Se indlæg
 Udskriv debat
Ny regering lemper udlændingepolitikken
bruno
chacha skrev:
bruno skrev:
yan skrev:
bimmelim skrev:
yan skrev:
phom skrev:
så yan, vi er temmelig enige om at folk gifter sig for at opnår visse rettigheder både hvis de vil bo i danmark eller thailand, og at samfundet i 2011 ikke skal sammenlignes med samfundet anno 1970erne, hvor det var ufaglærte og kort uddannet Danmark havde brug for.

Ah, nu gifter folk sig nok også for andet end opnåelse af visse rettigheder, måske kærlighedShock

Det eneste jeg har imod reglen er forskelsbehandlingen på danskere og så alle andre EU borgere.Angry

Men her gælder det jo det meste af udlændingeloven.

Der er masser i loven jeg ikke er modstander af, men kun hvis det også vil gælde EU borgere der vil bosætte sig i Danmark.

Så efter min mening skal vi droppe udlændingeloven eller også EU eller samme regler i hele EU.

Tror nu de fleste Danskere før pointsystemet giftede sig for at få sin kæreste/kone hertil.
Hvis man ikke var gift ja så kunne hun jo ikke blive her.
Kan sagtens se det er pisse træls det skal være sådan.
Men det er netop for at Danmark ville blive straffet for at gøre alt for stor forskel mellem feks. en fra Iran og en fra Thailand.

bimmelim, det er jo lige netop det de gør, men bare at det er Danskeren der bliver straffet af udlændingeloven.

En svensk Iraner med statsborgerskab, kan jo uden problem flytte til Danmark med en 18 årig fra bjerglandsbyen og skal hverken have noget tilknytningskrav bankgaranti eller dansk m.m.

Så forskelsbehandlingen er at udlændingeloven mest straffer de danskere der vælger en kone fra udlandet. Og det er da forskelsbehandling så det klodser.

Var det omvendt var danmark for længst dømt ved menneskeretten.

Det er fuldstændig rigtig yan og før pointsystmet indførlse, var det kun et bagatel antal udlæninge der kom til Danmark fra mellemøsten, der kom her på FS, jeg mener det var under 500 om året og der var flere fra Afrika der tog hjem end der kom her om året.
Hvorfor så indføre pointsystemet ? Netop for at dæmme op for dansker, der tager udlændinge med her op.

ohh, "kun" 500 ??? og de er så nu i vores store byer......og der er jo ikke så mange allerede el hva????????????Shockja lad os da endelig få dem i 1000 vis....Til hest

Det er der ingen ting til de 20000 til 40000 der kom her i 90erne om året. Så rammer pointsystemet også dansker ønsker at bo med sin kærlighed i Danmark hårdt. De udgifter til de 500 som måske Danmark skulle have, er hvis pebernøder i forhold til hvad det koster at admistrer pointsystemet.

http://gj-blog.dk/
Ja i 2009 var der F/S mellem dansk/thai 498.
det højeste tal for noget land.

FCKdk
Med disse lempelser i indvandringspolitikken, må
Vi blot håbe at det bliver, dødsstødet til Helle Tornedronning
Schmidt's regering....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

chacha
bruno skrev:
chacha skrev:
bruno skrev:
yan skrev:
bimmelim skrev:
yan skrev:
phom skrev:
så yan, vi er temmelig enige om at folk gifter sig for at opnår visse rettigheder både hvis de vil bo i danmark eller thailand, og at samfundet i 2011 ikke skal sammenlignes med samfundet anno 1970erne, hvor det var ufaglærte og kort uddannet Danmark havde brug for.

Ah, nu gifter folk sig nok også for andet end opnåelse af visse rettigheder, måske kærlighedShock

Det eneste jeg har imod reglen er forskelsbehandlingen på danskere og så alle andre EU borgere.Angry

Men her gælder det jo det meste af udlændingeloven.

Der er masser i loven jeg ikke er modstander af, men kun hvis det også vil gælde EU borgere der vil bosætte sig i Danmark.

Så efter min mening skal vi droppe udlændingeloven eller også EU eller samme regler i hele EU.

Tror nu de fleste Danskere før pointsystemet giftede sig for at få sin kæreste/kone hertil.
Hvis man ikke var gift ja så kunne hun jo ikke blive her.
Kan sagtens se det er pisse træls det skal være sådan.
Men det er netop for at Danmark ville blive straffet for at gøre alt for stor forskel mellem feks. en fra Iran og en fra Thailand.

bimmelim, det er jo lige netop det de gør, men bare at det er Danskeren der bliver straffet af udlændingeloven.

En svensk Iraner med statsborgerskab, kan jo uden problem flytte til Danmark med en 18 årig fra bjerglandsbyen og skal hverken have noget tilknytningskrav bankgaranti eller dansk m.m.

Så forskelsbehandlingen er at udlændingeloven mest straffer de danskere der vælger en kone fra udlandet. Og det er da forskelsbehandling så det klodser.

Var det omvendt var danmark for længst dømt ved menneskeretten.

Det er fuldstændig rigtig yan og før pointsystmet indførlse, var det kun et bagatel antal udlæninge der kom til Danmark fra mellemøsten, der kom her på FS, jeg mener det var under 500 om året og der var flere fra Afrika der tog hjem end der kom her om året.
Hvorfor så indføre pointsystemet ? Netop for at dæmme op for dansker, der tager udlændinge med her op.

ohh, "kun" 500 ??? og de er så nu i vores store byer......og der er jo ikke så mange allerede el hva????????????Shockja lad os da endelig få dem i 1000 vis....Til hest

Det er der ingen ting til de 20000 til 40000 der kom her i 90erne om året. Så rammer pointsystemet også dansker ønsker at bo med sin kærlighed i Danmark hårdt. De udgifter til de 500 som måske Danmark skulle have, er hvis pebernøder i forhold til hvad det koster at admistrer pointsystemet.

he, tror du vi vil få glæde af de 500+ personer og alle deres familiesammenføringer......og dem der er kommet tidligere...? prøv at se i storbyerne i dagtimerne hvem der laller rundt på strøgene og drikker kaffe på cafeer osv. for skatteydernes regning.......de er vel sygemeldt, el. førtidspentionister osv....en flok snyltere allesammen, men godt der er nogle naive idioter der går på arbejde hver dag og holder røven oppe på dem .....nå ja det er jo også bare danskerne.....Til hest

bruno
Ja Ja og de har fået nye cykler, de sjæler vores damer, spiser hele citronmåden hos lægen og stjæler vores arbejde nåå nej....
Hvad yder du selv til samfundet, når nu det er så vigtig for dig ?

chacha
bruno skrev:
Ja Ja og de har fået nye cykler, de sjæler vores damer, spiser hele citronmåden hos lægen og stjæler vores arbejde nåå nej....
Hvad yder du selv til samfundet, når nu det er så vigtig for dig ?

du behøver ikke bekymre dig om mig, he he, jeg er langt foran dig, og har set hvad der sker bag fasaderne, du vågner nok op en dag...................men du aner nok ikke engang hvad jeg antyder....og når du evt. fatter bare lidt, ja så er det for sent.
du er ik værd at spilde tid på.

King Corner ApS
JA! dårligt at rører ved den, nu kommer der bare igen mange muslimer ind i Danmark, og hvem skal betale for dem ????

JA dig og mig.

Det der skulle gøres var at lempe på de landes borgere, som ikke ligger til last for Danmark, der kan nævnes mange f.eks. Thai, Kina, Vietnam, Polen m.f.

Lad ikke Danmark blive oversvømmet med flere der ikke vil indordne sig.Crying

chacha
he he, jeg har haft masser af de "hellige" muslimer i håndjern....neeej de stjæler da aldrig he he...selv ikke når deres klamme hænder er helt nede i slikskålen...ja såå er det ikke dem....neeej det var da et uheld osv....Smile

som nogle siger, de stjæler alle sammen, vi har bare ikke taget dem alle endnu....havde engang en der smadrede sit hoved til blods ned i bordet , men PO vidste godt han selv havde gjort det,,,så desværre "vi" fik ikke skylden...men ellers godt forsøgt af den møgperker....føj siger jeg bare........narrøv....Pfft...
Redigeret af chacha d. 02/10-2011 23:45

Thomas72
FCKdk skrev:
Med disse lempelser i indvandringspolitikken, må
Vi blot håbe at det bliver, dødsstødet til Helle Tornedronning
Schmidt's regering....Cool

Jeg synes det er fint at S-R-SF-EL gør op med Pia K's politik og 24-årsreglen + pointsystemet er i strid med
FN’s menneskerettighedserklæring.

FN’s menneskerettighedserklæring. artikel 16:

1. Uden begrænsninger af racemæssige, nationalitetsmæssige eller religiøse grunde har mænd og kvinder, der har nået myndighedsalderen, ret til at gifte sig og at stifte familie. De har krav på lige rettigheder med hensyn til indgåelse at ægteskab, under ægteskabet og ved dettes opløsning.

2. Ægteskab skal kun kunne indgås med begge parters frie og fulde samtykke.

3. Familien er samfundets naturlige og fundamentale enhedsgruppe og har krav på samfundets og statens beskyttelse.

Men vi mangler fortsat at få afskaffet 24-årsreglen. Hvis ikke så må den også gælde for dansk/dansk par, alt andet er diskriminerende.

Så er der gebyret for at søge om FS, den må den nye S-R-SF-regering også lige kigge på sammen med EL. En dansk kvinde må hoste op med 7700 dkr. for at søge om FS med sin kæreste fra Malaysia.

https://www.faceb...5826343640

Tænk på hvor mange Singha Beer og Chang Beer man kan få i Thailand for 7700 dkr.
Redigeret af Thomas72 d. 03/10-2011 01:12
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thomas72
chacha skrev:
...men ellers godt forsøgt af den møgperker....føj siger jeg bare........narrøv....Pfft...

Den kommentar burde give dig et rødt bær og jeg synes du skal tænke dig om, inden du skriver sådan en kommentar.

Du så jo hvad der skete i Norge den 22. juli i år.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Djan
chacha skrev:
he he, jeg har haft masser af de "hellige" muslimer i håndjern....neeej de stjæler da aldrig he he...selv ikke når deres klamme hænder er helt nede i slikskålen...ja såå er det ikke dem....neeej det var da et uheld osv....Smile

som nogle siger, de stjæler alle sammen, vi har bare ikke taget dem alle endnu....havde engang en der smadrede sit hoved til blods ned i bordet , men PO vidste godt han selv havde gjort det,,,så desværre "vi" fik ikke skylden...men ellers godt forsøgt af den møgperker....føj siger jeg bare........narrøv....Pfft...

Alle thaipiger er ludere og arbejder på massageklinik. Dette inkluderer naturligvis også din kone, hvis du er gift med en thai.

Lad os endelig få alle fordommene ud i det åbne.

Lad os sige at 5% af alle muslimer er kriminelle (hvilket er et latterligt højt tal) og 5% af alle thaipiger i Danmark er ludere. Har du det godt med, at dine landsmænd anser din kone for at være luder?

Langt flertallet af muslimer er ikke kriminelle - de arbejder, har børn, gør en indsats - akkurat det samme med thaipiger, som naturligvis ikke er ludere per se.

At man så kan være fremmedhader, hvis man er i et blandet ægteskab, virker himmelråbende idiotisk.

Vi lever ca. 80 år - hvorfor bruge sin tid på at hade andre mennesker? Spild af tid, spild af liv.

thaikurt1
Det er en komplet sejr for den radikale udlændingelinje og tabene er Socialdemokraterne SF som måde bøje nakken for de radikale så Helle Thorning-Schmid og Villy Søvndal kunne bliver minister og man nedlæggelsen af Integrationsministeriet, og flytter det socialministeriet.

Så nu er dammark med den nye regeringen udlændinge- og integrationsområdet taget et stor skridt tilbage hvor det var nemt for indvandrere og udlændinge gerne vil være i dammark.

Og et par år ville man kunne se den følger af radikale udlændingelinje mange af de mennesker der kommer til dammark har sociale problemer og ikke kan tilpasse sig det danske samfund.

Ingen se man De løfter, som Socialdemokraterne og SF gav i valgkampen har man måde opgive for at de kunne få en stor ministerløn og ministerbil at køre rundt i.

Når så S-SF -R forhåbentlig kort tid mister deres ministerposte
og grundlagt for at danne regeringen skal der igen strammes op på udlændinge- og integrationsområdet.

Når man med et parti som Enhedslisten skal være en del af det parlamentariske grundlag for S-SF -R regeringen kan det ikke andre på et tidspunkt går galt så regningen kommer i mindretal kan dårlig forstille mig at de Det Konservative Folkeparti vil støtte en S-SF -R regeringen så de kan forsætte som S-SF -R regeringen.

Men men 8 mandater kan man nok forventer at de Det Konservative Folkeparti vil prøve at markerer sig når det nyt folketinget år åbner i morgen.

Det bliver ikke nemet at være danskerne men det bliver nemmer for udlændinge at komme til dammark og bo.

For der bliver jo en regning der skal betalet og her er det jo dansker statsborger skal betale for
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Ja fy og føj for noget lort det der demokrati, hvor vælgernes afgørelse var.

2 klare sejrherrer Enhedslisten og Radikale, så helt klart, det er uretfærdigt overfor VKO at vælgerne svigtede dem.

Politisk er det da rart at se forskel på rød og blå politik.

sudsakhon
@Thomas72
Måske er det bare mig, der sov da menneskerettighederne blev gennemgået i skolen
Men hvor er det lige, at 24-års regelen er en overtrædelse.?

Der står ikke noget i din citerede artikel, som støtter din påstand.

Til gengæld er Enhedslistens principprogram en DIREKTE overtrædelse af samme menneskerettigheder. Og dem har man lukket ind i en regering.
Hvordan kan man mene, at den ene overtrædelse er OK, mens en anden overtrædelse er forfærdelig?

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Peder1968
sudsakhon skrev:
Til gengæld er Enhedslistens principprogram en DIREKTE overtrædelse af samme menneskerettigheder. Og dem har man lukket ind i en regering.

Nåda er Enhedslisten kommet i regeringen. Det bliver spændene hvilke minister poster de så skal ha Grin

sudsakhon
EL er jo blevet den nye regerings parlemtariske grundlag..

Et revolutionært stykke stemmekvæg..
De vælter næppe det røde kabinet.

Det er i det lys, man skal se ders rolle "i regering"

Ja er der nogen der kan huske 10 års stemmekvæg.

Det hed DF.

sudsakhon
Yep.. Så nu har vi fået "den røde Pia Kjærsgård"..
Samme tåbelige slags politik..Samme dikkende skødehund.

bruno
Slap nu lidt af, det ser ud til at tingene bliver rullet tilbage til den gang Fog var ved magten og hvor der var utrolig få fra mellemøsten der kom her til Danmark.
Det bliver højst sandsynlig færre nu, efter det arabiske forår og vi efterhånden kun har et light udgave af et velfærsamfund tilbage, i forhold til 90erne. Jeg tror vi i Danmark, skal i fremtiden kigge os over skulderen for ikke at blive overhalet af de lande.

sudsakhon
@bruno.
Du har nok ret i det sidste..
Derfor gør det ondt med en kommunist som erhvervsminister.. ØV..

Spring til debat: