Se indlæg
 Udskriv debat
Koh Samet
standk
Vi er to personer som opholder os i Jomtien i starten af oktober,
som godt kunne tænke os et par dage på Koh Samet.
Findes der et "travel bureau" hvor man kan købe en tur,
hvor alt er arrangeret, transport + 2 overnatninger?
Ca. hvor lang tid tager turen derover?
Nogen der kan anbefale et godt sted,
gerne med lidt liv, butikker, restauranter, bar, livemusik og lign.?

handy
http://www.travel....html..... Smilemalibu beach er vist der hvor der sker mest på øen...

filihankat
Alle rejsebureauerne i Jomtien og Pattaya har turer til Koh Samet. I kan også bare selv tage en taxa til Rayong eller til Ban Phe hvor der er masser af muligheder for at sejle over til øen enten med speedbåd eller færge. Der er et par timers kørsel fra Pattaya til Ban Phe.

Koh Samet tager man til for at få et par dage med ro og fred. Der er stort set ikke noget "liv" og barer og den slags på øen. Her står den på afslapning på skønne strande med en god bog eller et par romantiske dage med kæresten.

mvh. filihankat

Nirvana
handy skrev:
http://www.travel....html..... Smilemalibu beach er vist der hvor der sker mest på øen...

Not Found

The requested URL /thailand/pattaya/travel-agents-in-pattaya/malibu-travel-co-ltd-8321.html..... was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Come As You Are

Lung Yao
Nirvana skrev:
handy skrev:

Not Found

The requested URL /thailand/pattaya/travel-agents-in-pattaya/malibu-travel-co-ltd-8321.html..... was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Så prøv denne her:

http://www.travel...-8321.html

(Umiddelbart kan jeg ikke få øje på forskellen på de 2 , men denne her fungerer ).

Surprise Mysteriet er opklaret. På den URL du kopierede fra Handy står der ..... efter .html og det er der at miseren opstår, for hvis/når du fjerner prikkerne så kan du åbne siden. Voila mon ami.
.
Redigeret af Lung Yao d. 18/09-2011 11:05
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sjusju
Har selv brugt Samet Villa http://www.samedv... (5x indenfor de sidste år)
Ligger ved vandet (det gør det meste). Det ligger for enden af en strand, hvor der er en del liv om aftenen, men det genere ikke pga. placeringen. Det tager ca 15 minutter at gå langs stranden til "hovedgaden". Der er ikke meget butiksliv, de fleste er på størelse med en døgnkiosk.
Det nemeste er at tage en taxi. Har selv brugt MR. T mange gange, gode priser og kommer til tiden
Send en E-mail om hvor fra og til samt hvor mange, så får du en pris retur

Lung Yao
filihankat skrev:
Alle rejsebureauerne i Jomtien og Pattaya har turer til Koh Samet. I kan også bare selv tage en taxa til Rayong eller til Ban Phe hvor der er masser af muligheder for at sejle over til øen enten med speedbåd eller færge. Der er et par timers kørsel fra Pattaya til Ban Phe.

Koh Samet tager man til for at få et par dage med ro og fred. Der er stort set ikke noget "liv" og barer og den slags på øen. Her står den på afslapning på skønne strande med en god bog eller et par romantiske dage med kæresten.

mvh. filihankat

Det lyder som den "Koh Samet", som jeg og sikkert andre besøgte i 90erne, men desvære ikke den som jeg genså i 2009.Sad , Biler, motorcykler, hoteller, barer, jetski, bananbåd, Entré pris og meget mere var med til at ødelægge den "Bounty Island idyl" fra dengang. Spørg bare Rinpoche.
Men smag og behag. Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

filihankat
Lung Yao skrev:
filihankat skrev:

mvh. filihankat

Det lyder som den "Koh Samet", som jeg og sikkert andre besøgte i 90erne, men desvære ikke den som jeg genså i 2009.Sad , Biler, motorcykler, hoteller, barer, jetski, bananbåd, Entré pris og meget mere var med til at ødelægge den "Bounty Island idyl" fra dengang. Spørg bare Rinpoche.
Men smag og behag. Angel

.

Lyder som om vi har været på to forskellige øer. Jeg har været på Koh Samet to gange i 2009 og 2010 og ingen af gangene så jeg en eneste jetski eller bananbåd. Hoteller? ja selvfølgelig. Hvor skal man ellers bo? Biler var der selvfølgelig også - ellers er det svært at komme rundt på øen. Jeg så ingen motorcykler. Barer var der kun et par stykker af, men ikke meget "gang i gaden". Hvis man vil have natteliv, så er det nok bedre at blive i Pattaya. Koh Samet er næsten så stille at det er kedeligt. Men skønne strande.

natty
Det kommer meget an på hvor man opholder sig på øen.
Den første strand, når man kommer ud fra "byen", er et rent helvede, totalt overbebygget og med jetski osv. Om aftenen er det som at være på Dyrehavsbakken, IMHO.

Når man tager længere sydpå er der stadig mange dejlige steder og strande.

Selvom Samet har ændret sig i de sidste 15-16 år, holder jeg stadig af øen.
Jeg kan bl.a. godt li' at der kommer mange thaier fra bkk for at slappe af og holde weekend og andre feriedage.

Et godt råd, hvis man ordner rejse og ophold selv. Hvis man skal være der over weekenden, så prøv at være der torsdag eller mindst fredag formiddag, da der ellers hurtigt bliver fyldt op på de bungalower og værelser som er værd at bo i. Har selv måtte sige okay til et lousy sted, da jeg ankomt for sent. Flyttede dog dagen efter.

Et andet råd, på de fleste "pier" i Bang Pae sidder der "repræsentanter" som sælger ophold i bungalows, med meget flotte billeder, som ofte ikke viser sig at holde.
Hvis man kommer til ¨øen når der er "meget travlt", har jeg ind imellem selv benyttet mig af dem, for at være sikker på at jeg/vi havde et sted at sove, men betal ikke for mere end en nat, så er det muligt at finde noget bedre "tidligt" dagen efter.
Redigeret af natty d. 18/09-2011 19:42
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Giver natty helt ret, ankom torsdag så får man oplevelsen med de mange fra Bangkok der kommer på weekend, i sig selv en oplevelse at at se dem udfolde sig på thaivis på stranden.

Vi sørger selv for transport til og fra Ban Phee, men ellers Malibu Travel som henter og bringer på hoteller i Pattaya.

Hvis man tager Malibu bliver man landsat på Ao Wang Duan, via en pram som henter og bringer fra båden, så regn med at blive våd om fusserne når du skal om og fra borde, slæb ikke mere tøj med end til antal dage, festtøj bruges ikke.

Turen tager 35-45 minutter.

Der ligger række efter række af restauranter og barer, men mest russere nu om dage. Nye og dyre resorter og Malibus egen.

Vil gætte på at der nu er kommet lidt jetski scam i den bugt på grund af russerne.

Hvis man går til højre når man kommer ind, hen til bugtens runding, der går man op ad nogle primitive trapper og får så en skøn udsigt over bugten Ao Cho, hvor der ligger en række små resorter. Vi bruger og har nu gjort det i 6 år, et der hedder Tarn Tawan kan kontaktes via

islandtour.kohsamet.com.

Bestil i god tid, Bungalow fra 1700+ men kan forhandles ned, der er også blevet bygget nogle nye lejligheder. Det er søde og rare mennesker og mama og personalet er meget imødekommende.

Stranden er vidunderlig med mulighed for snorkling og der er en lang pier hvor man kan dyrke hovedspring. Og eeen ting er sikkert her kommer der ingen jetski.

Hvis man vælger Islandtour til transport så sejler de direkte fra Ban Phee til Ao Cho, formedelst 700 Baht, og så sparer man Turistpasset til skovvæsenet på 400 Baht som du skal betale hvis du benytter Malibu (men det går jo til vedigehold af naturen, siges det - tvivler dog på om alle penge når statskassen).

De har udmærket mad og især fredag/lørdag et lækkert barbeque arrangement, men hvis man hellere vil sidde tæt blandt alle de andre tumper så går man ad samme sti tilbage til Malibustranden og spiser der, og ser på livet (og støjen) husk at medbringe stavlygte til turen for der er bælgmørkt. Hvis man i stedet for at krybe op ad trappen henn ei bugten så drejer ad en lille sti ud på odden så kommer man til en lille resort som også har hytter, de har en god servering og en vidunderlig udsigt over nattens lys i bugten. Manageren hedder Dee og er en god ven af os.

Der arrangeres en daglig rundtur om øen med stop diverse steder for dykning, launch ombord.

Skeptikeren som er lidt misundelig på Jeres kommende tur, Hvis I vælger at bo på "Vores Sted" så hils fra Somrak og giv hunden Seedam en ordentlig krammer fra mig

Glemte 2 væsentlige ting. Mr. T er "måske" en lille smule dyrere, men man bliver hentet og bragt og er ikke afhængig af de arrangerede vans som Malabus, der risikerer man at man bliver samlet først op og sat sidst af og bliver klemt ind mellem 12 andre som regel vodka-slubrende russere der allerede kl. 7 om morgenen er på første del af en dagsbrandert.

Den anden er at Samet er kendt for sine store myg, gårspurvene på øen er somme tider misundelige på størrelsen. Vi plejer at medbringe en såkaldt myggeketcher til 99 Baht. Rekord 47 myg på 40 minutter. Eneste trøst er at de kun er fremme mellem 16-18, sådan ca.

Desværre er disse store sataner begyndt at komme til Pattaya men heldigvis - indtil nu - kun i et lille antal. Er sikkert importeret som kæledyr af russere.

Skeptikeren

Lung Yao
Tak til Natty og Skeptikkeren, for at have bekræftet mit udsagn om jetski m.m.
Men selvfølgeligt findes der stadigt små "lyse pletter", men de forsvinder een efter een, selv om officielt Øen skulle være et beskyttet dyr/fugle reservat.

.

Webmaster
Der er lidt billeder at se fra Koh Samet HER
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
filihankat
Lung Yao skrev:
.

Bekræfte og bekræfte ....hmm... det afhænger vist af hvordan du læser det. Som jeg læser det så gætter skeptikeren på at der er jetski et enkelt sted mens Natty skriver at det afhænger af hvor på øen man kigger.

Så selvom du tilsyneladende gerne vil irettesætte mig, så vil jeg fastholde mit synspunkt: Hvis det er shopping, barer og live-musik man vil have, så er Koh Samet ikke det bedste sted at søge.

mvh. filihankat

natty
filihankat skrev:
Lung Yao skrev:
.

Bekræfte og bekræfte ....hmm... det afhænger vist af hvordan du læser det. Som jeg læser det så gætter skeptikeren på at der er jetski et enkelt sted mens Natty skriver at det afhænger af hvor på øen man kigger.

Så selvom du tilsyneladende gerne vil irettesætte mig, så vil jeg fastholde mit synspunkt: Hvis det er shopping, barer og live-musik man vil have, så er Koh Samet ikke det bedste sted at søge.

mvh. filihankat

Tjah man læser vel hvad man vil læse, mener bare at strandene er meget forskellige. Lung tager nok mine skriblerier lidt for bogstaveligt. Man kan netop stadig finde rolige steder på øen.

Til gengæld er der også en strand med indendørs diskotek, hvad man så skal med det på en tropeø, på den nordlige strand. Noget for enhver smag. Men korrekt hvis man med barer mener Pattaya style for single mænd, går man nok forgæves. Det er måske netop derfor at en del working girls og - boys, og mange andre lokale thaier, tager derned sammen for at nyde livet og slappe af.
Redigeret af natty d. 19/09-2011 18:54
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Lung Yao
filihankat skrev:
Lung Yao skrev:
.

Så selvom du tilsyneladende gerne vil irettesætte mig
, så vil jeg fastholde mit synspunkt: Hvis det er shopping, barer og live-musik man vil have, så er Koh Samet ikke det bedste sted at søge.
mvh. filihankat

Langt fra, jeg "forsvarede" bare mine observationer og du gjorde det samme om dine. Det var dig der angreb min"påstand" om de støjende kilder både de mekaniske og de levende.
Jeg skal se om det lykkedes mig af finde frem til mine billeder med disse forfærdelige jetski, bananbåde og speedbåde. På "sydkysten" er det mere fredeligt og det var nok det område som du beskrev.
Jeg har på ingen måde talte/omtalte shopping muligheder på Koh Samet, som er lige nul bortset fra de små souvenir bikse .

.

sula
Konen og jeg var en smuttur til Koh samet i 3 dage i 2009, det vil sige 3 gange første , sidste og eneste gang.

Der var ganske roligt der hvor vi var så støjen kunne man ikke klage over.

Vi kom med bussen fra Bangkok til Rayong som stoppede i tide og utide chaufføren havde ganske god tid ( tror han havde en aftale med den båd vi skulle sejle med over da prisen steg efter kl 6
.
Vel ankommet til Koh Samet skulle vi med en ladvogn videre til den anden side af øen de tog sig også ganske godt betalt for turen.

Vi havde så kørt små 10 min da der så skulle betales en slags bom penge for at få lov til at komme over på den anden side af øen og selvfølgelig med en indfødt thai pris og en udlændingepris som er ganske normalt kutyme på disse kanter.

Og Koh Samet er et ganske kedeligt og røvsygt sted syntes vi men heldigvis er smag og behag forskellig så andre har nok en anden mening.

Spring til debat: