Se indlæg|
Arbejde i Bangkok.
|
|
| Palmer |
Lagt på d. 07/11-2011 21:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Min "papsøn" skal til at gå på Thai-Dansk skole i Bangkok (endelig dato endnu ikke helt afgjort pga vand situationen). Han er 20 år gammel og uddannet kok (Thai-Europe food). Er der nogen som kender nogen i Bangkok, som mangler en kok, hjælpekok eller lignende, så han kan tjene lidt penge ved siden af skolen..??? ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/11-2011 21:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Palmer skrev: Min "papsøn" skal til at gå på Thai-Dansk skole i Bangkok (endelig dato endnu ikke helt afgjort pga vand situationen). Han er 20 år gammel og uddannet kok (Thai-Europe food). Er der nogen som kender nogen i Bangkok, som mangler en kok, hjælpekok eller lignende, så han kan tjene lidt penge ved siden af skolen..??? ![]() Hvis han er meget dygtig(ikke fordi jeg tvivler) kunne han måske forhøre sig hos Kin-Kin, som også har en afdeling i BKK. Jeg ved ikke om de mangler en kok/hjælpekok, men det skader ikke at spørge. Hvis han bor i KBH, kunne han måske smutte forbi ODD Fellow Palæ og have en sludder med min "papsøn"(også uddanet Kok) som kunne måske give ham nogle "staldfiduser". ......så han kan tjene lidt penge ved siden af skolen..?? Er det ikke lidt "risikabelt", m.h.t. hans, formoder jeg, "Studie visum" (Category"ED" ) ? . Redigeret af Lung Yao d. 07/11-2011 21:56 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Palmer |
Lagt på d. 08/11-2011 00:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Han er stadig i Thailand - nærmere bestemt i Mahasarakham - men skal snart læse dansk i Bangkok. Så tænkte jeg, at han måske kunne finde et arbejde medens har var i Bangkok..![]() Tak for dit svar. |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 08/11-2011 02:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Lung Yao der er vist tale om en thai...
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/11-2011 10:18
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Palmer skrev: Min "papsøn" skal til at gå på Thai-Dansk skole i Bangkok (endelig dato endnu ikke helt afgjort pga vand situationen). Han er 20 år gammel og uddannet kok (Thai-Europe food). Er der nogen som kender nogen i Bangkok, som mangler en kok, hjælpekok eller lignende, så han kan tjene lidt penge ved siden af skolen..??? ![]() Hej Palmer, Husk lige, at Bangkok er kæmpestort og samtidig voldsomt trafikeret, så det er ikke ligemeget, hvor man kan få arbejde, hvis man ikke kan flytte dertil. Jeg forstår dit indlæg, som han ikke kan dansk og er uddannet i Thailand (og derved ikke kan lave dansk mad), og i så fald så ville jeg, hvis jeg var ham, nok søge arbejde på nogle hoteller langs Sukhumvit eller lignende, da jeg bilder mig selv ind, at større hoteller i større grad overholder loven om service charge. Hvorom alting er, så er den danske Admirals Pub lige genåbnet efter en del år, hvilket potentielt gør personale-situationen mere usikker, hvorfor det derved kan være lettere at få et job. Hotellet, den ligger i, er også delvist dansk ejet. Og selvom han ikke kan dansk, så kan den danske vinkel måske alligevel være en døråbner. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/11-2011 11:25
|
|
iThai skrev: Lung Yao der er vist tale om en thai... Har jeg måske påstået/skrevet noget andet . ![]() Der stod intet om det i starten af tråden hvor han befandt sig, og jeg gik ud fra(fejlagtigt) at han var i DK og skulle til Thailand for at få færdigheder i Thai. For det stod heller ikke at han skulle lære DANSK. Men godt at du var så "skarpsynet" efter at have fået det at vide af Palmer i svar #3. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 08/11-2011 12:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Lung Yao skrev: iThai skrev: Lung Yao der er vist tale om en thai... Har jeg måske påstået/skrevet noget andet . ![]() Der stod intet om det i starten af tråden hvor han befandt sig, og jeg gik ud fra(fejlagtigt) at han var i DK og skulle til Thailand for at få færdigheder i Thai. For det stod heller ikke at han skulle lære DANSK. Men godt at du var så "skarpsynet" efter at have fået det at vide af Palmer i svar #3. . Nu irettesætter du en anden bruger fordi du ganske enkelt IKKE læste spørgsmålet godt nok. Det kræver ikke den store danskeksamen at læse at spørgeren ønsker et arbejde I Bangkok. En anden gang Lung så læs hvad der står og ikke hvad du TROR der står. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2011 13:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvis man skal paa Dansk/Thai skole i Bangkok maa det nok vaere for at laere dansk ? Men det er paa den anden side ogsaa en mulighed at man laere Thai ? Det foerste indlaeg var nok ikke helt klart og jeg vil da give Lung Yao ret. At der saa kommer noget personfnidder efterfoelgende er saa en anden sag. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/11-2011 13:49
|
|
hugoboerge skrev: Hvis man skal paa Dansk/Thai skole i Bangkok maa det nok vaere for at laere dansk ? Men det er paa den anden side ogsaa en mulighed[u] at man laere Thai [/u]? Det foerste indlaeg var nok ikke helt klart og jeg vil da give Lung Yao ret. At der saa kommer noget personfnidder efterfoelgende er saa en anden sag. Tak, Hugobørge, for undsætningen. Yderligere kommentarer herfra er "overflødige". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 08/11-2011 15:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Haha Lung Yao du er sjov. Læs og forstå...tsk tsk. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.