Se indlæg|
Separation/skilsmisse og udvisning
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 02/09-2011 13:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Det hjælper sikker også at min eks. har sendt MANGE penge til Thailand hver måned. Mellem 5 og 8.000kr. Blev pisse rasende over det da jeg fandt ud af det lige før Jul. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 02/09-2011 16:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
bimmelim,du skrive længere oppe i tråden, at du har særeje, må din kone så ikke bruge hendes penge som hun vil? eller er det kun dig der skal Sikkers.![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/09-2011 17:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Når nu Bimmelim er selvstændig, er det vel naturligt at sikre sig. Det ser jeg intet odiøst i, og jeg ville have gjort det sammen. Og i bagklogskabens ulidelige lys, viste det sig at det var en såre klog disposition fra Bimmelims side. I et ægteskab er man vel nogenlunde fælles om udgifterne, alt afhængig af de respektive parters indkomst. Noget kunne tyde på, at Bimmelims ex sikrede sig på hans bekostning ved at hun sendte beløb af sådanne størrelsesordener bag hans ryg til Thailand. Det hører i min verden ikke sammen. Sådanne transaktioner drøfter man da som mand og kone. Ellers er der ingen tillid, ingen tillid, intet ægteskab. |
|
|
|
| HJB |
Lagt på d. 02/09-2011 17:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 71 |
chaingmai skrev: bimmelim,du skrive længere oppe i tråden, at du har særeje, må din kone så ikke bruge hendes penge som hun vil? eller er det kun dig der skal Sikkers. ![]() 100% enig.... men er desværre også min erfaring fra eget tidligere thai- ægteskab, at det jeg tjener er VORES, og det hun tjener er HENDES og det er mig uvedkommende hvad hun bruger dem til..... |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 02/09-2011 18:30
|
|
chaingmai og HJB Har i spurgt hvad hun giver for at bo og spise. I ethvert ægteskab som jeg kender bidrager begge parter med penge til Husleje, mad, husholdning, el, vand osv. Min kone tjener lidt over 20.000kr i måneden. Er det så ikke rimeligt at hun ogspå bidrager med bare 2500kr i måneden som jeg har forlangt af hende. Da jeg sagde at hun skulle betale 2500kr i måneden svarede hun at hun ville give 1000kr i måneden. Syntes godt man kunne tænke/spørge inden man selv bare konkluderede et eller andet ud fra gætteri. Jeg har aldrig været nærrig over for min kone eller hendes familie. Hvor mange herinde har givet deres kone 200.000kr på ca. 4 år ?? Ja det har jeg åbenbart været for dum til at gøre !!! |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 02/09-2011 18:32
|
|
rinpoche lige nøjagtig. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 02/09-2011 21:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
bimmelim skrev: Det har jeg , min kone aldrig arbejdet her i dk - Skole ,Skole Skole Lære dansk . og det er jo også bare papir.
chaingmai og HJB Har i spurgt hvad hun giver for at bo og spise. I ethvert ægteskab som jeg kender bidrager begge parter med penge til Husleje, mad, husholdning, el, vand osv. Min kone tjener lidt over 20.000kr i måneden. Er det så ikke rimeligt at hun ogspå bidrager med bare 2500kr i måneden som jeg har forlangt af hende. Da jeg sagde at hun skulle betale 2500kr i måneden svarede hun at hun ville give 1000kr i måneden. Syntes godt man kunne tænke/spørge inden man selv bare konkluderede et eller andet ud fra gætteri. Jeg har aldrig været nærrig over for min kone eller hendes familie. Hvor mange herinde har givet deres kone 200.000kr på ca. 4 år ?? Ja det har jeg åbenbart været for dum til at gøre !!! DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 02/09-2011 21:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Jeg forstår godt bimmelim, hun sender 5000-8000kr hjem, pr måned, bimmerlim kan godt læse mellem ordene, hvad hun er ude på, og hun har gjordt det bag hans ryg. det hendes penge, men hun har gjordt det i skjul,og så virker hun desparet. jeg håber naturligvis du har været sød ved din thai i starten, så hun ikke er blevet bange.... |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 02/09-2011 21:37
|
|
Syntes heller ikke der er noget galt i at de går i skole og ikke kan betale noget selv. Da min kone gik i sprogskole og arbejdede deltid ville jeg ikke spørge hende om hun ville betale en krone til noget som helst. Men nu hvor man så kan se hun bare snupper alle pengene i egen/familiens lomme uden at have skrupler over det så er det over min grænse. Er udemærket klar over der er en stor forskel på en Dansk og en Thai pige. Men omvendt er der sikkert også nogen Danske piger der ikke er en skid bedre. Har slet ikke mistet modet til Thaipiger og har ingen fordomme mod dem what so ever. Hvor der er fordele er der også ulemper ;-) |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 02/09-2011 21:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
bimmelim skrev: Ja du sgu ganske ret , hvis min kones forældre ikke havde til mad ville jeg hjælpe med det, men fandeme ikke til luksus, nu bliver min kone heldigvis tosset hver gang jeg stikker hendes forældre 10.000 bath , det gør jeg måske 2-3 gange om året. Pøj Pøj du skal nok finde den rette, jeg vil også give min bare røv væk -men vil IKKE udnyttes.
Syntes heller ikke der er noget galt i at de går i skole og ikke kan betale noget selv. Da min kone gik i sprogskole og arbejdede deltid ville jeg ikke spørge hende om hun ville betale en krone til noget som helst. Men nu hvor man så kan se hun bare snupper alle pengene i egen/familiens lomme uden at have skrupler over det så er det over min grænse. Er udemærket klar over der er en stor forskel på en Dansk og en Thai pige. Men omvendt er der sikkert også nogen Danske piger der ikke er en skid bedre. Har slet ikke mistet modet til Thaipiger og har ingen fordomme mod dem what so ever. Hvor der er fordele er der også ulemper ;-) DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 03/09-2011 08:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
5000-8000kr, normalt hjælper danskere med 5000-8000bath.........det grådighed fra hende og familie. jeg har selv mødt en thai, jeg lyver også for hende. jeg siger jeg tjener meget lidt, og når vi skal ud og spise er der kun råd til de billige thai retter, men vi har det rigtig godt.....det helt tydeligt hun ikke har mig for penge. Redigeret af hiks d. 03/09-2011 08:27 |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/09-2011 09:03
|
|
Hej Hiks Min kone havde altid sagt det var ca. 2000kr som hun sendte hjem. Og da jeg altid mente jeg kunne stole 100% på min kone ja så var der jo ikke noget at komme efter. Så fandt jeg så nogle overførselespapirer fra banken :-( Vil give dig ret i at det ikke er normalt at overføre så mange penge. Men men i min kones vennekreds her i byen er det normalt at overføre mere end manden kender til ud fra min kones udsagn. Tror dog ikke på det :-) |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 03/09-2011 13:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
rolig nu,hvem siger pengene er til hendes familie, det kunne jo være at hu sparede lidt op til sig selv, og bimmelim, dit krav på 2500 om mdr. er meget rimeligt og jeg er fuldstændig enig i at et forhold må bygge på 100 % tillid elles dur det ikke,![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/09-2011 14:45
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
hiks skrev: 5000-8000kr, normalt hjælper danskere med 5000-8000bath.........det grådighed fra hende og familie. jeg har selv mødt en thai, jeg lyver også for hende. jeg siger jeg tjener meget lidt, og når vi skal ud og spise er der kun råd til de billige thai retter, men vi har det rigtig godt.....det helt tydeligt hun ikke har mig for penge. Med fare for, at nogen tror, at jeg har fordomme over for thaiere (kvinder), så vil jeg mene, at du gør det rigtige. Hvis man fører sig frem, så vil kvinden (og måske familien) automatisk sætte forventningerne derefter. Min første date med min kone kostede lidt over 100 baht på en meget lokal restaurant, og så var tonen ligesom slået fast - dog fik vi (altså jeg) et par øl efterfølgende, så måske endte aftenen med 400 baht... Havde jeg trukket hende på en 5-stjernet restaurant med vin og hele svineriet, samt de helt store armbevægelser, så... En dansk kvinde kan godt forstå, at man på en date gerne vil gøre det ekstra godt, men jeg tror, at en thai kan misforstå det. Hilsen, Robert |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/09-2011 14:56
|
|
Min første date med min kone var slet ikke noget overdådigt. Det var el alm. Middag. Folk der kender mig ville sige jeg slet ikke er en pralrøv/har store armbevægelser. Min kone vil derimod gerne som mange andre thaipiger have at tingene gerne må se rigtig godt ud udadtil. Det er også ok, sådan har jeg bare aldrig selv været. Jeg går meget op i biler og det er der altid kommentarer til ;-) |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/09-2011 14:58
|
|
Har selvfølgelig spurgt min kone hvad pengene var til og det var til familien hmmm Altså ingen opsparing i sigte. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/09-2011 15:31
|
bimmelim skrev: Min første date med min kone var slet ikke noget overdådigt. Det var el alm. Middag. Folk der kender mig ville sige jeg slet ikke er en pralrøv/har store armbevægelser. Min kone vil derimod gerne som mange andre thaipiger have at tingene gerne må se rigtig godt ud udadtil. Det er også ok, sådan har jeg bare aldrig selv været. Jeg går meget op i biler og det er der altid kommentarer til ;-) Hej bimmelin, Bare lige for god ordens skyld, så var min kommentar ikke møntet på dig eller nogen anden. Det er bare, så du eller andre ikke tror, at jeg skulle antyde, at du har haft store armbevægelser. Det ved jeg nemlig intet om. Og naturligvis vil de fleste thaiere gerne have, at tingene ser godt ud udadtil. Det vil danske kvinder vel også, men det er så nogle andre "værdier", men i sidste ende same-same. Hilsen, Robert |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/09-2011 15:38
|
|
Robert Følte ikke at du var efter mig. Ville bare forklare lidt om hvordan jeg ikke er ;-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/09-2011 18:53
|
bimmelim skrev: Robert Følte ikke at du var efter mig. Ville bare forklare lidt om hvordan jeg ikke er ;-) Takker :-) Hilsen, Robert |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/09-2011 20:56
|
|
Robert Det behøver du slet ikke takke for. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.