Se indlæg
 Udskriv debat
nemt at komme i din kuffert
lung
efter at ha set denne video vil jeg overveje sikkerheden omkring min kuffert
prøvede det samme nummer på min egen og det er bare uhyggelig nemt
nu bliver den bare wrappet ind i plastic..

http://ekstrablad...638280.ece

lung

AL 48
Kan ikke lade sig gøre ved kuffert hvor man låser flere lynlåse sammen, da de går hver sin vej.

Nirvana
Ja så skal man velde en aluminum kuffert uden lynlåse
[img]http://www.hhcdistribution.dk/images/Produktbilleder/485030_Silver%2030.jpg[/img] is not a valid Image.
Come As You Are

tingtong
de sidste 2 år har jeg også wrappet min (kuffert) i phuket lufthavn, det giver mere tryghed

lung
Kan ikke lade sig gøre ved kuffert hvor man låser flere lynlåse sammen, da de går hver sin vej.

på min kuffert er der nettop lynlås der går hver sin vej, og alligevel er det muligt...
læg mærke til på filmen er der også lynlås der går hver sin vej, der er låst sammen...

lung

natty
Hmm, selvfølgelig skal man være opmærksom og forsigtig. Det er åbenbart nemt at åbne en kuffert, selvom lynlåsene er modsadrettede?
Måske er jeg naiv og godtroende, men har altid tænkt at når kufferten var sikkerheds godkendt med "security label" inden check-in var min kuffert nogenlunde sikker.
Tror dog ikke at jeg gider ændre min praksis med en simpel lås. Hvor får man wrappet sin kuffert ind i BKK lufthavn?

Iøvrigt synes jeg at de fleste man har læst om som er blevet knaldet for narko i BKK, er blevet taget med narkoen på sig eller i en af deres kropsåbninger.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

tingtong
her er et par svar
http://www.thaivi...gage-wrap/

natty
tingtong, tak for linket Smile

Kommer iøvrigt til at tænke på at tidligere, for år tilbage, fik man en "hård plastiktråd" rundt om den indcheckede baggage når den havde været igennem security, eller husker jeg fejl? Var det i Don Muang?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

tingtong
selv tak Smile jeg mener det koster 250 bth. på phuket, men det er sikkert billigere i bkk

kennyth
Som ekstra sikkerhed kan man vælge at sætte en tynd kæde igennem en hængelås som sidder fast på begge lynlåse huller, og efterfølgende låse kæden igennem håndtaget på kufferten.
Dette sikrer den ikke kan åbnes af nogen, med mindre de har en nøgle!
Lidt besværligt pga nøgle osv, men bedre at man kan komme i kufferten, end det med plastikken pga der er der "ingen adgang" selv om du skulle have glemt noget.

Man skal dog huske på, at selv om man har lås, kæde, plastik indpakning eller lign, HVIS låsen åbnes/fjernes, eller kæden fjernes, eller plastikken fjernes, er der ingen beviser og du bliver stadig dømt i ethvert land! Ink thailand.
Det er ALTID dig der skal bevise din uskyld, og det er stort set umuligt, men mindre du har videofilmet selve sceancen hvor du afleverer kufferten i check-in.
MVH

ABS
Vil de i jeres kufferter så kommer de det, når det drejer sig om de "stof" kufferter. Brug hardbox kuffert.
Du kan videofilme fra nu af til Juleaften. Er der noget i din kuffert så er det dit. Hvordan vil man bortforklarer F.eks. 1 kg heroin i sin kuffert.Hmmmmmm Næ, du bliver stjernen og kommer på Tv og i aviser.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
kennyth
100% enig !! Shock
MVH

bimmelim
Når baggagen er blevet afleveret og der ikke er stoffer i kufferten, så tror jeg ikke på at der kommer stoffer i den længere.
Al personale der har med baggage at gøre er sikkerhedsgodkendt.
Selvfølgelig er der også brodne kar der imellem.
Alle der smugler stoffer siger vel til alt og alle det ikke er deres, og håber på der kommer en frelsende engel og redder dem, da de jo er uskyldige og der er nogen der har puttet noget lort i deres kuffert !!!

www.kgi.dk
birkedhoj
Mener SAS har forbudt hængelåse, da de kan lave forstyrrelser på baggage båndene.

Lung Yao
birkedhoj skrev:
Mener SAS har forbudt hængelåse, da de kan lave forstyrrelser på baggage båndene.

Og det samme gører den "tynde kæde" som foreslået af Kennyth.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
lung skrev:

på min kuffert er der nettop lynlås der går hver sin vej, og alligevel er det muligt...
læg mærke til på filmen er der også lynlås der går hver sin vej, der er låst sammen... lung

Rigtigt, men der findes kufferter hvor de 2 lynlåse går ikke længere end midten (afbrudt ved håntaget) og de åbnes på hver sin vej. Så det nummer som er vist på videoen er ikke "brugbar", idet det ville være næsten umuligt at lukke lynlåsen igen.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kennyth
bimmelim skrev:
Når baggagen er blevet afleveret og der ikke er stoffer i kufferten, så tror jeg ikke på at der kommer stoffer i den længere.
Al personale der har med baggage at gøre er sikkerhedsgodkendt.
Selvfølgelig er der også brodne kar der imellem.
Alle der smugler stoffer siger vel til alt og alle det ikke er deres, og håber på der kommer en frelsende engel og redder dem, da de jo er uskyldige og der er nogen der har puttet noget lort i deres kuffert !!!

Jeg kan huske for 5-7 år siden der var en sag fra mexico city lufthavn, hvor en kuffertmedarbejder gentagne havde fyldt et par kilo i forskellige kufferter hvorefter hans "kollegaer" tog ud og afhentede stoffet, enten med en pistol i folks private hjem eller udenfor lufthavnen, ligeledes med en pistol i bæltet.
Jeg er iøvrigt også overbevidst om at i stort set alle lande hvor lønnen er lav, og alle kan købes, bør dette skal tages som en seriøs indikation om binde din kuffert ind i plast, eftersom andet er ulovligt.

Hyggeligt ik ? .. Sad
MVH

Robert Kronberg
Som andre har nævnt, så kan man jo ikke bare sige, hvis man bliver stoppet med narko i kufferten, at der oprindeligt var en hængelås på eller plastik omkring, for så ville alle jo kunne smugle narko i sin kuffert uden anden risiko, end at narkoen bliver beslaglagt. De ville også slippe for besværet med at æde det eller proppe det op i r...., eller hvad de nu finder på.

Sikkerhedsgodkendte kan sagten smugle narko, og den slags medarbejder bliver fra tid til anden antastet af narkosmuglere med henblik på samarbejde.

Jeg kender til en Thai, der gjorde netop det, men han blev efterfølgende gennemtæsket af sin familie, da familien fandt ud af, hvad han havde gang i, og så stoppede den der.

Jeg låser ikke min kuffert, når jeg rejser, da låsen kun gør den forskel, at jeg kan se, at den har været åbnet, og det finder jeg nok ud af alligevel.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
wheelie66
har hørt om et par fra midt jylland som havde været på en kort ferie i thailand. De havde indbrug på hotel værelset, men intet af betydning var væk. Hotellet og politi var så vist jeg husker indblandet.
Da de så kom hjem til danmark havde de kort efter hjemkomsten indbrud i deres bolig. Da politiet kom og undersøge sagen, fortalte de at det var lidt pussig at de først havde indbrug i Thailand, og nu så hurtig efter i deres bolig... Det fik betjenten til at spørge efter deres kufferter, som han gerne ville undersøge nærmere. De viste sig at kufferterne var gemt af vejen på loftet hvor man sskulle gennem en lem og med en trappestige... Det var er godt sted at ligge dem for indbruds tyvene havde ikke fundet dem. Der var puttet narkotika i dem.

Så det er ikke altid det sker i lufthavnen... Frown
Wheelie66 More sick
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det.
Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden.
[url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url]

http://www.life-of-brian.dk/thailand.htm
Spring til debat: