Se indlæg
 Udskriv debat
Bliver Helle.. den nye statsminister...
rinpoche
jc skrev:
Jeg vil istedet opfordre rød bloks vælgere til at stemme i løbet af dagen..... så bliver der ikke trængsel ved valgstederne om aftenen, når blå bloks vælgere har fri fra arbejde...

GrinGrin

DJ
Jeg har stemmeret, men har for første gang i livet bestemt mig for ikke at bruge den - hvorfor:

Jeg har under valgkampen sendt ca. 25 mail til diverse partier og enkeltpersoner med diverse spørgsmål om efterløn, gebyrer, opholdstilladelser og andet, men ingen har haft tid/lyst til at svare, så hvorfor skulle jeg stemme ?

Jeg har igennem valgkampen gået flere ture gennem Århus by og talt med politikere og " aspiranter " og diskuteret nogle af ovestående emner, flere troede ikke på nogle af lovene, nogle sagde, det ikke kunne passe, at det var sådan, og nogle mente endog, nogle af lovene var blevet til ved tilfældigheder, bl.a. loven om 3 mdr`s ophold udenfor EU på efterløn.

Som Sune skrev vedr. forældres død, jeg har begge mine forældre endnu, og når de dør, kan min kone efter 7 års ophold i DK ikke umiddelbart komme med til DK.

Min kone har indbetalt til ATP gennem 7 år, men har ikke opnået ret til folkepension, men pengene til ATP skal blive stående og kan først udbetales når alderen for pension opnåes, altså skal hun om 25 - 30 år huske hun har penge tilgode i Danmark - for mig uforståeligt.

Dette nogle eksempler på hvorfor jeg har taget beslutningen om ikke at stemme.

Uanset ovennævnte flytter vi til Thailand næste år ca. 01.10.2012 og vi glæder os - og så mister jeg jo stemmeretten alligevel Smile

Webmaster
Her er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen. Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.

De første fire – de fattigste – skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.

Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat.

»Eftersom I er så gode kunder,« siger han, »giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage.« En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale. Men hvad med de seks andre – dem som betaler – hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive:

De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.

Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale. Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590.

Alle seks personer får en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis. Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står udenfor restauranten.

»Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner,« begynder den sjette person og peger på den tiende. »Men du tjente 70.«

»Præcis,«siger den femte person. »Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!«

»Det er sandt,« råber den syvende person. »Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!«

»Hør et øjeblik,« forsøger de fire første. »Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige.«

De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk. Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.

Der mangler jo 520 kroner…..

Velbekommen ;-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bimmelim
Mange tak for den gode illustration Webmaster.

www.kgi.dk
sony
DJ skrev:
Jeg har stemmeret, men har for første gang i livet bestemt mig for ikke at bruge den - hvorfor:

Jeg har under valgkampen sendt ca. 25 mail til diverse partier og enkeltpersoner med diverse spørgsmål om efterløn, gebyrer, opholdstilladelser og andet, men ingen har haft tid/lyst til at svare, så hvorfor skulle jeg stemme ?

Jeg har igennem valgkampen gået flere ture gennem Århus by og talt med politikere og " aspiranter " og diskuteret nogle af ovestående emner, flere troede ikke på nogle af lovene, nogle sagde, det ikke kunne passe, at det var sådan, og nogle mente endog, nogle af lovene var blevet til ved tilfældigheder, bl.a. loven om 3 mdr`s ophold udenfor EU på efterløn.

Som Sune skrev vedr. forældres død, jeg har begge mine forældre endnu, og når de dør, kan min kone efter 7 års ophold i DK ikke umiddelbart komme med til DK.

Min kone har indbetalt til ATP gennem 7 år, men har ikke opnået ret til folkepension, men pengene til ATP skal blive stående og kan først udbetales når alderen for pension opnåes, altså skal hun om 25 - 30 år huske hun har penge tilgode i Danmark - for mig uforståeligt.

Dette nogle eksempler på hvorfor jeg har taget beslutningen om ikke at stemme.

Uanset ovennævnte flytter vi til Thailand næste år ca. 01.10.2012 og vi glæder os - og så mister jeg jo stemmeretten alligevel Smile

Ja men du garanteret den første der brokker dig, så du må op og stemme blankt om ikke andet.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

DJ
Nej Sony jeg brokker mig ikke - jeg forklarer blot på hvilket grundlag jeg har taget min beslutning.

rinpoche
bimmelim skrev:
Mange tak for den gode illustration Webmaster.

Det tilslutter jeg mig Smile

DKPete
kanon illustrativ historie webmaster - takker !

DKPete

Video indsat af Admin
Redigeret af Webmaster d. 15/09-2011 15:58

sony
Ja dkpete den var god

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

sony
Det da logik for burhøns

jc
Hvor svært kan det være ?

Helle Thorning er bekymret. Meningsmålingerne for S ser ikke for gode ud og det KUNNE skyldes partilederen. Hun sniger sig derfor op til Lars Lykke og spørger, hvordan de gør i Regeringen.

"Jo vi har en intelligenstest, som alle skal igennem", svarer Lars. I det samme kommer Lars Barfoed forbi, og Lars Lykke siger til Helle Thorning: "Lad mig lige demonstrere: "Lars, hvem er din fars og mors barn, hvis det ikke er din bror eller søster?".

På et splitsekund svarer Lars: "Det er mig!"
"Se", siger Lars Lykke, "så let er det - og dog så svært".

Helle går tilbage til den røde fløj i dybe tanker. Hun får en tid hos Villy, og spørger lidt henkastet: "Du Villy, hvem er din fars og mors barn, hvis det ikke er din bror eller søster?".

Der bliver en lang, lang pause. Villy tænker simpelthen???

Han ringer til sin rådgiver: "Riv spørgsmålet i stykker!."
Han ringer til Frank Aaen: Han knalder røret på.
Så ringer han til Margrethe Vestager: "Det er mig", svarer Margrethe omgående, da Villy har stillet hende spørgsmålet.

Med et overlegent smil lægger Villy røret på. Rømmer sig og siger henvendt til Helle Thorning: "Det er Margrethe....".

"Idiot!", siger Helle Thorning, "det er derfor det går ad helvede til for os alle sammen .... DET ER LARS BARFOED!!!"

Ha et godt valg..!

Og husk hvis du skal stemme blåt skal du stemme d. 15 september, de røde skal først møde op ved valgstederne d. 16 september.
Boet i Bangkok 1980-1983.

DKPete
Husk, at hvis man vil stemme på SSF, så skal man sætte 2 krydser i alt på sin stemmeseddel - 1 kryds ud for liste A (Socialdemokraterne) OG 1 kryds ud for liste F (SF), da de desværre ikke er et parti endnu. Så husk at sætte de 2 krydser, hvis du vil støtte en SSF regering

bruno
Webmaster skrev:
Her er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen. Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.

De første fire – de fattigste – skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.

Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat.

»Eftersom I er så gode kunder,« siger han, »giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage.« En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale. Men hvad med de seks andre – dem som betaler – hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive:

De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.

Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale. Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590.

Alle seks personer får en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis. Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står udenfor restauranten.

»Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner,« begynder den sjette person og peger på den tiende. »Men du tjente 70.«

»Præcis,«siger den femte person. »Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!«

»Det er sandt,« råber den syvende person. »Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!«

»Hør et øjeblik,« forsøger de fire første. »Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige.«

De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk. Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.

Der mangler jo 520 kroner…..

Velbekommen ;-)

Jeg kan godt huske den kom op for 4 år siden, Jeg kan også huske jeg stemte venstre men det bliver det ikke denne gang, fordi blåblok har ændre sig fra at være erhvervslivet forkæmper til at være et lønmodtager forkæmper, Der er ingen tvivl om at det er erhvervslivet der betaler middagen og de lønmodtagerger der tjener mest der er dyrest for samfundet. Det er hvis igen hemmelighed at jeg hader DF og de har haft for meget magt og det skal være slut nu. Derfor bliver det ikke venstre denne gang. Jeg havde luret lidt på LA men det er ikke gode nok i nu, de gode nok for de alder svageste De syge, handicappede osv. Deres udlændingepolitik er ikke noget jeg bryder særlig mig om.
Derfor bliver det de Radikale denne gang, vi er også enig i med dem at det koster penge for at tjene penge og man ikke kan spare sig til rigdom.

http://gj-blog.dk/
BentBP
Hov hov , DKPete , den går ikke , den stemmeseddel bliver ugyldig , din bandit . Forsat god valgdag til alle her . Wink

Robert Kronberg
sony skrev:
Det da logik for burhøns

Man kan i det mindste se på hans ansigtsudtryk, at han udemærket er klar over, at han har fået forvildet sig ud i en fjollet argumentation.

De rige skal betale mere end dem, som har mindre, men mindre-mindre... - eller hvad det nu var han sagde.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
bk
Johanne Schmidt-Nielsen stod og snakkede med Villy omkring det, at vi skulle deles om velfærden.
Villy spurgte: Johanne hvis du havde to huse ville du så give mig det ene? Selvfølgelig sagde Johanne.
Hvis du havde to biler ville du så give mig den ene?, selvfølgelig sagde Johanne.
Hvis du havde 2 bluser ville du så give mig den ene?, Nej, sagde Johanne!
Hvorfor ikke spurgte Villy du ville jo gerne give mig hus og bil?
Nej for jeg HAR to bluser svarede Johanne........

Thomas72
Jeg håber på en Rød regering efter valget idag.
Vi vil nok aldrig få en 110% perfekt regering. Men vi er bedre tjent med Rød regering ift. en Blå regering, især de svage i samfundet. Hver gang der skal spares, er det de svage i samfundet der kommer til at betale prisen. Bare tag halveringen af dagpengeperioden, som betyder at over 20.000 står uden indtægt fra juli 2012. Antallet af fattige børn i DK er steget til 65.000 bla. som følge af lavere starthjælp. Samtidigt har de rige fået store skattelettelser.

I de snart ti år vi har haft en borgerlig regering, har Pia og DF haft alt alt for stor indflydelse. Bare tag 24-årsreglen som har tvunget flere danskere ud af landet.
Derfor hvis vi får en Rød regering, så håber jeg R og EL kan presse Helle & Villy til at afskaffe 24-årsreglen og pointsystemet. Fordi staten (Pia Kjærsgaard) skal ikke blande sig i hvem man ønsker at dele sit liv med.

Ville gerne stemme persolig på Johanne Schmidt-Nielsen, desværre er hun ikke opstillet i min valgkreds. Men kan heldigvis sætte krydset ved liste Ø.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

bruno
Web Kim Jeg kan se du har reklamer for Enhedslisten her på DTW LOL LOL

http://gj-blog.dk/
sudsakhon
Man skal bare lige huske, at man får valgt Johanne Schmidt-Nielsen og EL ind, så har man også valgt nogen,
som har det erklærede mål at bryde Grundlov og Menneskerettighederne.
Det er ikke noget de gerne snakker om, og de prøver som regel at krybe udenom..
Men ikke desto mindre, det er det man får..

Jeg har det virkelig svært med folk, der er så fanatiske, at de kæfter op om al mulig uretfærdighed, men når det kommer til deres egen politik, så må Grundloven og Menneskerettighederne gerne krænkes.
Bare det passer med deres egen sag..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: