Se indlæg|
Dusørjægere jagter vilde krokodiller
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/10-2011 18:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
1000 thailandske bath eller 175 danske kroner. Så meget er en undsluppen krokodille værd i Thailand i disse dage, hvor myndighederne har udlovet en belønning til borgere, der fanger én af flere hundrede krokodiller, som er undsluppet under massive oversvømmelser i provinsen Ayutthaya nord for Bangkok. "Krokodillerne skal fanges for at beskytte borgerne," siger den thailandske sundhedsminister Vitthaya Buranasiri ifølge Bangkok Post. Mindst en krokodille er ind til videre fanget nær et hus, mens flere er set ved populære turistattraktioner, hvor man frygter, at de kan finde på at angribe mennesker. Dyrene menes at stamme fra både lovlige og illegale farme. Omkring 300 menneskeliv er allerede gået tabt under en af de værste oversvømmelser i Thailands historie. Monsunregnens kolossale skyl har gennem den seneste tid ødelagt adskillige hjem i især de nordlige provinser og ramt både landbruget og industrien. Senest frygtede myndighederne, at oversvømmelserne også ville nå hovedstaden Bangkok. Søndag lød meldingen dog, at byen tilsyneladende ville gå ram forbi. Kilde: JP Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/10-2011 19:33
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Webmaster skrev: 1000 thailandske bath eller 175 danske kroner. Så meget er en undsluppen krokodille værd i Thailand i disse dage, hvor myndighederne har udlovet en belønning til borgere, der fanger én af flere hundrede krokodiller, som er undsluppet under massive oversvømmelser i provinsen Ayutthaya nord for Bangkok. "Krokodillerne skal fanges for at beskytte borgerne," siger den thailandske sundhedsminister Vitthaya Buranasiri ifølge Bangkok Post. Mindst en krokodille er ind til videre fanget nær et hus, mens flere er set ved populære turistattraktioner, hvor man frygter, at de kan finde på at angribe mennesker. Dyrene menes at stamme fra både lovlige og illegale farme. Omkring 300 menneskeliv er allerede gået tabt under en af de værste oversvømmelser i Thailands historie. Monsunregnens kolossale skyl har gennem den seneste tid ødelagt adskillige hjem i især de nordlige provinser og ramt både landbruget og industrien. Senest frygtede myndighederne, at oversvømmelserne også ville nå hovedstaden Bangkok. Søndag lød meldingen dog, at byen tilsyneladende ville gå ram forbi. Kilde: JP Så er det vist mere profitabelt at sælge krokodillen på anden vis end få blot 1.000 baht... Her skyder de sig selv i skoen - 1.000 baht for en krokodille :-) Hilsen, Robert |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 16/10-2011 22:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Hmmm, det kan være der er krokodille på menuen snart... lung |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/10-2011 03:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, det ville jo være meget skidt om den siamesiske krokodille, der indtil får nyligt blev anset for at være totalt udryddet, skulle blive genintroduceret. Men selvfølgelig er hverken omstændighederne eller lokaliteterne her til det. Mit forslag lyder som så: Få nogle af de "drabelige storvildtsjægere" af udenlandsk oprindelse til at skyde dem til de priser, de er vant til at betale 10 tusinder af kroner for at føle sig sig "rigtige mænd" De vil kun have et trofæ, hovedet, tænderne el. lign. Resten, kødet, huden kan gå til de lokale. Everybody wins. |
|
|
|
| fujifuji |
Lagt på d. 21/10-2011 13:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Forfærdeligt med den oversvømmelse. Jeg håber de redder mennesker og bringer dyrene i sikkerhed. |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 21/10-2011 14:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 245 |
rinpoche skrev: Mit forslag lyder som så: Få nogle af de "drabelige storvildtsjægere" af udenlandsk oprindelse til at skyde dem til de priser, de er vant til at betale 10 tusinder af kroner for at føle sig sig "rigtige mænd" De vil kun have et trofæ, hovedet, tænderne el. lign. Resten, kødet, huden kan gå til de lokale. Everybody wins. Fuldstændig enig .... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















