Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor investerer vi ikke bare det hele i Asien?
patirak
http://www.dr.dk/...090243.htm

Den økonomiske vækst i eurolandene ser ifølge banken næsten ud til at gå helt i stå næste år.
Tidligere forudså banken, at eurolandene ville opleve en økonomisk vækst på 1,1 procent i 2012. Det er nu skåret markant ned til en vækst på blot 0,3 procent.

Helt konkret forventer Danske Bank en økonomisk vækst på 2,5 procent i USA og 8,9 procent i Kina.

Når vi alligevel ikke får vækst i Danmark og væksten altid ligger omkring 10% i Asien, hvorfor går vi så ikke bare "all in" og investerer alt i Asien?

Vi kan så læne os tilbage og høste 8-10% afkast om året. - uden at røre en finger Wink Det er sgu da for dumt at knokle afsted for sølle 0,3 procent...

iThai
Patirak
Vi er i fuld gang Wink
ithaiuthai@hotmail.com

patirak
iThai skrev:
Patirak
Vi er i fuld gang Wink

Godt at se at der er andre, der har fundet løsningen på den økonomiske krise... Smile
Redigeret af patirak d. 09/11-2011 11:40

jc
.. og så sælger vi Grækenland og Italien til Kina........

carstenj
jc skrev:
.. og så sælger vi Grækenland og Italien til Kina........

de vil sgu da ikke købe noget der er så pilråddent.

prasat
ja lad os endelig lade være med at investere i danmark, lad det lorteland rådne op sammen med sydeuropa. så skal der nok blive råd til at vi der er i 40 års alderen kan få pension. ikke fordi jeg ikke investere i asien og østeuropa for det gør jeg men jeg har sku også sat penge i dk. vi kan jo ikke lade vores land gå helt i stå.

prasat

chaingmai
der er nok nogle der føler sig større, ved at svine danmark til de tænker nok ikke på at der hjælper danmark dem til at føle sig store...........Shock

Philo
Hejsa,

Blot en lille sidebemærkning til nedenanførte. En økonomisk vækst på 8,9 procent som Kina pt. har, er altså ikke det samme som en økonomisk fortjeneste af investerede midler på 8,9 procent.

Bortset herfra, så bør man da - efter min ringe mening - investere i det man nu har det bedst med......

patirak skrev:

Den økonomiske vækst i eurolandene ser ifølge banken næsten ud til at gå helt i stå næste år.
Tidligere forudså banken, at eurolandene ville opleve en økonomisk vækst på 1,1 procent i 2012. Det er nu skåret markant ned til en vækst på blot 0,3 procent.

Helt konkret forventer Danske Bank en økonomisk vækst på 2,5 procent i USA og 8,9 procent i Kina.

Når vi alligevel ikke får vækst i Danmark og væksten altid ligger omkring 10% i Asien, hvorfor går vi så ikke bare "all in" og investerer alt i Asien?

Vi kan så læne os tilbage og høste 8-10% afkast om året. - uden at røre en finger Wink Det er sgu da for dumt at knokle afsted for sølle 0,3 procent...

MVH

Philo

AL 48
Philo skrev:
Hejsa,

Blot en lille sidebemærkning til nedenanførte. En økonomisk vækst på 8,9 procent som Kina pt. har, er altså ikke det samme som en økonomisk fortjeneste af investerede midler på 8,9 procent.

Bortset herfra, så bør man da - efter min ringe mening - investere i det man nu har det bedst med......

patirak skrev:

MVH

Philo

Rigtig Philo. - Økonomisk vækst har ikke en skid med afkast af investerede midler at gøre. Ikke mærkeligt at mange brænder nallerne, når man læser dette.

patirak
AL 48 skrev:
Philo skrev:
Hejsa,

patirak skrev:

MVH

Philo

Rigtig Philo. - Økonomisk vækst har ikke en skid med afkast af investerede midler at gøre. Ikke mærkeligt at mange brænder nallerne, når man læser dette.

Jeg håber sandelig ikke der er nogen der tager indlægget så seriøst... at de investerer alle deres sparepenge i Asien.

Hvis man overvejer dette, så vil jeg anbefale at man først rådfører sig hos sin bankrådgiver Grin

Peder1968
patirak skrev:
......

Hvis man overvejer dette, så vil jeg anbefale at man først rådfører sig hos sin bankrådgiver Grin

Det råd svare til man går ned til sin Opel-forhandler og spørger efter hvilket bilmærke man skal købe Haps du

En bankrådgiver er en sælger ikke en uvildig rådgiver Smile

patirak
Peder1968 skrev:
patirak skrev:
......

Det råd svare til man går ned til sin Opel-forhandler og spørger efter hvilket bilmærke man skal købe Haps du

En bankrådgiver er en sælger ikke en uvildig rådgiver Smile

Min såkaldte bankrådgiver er nok den sidste person i verden, jeg ville spørge til råds når det gælder økonomi. Bankdirektøren er ligeså håbløs... At lytte til hans råd ville sikkert resultere i personlig konkurs efter blot få måneder- især når manden jo ikke engang kan drive hans egen "butik".

Syntes altid der er sjovt at sidde til møde med bankdirektøren for min bank. Han er en af disse "gamle banktyper", der tror at "guds gave til folket", fordi han kan skrive bankdirektør på visitkortet. Problemet er dog nu, at manden ikke længere evner at drive banken med overskud... Det gør det altid lidt sjovere at spørge indtil hvordan idioten selv synes det går...

Forhen var han altid efter mig... Nu er det mig, der konstant spørger ind til ham og vil høre efter hvordan det går med mine bankaktier. Jeg har jo købt for hele kr. 5.000 og indtil videre kun tabt på dem.

Næ.. krisen er på sin måde godt for os alle. Den er især god for de højrøvede bankdirektører i små-bankerne, som altid har skullet lege de var hævet over os andre og være så skide kloge når det gjalt vores økonomi.

Heldigvis, så husker jeg som en elefant... Så nu får den kære bankdirektør igen af egen skuffe. Jeg kan jo altid skifte bank, hvis han ikke leverer varen. Foretrækker dog at blive, blot for morskabens og hævnens skyld. Nu er det de alm. mennesker med en sund økonomi, der har fat i den lange ende. Det har bankerne rigtig godt af...

chaingmai
det er godt, at jeg kun har til dagen og vejenRolllEating Fast

Spring til debat: