Se indlæg
 Udskriv debat
Førtidspensionister. Read and Weep...
rinpoche

http://www.dr.dk/...144802.htm

Aarhus kommune har som den eneste i landet kørt et projekt, hvor socialt udsatte har kunnet optage mindre lån (mikrolån) og få erhvervsrådgivning. Efter første status har kun én ud af otte klaret skærene og startet egen virksomhed. Kvinden, der klarede sig, er Rima Zum Zum, der er frisør og mor til fire. Hun havde udannelsen og lysten til at starte et liv op som selvstændig frisør efter flere års arbejdsløshed.

Frustration
Rima Zum Zum var indtil for nylig arbejdsløs med en voksende gæld og med en fremtidig status som socialt udsat.

- Jeg var bundet af at være alene med fire børn. Det yngste barn var et år og det krævede meget at passe hende. Jeg kunne ikke få et job, og så var jeg i tilskud og ulønnet praktik – dvs. at jeg arbejdede gratis i saloner. Jeg brændte for mit job, men jeg kunne ikke komme til det – DET var frustrerende, fortæller Rima Zum Zum til Aftenshowet

Førtidspension
Som mor til fire stod hun ikke forrest i jobkøen, og et besøg hos hendes socialrådgiver gav hende ikke mere håb:

- Jeg luftede tanken om at blive selvstændig til min socialrådgiver, men min socialrådgiver begyndte at snakke om førtidspension, specielt fordi hun med min baggrund fra Libanon tænkte, at jeg burde gå på førtidspension. Det var bare en følelse af, at jeg ikke duer til noget – det var ikke rart. Og så blev jeg mødt med en masse fordomme som udlænding. Jeg var grædefærdig.

Mikrolån
Et tilbud fra Aarhus kommune om at få et mikrolån ændrede dog hendes liv markant. Hun fik mulighed for at starte sin egen forretning.

- Jeg kontaktede kommunen og fortalte dem om min situation. De valgte mig på den baggrund, at jeg ville blive socialt udsat om nogle år. Jeg ville simpelthen blive hjemløs. Jeg havde drømmene og energien til at starte op.

Rima Zum Zum har været den eneste af de otte modtagere af mikrolånet, der har fået tingene til at fungere.

- Nogen har et stærkere sind end andre – så det er en faktor i, at jeg har klaret mig, tror jeg, forklarer Rima Zum Zum til Aftenshowet

Et nyt håb
I dag er Rima Zum Zums liv væsentligt ændret i forhold til for blot et år siden:

- Mikrolånet har givet mig et liv. Jeg har en smuk salon og alt det, jeg drømmer om. Hvis jeg ikke var blevet hjulpet, ville jeg have været socialt udsat om to år, fortæller hun til aftenshowet.

Mød Rima Zum Zum i aften i Aftenshowet kl. 19.05.

Microlån er kendt fra den 3. verden for at sætte initiativer i gang som en iværksætter-ydelse.
De ligger i størrelsesordenen på et par tusinde kroner.

Zum Zum har nu fået et Makro lån til at starte sin egen frisørsalon. Og journalisten drister sig til at sammenligne med Microlån? Shame on you.

Zum Zum har et barn ud af 4 på blot et år.
Vil det være fair at antage at hun højest er 50 år gammel?

Sagsbehandleren anbefalede førtidspension???

HVAD????

Så tror da hælved, at vi andre skal blive 65, inden vi kan ansøge om førtidspension.

De offentlige ansatte sagsbehandlere, ( med 20 procent overenskomstmæssig sygefravær) har i årevis "løst" problemer med ikke integrerbare eller blot totalt inkompetente/uvillige analfabeter osv. ved at med rund hånd at tildele dem offentlig forsørgelse.
Problem løst.
2 uger i det private erhvervsliv, og de kunne godt begynde at melde sig ind i arbejdsløshedskøen.

Min rigtig gode danske ven fik for 2 år siden en hjerneblødning.

Han gik fra at være en succesfuld person (på alle områder) til nu at være reduceret til en skygge af sig selv.
Han er blind på det ene øje, magter ikke at omgåes mere end een person ad gangen, går aldrig ud fra sin lejlighed, kun for at handle i den nærliggende Brugsen.
NU skal han faneme i abejdsprøvning! Han har ikke en kinamands chance for at bestride et job, nogen sinde.
Hvorfor skal han det? Fordi han er etnisk dansker.

De andre har det offentlige for længe siden givet op på. Pga magtesløshed og total mangel på kompetance.

Jeg bliver faneme harm.

PS. Jeg har det bedre nu Wink

Det var i godaften Danmark ....hun fortalte at sagsbehandleren sagde til hende "du kommer fra Libanon og der er jo krig og alt muligt så du har sikkert PTSD, mon ikke en førtidspension er lige noget for dig".....kvindemennesket anede ikke hvad PTSD var og kunne ikke forstå at sagsbehandleren var så forhippet på at få hende på førtidspension .....det var det mest groteske jeg har set og det foregår HVER eneste dag i Danmark....sådan løser man integrationsproblemer ....resten af os må arbejde til vi er 92(eller dør før tid for det er det billigste)Angry

rinpoche
Ulig for eksempel thailandske ægtefæller, der i parentes bemærket har den højeste beskæftigelsesprocent blandt alle indvandrere fra den såkaldte 3. verden, ( denne procent gælder også kinesere, vietnamesere og koreanere)

Det var en lang indledende bisætning.

Min pointe er blot denne, "flygtninge" - og vi ved alle hvor de kommer fra - får så at sige aldrig et job, de bliver tilmed belønnet med fuld folkepension, når de når skels år og alder, til at afløse deres førtidspension. PTSD, min bare røv.

Hvorimod de hårdt abejdende thailændere, bosiddende her i DK, skal lægge så og så mange år i arbejdsmarkedet for at få tilgang til det samme.

Med den nye regerings udspil omkring FN kvoter mht flygtninge, så vil de nu bortfalde den forrige regerings krav omkring integrerbare flygtninge,
Vi kan dermed se fremad til spritnye indvånere til vores nationale stoltheder... host.. eller måske rettere åndsformørkede, middelalderlige, snæversynede og generelt kriminelle parallelsamfund om du vil i : Vollsmose, Tingbjerg, Gjellerup....

Jeg er sgu lige ved at pisse mig selv i bukserne med al den kulturberigelse.

rinpoche
Beklager.

Jeg blev bare så harm på min kammerats vegne ikke mindst i lyset af de eksempler jeg har nævnt.

Rant over.

mvh

paulsenp
Uanset hvad man ellers mener om systemets måde at behandle borgerne på, er det da altid godt, når man hører om nogen, tingene endelig lykkes for.

Rima Zum Zum har fået et mikrolån, og er blevet en glad selvstændig erhvervsdrivende. Hvor meget, hun har LÅNT, fremgår ikke, men man kan vel ikke forvente, at mikrolån i Bangladesh og Danmark skal kunne sammenlignes i kroner og øre.

Og glem ikke, at der er tale om et lån, ikke en foræring.
Peter

thongsala
SinghaLover skrev:
Det var i godaften Danmark ....hun fortalte at sagsbehandleren sagde til hende "du kommer fra Libanon og der er jo krig og alt muligt så du har sikkert PTSD, mon ikke en førtidspension er lige noget for dig".....kvindemennesket anede ikke hvad PTSD var og kunne ikke forstå at sagsbehandleren var så forhippet på at få hende på førtidspension .....det var det mest groteske jeg har set og det foregår HVER eneste dag i Danmark....sådan løser man integrationsproblemer ....resten af os må arbejde til vi er 92(eller dør før tid for det er det billigste)Angry

Ja,disse naive godmenende sagsbehandlere,koster os rigtig mange penge.

patirak
paulsenp skrev:
Uanset hvad man ellers mener om systemets måde at behandle borgerne på, er det da altid godt, når man hører om nogen, tingene endelig lykkes for.

Rima Zum Zum har fået et mikrolån, og er blevet en glad selvstændig erhvervsdrivende. Hvor meget, hun har LÅNT, fremgår ikke, men man kan vel ikke forvente, at mikrolån i Bangladesh og Danmark skal kunne sammenlignes i kroner og øre.

Og glem ikke, at der er tale om et lån, ikke en foræring.

Tror du seriøst at de andre i projektet det ikke er lykkedes for, nogensinde kommer til at ville kunne tilbagebetale de lån, de har modtaget? Jeg tror det næppe... Lånene er givet til mennesker der ikke tjener penge og modtager offentlige ydelser. De betaler sgu da aldrig en krone tilbage...

Det er da rigtig flot, at det for Rima Zum Zum med en fin frisøruddannelse, er lykkedes hende at modtage (et sikkert møg-billigt lån) til at starte virksomhed for. Vi andre måtte først arbejde og spare op, før vi kunne få hjælp i banken til opstarten.

Hvis Rima Zum Zum har tid til at drive selvstændig virksomhed, så ville hun efter min mening også have mulighed for at tjene de penge der skulle til for at starte op.

Iværksætteri kræver for mig en enorm vilje til at få tingene til at lykkedes. Alle successfulde iværksættere, som jeg kender har knoklet røven ud af bukserne og lavet kæmpe personlige satsninger for at komme igang.

Bare vent og se - den kære Rima Zum Zum lukker biksen inden der er gået et år - medmindre det offentlige kaster flere penge i hende for at beholde deres ene successhistorie. De resterende 7 "iværksættere" - ja, de må nok hellere bare på førtidspension.

Kunne være sjovt at høre, hvor mange penge, man fra offentlig side reelt har brugt på at etablere Rima Zum Zum's frisørsalon og gøre denne ene kvinde glad. Det er nok ikke så lidt, når man beregner løn til projektledere, løn til sagsbehandlere, tab på lån til de 7 andre o.s.v.

Men flot gjort Rima Zum Zum. Nu ved jeg hvor jeg skal finde penge til mit næste projekt, hvis jeg engang går ned med det jeg har knoklet for og opbygget igennem årene.

Og Rinpoche... M.h.t. til din gode ven, så har du fuldstændig ret. Det er direkte sørgeligt...
Redigeret af patirak d. 10/11-2011 08:43

bruno
For en gang skyld har systemet set lyset.
Jeg syndes det er fantastisk at der er kommet den mulighed nu for nogen, at gøre det nemmer at komme i gang som iværksætter, uden at knække nakken på et dyrt banklån, hvis det er overhovedet er muligt for en med eller uden job i dag.
Hun er sikkert en af dem, som der er mange der har sådan i dag, der ikke kan arbejde så hårdt og i et højt tempo, som arbejdesgiver forventer i dag og uden job så er det svært at spare op til opstart som iværksætter. Når nu mand har sit eget er der ingen der skal bestemme om mand lige bruger 10 min. ekstra på noget eller at mand lige tager den ekstra pause hvis det der skal til eller man outsouser det man ikke lige kan selv.
Jeg kan ikke se det forkerte i at det kan blive nemmer for en bestemt gruppe at starte op som iværksætter og det helt sikkert være vejen frem med hjælp til selvhjælp for mange.
Hvorfor skal det abeslut være svært i starten,at starte noget op, bare fordi det altid har været sådan ?
Der skal selvfølig være en vurdering om, at der er vis substans i projekter og med den rette rådgivning eller med en menter på. Så kan jeg ikke se at de mikro lån, vil blive udnyttede i stor stil.
Tilbage betalingen til systemet er jo ikke de lav renter, men at folk kommer ud af passiv forsøgels og det måske kan blive til virksomhed med stort overskud og med ansatte, det tror jeg ikke nogen skal klage over.
Jeg ved godt at det er nok ikke de store vækst virksomheder der kommer ud af det til at state, men det kan være en dag at det er en talent der ser lyset, så er det her måske bare er en kravlegård til noget der kan blive stort og det ville ikke ske hvis ikke han fik hjælp til at komme i gang.
Det er det Danmark har brug for i dag og i fremtiden er iværksætter og ikke folk passiv forsødelse eller som lønmodtager hvis bare det for at side oppe på kommunen og stemple papir eller kontroller dem der kontroller andre.

http://gj-blog.dk/
patirak
bruno skrev:
For en gang skyld har systemet set lyset.
Jeg syndes det er fantastisk at der er kommet den mulighed nu for nogen, at gøre det nemmer at komme i gang som iværksætter, uden at knække nakken på et dyrt banklån, hvis det er overhovedet er muligt for en med eller uden job i dag.
Hun er sikkert en af dem, som der er mange der har sådan i dag, der ikke kan arbejde så hårdt og i et højt tempo, som arbejdesgiver forventer i dag og uden job så er det svært at spare op til opstart som iværksætter. Når nu mand har sit eget er der ingen der skal bestemme om mand lige bruger 10 min. ekstra på noget eller at mand lige tager den ekstra pause hvis det der skal til eller man outsouser det man ikke lige kan selv.
Jeg kan ikke se det forkerte i at det kan blive nemmer for en bestemt gruppe at starte op som iværksætter og det helt sikkert være vejen frem med hjælp til selvhjælp for mange.
Hvorfor skal det abeslut være svært i starten,at starte noget op, bare fordi det altid har været sådan ?
Der skal selvfølig være en vurdering om, at der er vis substans i projekter og med den rette rådgivning eller med en menter på. Så kan jeg ikke se at de mikro lån, vil blive udnyttede i stor stil.
Tilbage betalingen til systemet er jo ikke de lav renter, men at folk kommer ud af passiv forsøgels og det måske kan blive til virksomhed med stort overskud og med ansatte, det tror jeg ikke nogen skal klage over.
Jeg ved godt at det er nok ikke de store vækst virksomheder der kommer ud af det til at state, men det kan være en dag at det er en talent der ser lyset, så er det her måske bare er en kravlegård til noget der kan blive stort og det ville ikke ske hvis ikke han fik hjælp til at komme i gang.
Det er det Danmark har brug for i dag og i fremtiden er iværksætter og ikke folk passiv forsødelse eller som lønmodtager hvis bare det for at side oppe på kommunen og stemple papir eller kontroller dem der kontroller andre.

Personlig mener jeg, at vi som samfund er helt på afveje, hvis det offentlig system skal til at låne penge til arbejdsløse, så de kan starte egen virksomhed. Ideen lyder måske meget godt, men det holder ikke i praksis. Der er altså arbejde at få, hvis man er sund og rask og VIL arbejde... også selvom der er økonomisk krise. Vil man lave virksomhed, så må man efter min mening gøre det på lige fod og samme vilkår som alle andre.

Hvis man virkelig vil hjælpe iværksætteri igang i Danmark, så bør man gøre noget for at hjælpe de eksisterende iværksættere i stedet for at gøre livet surt for dem. Lad f.eks. virksomhederne være skattefrie de første 3 år. Lad være med at trampe på hovedet af iværksættere der har forsøgt og satset alt, men som ikke klarede den. Vi er det eneste land i verden, der straffer iværksættere indtil de ligger i graven, hvis de mislykkedes med deres projekt. Der er ingen nåde og det afholder mange fra at starte op eller forsøge at vækste deres virksomhed.

Vi har skabt et samfund hvor vi hele tiden har fokus på "de svage". Men problemet er efter min mening at vores velfærdssamfund gør alt for mange af os "svage"... Hvis damen i artiklen virkelig ville, så kunne hun selv have tjent en del af de penge der skulle til for at komme igang. Så ville hendes bank helt sikkert også have lånt hende resten, efter at hun havde vist vilje. Næ... i stedet har hun siddet hos sin sagsbehandler på kommunekontoret med udstrakte hænder, tårer i øjene og sagt "hjælp mig"...

Gad vide hvor mange "sorte penge" hun samtidig har haft under madrassen derhjemme, efter at have klippet alle i boligblokken?. Kan godt forstå at hun er glad. Hvis hun kan være selvstændig og passe en frisørsalon, så fejler hun efter min mening ikke en skid og så er hendes mange børn heller ikke et praktisk problem for hende.

I stedet for et lån og tilbud om førtidspension, så skulle hun efter min mening have haft et spark i røven...

Næ, lad os i stedet hjælpe de mennesker som virkelig har brug for det. De børn som mistrives og mishandles i deres hjem. Lad os bruge pengene på at hjælpe dem der virkelig ER syge og hjælpe de ældre, som har hjulpet til med at bygge vores samfund op.

Lad os belønne de folk der satser og gør en indsats for at forbedre vores samfund, i stedet for at fokusere på mennesker der ikke fejler en skid, som er luddovne og som blot snylter på samfundet. Vores nuværende samfund kvæler efter min mening folks vilje og lyst til at satse. I stedet skaber vi dovne individer, der tror at kommunekontoret er deres mor og far - og at alle andre i samfundet er forpligtet til at hjælpe dem.

Hvis vi tror at vi kan skabe selvstændig erhvervsdrivende ved at låne passive arbejdsløse penge, så er vi altså alt for naive. At drive en virksomhed kræver benhård arbejde. Hvis man evner det, så evner man også at finde sig et almindeligt job - og så bruger man ikke tiden på at sidde og tude foran en sagsbehandler.

De personer der har været udtaget i projektet i Århus Kommune, må alle have været vurderet som arbejdsdygtige. Hvorfor pokker har de så ikke fundet sig et arbejde i den nærmeste Rema, døgnkiosk eller andet? Det har de ikke, fordi det ikke har kunnet betale sig for dem. Så får de chancen for at etablere en virksomhed - og hvad sker der? 7 ud af 8 kommer aldrig igang. Det kommer ikke engang igang!!!!!

Havde man sagt til de 7 personer "Nu får i dette lån og så dropper vi alt andet hjælp til jer"... så ville vi have set 8 virksomheder med fuld tryk på. Vi mennesker har nemlig en tilbøjelighed til at blive yderst aktive og iderige, når vi bliver sultne nok. Det er det, der driver rigtige iværksættere... De kæmper nemlig til sidste blodsdråbe og nægter at sidde og tude på kommunekontoret.

Det største problem er bare, at når disse iværksættere får success og "scorer kassen", så siger de farvel til vores lille land og dets skattetryk.
Redigeret af patirak d. 10/11-2011 11:14

AL 48
[quote]paulsenp skrev:

Og glem ikke, at der er tale om et lån, ikke en foræring.[/quote

Synes da også at det er helt fint at hun nu kan gå ud og konkurrere med de andre frisører, der ikke har billige kommunale lån.
Hvis hun kan køre egen biks,- så har hun også kunnet være "ansat". Det kræver ikke nært så meget tid med momsregnskab osv.
-Ufin kommunalstøttet konkurrence.

patirak
AL 48 skrev:
[quote]paulsenp skrev:

Synes da også at det er helt fint at hun nu kan gå ud og konkurrere med de andre frisører, der ikke har billige kommunale lån.
Hvis hun kan køre egen biks,- så har hun også kunnet være "ansat". Det kræver ikke nært så meget tid med momsregnskab osv.

Enig ! - det er totalt unfair i forhold til andre frisører, at man bare først kan snylte på systemet i nogle år og så efterfølgende få et billigt lån til at starte en virksomhed for.

....og "Ja", hvis hun kan køre sin egen biks, så kan jeg heller ikke fatte hvordan hun ikke kan være ansat. Det er jo helt ude i skoven...

patirak
rinpoche skrev:
Min pointe er blot denne, "flygtninge" - og vi ved alle hvor de kommer fra - får så at sige aldrig et job, de bliver tilmed belønnet med fuld folkepension, når de når skels år og alder, til at afløse deres førtidspension. PTSD, min bare røv.

Hvorimod de hårdt abejdende thailændere, bosiddende her i DK, skal lægge så og så mange år i arbejdsmarkedet for at få tilgang til det samme.

Rinpoche....Du glemte at nævne at en del af dem udover den fulde pension også har velbetalte fuldtidsjobs i hjemlandet (som sagtens kan rejse tilbage til, selvom de påstår det er for farligt, når der ansøges om persionen).

Selvfølgelig skal Thaierne arbejde røven ud af bukserne ligesom alle os andre der vil arbejde. Ellers er der jo ikke råd til at vi kan hjælpe alle de stakkels "flygninge".

Dit indlæg fik mig til at tænke på...

Jeg underviste engang sønnen af en tidligere minister under Saddam Hussein styre. Han og hans familie var flygtet til Danmark efter at Saddam havde set sig gal på ham. Deres tidligere rige liv i Irak (da de stadig var gode venner med Saddam) havde gjort især konen lidt for snobbet, da de ankom til Danmark.

Vi syntes bl.a. det var ret sjovt at hun klagede over den fuldt møbleret lejlighed de havde fået stillet tilrådighed. Den var ikke stor nok mente hun og møblerne var ikke fine nok. Det er selvfølgelig heller ikke nemt, når man kommer fra 800 kvm, møbler af guld og tjenestefolk.

Engang til en forældresamtale brokkede hun sig over at stolene, bordene og undervisningsmaterialet i skolen ikke var godt nok til hendes søn. Jeg måtte så tage hende med over i de danske klasseværelser og forklare hende at de danske børn havde langt dårligere forhold end hendes søn. Det lod hun dog til at være ligeglad med. Sjovt nok klagede hun aldrig over at hendes børn blev bragt og hentet i taxa på kommunens regning, mens de danske unger cyklede eller tog bussen.

På intet tidspunkt oplevede jeg taknemmelighed fra hende eller hendes mand. Det fik mig ofte til at overveje om vi egentlig hjælper de rigtige "flygtninge". Ville det ikke være bedre at hjælpe nogen, som værdsatte hjælpen og som til gengæld kunne være en styrke for vores samfund? De var det ihvertfald ikke... og jeg håber de er "flygtet" videre til et andet land, hvor deres krav til hjælp kan blive opfyldt.

Ellers håber jeg at kommunen på et tidspunkt er blevet så trætte af dem, at de har givet dem en enkelt-billet tilbage til Irak. Så kunne det jo være at de folk, de i sin tid undertrykte da de var venner med Saddam, kan hjælpe dem med at forstå hvor godt de egentlig havde det i Danmark.

Det gode ved at vi er så gode til at hjælpe folk, er at vi jo helt sikkert vil få det samme igen hvis vi engang kommer i den situation... Jeg er da helt sikker på, at de vil huske os og gøre gengæld... Tror I ikke også det? Wink
Redigeret af patirak d. 10/11-2011 12:23

bruno
Patriak jeg er utrolig enig med dig, i meget af det du skriver.
Men jeg tror skelner lidt forkert, du skriver jo også selv:
Der er altså arbejde at få, hvis man er sund og rask og VIL arbejde

Jeg ved at der mange der ikke er syge nok til at de burde få en førtidspension men de samtidig ikke raske nok til at kunne passe en lønmodtager job med de krav der bliver stillet i dag.
Jeg taler bestemt ikke folk der ikke gider at lave noget og er sunde og rask.
Jeg er 100 % sikker på at der ikke er nogen i Danmark i dag der kommer i betragtning til førtidspension uden at fejle noget.

Det er den gruppe jeg mener der kan være bedre stillet i nogle tilfælle med et mikro lån til et opstart til selvhjælp som iværksætter, frem for et liv på passiv forsørglse.

Som sagt som selvstændig bestemmer du selv du krav til fysik tempo og hvordan du bruger tiden og det er det den gruppe har behov for.

Hvis du har de briller på og se det som uretfærdig med offentlig støtte rent konkurrencemæssigt så vil alt jo falde sammen her hjemme, så vil avis koste 80 kr og liter mælk 50 osv det er bare nogle gange nødvendig.
I Chile kan du få 200.000 kr hvis etabler din virksomhed der i Kina kan du få 75 % Tilskud til stal hvis du har din virksomhed der det kommer aldrig ud over.
Redigeret af bruno d. 10/11-2011 12:18

AL 48
patirak skrev:
AL 48 skrev:
[quote]paulsenp skrev:

Enig ! - det er totalt unfair i forhold til andre frisører, at man bare først kan snylte på systemet i nogle år og så efterfølgende få et billigt lån til at starte en virksomhed for.

....og "Ja", hvis hun kan køre sin egen biks, så kan jeg heller ikke fatte hvordan hun ikke kan være ansat. Det er jo helt ude i skoven...

Hun hedder Rima Zam Zam, og når man "Googler" hendes navn forstår man bedre kommunen.- Nu har de da fået lukket munden på hende (foreløbligt).
Hun er ud af den store "ZamZam-familie" der har boet i Gellerup i over 20år, og som har været aktive "aktivister" gennem flere år, med bl. andet bannere ud af vinduerne.
- Jo, så sandelig en familie der kender deres rettigheder (men hvad med pligter?).
Pudsigt nok stod hun "ene med 4 børn", da hun skulle arbejde for andre. - Nu nævner hun ikke et ord om dette!!
Rigtig flot "frisørbiks" og flot "brudetilbud" man kan give,- bare man låner 40.000 til opstart!!
Hun har altid været fremme hvor der var journalister, her er et eksempel:
Banneret tilhører familien Zam Zam, der nægter at forlade deres lejlighed gennem 20 år.

Familien er en del af den protestbevægelse, der allerede har afleveret 140 underskrifter mod nedrivningen af tre blokke.

»Min mor siger, at hun nægter at flytte. Lejligheden betyder så meget for hende«, fortæller Rima Zam Zam til JP Århus

- Misundelig?-Næh,- men pisse forarget. Tror ikke en skid på at hun har været særlig hårdt ramt, men har forstået at påkalde sig opmærksomhed.

bruno
AL 48 skrev:
patirak skrev:
AL 48 skrev:
[quote]paulsenp skrev:

Hun hedder Rima Zam Zam, og når man "Googler" hendes navn forstår man bedre kommunen.- Nu har de da fået lukket munden på hende (foreløbligt).
Hun er ud af den store "ZamZam-familie" der har boet i Gellerup i over 20år, og som har været aktive "aktivister" gennem flere år, med bl. andet bannere ud af vinduerne.
- Jo, så sandelig en familie der kender deres rettigheder (men hvad med pligter?).
Pudsigt nok stod hun "ene med 4 børn", da hun skulle arbejde for andre. - Nu nævner hun ikke et ord om dette!!
Rigtig flot "frisørbiks" og flot "brudetilbud" man kan give,- bare man låner 40.000 til opstart!!
Hun har altid været fremme hvor der var journalister, her er et eksempel:
Banneret tilhører familien Zam Zam, der nægter at forlade deres lejlighed gennem 20 år.

Familien er en del af den protestbevægelse, der allerede har afleveret 140 underskrifter mod nedrivningen af tre blokke.

»Min mor siger, at hun nægter at flytte. Lejligheden betyder så meget for hende«, fortæller Rima Zam Zam til JP Århus

- Misundelig?-Næh,- men pisse forarget. Tror ikke en skid på at hun har været særlig hårdt ramt, men har forstået at påkalde sig opmærksomhed.

Hvis det er rigtig det du skriver, så det dybt foraglig og hun skulle bare have et spark bag i og ikke ødelægge det for alle andre der fejler noget.

Men jeg mener stadig kommunen har fat i noget af det rigtig men de skal bare være dyktig nok til at vurdere

Jeg kom lige til at tænke på denne indlæg af Martin Thorborg
http://thorborg.t...daare.html

Jeg kan bare ikke se det forkerte i vi alle sammen som det offentlig enlig er, at vi viste dem vejen og støtter de syge eller handicappet, i stedet for bare smide dem over i en hjørne med en lille pose penge og de er så gemt af vejen ligesom vi gør med de åndsvage og gamle i Danmark, så dør de jo også hutiger der med slipper med den udgift.

Lung Yao
patirak skrev:
....................................................................

Personligt ser jeg problematikken igennem andre briller (mørke glas, ville nogle nok sige).
Principielt handler hun "korrekt"(følger loven), moralsk handler hun "forkert"(kan hun klare noget på egen hånd(selvstædigt), så kunne hun sikkert også klare det uden hjælp).
Zam zam og mange andre gører kun hvad vores forvaklede system giver dem lov til (her tænker jeg fx. på Fiz-Fiz, som er sikkert blevet tilrådet af en smart advokat til at avle så mange børn som muligt, og så ville han ikke blive udvist af DK).
Zam Zam har så vidt jeg har forstået ikke SELV anmodet om FP, men er blevet tilskyndet til det af en "smart"(eller mindre smart) sagbehandler som måske ville slippe af med hendes evig "renderi" på kommune kontoret med hændene frem.

Undrer mig også at der er i samme åndedragt, ikke blevet omtalt alle disse "statsstøttet aktiverings projekter" "gratis arbejde", som også i lige så store grad er ved at underminere erhverslivet især de små forretninger/fabrikker. Hvor ligger forskellen.

Min egen kone som har også gået arbejdsledig i snart 2 år, og fik den ene afslag efter den anden på hendes utalige ansøgninger, blev også træt at gå ledigt og på dagpenge(dog noget som hun selv har bidraget til via kontingenten til A-kassen, og har nu beslutet at være selvstændigt. Hun startede her for 3 uger siden, og der var intet hjælp at få (ud over alle disse firmaer, som via info om ny etableret CVR nr, kontakter os : Momsregnskab/Revision osv.) til at starte forretningen p.g.a. at JEG var formuende Shock (pension/lidt opsparing/sommerhus).
Men hun sat en ære i at være selvforsørgende, og jeg støtter hende fuld ud, selv om det kan måske komme til at knibe lidt, men "Vi skal bare sætte tæring efter næring", og så må det bære eller briste.

Igen for mig er den opstillet problem : HVEM er det der er den "største skurk" : Staten/kommunen ellem dem som har har lært at udnytte systemet(næsten til sidste dråbe), ofte med "god velvilje" fra deres sagsbehandler .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

AL 48
Den største skurk er jo nok "systemet".- Den der råber højest får først hjælp.
Man undres jo også over den danske langsommelighed, nu da EU har åbnet for 750 mill. kr. til iværksættere.
http://www.tv2fyn...cle/257412 Grinanske-ivaerksaettere-faar-ikke-del-i-EU-laan

patirak
AL 48 skrev:
Man undres jo også over den danske langsommelighed, nu da EU har åbnet for 750 mill. kr. til iværksættere.

De fleste penge fra EU går vel stadig til projekter i Øst-Europa, hvor pengene "forsvinder" i korruptionens tegn og bare gør de rige rigere??

Vi smider i "kampen" for at hjælpe de "fattige" så utroligt mange penge ud af vinduet hvert år. Pengene ryger lige i lommerne på de rigeste og de smarteste. Her kommer man ikke langt med moral og etik... Har desværre set alt for mange eksempler på det. Crying

Lung Yao
patirak skrev:
...............................................................
De fleste penge fra EU går vel stadig til projekter i Øst-Europa, hvor pengene "forsvinder" i korruptionens tegn og bare gør de rige rigere??
Vi smider i "kampen" for at hjælpe de "fattige" så utroligt mange penge ud af vinduet hvert år. Pengene ryger lige i lommerne på de rigeste og de smarteste. Her kommer man ikke langt med moral og etik... Har desværre set alt for mange eksempler på det. Crying

Og hermed bekræfter du at Zam Zam fra Aarhus er ikke "dummere" end dem og bare "rider på bølgen", imens alle os andre får lov til at betale og være glade. Sad

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

DKPete
patirak skrev:
AL 48 skrev:

Må desværre give jer ret. Havde f.ex. en forsendelse af et stort vandrense anlæg til Xiamen, Kina - støttet af Danida. Danida troede at Xiamen lå i det indre Mongoliet.... da det så viste sig at Xiamen er en industriby i sydkina, prøvede Danida at stoppe det - men da var alle kontrakter skrevet etc..... mon ikke der var andre der havde mere brug for pengene (170 mill)

Spring til debat: