Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Naturen, dyrelivet og miljøet » Naturen
 Udskriv debat
Hvor kober man saa-graes ???
AP7100
Hejsa.....

Kan det passe at det ikke kan lade sig goere at koebe saa-graes (froe) her i Thailand ?? Det er nemt nok at kobe "rulle-graes" og det vil jeg nok goere, altsaa medmindre jeg kan finde saa-froe, hvilket jeg foretraekker. Jeg synes oftest at saa-graes gror nemmere og ser bedre ud, men er naturligvis en smags-sag.

Skal lige sige at jeg ikke bor i Bangkok, saa hvis det findes her, saa er det altsaa ikke lige BKK jeg taenker paa.

Nogen ideer ?

Med groenne graes-hilsener :-)

bangkoknielsen
AP7100 - Sågræs kan du da købe alle steder i Thailand - tror ikke du har spurgt rigtigt! - Jeg har selv købt det i både Chaiyaphum, Chang Mai, Hua Hin og her i Bangkok. De fleste store supermarkeder har det og naturligvis også de landsdækkende byggeforretninger som f.eks. Home-Pro - i Chaiyaphum købte jeg det dog hos en lille gartnerforretning, der også leverede til golfbaner...

NoiNarak
Hej!
Ja, vi bor jo oppe i nord og jeg har købt vores ved en planteskole-en af de der store forretninger der sælger alt fra små planter til store træer.
Så prøv at finde sådan en-de findes vist alle steder,tror jeg.
Bare huske, at når du vil til at så det-så skal du nok skrabe lidt af overfladen væk-ihvertfald her, var det meste af det sand og det skal vist helst have jord, tror jeg nok.

TG950
navnet burde være : เมล็ดหญ้า og kan bøbes i de fleste velassorterede byggemarkeder, supermarker.

nu skriver du ikke hvilken del af landet du opholder dig i, så kunne det være at hjælpen var lidt nemmere Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

AP7100
Hejsa.....
Takker, det lyder som om at det skulle vaere muligt at opdrive. Underligt, for de foreigner venner som jeg kender her, har heller aldrig set det, men har alle koebt rulle-graes....mystisk, hvis det virkelig skulle vaere saa let tilgaengeligt som I skriver. Jeg skal nok aabne oejnene lidt mere hehe......

Bor i Ubon Ratchathani, Isaan regionen.

Hygge!

TG950
AP7100 skrev:
Hejsa.....
Takker, det lyder som om at det skulle vaere muligt at opdrive. Underligt, for de foreigner venner som jeg kender her, har heller aldrig set det, men har alle koebt rulle-graes....mystisk, hvis det virkelig skulle vaere saa let tilgaengeligt som I skriver. Jeg skal nok aabne oejnene lidt mere hehe......

Hygge!

hvis det bliver helt umulig at finde en butik med frø græs, så prøv at opsøge en green keeper på en golfbane i nærheden hvor du bor, så med overtalse og lidt under græs tæppet så bør det være mulig at erhverve en pose frø græs Wink

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

NoiNarak
Hvis du ikke kan finde noget så send mig en PB og jeg skal købe noget og sende det til dig.
Ingen problem i det.

AL 48
AP7100 skrev:
Hejsa.....

Hygge!

Der er muligvis en grund til at de har købt rulle-græs.
F. eks. at du skal sørge godt for totalt rent bed med god løs jord. Hvis ukrudt skyder og får blade først, så kan det "kvæle" de nye græsspirer.
Der kommer også med tiden "pletter" i en rulle-græsplæne,- men dem kan du reparere med frø.
Hvis du har mulighed for det, så tag en flaske/dunk glyfosat (round-up) med derned og giv bedet en grundig "kur" 2 gange. Du kan så eller lægge rulle-græs 1 uge efter sidste "kur". - Det kan spare en for meget arb. bagefter.
God fornøjelse

AL 48 skrev:
AP7100 skrev:
Hejsa.....

Hygge!

F. eks. at du skal sørge godt for totalt rent bed med god løs jord. Hvis ukrudt skyder og får blade først, så kan det "kvæle" de nye græsspirer.
Der kommer også med tiden "pletter" i en rulle-græsplæne,- men dem kan du reparere med frø.
Hvis du har mulighed for det, så tag en flaske/dunk glyfosat (round-up) med derned og giv bedet en grundig "kur" 2 gange. Du kan så eller lægge rulle-græs 1 uge efter sidste "kur". - Det kan spare en for meget arb. bagefter.
God fornøjelse

Kemikaliet glyfosat, der indgår i populære sprøjtegifte som Roundup og Touchdown, siver stik modsat forventning gennem jorden og forurener grundvandet med en koncentration på fem gange over grænseværdien for grundvand. Det viser forsøg, som Danmarks og Grønlands geologiske Undersøgelse (GEUS) beskriver i en endnu ikke offentliggjort artikel.

Mon ikke det er total forbudt, at indføre gift til Thailand?

Jeg ville aldrig prøve på det, og sprøjte gifte kan købes i massevis, hvis man vil bruge den slags.

AL 48
Kemikaliet glyfosat, der indgår i populære sprøjtegifte som Roundup og Touchdown, siver stik modsat forventning gennem jorden og forurener grundvandet med en koncentration på fem gange over grænseværdien for grundvand. Det viser forsøg, som Danmarks og Grønlands geologiske Undersøgelse (GEUS) beskriver i en endnu ikke offentliggjort artikel

En lidt besynderlig fremstilling. Det kommer vel an på hvor meget der bliver sprøjtet, og hvor stort et areal i forhold til grunvandet.
Her i DK bruges der glyfosat næsten overalt i landbruget, bl. andet til "tvangsvisning" af visse afgrøder: Ærter - kartofler osv.
Ergo skulle vores grundvand efter artiklen være forurenet 5 gange grænsevædien!!
Sludder.

AL 48 skrev:
Kemikaliet glyfosat, der indgår i populære sprøjtegifte som Roundup og Touchdown, siver stik modsat forventning gennem jorden og forurener grundvandet med en koncentration på fem gange over grænseværdien for grundvand. Det viser forsøg, som Danmarks og Grønlands geologiske Undersøgelse (GEUS) beskriver i en endnu ikke offentliggjort artikel

En lidt besynderlig fremstilling. Det kommer vel an på hvor meget der bliver sprøjtet, og hvor stort et areal i forhold til grunvandet.
Her i DK bruges der glyfosat næsten overalt i landbruget, bl. andet til "tvangsvisning" af visse afgrøder: Ærter - kartofler osv.
Ergo skulle vores grundvand efter artiklen være forurenet 5 gange grænsevædien!!
Sludder.

Ja måske er det sludder,

http://www.inform....dk/279665

Og prøv at se hvad 1 liter koster, det kan man få en daglejer i Thailand til at fjerne meget ukrudt for.

Han fjerner meget på 2 - 3 dage. og så er der intet gift for hverken mennesker eller dyr.

http://ing.dk/art...rundvandet

http://www.plante...000ml.aspx

Om det skader noget, ja jeg tror ikke gift ikke skader, men er ikke ekspert.

Så hvorfor bruge gift når der findes alternativer der er gode og ufarlige.

b_j3ns3n
AL 48 skrev:
AP7100 skrev:
Hejsa.....

Hygge!

God fornøjelse

vil ikke råde nogen til at bruge round uo i deres haver.. vis man ikke har 20 minutter om ugen, til at holde sin have, burde man ikke ha bede eller græsplæner i sin have..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

AL 48
Naturligvis er Round-up ikke endegyldigt de vise sten. Det skal naturligvis bruges med omtanke og ikke bare pjaskes ud.- Og rigtigt, man kan få en daglejer til at ordne meget for det beløb en dunk Round-up koster. Men han skal også komme jævnligt så. Dernede havde vi en strid art "græs", der blev temmelig høj og formerede sig ved rodskud. Disse rødder var så dybt nede, at det var umuligt at nå dem og få det hele med op. Dette "græs" fik glyfosat for at slå rødderne ihjel,- ellers skulle det hele have været gravet op i ca ½ meters dybde. - Lidt mere end til 20 minuter pr. uge, selv for en minigraver.
Hej

Jeg elsker Thailands natur, og det håber jeg også mine børne og oldebørn kan opleve, at sejle på floden og se vilde aber m.m.

Derfor er jeg meget imod alle former for gift i naturen..

http://www.google...ands+fauna

SteenJ
yan skrev:
Jeg elsker Thailands natur, og det håber jeg også mine børne og oldebørn kan opleve, at sejle på floden og se vilde aber m.m.

Derfor er jeg meget imod alle former for gift i naturen..

http://www.google...ands+fauna

Undskyld, men hvad skal vi bruge den google søgning til?Hmmmmmm
Hilsen
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

TG950
pffft. et simpel spørgsmål om frø græs i thailand og hele tråden ender i en diskusion om sprøjtegifte.

opret dog en tråd om sprøjtegifte i thailand istedet for.

TG950 skrev:
pffft. et simpel spørgsmål om frø græs i thailand og hele tråden ender i en diskusion om sprøjtegifte.

Nu lader det jo ikke til, at købe græsfrø er så simpel som du vil gøre det til.

Og når der så kommer forskellige forslag, og så denne

Så er det vel ikke mærkelig at der kommer reaktioner på det.

AL 48
TG950 skrev:

Det kunne jo være, at trådstarter tænkte på at anlægge en græsplæne, - men det er måske ikke gået op for dig.
Derfor er nogle villige til at komme med råd (gode eller dårlige) før bedet tilsås, så det efterfølgende er nemmere at holde pænt. - Hjælpsomhed kan være ildeset hos visse.

Stavefejl kan forekomme.
PS. Det kan læsefejl også.
Hej

TG950
AL 48 skrev:
TG950 skrev:

Det kunne jo være, at trådstarter tænkte på at anlægge en græsplæne, - men det er måske ikke gået op for dig.
Derfor er nogle villige til at komme med råd (gode eller dårlige) før bedet tilsås, så det efterfølgende er nemmere at holde pænt. - Hjælpsomhed kan være ildeset hos visse.

Stavefejl kan forekomme.
Hej

har det helt fint med hjælpomhed fra andre, en tråd kunne jo hede noget som : anlægelse af græsplæne incl. brug af sprøjtegifte.
tråden her handler om køb af frø græs.

en søgning om emnerne her på DTW vil gøre det meget nemmer hvis man har brug for omtalte emner.

mit indlæg havde ikke til hensigt at hjælpsomhed er ildeset, comprente.

AL 48
TG950 skrev:
AL 48 skrev:
TG950 skrev:

Stavefejl kan forekomme.
Hej

har det helt fint med hjælpomhed fra andre, en tråd kunne jo hede noget som : anlægelse af græsplæne incl. brug af sprøjtegifte.
tråden her handler om køb af frø græs.

en søgning om emnerne her på DTW vil gøre det meget nemmer hvis man har brug for omtalte emner.

mit indlæg havde ikke til hensigt at hjælpsomhed er ildeset, comprente.

Selv comprente.
Fordi jeg skrev "Det kan læsefejl også" var, at frø græs og græsfrø er 2 forskellige ting. - Frø græs er græs der høstes/skårlægges på bondemandens mark, tørres og frøene tærskes fra.- Græsfrø er til at så.
Undskyld
Redigeret af AL 48 d. 25/09-2011 11:10

Spring til debat: