Se indlæg
 Udskriv debat
Første gang i Thailand - Hvad vil i anbefale?
Thaihaj
Titlen siger det hele, jeg overvejer at tage til Thailand for første gang, men er i tvivl om hvor jeg skal hen.

Mine krav:
Tæt på vandet.
Billigt.
God internet forbindelse at finde på hoteller osv (har tænkt mig at arbejde lidt undervejs)

Nogle steder som skiller sig ud? :-)

http://www.kurserne.dk/Thailandske-Baht-Thai-THB-V
Kim Ludvigsen
Du skulle måske fortælle lidt mere om, hvad du er efter. Tæt på vandet, er det blot tæt på vandet, eller har det noget at gøre med strandens kvalitet?

Hvad har du tænkt dig af aktiviteter? Der er stor forskel på, om du blot vil stranddase, eller om du vil have mulighed for aktiviteter som dykning, naturoplevelser (tjek siden om Phang Nga på hjemmesiden i min signatur), bjergklatring eller noget helt fjerde.

Er du efter fest og farver og natteliv, så måske Patong (Phuket). Er du efter fred og ro, så måske Ao Nang/Krabi. Hvis du vil have lidt af hvert, så måske Kata/Karon (Phuket). Koh Samui er også en mulighed.

Med hensyn til Internet, så tjek dette, inden du booker hotel. De fleste har fine forbindelser, men nogle steder koster det ekstra (især på de dyrere hoteller).

Nu skriver jeg "fine", og det er måske for meget sagt. Det afhænger naturligvis af dine krav. Hvis dit arbejde indbefatter online skydespil, så skal du nok lige spørge hotellet om hastigheden først. Mit behov for surfing, e-mail og opdatering af hjemmesider har fuldt ud være dækket på alle de steder, jeg har været.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Thaihaj
Super Kim, det gav noget klarhed.

Jeg har intet i mod natteliv, men det er ikke det som driver det. Så det er nok bedst med et sted hvor det er muligt at komme i byen, uden at det er den helt store turistfælde :-)

Mhs til vand, så vil jeg gerne kunne snorkle - Hvis det er muligt.

Internet! Skal bare kunne opdaterer nogle ting til tider, så det er også meget fint.

http://www.kurserne.dk/Thailandske-Baht-Thai-THB-V
patirak
Hej,

Hvis det var mig, så ville jeg først tage et par dage i Bangkok, for lige at opleve byen. Derefter ville jeg smutte en tur til Kata/Karon (Phuket). Der finder du som nævnt lidt af hvert. Herefter ville jeg tage til Phi Phi for at dykke/snorkle og slappe af. (www.phi-phi.com)

Du finder nemt billige hoteller alle stederne - Jeg plejer at bruge www.booking.com

Håber du får en god tur. Gad godt det var mig der skulle alene afsted til Thailand for første gang Wink

SteenJ
patirak skrev:
Hej,

Hvis det var mig, så ville jeg først tage et par dage i Bangkok, for lige at opleve byen. Derefter ville jeg smutte en tur til Kata/Karon (Phuket). Der finder du som nævnt lidt af hvert. Herefter ville jeg tage til Phi Phi for at dykke/snorkle og slappe af. (www.phi-phi.com)

Du finder nemt billige hoteller alle stederne - Jeg plejer at bruge www.booking.com

Håber du får en god tur. Gad godt det var mig der skulle alene afsted til Thailand for første gang Wink

"Jeg plejer at bruge www.booking.com"

Sad lige og kigge på ovenstående bookingcenter. De må da tage nogle gevaldige overpriser, for på de steder som jeg kender, koster hotellerne ikke så meget som "booking.com" forlanger. Priser er søgt i sæson jan/feb. Så dem ville jeg ikke anbefale....
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

patirak
SteenJ skrev:
patirak skrev:
Hej,

"Jeg plejer at bruge www.booking.com"

Sad lige og kigge på ovenstående bookingcenter. De må da tage nogle gevaldige overpriser, for på de steder som jeg kender, koster hotellerne ikke så meget som "booking.com" forlanger. Priser er søgt i sæson jan/feb. Så dem ville jeg ikke anbefale....
SteenJ

Jeg plejer at bruge systemet til "Tjek-ind-samme-dag" bookinger og får så billige værelser, der hvor jeg kommer frem. Men der er sikkert andre steder. Ellers er der jo også muligheden for at bare at finde et billigt hotel, når man ankommer.

Spring til debat: