Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvor kober man saa-graes ???
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/09-2011 11:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
AL 48 skrev: TG950 skrev: AL 48 skrev: TG950 skrev: pffft. et simpel spørgsmål om frø græs i thailand og hele tråden ender i en diskusion om sprøjtegifte. opret dog en tråd om sprøjtegifte i thailand istedet for. Det kunne jo være, at trådstarter tænkte på at anlægge en græsplæne, - men det er måske ikke gået op for dig. Derfor er nogle villige til at komme med råd (gode eller dårlige) før bedet tilsås, så det efterfølgende er nemmere at holde pænt. - Hjælpsomhed kan være ildeset hos visse. Stavefejl kan forekomme. PS. Det kan læsefejl også. Hej har det helt fint med hjælpomhed fra andre, en tråd kunne jo hede noget som : anlægelse af græsplæne incl. brug af sprøjtegifte. tråden her handler om køb af frø græs. en søgning om emnerne her på DTW vil gøre det meget nemmer hvis man har brug for omtalte emner. mit indlæg havde ikke til hensigt at hjælpsomhed er ildeset, comprente. Selv comprente. Fordi jeg skrev "Det kan læsefejl også" var, at frø græs og græsfrø er 2 forskellige ting. - Frø græs er græs der høstes på bondemandens mark, tørres og frøene tærskes fra.- Græsfrø er til at så. Undskyld nu har jeg ikke det grønnebevis ( tror nok det hedder sådan ) inden for landbrug, håber ikke at du får mindre i landbrugs støtte, fordi jeg tager fejl af disse frø sorter. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 25/09-2011 11:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
AL 48 skrev: Kemikaliet glyfosat, der indgår i populære sprøjtegifte som Roundup og Touchdown, siver stik modsat forventning gennem jorden og forurener grundvandet med en koncentration på fem gange over grænseværdien for grundvand. Det viser forsøg, som Danmarks og Grønlands geologiske Undersøgelse (GEUS) beskriver i en endnu ikke offentliggjort artikel En lidt besynderlig fremstilling. Det kommer vel an på hvor meget der bliver sprøjtet, og hvor stort et areal i forhold til grunvandet. Her i DK bruges der glyfosat næsten overalt i landbruget, bl. andet til "tvangsvisning" af visse afgrøder: Ærter - kartofler osv. Ergo skulle vores grundvand efter artiklen være forurenet 5 gange grænsevædien!! Sludder. Hvis nogen er interesseret i hvor meget der bliver brugt i DK og til hvad,- så se her:http://www.dowagro.com/dk/prod/glyphomax.htm PS. Kan ikke få det til at virke som autolink. Redigeret af AL 48 d. 25/09-2011 11:43 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/09-2011 11:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
AL 48 skrev: Selv comprente. Fordi jeg skrev "Det kan læsefejl også" var, at frø græs og græsfrø er 2 forskellige ting. - Frø græs er græs der høstes/skårlægges på bondemandens mark, tørres og frøene tærskes fra.- Græsfrø er til at så. Undskyld vi har jo alle snakket om græs frø hele tiden, og vis du lige pludselig ikke forstår tråden mere, fordi han skriver frø-græs, må det jo være fordi du leder lidt efter en slåskamp.. det kan være du sidder og keder dig lidt her i weekenden og ikke har noget bedre for god søndag på græsplænen
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/09-2011 11:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja hvis vi fortsætter burde det nok kræve en ny tråd. http://npinvestor...18920.aspx Gift er gift også i små mængder. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 25/09-2011 12:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej yan Det kan da godt være, at græs skal sååååes, men i Thailand er det godt nok svært, for man skal vande 10 timer i døgnet...i begyndelsen.... og hvem gider dette... Jeg købte mit første græs frø hos den lokale kineser, som havde alt i slige sager, men han sagde... Farang kommer tilbage og køber rigtig græs... Ganske rigtigt, samme kineser have monopol af salg af græs, i lange baner... Har aldrig fortrudt, at jeg lyttede til denne kloge mand, og hvis alle i andre lyttede, vil i få en meget fin græsplæne... vil jeg tro... |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/09-2011 12:10
|
|
Sune, hvorfor tror du jeg vil have en fin græsplæne? Jeg er imo gift som vi snakker om, min græsplæne spules med vand, og en gang imellem bruger jeg højtryksspuleren. Alle andre steder kan jeg godt tåle lidt/meget ukrut. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 25/09-2011 13:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Giver dig helt ret Yan... Livet er ikke det samme for alle... så ..så... du dit græs, og lad alle os andre der er glade i fred... Dit daglige humør barometer skal da ikke komme os andre til skade.... vil jeg da tro...... ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/09-2011 14:41
|
|
sune skrev: Giver dig helt ret Yan... Livet er ikke det samme for alle... så ..så... du dit græs, og lad alle os andre der er glade i fred... Dit daglige humør barometer skal da ikke komme os andre til skade.... vil jeg da tro...... ![]() Nu kommer du vel ikke også og føler dig forfulgt af mine indlæg, for jeg ser ingen steder i denne tråd, at mit humør skulle være årsag til hverken det ene eller et andet. Hvis du vil være glad, så vær du glad, er du sur, ja så er det dit eget problem. Jeg skriver bare om, at jeg er modstander af gift, hvis der findes alternativer. Hvoran min ikke eksisterene græsplæne ser ud er ikke noget debatemne. Men jeg håber både fobold og golf har noget græs, at spille på. |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 26/09-2011 10:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
AP7100 skrev: Hejsa..... Takker, det lyder som om at det skulle vaere muligt at opdrive. Underligt, for de foreigner venner som jeg kender her, har heller aldrig set det, men har alle koebt rulle-graes....mystisk, hvis det virkelig skulle vaere saa let tilgaengeligt som I skriver. Jeg skal nok aabne oejnene lidt mere hehe...... Bor i Ubon Ratchathani, Isaan regionen. Hygge! Bor selv i Ubon og har haft samme problem som dig... har kun kunnet finde rullegræs :-) Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]
|
|
|
|
| mollerdk |
Lagt på d. 25/02-2014 05:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
bangkoknielsen skrev: AP7100 - Sågræs kan du da købe alle steder i Thailand - tror ikke du har spurgt rigtigt! - Jeg har selv købt det i både Chaiyaphum, Chang Mai, Hua Hin og her i Bangkok. De fleste store supermarkeder har det og naturligvis også de landsdækkende byggeforretninger som f.eks. Home-Pro - i Chaiyaphum købte jeg det dog hos en lille gartnerforretning, der også leverede til golfbaner... Hej kan di huske hvor du købte græs frø i Chaingmai. For jeg bo der og kan ikke find det nogle steder, måske ved du hvad det hedder på Thai. Mvh. Morten |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/02-2014 10:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hi Morten, Da det er et "gammel tråd" du fik fat i, vil du måske have bedre held ved at spørge her: http://www.thaila...d_id=16359 . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

god søndag på græsplænen