Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
| Er dette racisme ??? | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
Er dette racisme ???
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/09-2011 19:38
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
[img]http://multimedia.jp.dk/archive/00299/NB_-_Kina_-_Fazer_-_299087e.jpg[/img] is not a valid Image.
Klassisk chokoladeprodukt skal have ny emballage efter klage i svensk avis. I Sverige har man siden 1961 kunne nyde ”Kina Snacks” – små knasende chokoladestykker fra den finske chokoladegigant Fazer. Det kan man også fremover. Men 50 år efter lanceringen skifter indpakningen nu udseende i Sverige, skriver Helsingborg Dagblad. Det sker på baggrund af en kronik i den svenske avis, hvor en Patrick Lundberg giver udtryk for, at han føler sig stødt over emballagen. Ifølge kronikøren prydes slikposen af en ”knaldgul asiat med rishat og øjne så skæve som en lørdagsbrandert”. Patrik Lundberg mener, at indpakningen er et eksempel på, hvordan der gøres grin med asiater, uden at der bliver taget notits af det. Og det har tilsyneladende fået chokoladeproducenten til at reagere. Kommunikationsdirektør Sofia Liljefors-Edlund i den svenske gren af koncernen fortæller, at man nu vil ændre på indpakningen efter flere henvendelser. ”De synspunkter, som vi har modtaget, har vi taget til os, og vi vil nu ændre emballagen,” siger hun til Helsingborg Dagblad. Chokoladegiganten blev oprindelig grundlagt i 1891 af Karl Fazer, da han åbnede et konditori i Helsingfors. Kilde: http://epn.dk/bra...552608.ece Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/09-2011 19:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Den politiske korrekthed er efterhånden ved at gå over gevind. Personligt kan jeg kun tage mig til hovedet i ren og skær frustration over at nogle ikke har mere at gå op i. Men selvfølgelig med et produkt til salg skal man træde varsomt. Jeg husker fra mine tidligere år i Thailand: Darkie tooth paste. [img]http://edge.ebaumsworld.com/2008/03/toothpaste.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/09-2011 19:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg synes, at det er til grin med al det der politiske korrekthed. Man leder efter alle mulige muligheder for at overgå hinanden i misforstået "godhed" Det næste er ved at wienerbrød ikke må hedde "Danish" på ngelsk, for sådan ser vi ikke ud.. Og en Berliner med samme argument. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/09-2011 19:53
|
|
Ja sad selv og tænkte på Kung Fu ispinde, Københavner Stang og Kæmpe Eskimo som vel må høre under samme kategori af "racistisk" slik. Ja lyder langt ude... Men negerboller er det nok slut med.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 20/09-2011 20:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Webmaster skrev: Ja sad selv og tænkte på Kung Fu ispinde, Københavner Stang og Kæmpe Eskimo som vel må høre under samme kategori af "racistisk" slik. Ja lyder langt ude... Men negerboller er det nok slut med. eller negerkys [img]http://www.da-capo.dk/grafik/reklamer/negerkys.jpg[/img] is not a valid Image. klippet fra :
http://www.kriste...e-negerkys Negerboller og negerkys er blevet til flødeboller. Sprogeksperten sætter tænderne i den lille delikatesse To af de ord, der ifølge sprognævnet er på vej ud af brug på dansk, er negerkys og negerbolle. De var søde, men nu er de ved at være slidt op, formentlig fordi de falder som politisk ukorrekte, så nu hedder det kun flødeboller. De fås dog stadig med eller uden kokos. I min barndom hed de altså negerkys, de der lækre, man kunne være heldig at lokke ud af sin mor, når man var i Brugsen. Uhm, for en velsignelse! Redigeret af TG950 d. 20/09-2011 20:07 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/09-2011 20:03
|
|
[img]http://www.fotoklubbenmidtjylland.dk/blog/wp-content/uploads/cirkel_kaffe.jpg[/img] is not a valid Image.
Med venlig hilsen
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/09-2011 20:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Eller den søde gamle sang Jeg har set en rigtig neger mand,,,,,,uha sikken dog en racist det barn |
|
|
|
| Bo |
Lagt på d. 20/09-2011 21:13
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Eller. Tre små kinesere sad på Højbroplads., sad og spillede på kontrabas. ![]() |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 21/09-2011 00:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Hvad med Tyrkisk peber.... I Thailand prøver de at være så politisk korrekte, så derfra kommer sikkert også nogle sjove historier????
