Se indlæg|
Hun er 96 år gammel, nu flytter hun til Thailand.
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2011 20:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Her er en virkelig frisk og modig ældre dame, der har taget den store beslutning at flytte til Thailand "för gott" http://sverigesra...el=4717122 " Karlskrona: 96-åriga Eva emigrerar till Thailand Publicerat: kl 10:20 , Nyheter P4 Blekinge För tre månader sedan bestämde 96-åriga Eva Bergdahl sig för sitt livs resa. I morgon flyttar hon till Thailand för gott. – Jag trivs inte med ensamheten här, men nu får jag hoppas att jag kommer levande ner där, säger Eva med glimten i ögat men samtidigt på fullt allvar. Eva Bergdahl: "Jag flyttar för gott" Med papiljotter i håret tar Eva emot i lägenheten i Kungsmarken. Idag ekar den tom. Möblerna är sålda och skänkta och bortsett från ett par påsar med skor och kläder finns bara en luftmadrass på golvet som hon sover på de två sista nätterna. Pigg trots allt – Inatt gick luften ur så jag har inte sovit mer än någon timme inatt, det var knöligt men allting går ju. Trots bristen på sömn är hon oförskämt pigg. Hon oroar sig lite för den 13 timmar långa flygresan till Thailand men hoppas att det ska gå bra. Men även om Eva aldrig har rest över kontinenterna är hon ändå resvan. – Min man var lokförare när han levde och vi reste över hela Europa - Schweiz och Spanien och Paris. Flyttar till sonen I Thailand har hon en ny lägenhet som väntar på henne. Den har hennes son som bor i landet sedan några år tillbaka ordnat. Och det är närheten till honom och hans fru som hon verkligen längtar efter. – Vi ska bada och ha det skönt. Min önskan är att jag ska få leva kanske några år till, man vet ju ingenting, säger hon. " |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 27/09-2011 20:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Forunderlige verden!
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 27/09-2011 21:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Sådan...!!! - Bedre sent end aldrig! ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/09-2011 21:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan kun ønske hende det bedste. MEN, det er virkelig uklogt. Lad mig nu skue tilbage. Min bekendt Hans "Hængekøje" som han også er kendt som, inviterede sine naboer at bo hos ham i Prachuap. Det startede godt med at de mistede såvel pas som deres flybiletter i Bkk. På deres første rejse udenfor Europa. Nå, men Hans klarede paragrafferne for dem. Og lad mig tilføje at det ikke var uden store sværdslag. Nuvel, det aldrende danske ægtepar (85 +) var så ikke helt vant til bakteriefloraen i Thailand, så Hans og hans kone måtte de 2 første uger labbe rundt efter det aldrende ægtepar med en klud, fordi at de .... host.. Ufatteligt nok havde de end ikke tegnet en rejseforsikring i den salige forvished om, at de jo var i god helbredstilstand. ![]() Nå, den aldrende dame havde ikke en pløk i munden og skulle have et nyt stakit. Normalt tog ægteparret ud at spise på en tysk ejet restaurant, hvor de kendte hende. Her blev maden blendet for hende, da hun ikke kunne tygge noget som helst. Hun fik også et par Snaps her. Hun var en kæderyger, og tog alt hvad der var til rådighed af drinks og piller, hvis der var noget der ikke var mur og nagel fast. Jeg har aldrig set noget lignende! Bottom line. Pas på med, hvem i inviterer med. mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2011 22:11
|
|
rinpoche skrev: Jeg kan kun ønske hende det bedste. MEN, det er virkelig uklogt. Lad mig nu skue tilbage. Min bekendt Hans "Hængekøje" som han også er kendt som, inviterede sine naboer at bo hos ham i Prachuap. Det startede godt med at de mistede såvel pas som deres flybiletter i Bkk. På deres første rejse udenfor Europa. Nå, men Hans klarede paragrafferne for dem. Og lad mig tilføje at det ikke var uden store sværdslag. Nuvel, det aldrende danske ægtepar (85 +) var så ikke helt vant til bakteriefloraen i Thailand, så Hans og hans kone måtte de 2 første uger labbe rundt efter det aldrende ægtepar med en klud, fordi at de .... host.. Ufatteligt nok havde de end ikke tegnet en rejseforsikring i den salige forvished om, at de jo var i god helbredstilstand. ![]() Nå, den aldrende dame havde ikke en pløk i munden og skulle have et nyt stakit. Normalt tog ægteparret ud at spise på en tysk ejet restaurant, hvor de kendte hende. Her blev maden blendet for hende, da hun ikke kunne tygge noget som helst. Hun fik også et par Snaps her. Hun var en kæderyger, og tog alt hvad der var til rådighed af drinks og piller, hvis der var noget der ikke var mur og nagel fast. Jeg har aldrig set noget lignende! Bottom line. Pas på med, hvem i inviterer med. mvh rinpoche Tænk, synes du virkelig, det er uklogt ? Og det begrunder du med en historie fra de varme lande om en-eller-anden hængekøje, som inviterede nogle naboer ! Og fordi det gik skidt med dem (iflg. dig), så kommer det også til at gå skidt med hende ? Iflg. artiklen får hun sin egen lejlighed, som hendes søn har gjort klar. Hun er en frisk gammel dame, ja, jeg tror minsandten, at hun virker mere frisk end rinpoche ! ![]() Når man er 96 år gammel, så har man haft et langt og forhåbentlig godt liv, og skulle hun dø undervejs eller kort efter ankomsten, hvad så, er det ikke bedre end at sidde ensom i en lejlighed med sønnen mange tusinde kilometer væk ? hn |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 27/09-2011 22:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hn. Jeg kan kun give dig fuldstændig ret-det kan da kun blive bedre end sidde alene som du skriver og skulle det gå galt og hun dør-mon så ikke, at hun selv,med den høje alder hun har,har overvejet og vurderet at dette alligevel er bedre end det liv hun har nu-trods riskoen. Igen igen,en med den indstilling,at når det er gået galt for nogen,så gør det det også for alle andre-pas på med hvem I inviterer? For det første inviterer folk vel ikke, andre end dem de virkelig vil have på besøg eller boende og dernæst-går du virkelig,i det øjeblik du overvejer og inviterer nogen så og vurderer om de nu også kan overleve turen? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/09-2011 22:40
|
|
Det er ikke en historie fra de varme lande. Det er en konkret historie, og den er slet ikke slut endnu. Men jeg gider ikke at fortsætte den. Jeg behøver ikke at finde på noget som helst, virkeligheden taler for sig selv. Det korte af det lange er som så: Det er fuldstændig hjernedødt. Og der er nogle der kommer til at "betale regningen". Hvem siger at hun kommer til at dø efter ankomsten? Jeg håber så sandelig at hun får mange gode år fremover. Men mon ikke det er realistisk at forestille sig, at vedkommende kommer til at gå ind i et langt forløb forud for sin demise? Hvem vil stå til rådighed herfor? Jeg gentager: Det er fuldstændig hjernedødt og kan være ensbetydende med at vedkommende kommer til at ligge andre til last. Redigeret af rinpoche d. 27/09-2011 22:49 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2011 23:02
|
|
rinpoche skrev: Det er ikke en historie fra de varme lande. Det er en konkret historie, og den er slet ikke slut endnu. Men jeg gider ikke at fortsætte den. Jeg behøver ikke at finde på noget som helst, virkeligheden taler for sig selv. Det korte af det lange er som så: Det er fuldstændig hjernedødt. Og der er nogle der kommer til at "betale regningen". Hvem siger at hun kommer til at dø efter ankomsten? Jeg håber så sandelig at hun får mange gode år fremover. Men mon ikke det er realistisk at forestille sig, at vedkommende kommer til at gå ind i et langt forløb forud for sin demise? Hvem vil stå til rådighed herfor? Jeg gentager: Det er fuldstændig hjernedødt og kan være ensbetydende med at vedkommende kommer til at ligge andre til last. Jo, din historie er da fra de varme lande, nemlig Thailand ![]() Og af hjertet tak, fordi du ikke gider fortsætte den. Du behøver slet ikke at bekymre dig, rinposche, hendes søn tager sig af hende. Sønnike er nok mellem 50 og 70 år gammel, så han ved sikkert godt, hvad han går ind til. Det er egentlig utroligt, som du er sortseer ! betaler du overhovedet licens ? ![]() Hjernedødt ? bum bum, hvem er hjernedød, må spørgsmålet rettelig være. Og hvis du ikke tror, hun er frisk, så tag ud til Kastrup i morgen eftermiddag og tag pulsen, jeg tror, hun flyver med Thai Airways. hn |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 27/09-2011 23:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Rimpoche. Man kan jo aldrig forudse den slags-selv tilsyneladende raske og forholdsvis yngre mennesker(50+)kan jo gå hen og blive syge efter ankomst-skal man så helt undlade, at have gæster, syntes du? Jeg var da medvirkende til, at en kammerat flyttede herud og skaffede ham lejlighed osv.-og et par måneder efter ankomst,blev han meget syg og fik senere konstanteret lungekræft og døde. Ja, vi stod med problemet da han ikke havde tegnet en forsikring og derfor ikke kunne få hjælp gennem ambasaden eller andre steder og det var de værste, knap 4 måneder i mit liv-og ja, vi fik en efter regning da han døde. Men det vil da ikke afholde mig fra at inviterer gæster i fremtiden.Det ville da være tåbeligt,syntes jeg. Du går måske heller ikke udenfor,da du kan risikerer,at få en faldende flyvemaskine i hovedet? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/09-2011 23:23
|
|
hn skrev: Og hvis du ikke tror, hun er frisk, så tag ud til Kastrup i morgen eftermiddag og tag pulsen, jeg tror, hun flyver med Thai Airways. hn Muligt, men hun er sikkert klogere end du, og tager med Thai Airways eller SAS fra Stockholm direkte til bkk i stedet for omvejen over København. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/09-2011 23:30
|
|
hn skrev: Jo, din historie er da fra de varme lande, nemlig Thailand ![]() Og af hjertet tak, fordi du ikke gider fortsætte den. Selv tak. Jeg er fuld af respekt for folk der lider af virkelighedsfornægtelse. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2011 23:35
|
|
rinpoche skrev: hn skrev: Og hvis du ikke tror, hun er frisk, så tag ud til Kastrup i morgen eftermiddag og tag pulsen, jeg tror, hun flyver med Thai Airways. hn Muligt, men hun er sikkert klogere end du, og tager med Thai Airways eller SAS fra Stockholm direkte til bkk i stedet for omvejen over København. Der tager du helt fejl, bette rinposche, hun er klog (som jeg), så hun tager den nemmeste vej til Thailand, og når man bor i Karlskrona, så tager man bare Öresundståget, så kører man lige til Kastrup på 3 timer 15 min, uden at skifte ! Stockholm, det tager jo næsten 6 timer ! ![]() hn |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/09-2011 23:40
|
|
Okay, du vinder, HN. Ret skal være ret. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 00:07
|
|
rinpoche skrev: Okay, du vinder, HN. Ret skal være ret. ![]() Jeg er i Sverige for tiden, og jeg så hende på Tv for nogle timer siden, og der blev sagt, at hun tog toget til København i morgen eftermiddag. Og som hun dog var frisk ! Det er ikke forkert når der står i artiklen "Trots bristen på sömn är hon oförskämt pigg (uforskammet frisk)" Hendes telefon lå på gulvet, og den ringede hele tiden under interviewet, og hun tog telefonen som en anden ung dame på 65 år ! ![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 28/09-2011 10:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
super frisk og har hun ledt penge paa lommen saa vil der heller ikke gaa mange dage foer hun kan faa sig en 18 aar kaerste
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.