Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hjælp med at bekæmpe transport af stjålne hunde
|
|
| Wendie |
Lagt på d. 02/10-2011 08:31
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
http://www.petiti...gmeattrade På dette link kan du fortælle de thailandske myndigheder at heller ikke du ønsker at hunde stjæles fra gader og haver for at blive stoppet i bure og fragtet illegalt til Vietnam, hvor de bankes og tortureres i timevis, fordi man derovre tror at kødet bliver mere mørt fordi hunden har skreget og hylet i smerter!!! Der findes ikke en mere frygtelig død for dyr der troede de havde en kærlig familie - og som snappes af tyvene allevegne. Næste gang er det måske din hund? Jeg ønsker ikke en masse ligegyldige kommentarer på emnet, eller få fortalt at det ikke hjælper noget - I bedes lade være at svare. Andre der ønsker at forsøge at hjæpe eller måske kender noget til handlen er fri til at kommentere. Wuff fra Wendie Venlig hilsen
Wendie Andersen Ambassadør for The Soidog Foundation Denmark |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 02/10-2011 08:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Har skrevet under og sendt den på twitter og facebook
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 02/10-2011 11:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg har nu en anden holdning til den sag saa ling vi bruger stroem pistoler til at floette grise med og banker dem med en stor hammer som har pikke i sig foer de skal paa slagte huset og saa ling vi strasser vores grise saa meget at de naesten ikke faa lov til at sove for at faa dem hurtier i brunst saa ling vi fjerner smaa grise 3 uger efter de er foedt fra ders mor.. saa linge vi propper saa mange kylinger ind i et rom saa de ikke kan gaa rund saa de vokser med 3 gange hastihed saa de ikke kan stoette paa ders ejen bend vis de ikke var prasset saa meget sammen at de blev holt op af alle de ander vil jeg bestemt ikke Raabe op omkrang ander lande behandler ders food for om det er en Hund Gris kylling eller et andet dyre skal vi bruger som food skal vi feje forand vores ejen doer foer vi fejer forand naboens og saa vil jeg bestemt ikke have naade imod at alle de hunde der rinder rund i det omraade jeg er i forsvinder kan ik lige dem naar jeg kommer hjem om natten Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 02/10-2011 12:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
rigtigt Thjaa og så længe vores egne hunde lider i Nord Grønland, som de har gjort i årevis uden nogen har taget notits af det. for eks. hunde bliver hængt langsomt for at skindet bliver strittende og mere fyldigt når det skal bruges til bukser, hunde får slået tænder ud for ikke at bide i seltøjet, hunde der bliver efterladt bundet på isen i foråret og glemt når isen smelter, hunde der slæber efter slæden fordi den er kørt over og har brækket ben, masser af hunde der simpelt hen får lov at sulte ihjel i osv osv..og det er ting jeg har konstateret i en lang årrække deroppe, så som Thjaa skriver så lad os feje for egen dør inden man peger fingre.... blad lige lidt rundt i artikkel index her.. http://www.noaden...&Itemid=40 og EB her http://ekstrablad...e70023.ece lung Redigeret af lung d. 02/10-2011 13:07 |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 02/10-2011 13:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Jeg har også skrevet under. Thjaa og Lung må opfordre jer til, at lave jeres egne underskriftindsamlinger, og så tager vi kampen mod dyremishandling et skridt af gangen. ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 02/10-2011 14:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
lung og thjaa, hvad har i gjort ved de problemer som i kender? her gør wendie opmærksom på et problem og så svarer i med de eksempler i kender, skal det forhindre wendie i at tage et standpunkt til noget hun er opmærksom på? uden i fremturer med eksempler som i kender til og som med hensyn til grisene som jeg kender til er noget overdrevet, ![]() |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 02/10-2011 14:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
skønne spildte kræfter, det hjælper lige så meget som når jeg slår en prut ud af min åbne havedør... lung |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 02/10-2011 14:35
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
lung skrev: skønne spildte kræfter, det hjælper lige så meget som når jeg slår en prut ud af min åbne havedør... lung Jamen så kan du fortsat sove roligt om natten, i forvished om at du alligevel ikke kan gøre noget. Jeg kan nu heller ikke gøre meget ene mand, men jeg er forvisset om at bare en lille indsats, som f.eks at skrive under her, eller smide lidt mønter i det store glasbur nede i Lotus, kan være med til at gøre livet lidt bedre for andre mennesker, eller som her for nogle hunde. Hvem ved måske kan det være hjælp til selvhjælp, den dag man har sat træskoene, og står overfor jurien, som skal bedømme om man skal op eller ned...
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 03/10-2011 03:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
chaingmai skrev: lung og thjaa, hvad har i gjort ved de problemer som i kender? her gør wendie opmærksom på et problem og så svarer i med de eksempler i kender, skal det forhindre wendie i at tage et standpunkt til noget hun er opmærksom på? uden i fremturer med eksempler som i kender til og som med hensyn til grisene som jeg kender til er noget overdrevet, ![]() chaingmai min gode mand su spoere hvad jeg har gjoret ved dette problem paa et tidpunk skrav jeg fler indslad til landbladet ( landmand Avis) jeg starte med at skrive paa ders forum prasis om dette problem da jeg hade arbejte fler steder jeg sage op fra da jeg ikke kunne staa ind for den maade de behandlet ders dyre i stallen. sender blev jeg tryk i landbladet og fik faktis en stoere diskosjon fram Dette forsat jeg over linger tid hvor jeg proevet at likke mine tal fram paa en gaar der mishandler ders dyre og hvor en ikke gjore for at vise at man faktis i den siste end kunne lave fler penge ved at give sine dyre et ordnlig liv men selom det blev skravet ragti meget om det i landbladet paa dette tidpunk skedet der ikke en ski de forsadt med at behandle ders dyre som altig det er ragti at mange troger at det hele er ordnlig lisaa du selv skriver... som i kender til og som med hensyn til grisene som jeg kender til er noget overdrevet er den meste nomal ide folk har omkrang dansk grise prodosjon men jeg har vaeret i stalle hvor grise har gaade rund i fler maander med brakket ryk PGA at landmanden/fodermester har banker ders spaere plade ned i rykken paa dem fordi at grisen ikke lige gad at gaa den vej de oensket men det er sordan nogen ting der safoelti ikke bliver vist naar dansk landbrug skal lave raklame for sig selv Hvem vil det jeg har vaeret paa gaare hvor dyrelaegen saa den anden vej da det er landmanden selv der betaler for at dyrelaegen skal komme ud og kontroler ham og dyrelaegen ved at vis han raaber formeget op saa finder landmanden bare en anden der ikke raaber op for der er nok af dem der heller vil have penge en at tage hendsyn til de dyre og jeg kunne forsette jeg er landmand udanet og har vaeret mange aar i systemmet paa mange gaare baade som fast andsat og som sommer virkar og det var som sommer vikar jeg oplevet de verste ting da man jo kom ud paa mange forskelig gaare ind for en korter tid Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 03/10-2011 04:53
|
thjaa, det er fint at du har gjort hvad du kunne for dyre velfærden i danmark stor respekt for det, og selvfølgelig kan man finde landmænd der mishandler deres dyr, men derfor kan wendie jo godt gøre opmærksom på de hundetransporter der foregår i thailand udenat, skal have og vide at så lang tid ,der sker mishandlig af hunde i grønland og grise i danmark så skal man ikke spilde tid på hunde i thailand, jeg vil bare sige jeg har stor respekt for dem der vil beskytte dyr mod overlast lige meget hvor det er i verden![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 03/10-2011 08:55
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Hejsa thjaa jeg kan godt tilslutte mig til det du siger med at vi er ikke en skid bedre herhjemme, det kan også godt være det ikke hjælper men det skader heller ikke. Dejligt der er sådan nogle mennesker der vil gøre en indsats for at hundene måske bare kan få et tåleligt liv, for man kan vist godt blive enige om det er hårdt at se mange af de hunde i thailand hvordan de lever.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 03/10-2011 08:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Brok Brok Brok:-) Godt du gør noget Wendie:-) Kommer iøvrigt og besøger jer til februar. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 03/10-2011 10:10
|
Hvis det er brok brok brok at synes dyr i dk og thailand bliver mishandlet så synes jeg da at du er en af dem der støtter dig til at de mishandler dyr. Uanset hvor i verden er det da godt, der er sådan nogle som wendie der gider og gøre en indsats. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| fujifuji |
Lagt på d. 21/10-2011 13:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Selvfølgelig går man med tanken "hvad kan jeg som enemand gøre" - men hvis nu alle tænkte, "måske kan jeg bidrage bare lidt", så ville man opnå resultater. Det vil være en evig kamp mod alt den ondskab der findes i verden men man kan kun gøre sit og håbe og bede til verden bliver et bedre sted. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 21/10-2011 17:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Så la´da vær,!!!!!!!! Selfølgelig skal man råbe op når sådan noget foregår. også selv om det sker i ens egen baghave, dem skal vi også komme efter, hellere idag end i morgen. Super godt at der er nogle der kan sparke røv på os andre der sover lidt i timen. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 21/10-2011 19:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Feje for egen dør ?? Hvis Wendie bor ude i Thailand så er det jo netop hvad han gør. Syntes det er godt der er nogen som gider gøre noget for de stakkels hunde, der skal tæskes halvt ihjel inden de bliver slagtet. |
|
|
|
| Riverkwai |
Lagt på d. 22/10-2011 07:51
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
skyd lortet.hader de fucking soi doogs.bare min egen mening![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 22/10-2011 11:58
|
bare gå i gang riwerkvaj ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/10-2011 12:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Har skrevet under og sendt.. er selv uddannet landmand og har som tjaa mødt mange brodne kar i branchen.. men jeg har også mødt mange, som gør en forskel, og jeg er selv af den overbevisning at lidt hjælper også.. så forsæt du bare kampen Wendie.. vi er en del der bakker op om dit projekt Wendie skrev: Jeg ønsker ikke en masse ligegyldige kommentarer på emnet, eller få fortalt at det ikke hjælper noget - I bedes lade være at svare. Andre der ønsker at forsøge at hjælpe eller måske kender noget til handlen er fri til at kommentere. Wuff fra Wendie Riverkwai skrev: skyd lortet.hader de fucking soi doogs.bare min egen mening ![]() chaingmai skrev:
bare gå i gang riwerkvaj ![]() Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 22/10-2011 14:33
|
Tjaaa man må jo nok sige der er mange af de soi dog's havde bedst ved at blive aflivet, for man har da godt nok set mange usle hunde. Men det er da dejligt der er nogle mennesker der vil prøve at gøre noget for dem.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.