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 21/09-2011 11:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Jødekager....![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 21/09-2011 12:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
sonny skrev: Eller den søde gamle sang Jeg har set en rigtig neger mand,,,,,,uha sikken dog en racist det barn Bo skrev: Eller. Tre små kinesere sad på Højbroplads., sad og spillede på kontrabas. ![]() Disse 2 sange er ogsaa blevet tage ud af sang bogen til de smaa og !! de er heller ikke lovlig at spille i radioen og det er faktis mange aar sigen de blev det det var den gang jeg arbejte paa hadsten radio som plage vender (teknik) Og de blev faktis gjort udlovlig pga at de blev sedt som rasiste sange.. Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/09-2011 12:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Nåh ja en Danish er et stykke wienerbrød, og en amerikaner er en is med en negerbolle i toppen.................. Ved godt at vi ikke siger negerbolle mere - flødebolle er mere korrekt, selvom der ikke er noget fløde i negerbollen eller kysset? - eller bollen for den sags skyld. Havde en sjov oplevelse her til morgen, en afrikansk medarbejder mødte ind tidligt, da det var lidt mørk og gråt her til morgen, gav han mig et big smile, så jeg kunne se ham. ![]() Tror næppe at man finder megen racisme her på DTW, vi er mange der påskynder forskellige kulturer. Jo der er visse folkefærd der ikke er så populære i Pattaya..... F.eks. holder jeg afsindig meget af Russere, elsker deres kultur i Pattaya, kan næsten ikke vente, for at komme tilbage og møde dem. Redigeret af vandango d. 21/09-2011 12:46 |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 21/09-2011 13:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
DKPete skrev: Jødekager.... ![]() Smager godt. Men findes hvis kun i Nordjylland Findes der neger i Andeby?????? ![]() Kig videre på: http://www.donald.../neger.htm I gamle dage betød en neger en sort mand fra Afrika. I dag er det ikke politisk korrekt ord ![]() Ak ja.... ![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 21/09-2011 13:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
jødekager findes også i sønderjylland apropos tegne serier : Tintin i Congo |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 21/09-2011 17:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
vandango skrev: Nåh ja en Danish er et stykke wienerbrød, og en amerikaner er en is med en negerbolle i toppen.................. Ved godt at vi ikke siger negerbolle mere - flødebolle er mere korrekt, selvom der ikke er noget fløde i negerbollen eller kysset? - eller bollen for den sags skyld. Havde en sjov oplevelse her til morgen, en afrikansk medarbejder mødte ind tidligt, da det var lidt mørk og gråt her til morgen, gav han mig et big smile, så jeg kunne se ham. ![]() Tror næppe at man finder megen racisme her på DTW, vi er mange der påskynder forskellige kulturer. Jo der er visse folkefærd der ikke er så populære i Pattaya..... F.eks. holder jeg afsindig meget af Russere, elsker deres kultur i Pattaya, kan næsten ikke vente, for at komme tilbage og møde dem. og sandsynligvis en af de meget få der kan lide dem, foruden dem selv. tror jeg vil kalde dig for : Danish Delight ( obs ironi kan være anvendt her i indlæget, beklager ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/09-2011 18:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
DKPete skrev: jødekager findes også i sønderjylland apropos tegne serier : Tintin i Congo jødekager findes nu også i København, selvom de måske hedder noget andet idag. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 21/09-2011 19:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
natty skrev: DKPete skrev: jødekager findes også i sønderjylland apropos tegne serier : Tintin i Congo jødekager findes nu også i København, selvom de måske hedder noget andet idag. Mener en gang jeg var i nordjylland prøvede de at sælge mig sådan nogle jødekager Jeg tænkte jo straks på den her slags: ![]() Blev dog en anelse klogere da jeg fik forevist deres "jødekager" , de så ca. ud som de her : [img]http://www.groesbageri.dk/produkter/Morgenkager/Smoersnegle.JPG[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/09-2011 19:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
yep Claus I København er jødekager billede 1. Billede 2. er vel nok nærmest hvad vi kalder "direktør" snegle, her på Djævleøen. Min mormor og mor lavede dem altid til jul, sammen med andre småkager. Dem som ikke blev spist kom i en kagedåse, hvor de holdt sig godt. De var dog tyndere eller mindre end dem på billedet og opskriften her: http://www.dk-kog...p?id=16835 Redigeret af natty d. 21/09-2011 20:03 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 21/09-2011 20:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
det er ikke ret længe siden, jeg hørte at Mac Donald skal fjerne klovnen fra deres restauranter, fordi han lokker børn til at æde burgere...
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 21/09-2011 21:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
OT Jødekager i Nordjylland er ikke det samme som i resten af landet. En Danish i USA er ikke et stykke wienerbrød, det er bløddej med crem og ikke et rullet winerdej. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.