres hjemland.

Når tilliden så er skabt, så vil jeg også sige at man får så meget mere igen. Det går begge veje og man er nødt til at arbejde på det fra begge sider.

Min kæreste er gået enormt langt for at få skabt min tillid (af egen fri vilje). Hun ved, at jeg kender historierne og at jeg ikke er en blåøjet Farang, der hopper på en historie om en mor og en halt vandbøffel. Hun er forresten også fra Bangkok og hendes mor er død, så den historie kommer nok ikke...

Men fakta er at hun ved at jeg ville skride med det samme, hvis jeg fik sådan en historie. Omvendt ved jeg også at hun uden tøven ville smutte, hvis jeg gik hjem med en anden pige.

Så vores gensidige regler er ret enkle... Vi er hinanden tro og er ærlige overfor hinanden. Fortiden er et afsluttet kapitel, som ingen af os gider bruge mere tid på. I stedet nyder vi hinandens selskab og har det rigtig godt og ikke mindst enormt sjovt sammen.

patirak
rinpoche skrev:
Til Patirak.

Ja, den der med at man kan tage pigen ud af baren osv.
Den gælder i lige så høj grad for deres kunde.
I sagens natur har de som oftest mødt hinanden i en bar, og begge parter var en del af spillet.
Så jeg mener ikke, at den ene har noget at lade den anden høre med baggrund. Begge parter kan blive lige miljøskadet.
Hvem kender ikke den farang, der kun lever og ånder for sine 2-3 ugers seksuel og drukfældig limbo i Patty, og helt glemmer at leve livet der, hvor han opholder sig 95% af tiden.

Jeg har i øvrigt oplevet adskillige forhold, der er gået i vasken, fordi den mandlige part ikke kunne holde snitterne fra fadet.
Det er ikke noget en tidligere barpige vil acceptere. Det har hun oplevet alt for mange gange i forvejen.
Den virker begge vegne.

Jeg har i lighed med Sicarius oplevet en god del bardamer, nogle har sikkert været til fals og andre ikke.
Nogle gange har min kone været med mig og andre ikke.
Så snart de forstår at jeg ikke er interesseret i deres talenter på det horisontale plan, er der nogle der skrider omgående.
Nogle skrider med det samme bare fordi jeg taler thai, og det er kun fint, det er utvivlsomt dem man bør undgå alligevel.

Men så er der en del, der sætter pris på at jeg ikke har en agenda og taler deres sprog. Dertil kommer at jeg er udlænding, og de vil med stor sandsynlighed aldrig komme til at mødes med mig igen.

Det er forbløffende, hvad disse omstændigheder til sammen afstedkommer hvad angår deres tilbageholdenhed mht til at afsløre deres historie og personlige omstændigheder.
Jeg har nogle gange følt mig som en skriftefader, uden nogen sinde at have spurgt ind til noget privat, blot ført smalltalk.

Hvor vil jeg hen med dette?
Jo, langt de fleste har befundet sig mellem a rock and a hard place.
Skilt med børn og dermed enlige forsørgere, tilmed med yderligere forpligtelser overfor deres forældre.
Mange har ytret ønske om at finde en mand, der kunne tage sig af dem og holde af dem for hvad de er.

Jeg føler mig overbevist om, at mange af disse har et solidt marriage potential uanset deres baggrund.
Et eller andet sted er det velsagtens også relevant at påpege, at dem jeg taler om har følt sig nødtvungen/presset til at indgå i denne industri, hvorimod bargæsten gør det af egen fri vilje og betaler tilmed penge herfor.

mvh
rinpoche

Du har helt og aldeles ret rinpoche... Det går nemlig begge veje og ingen parter har noget at lade den anden høre for. Jeg har, som du, også set eksempler på mænd der f.eks. ikke har kunnet holder snitterne for sig selv og forhold der er gået i stykker på den bekostning. Bagefter sidder de så med vennerne beklager sig.

Du har også ret i at begge parter kan blive miljøskadet. Jeg har selv et par venner, hvis langvarige forhold er gået i stykker - fordi de simpelthen var blevet afhængige af prostituerede - hvilket er meget nemt at blive, hvis man opholder sig i lande hvor det er så nemt tilgængeligt og fristelserne er for store.
Redigeret af patirak d. 31/08-2011 19:36

rinpoche
Og så glemte jeg helt i min aldeles hæmningsløse skrive-iver at sige som så:

Patirak, din historie er af en særdeles ærlig, livsbekræftende og hjertevarmende karakter. Endvidere særdeles velformuleret.
Det er dæleme lige før der sniger sig en lille salt tåre ned i mit hårdt prøvede keyboard. Wink (Kidding)

Tak for din beretning og tillad mig at ønske jer mange gode år fremover.

Med de oprigtigste ønsker herfra.
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 31/08-2011 19:58

Spring til debat: