Se indlæg|
Huskøb i Thailand
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 08/11-2011 08:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Som mange af jer ved bor jeg permanent i Surin i et lejet hus med min samleverske Noi og datteren. Nu har jeg så fundet et dejligt nybygget hus her i Surin som jeg/vi er helt pjattet med, pris 1,7. Det er privatsalg, så hvilke faldgruber er der i det? Jeg tænker på ejendommens tilhørsforhold? Gæld osv. Jeg kan jo ikke købe så muligheden er der at købe i min samleverskes navn? Det undgår jeg helst men det er selvfølgelig en måde at købe på. Evt. kontrakt hos en advokat som siger at hvis vi går fra hinanden skal huset sælges og provonuet deles? Hun køber grunden og jeg køber huset og lejer grunden i 30 år? Kontrakt? Stifte et firma som køber? Hører at det ikke lige er sagen, korrekt? Gode seriøse råd modtages, på forhånd tak. Nogen som kender en god engelsktalende boligadvokat i Surin? Mvh. Bent |
|
|
|
| lilleper |
Lagt på d. 08/11-2011 09:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
hej bent jeg har søgt efter den advokat i surin han hedder mr chalong men kan ikke finde et tlf nummer men de andre udlændinge i surin anbefaler isaanlawyers.com håber det lykkes med huset men tjeck lige stedet ud efter eller under en af de store regn byger så du kan se vor meget vand der ligger i området det glemte vi at gøre mvh lilleper |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 08/11-2011 09:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hej! Som vi har talt om før-og der er selvfølgelig delte meninger,men min er nu,at den bedste løsning i et tilfælde som dit,er Usufruct. Det er prøvet så mange gange i retten hernede og ingen har kunnet bestride den ret det giver-hverken ejer,kone eller andre. http://www.thaila...iland.html [url][/url]- |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/11-2011 14:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Bent, Som Lilleper har foreslået dig, tag kontakt til Isaan Lawyers i Korat. Ejeren(Kanadier) er selv advokat og har flere Thailandske advokater ansat i firmaet, nogle af dem også engelsk talende. http://www.isaanl...perty.html http://www.isaanl...-team.html We offer free legal consultation without any obligation from your part. Do not hesitate to contact us, from Monday to Friday, by email, fax or phone. We meet clients only by appointment. Feel free to call our office at 044 245 001 should you want to meet one of our attorneys. We speak English, French and Thai Du har intet at tabe ved at kontakte dem. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| uan |
Lagt på d. 08/11-2011 18:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Hvis din girlfriend har arbejde og indtægt, kan hun lånefinansiere huskøbet i banken over flere år.
Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 09/11-2011 03:48
|
Tak for svarene. LillePer, jeg fandt Mr.Chalong på google og skriver hans mail add og tlfnummer hvis andre skulle få brug for det: Tlf: 081-7901808 Jeg har fundet Isaanlawyers.com og tjekker dem ud også. NoiNarak, det du skriver om Usufruct er meget interessant og det vil jeg bestemt undersøge nærmere og vil gerne vende tilbage til dig. Lung Yao, du har helt ret, jeg har intet at tabe ved at kontakte IsaanLawyers, jeg skal naturligvis have advokatbistand til et evt. huskøb, og som du ser anbefaler LillePer dem også, og da de er engelsktalende er de helt klart et godt emne for kontakt. uan, ja min samleverske har fast arbejde og indtægt, snart 25 år på Highway Office, men vi skal ikke lånefinansiere et evt. huskøb, men tak for dit svar. Bor du i HH? Mvh. Bent |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/11-2011 07:50
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
bentmj skrev: Tak for svarene. LillePer, jeg fandt Mr.Chalong på google og skriver hans mail add og tlfnummer hvis andre skulle få brug for det: Tlf: 081-7901808 Jeg har fundet Isaanlawyers.com og tjekker dem ud også. NoiNarak, det du skriver om Usufruct er meget interessant og det vil jeg bestemt undersøge nærmere og vil gerne vende tilbage til dig. Lung Yao, du har helt ret, jeg har intet at tabe ved at kontakte IsaanLawyers, jeg skal naturligvis have advokatbistand til et evt. huskøb, og som du ser anbefaler LillePer dem også, og da de er engelsktalende er de helt klart et godt emne for kontakt. uan, ja min samleverske har fast arbejde og indtægt, snart 25 år på Highway Office, men vi skal ikke lånefinansiere et evt. huskøb, men tak for dit svar. Bor du i HH? Mvh. Bent Du skal sikre dig, hvis du går efter usufruct, hvad jeg nok ikke ville, at brugsretten ikke bare annuleres ved din død. Her tænker jeg på, om konen kan blive boende og/alle andre arvinge. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 09/11-2011 10:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Robert Kronberg skrev: bentmj skrev: Tak for svarene. LillePer, jeg fandt Mr.Chalong på google og skriver hans mail add og tlfnummer hvis andre skulle få brug for det: Tlf: 081-7901808 Jeg har fundet Isaanlawyers.com og tjekker dem ud også. NoiNarak, det du skriver om Usufruct er meget interessant og det vil jeg bestemt undersøge nærmere og vil gerne vende tilbage til dig. Lung Yao, du har helt ret, jeg har intet at tabe ved at kontakte IsaanLawyers, jeg skal naturligvis have advokatbistand til et evt. huskøb, og som du ser anbefaler LillePer dem også, og da de er engelsktalende er de helt klart et godt emne for kontakt. uan, ja min samleverske har fast arbejde og indtægt, snart 25 år på Highway Office, men vi skal ikke lånefinansiere et evt. huskøb, men tak for dit svar. Bor du i HH? Mvh. Bent Du skal sikre dig, hvis du går efter usufruct, hvad jeg nok ikke ville, at brugsretten ikke bare annuleres ved din død. Her tænker jeg på, om konen kan blive boende og/alle andre arvinge. Hilsen, Robert Robort: Hvorfor ville du ikke bruge "USUFRUCT" ![]() Hilsen Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/11-2011 11:54
|
SteenJ skrev: Robert Kronberg skrev: bentmj skrev: Tak for svarene. LillePer, jeg fandt Mr.Chalong på google og skriver hans mail add og tlfnummer hvis andre skulle få brug for det: Tlf: 081-7901808 Jeg har fundet Isaanlawyers.com og tjekker dem ud også. NoiNarak, det du skriver om Usufruct er meget interessant og det vil jeg bestemt undersøge nærmere og vil gerne vende tilbage til dig. Lung Yao, du har helt ret, jeg har intet at tabe ved at kontakte IsaanLawyers, jeg skal naturligvis have advokatbistand til et evt. huskøb, og som du ser anbefaler LillePer dem også, og da de er engelsktalende er de helt klart et godt emne for kontakt. uan, ja min samleverske har fast arbejde og indtægt, snart 25 år på Highway Office, men vi skal ikke lånefinansiere et evt. huskøb, men tak for dit svar. Bor du i HH? Mvh. Bent Du skal sikre dig, hvis du går efter usufruct, hvad jeg nok ikke ville, at brugsretten ikke bare annuleres ved din død. Her tænker jeg på, om konen kan blive boende og/alle andre arvinge. Hilsen, Robert Robort: Hvorfor ville du ikke bruge "USUFRUCT" ![]() Hilsen Steen Fordi brugsretten normalt ophæves ved død, og så er din kæreste hjemløs og dine arvinger får ingenting. Det kan selvfølgelig være, at en eller anden advokat kan dreje den, men jeg er mere indtil 3 x 30 års leasingkontrakter. Hvis du vil være helt sikker, selvom det kommer til at koste dobbeltskat, så køber I jorden i kærestens navn, og så leaser du jorden i 3 x 30 år af hende, og du køber huset i ejet navn. Og så sikrer du på en eller anden vis, at kæresten kan blive boende, når du dør. Jeg siger ikke entydigt, at usufruct er dårligt, men den dukker bare op på nettet fra tid til anden, som om det er noget helt fantastisk, som de fleste har overset. Hvis det var så godt, så ville det nok være mere udbredt. Usufruct er i øvrigt, så vidt jeg lige husker, slet ikke lavet til huskøb, men til landbrug. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 10/11-2011 02:47
|
Ja Robert, brugsretten ophæves normalt ved død, men da min samleverske er ejeren hvordan kan hun så blive hjemløs? Hvis brugsretaftalen er gjort for et beløb vil der forkomme skat, men hvor meget? Nogle landafdelinger kan ikke lide at registrere brugsretaftaler som fri. Hvis jeg køber huset og min samleverske køber grunden som jeg så leaser vil der forkomme dobbeltskat skriver Robert, hvor er den så på? Mvh. Bent |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/11-2011 05:17
|
bentmj skrev: Ja Robert, brugsretten ophæves normalt ved død, men da min samleverske er ejeren hvordan kan hun så blive hjemløs? Hvis brugsretaftalen er gjort for et beløb vil der forkomme skat, men hvor meget? Nogle landafdelinger kan ikke lide at registrere brugsretaftaler som fri. Hvis jeg køber huset og min samleverske køber grunden som jeg så leaser vil der forkomme dobbeltskat skriver Robert, hvor er den så på? Mvh. Bent Ja, selvfølgelig, hvis usufruct er med kæresten, så komme brugsretten tilbage til hende eller hendes arvinge, når du dør. Der er bare et meget stort paradoks med den løsning, og det er, at der må være en grund til, at du ønsker usufruct eller leasing, hvilket formentlig er, fordi du potentielt ser en risko for, at I går fra hinanden, eller at hun dør (først). Hvis I går fra hinanden, eller hun dør først, og du derpå får en ny kæresten, så bliver den nye kæreste hjemløs, hvis du dør før hende, og arvinge får ingenting. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.