Se indlæg|
Nazi chok.
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 21:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Er det mon på grund af elendig historieundervisning, at man lader den slags foregå? http://www.bt.dk/...der-hitler |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/09-2011 22:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg tror generelt, at thailændere er eklatant uvidende om historiske følelser.. de lærer stort set ikke om ret meget idehistiore, og verdenshistorie i hverken skoler eller gymnasier. Samme gælder religionsundervisning. De aner intet om andre religioner eller filosofiske strømninger.. Den smule historie de har, indsnævrer sig til de thailandske konger og ders bedrifter De har sikkert bare fundet et tema, som de kopierede.. Samme følelser som thailændere nu mødes af, kunne man opnå ved at udtrykke sympati for burmeserne.. Thailændere, der har lært lidt historie hader dem stadig den dag i dag, for afbrændingen af Ayuttaya.. Lidt ligesom det had på Balkan omkring slaget på Solsortesletten |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 29/09-2011 02:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
80 % af alle Thair aner ikke en skid om hvem Hitler er
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 29/09-2011 03:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
sudsakhon skrev: Jeg tror generelt, at thailændere er eklatant uvidende om historiske følelser.. de lærer stort set ikke om ret meget idehistiore, og verdenshistorie i hverken skoler eller gymnasier. Samme gælder religionsundervisning. De aner intet om andre religioner eller filosofiske strømninger.. Ahh, det er vist lidt overdrevent,jeg/vi kender da-også i familien,thaier der er kristne blandt andet. Sjovt nok-forældrene til 2 af dem fra familien,er Budhister,men begge de store piger, er kristne. Den smule historie de har, indsnævrer sig til de thailandske konger og ders bedrifter De har sikkert bare fundet et tema, som de kopierede.. Samme følelser som thailændere nu mødes af, kunne man opnå ved at udtrykke sympati for burmeserne.. Thailændere, der har lært lidt historie hader dem stadig den dag i dag, for afbrændingen af Ayuttaya.. Lidt ligesom det had på Balkan omkring slaget på Solsortesletten |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 29/09-2011 03:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
yan skrev: Er det mon på grund af elendig historieundervisning, at man lader den slags foregå? http://www.bt.dk/...der-hitler Skal lige siges, at jeg efter denne artikel,læste at man havde stoppet og forbudt det. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/09-2011 07:50
|
|
jeg kender også en masse kristne thailændere, idet jeg har været gift ind i sådan en familie. men de var lige så uvidende om idehistiore, verdenshistorie, andre religioner eller filosofiske strømninger som de fleste andre thailændere. men de kender dog deres katolske grundlag, modsat de fleste andre thailændere. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 29/09-2011 08:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Top High Class Fashion skrev: 80 % af alle Thair aner ikke en skid om hvem Hitler er ![]() 80 % af alle Danskere aner ikke en skid om hvem Pol Pot er .....!
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2011 08:48
|
|
En interessant tråd selv om det er et modbydeligt emne. For mig er det fuldstændig uforståeligt at mennesker, mange endda ikke født da Hitlers regime var på sit højeste. De hylder ham uden at tænke over de millioner af mennesker der stadig lever med mindet om de ubehageligheder der foregik, bla.a, mig selv. Så sent som for 2 uger siden da jeg skulle starte min bike ovre på Friendship så jeg en farang, ældre, iklædt camuflagedragt, langt krøllet kunstigt sortfarvet hår, og oven på denne hårpragt en NAZIhjelm. Jeg stirrede længe og indædt på ham indtil han kunne mærke mit blik brændemærke ham. Da han vendte sig, spurgte jeg ham direkte om han var NAZIST, hvilket han glædestrålende bekræftede, hvorefter jeg samlede en stor og ulækker snotklat i min mund og spyttede langspyt og derefter fortalte ham hvad jeg mente om typer som ham. Der er en klike ovre på en bar i Soi Honey Inn iklædt diverse af samme type klæder og rygmærker og tatooveringer med SS. Det blev som så meget andet forbudt at sælge den slags, men vi er jo i Thailand, så mon ikke de der små shops nede på Beach Road stadig har al den slags på lager? Fy for satan, at menesker aldrig bliver klogere, men det er jo helt sikker utilpassede typer uden megen skolegang! Skeptikeren |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 29/09-2011 11:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
keniko skrev: 80 % af alle Danskere aner ikke en skid om hvem Pol Pot er .....!var det ikke ham der sangeren fra England ?
|
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 29/09-2011 13:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Skeptikeren skrev: En interessant tråd selv om det er et modbydeligt emne. For mig er det fuldstændig uforståeligt at mennesker, mange endda ikke født da Hitlers regime var på sit højeste. De hylder ham uden at tænke over de millioner af mennesker der stadig lever med mindet om de ubehageligheder der foregik, bla.a, mig selv. Så sent som for 2 uger siden da jeg skulle starte min bike ovre på Friendship så jeg en farang, ældre, iklædt camuflagedragt, langt krøllet kunstigt sortfarvet hår, og oven på denne hårpragt en NAZIhjelm. Jeg stirrede længe og indædt på ham indtil han kunne mærke mit blik brændemærke ham. Da han vendte sig, spurgte jeg ham direkte om han var NAZIST, hvilket han glædestrålende bekræftede, hvorefter jeg samlede en stor og ulækker snotklat i min mund og spyttede langspyt og derefter fortalte ham hvad jeg mente om typer som ham. Der er en klike ovre på en bar i Soi Honey Inn iklædt diverse af samme type klæder og rygmærker og tatooveringer med SS. Det blev som så meget andet forbudt at sælge den slags, men vi er jo i Thailand, så mon ikke de der små shops nede på Beach Road stadig har al den slags på lager? Fy for satan, at menesker aldrig bliver klogere, men det er jo helt sikker utilpassede typer uden megen skolegang! Skeptikeren Syntes nu slet ikke du har båret dig helt rigtig ad her i denne situation. I mine øjne er du ikke bedre end ham når du behandler ham på denne måde. At spytte på et andet menneske er meget nedladende i mine øjne. I danmark er det vold at spytte på andre mennesker. Det skal lige siges at jeg ikke er Nynazist/Nazist. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/09-2011 13:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
ja jeg syntes nu også at ham skeptikeren er en gammelt svin,som spytter efter folk,,,gud ved om han selv ville bryde sig om aandre spyttede ham i hovedet,![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 29/09-2011 15:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
sonny skrev: ja jeg syntes nu også at ham skeptikeren er en gammelt svin,som spytter efter folk,,,gud ved om han selv ville bryde sig om aandre spyttede ham i hovedet, ![]() Er det ikke fordi du selv er risikogruppen for en snotter ? Hvorfor forholder du dig ikke til ham Nazien ? Jeg har ikke ondt af Brevig og hans venner, hvis de fik en snortter med vejen. |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 29/09-2011 15:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nu læser jeg det ikke som om at skeptikeren spyttede på ham, men derimod viste sin foragt ved at spytte (ikke på ham) hvorefter jeg samlede en stor og ulækker snotklat i min mund og spyttede langspyt kan dog være jeg tager fejl. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 29/09-2011 17:07
|
|
bruno skrev: sonny skrev: ja jeg syntes nu også at ham skeptikeren er en gammelt svin,som spytter efter folk,,,gud ved om han selv ville bryde sig om aandre spyttede ham i hovedet, ![]() Er det ikke fordi du selv er risikogruppen for en snotter ? Hvorfor forholder du dig ikke til ham Nazien ? Jeg har ikke ondt af Brevig og hans venner, hvis de fik en snortter med vejen. Ja nu er det med Nazister som med feks. Muslimer. Der er ekstremister og almindelig troende/tilhængere. Jeg er nu slet ikke tilhænger af Breivig eller andre der handler som ham. Man kan/skal så ikke skære alle over en kam. Skal vi så alle jagte muslimer fordi det var muslimer der fløj ind i bygningerne i USA hmm. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/09-2011 17:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Selvfølgelig spyttede Skep ikke på provokatøren. Og det er nøjagtig hvad han er. En person der får sit kick af at overskride normer, at forarge og soler sig i den respons det nu engang afføder. Et eller andet sted er det sørgeligt, at man er nødt til at gribe til den slags rabiate udtryksformer for at få en smule opmærksomhed fra omgivelserne. Minder mig om exhibitionisme. Det er sølle mennesker. Jikhoh. At ignorere dem totalt, er velsagtens den måde man bedst kan genere dem på. Redigeret af rinpoche d. 29/09-2011 17:16 |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 29/09-2011 17:12
|
|
fjelle123 skrev: Nu læser jeg det ikke som om at skeptikeren spyttede på ham, men derimod viste sin foragt ved at spytte (ikke på ham) hvorefter jeg samlede en stor og ulækker snotklat i min mund og spyttede langspyt kan dog være jeg tager fejl. Om man rammer eller ej er vel underordnet. At man spytter på eller efter folk, viser vel bare at man slet ikke har nogen som helst respekt, for den person man gør det efter, eller rammer. Jeg syntes det er en forkert måde at gøre det på. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2011 17:36
|
|
bimmelim skrev: fjelle123 skrev: Nu læser jeg det ikke som om at skeptikeren spyttede på ham, men derimod viste sin foragt ved at spytte (ikke på ham) hvorefter jeg samlede en stor og ulækker snotklat i min mund og spyttede langspyt kan dog være jeg tager fejl. Om man rammer eller ej er vel underordnet. At man spytter på eller efter folk, viser vel bare at man slet ikke har nogen som helst respekt, for den person man gør det efter, eller rammer. Jeg syntes det er en forkert måde at gøre det på. Nu ville jeg dog heller ikke have nogen som helst respekt for en person der er Nazist, så hvordan man viser sin væmmelse overfor den slags, ja det er nok svært. Og Bimmelim, hvad respekt ville du have for personen? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/09-2011 17:36
|
|
En person der får sit kick af at overskride normer, at forarge og soler sig i den respons det nu engang afføder. Ja, og hvor der mange af dem.......... De ses med forskellige bevæggrunde til deres, skal vi kalde det "provokative livsstil".. Mange kunstnere gør jo et nummer ud af at "provokere", og specielt interessant bliver det, når disse provokationer bliver politiske. Her tænker jeg på skulpturen ”Den indre Svinehund” først i 90'erne opstillet af Jens Galschiøt på Blågårds plads. (den blev i øvrigt ødelagt af de lokale muslimer, idet det jo var et svin, og dermed uønsket i kvarteret) der har lige været en kunstværk, hvor man kunne træde på billeder af forskellige politikere (fra højrefløjen, selvfølgelig).. Stor kunst. (gad vide om det blev opfattet som lige så stor kunst, hvis man ville træde på Asmaa Abdol-Hamid?? ) Religion må man også gerne provokere, så længe det er den kristne. (tænk på Jens Jørgen Thorsen osv.) tegner man en tegning, bliver der forsøgt øksemord og sat ambassader i brand. Man kan så høre bagefter, at man skal passe på ikke at træde på folks følelser. OK?? Der er altså forskel på følelser. Det er kun VISSE politiske budskaber, man kan gøre kunst og nar af.. Samme med religiøse præferencer.. Vi har som sagt mange provokatører.. Tænk på Carl-Mar Møller.. Ja, og alle de der protestsangere.. Mogens Glistrup var jo også ferm i dette felt.. Og en mere nutidig provokatør er tidligere omtalte Asmaa Abdol-Hamid. Alle personer, der får sit kick af at overskride normer, at forarge og soler sig i den respons det nu engang afføder. Jeg tror faktisk, at ignorere dem vil være en større byrde for de personer, idet deres provokationer er fødet af folks negative reaktioner.. Luk for fødekilden.. Hvad var der ikke sket, hvis Marco Evaristti’s ” guldfisk i blender” blev totalt ignoreret?? At man bare kiggede, trak på skulderen og gik tavst forbi?? Det gad jeg dælme’ godt at se.. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 29/09-2011 17:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
bimmelim skrev: bruno skrev: sonny skrev: ja jeg syntes nu også at ham skeptikeren er en gammelt svin,som spytter efter folk,,,gud ved om han selv ville bryde sig om aandre spyttede ham i hovedet, ![]() Er det ikke fordi du selv er risikogruppen for en snotter ? Hvorfor forholder du dig ikke til ham Nazien ? Jeg har ikke ondt af Brevig og hans venner, hvis de fik en snortter med vejen. Ja nu er det med Nazister som med feks. Muslimer. Der er ekstremister og almindelig troende/tilhængere. Jeg er nu slet ikke tilhænger af Breivig eller andre der handler som ham. Man kan/skal så ikke skære alle over en kam. Skal vi så alle jagte muslimer fordi det var muslimer der fløj ind i bygningerne i USA hmm. Der tager du bestem fejl. Er mand nazist, så er mand ekstramist eller fan/tilhænger af ekstramister, derimod er få muslimer der er ekstramister eller fan/tilhænger af ekstramister. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2011 17:44
|
|
der har lige været en kunstværk, hvor man kunne træde på billeder af forskellige politikere (fra højrefløjen, selvfølgelig).. Stor kunst. (gad vide om det blev opfattet som lige så stor kunst, hvis man ville træde på Asmaa Abdol-Hamid?? ) Ja det er svært at være blåsort i dagens Danmark, men det har da været skønt i 10 år, at kunne stramme skruen. F/S. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.