Se indlæg|
parabol tv og internetoppkobling.
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 09/11-2011 10:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Jeg har en alm. mobilopkobling til internettet, som jeg betaler 400 bth. for pr. måned. Den er ikke særlig hurtig - og jeg kan ikke se filmklip fra aviserne uden filmen går i stå hele tiden. Nu ville jeg gerne have en parabolløsning med True og har fundet en pakke der passer mig prismæssigt. Nogle har fortalt mig at man kan få en kombineret løsning med både internet og tv - som også skulle give mig en hurtigere forbindelse til nettet. Da jeg bor på landet har vi ikke kabel tv. Er der nogle der kender noget til en sådan løsning - og hvad koster det? Jeg er ikke nogen ørn ud i det tekniske. Men her er alt på thai - og ingen forstår engelsk. Håber nogen kan hjælpe mig. Himmelhunden |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 09/11-2011 11:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Himmelhunden skrev: Jeg har en alm. mobilopkobling til internettet, som jeg betaler 400 bth. for pr. måned. Den er ikke særlig hurtig - og jeg kan ikke se filmklip fra aviserne uden filmen går i stå hele tiden. Nu ville jeg gerne have en parabolløsning med True og har fundet en pakke der passer mig prismæssigt. Nogle har fortalt mig at man kan få en kombineret løsning med både internet og tv - som også skulle give mig en hurtigere forbindelse til nettet. Da jeg bor på landet har vi ikke kabel tv. Er der nogle der kender noget til en sådan løsning - og hvad koster det? Jeg er ikke nogen ørn ud i det tekniske. Men her er alt på thai - og ingen forstår engelsk. Håber nogen kan hjælpe mig. Himmelhunden Forstår udmærket din "frustration". Jeg prøvede det samme på landet ved Na Klang (Nong Bua Lamphu). Så prøvede jeg også parabol-løsning, dog uden at blive tilfreds. Det var både for dyrt og alt for dårligt. Den bedste og billigste løsning kom, da madammen fik "gaflet" en fastnet tlf. forbindelse. Så,- hænger der ikke en ubrugt tlf. ledning i nærheden? PS.- Jeg betalte 62.000THB for 1 års parabol-løsning, og hastigheden blev aldrig bedre end via Blue-tooth.-- Penge ud af lommen!! |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 09/11-2011 17:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
AL 48 skrev: Himmelhunden skrev: Jeg har en alm. mobilopkobling til internettet, som jeg betaler 400 bth. for pr. måned. Den er ikke særlig hurtig - og jeg kan ikke se filmklip fra aviserne uden filmen går i stå hele tiden. Nu ville jeg gerne have en parabolløsning med True og har fundet en pakke der passer mig prismæssigt. Nogle har fortalt mig at man kan få en kombineret løsning med både internet og tv - som også skulle give mig en hurtigere forbindelse til nettet. Da jeg bor på landet har vi ikke kabel tv. Er der nogle der kender noget til en sådan løsning - og hvad koster det? Jeg er ikke nogen ørn ud i det tekniske. Men her er alt på thai - og ingen forstår engelsk. Håber nogen kan hjælpe mig. Himmelhunden Forstår udmærket din "frustration". Jeg prøvede det samme på landet ved Na Klang (Nong Bua Lamphu). Så prøvede jeg også parabol-løsning, dog uden at blive tilfreds. Det var både for dyrt og alt for dårligt. Den bedste og billigste løsning kom, da madammen fik "gaflet" en fastnet tlf. forbindelse. Så,- hænger der ikke en ubrugt tlf. ledning i nærheden? PS.- Jeg betalte 62.000THB for 1 års parabol-løsning, og hastigheden blev aldrig bedre end via Blue-tooth.-- Penge ud af lommen!! Hehe - hvordan fandt i nummeret på den telefon ledning? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 09/11-2011 17:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg har en alm. mobilopkobling til internettet, som jeg betaler 400 bth. for pr. måned. Den er ikke særlig hurtig - og jeg kan ikke se filmklip fra aviserne uden filmen går i stå hele tiden. Nu ville jeg gerne have en parabolløsning med True og har fundet en pakke der passer mig prismæssigt. Nogle har fortalt mig at man kan få en kombineret løsning med både internet og tv - som også skulle give mig en hurtigere forbindelse til nettet. Da jeg bor på landet har vi ikke kabel tv. Er der nogle der kender noget til en sådan løsning - og hvad koster det? Jeg er ikke nogen ørn ud i det tekniske. Men her er alt på thai - og ingen forstår engelsk.Håber nogen kan hjælpe mig. Himmelhunden Det kommer and på hvad for en tv-pakke du vil havde og hvor hurtig du vil have internet Jeg har selv den store pakke den giver jeg 2.153,83 og internet 2.299 for 6 GB hos True . Jeg ved udmærker at internet kunne jeg få bilig men har valg den løsning da den er stabil og er hurtig. Her kan du se hvad de forskellig tv-pakker indeholder af programmer http://www.truevi...world.aspx Det skulle være nummer man kan ringe på ang internet de taler engelske det er i Bangkok 1686 Redigeret af thaikurt1 d. 09/11-2011 17:57 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 10/11-2011 02:18
|
thaikurt1 skrev: Det kommer and på hvad for en tv-pakke du vil havde og hvor hurtig du vil have internet Jeg har selv den store pakke den giver jeg 2.153,83 og internet 2.299 for 6 GB hos True . Jeg ved udmærker at internet kunne jeg få bilig men har valg den løsning da den er stabil og er hurtig. Her kan du se hvad de forskellig tv-pakker indeholder af programmer http://www.truevi...world.aspx Det skulle være nummer man kan ringe på ang internet de taler engelske det er i Bangkok 1686 Tak til Thai Kurt og pdrhan for gode svar. Den parabolløsning som pdrhan har til over 60.000 bth om året forstår jeg ikke. Det er da helt vildt. Hvad er det for en løsning du har? Kurt - den løsning du har valgt kan jeg godt genkende. Jeg mener du bor i Phattaya området. Jeg forstår dig således at du har en Platin pakke + internet i een parabolløsning - altså ikke kabel tv. Det stemmer godt overens med et svar jeg fik hos en ven i Bangkok - men damen, min kone talte med hos True sagde man ikke havde internet. Hun virkede nu også meget søvnig - og jeg var lettere hysterisk og 10 år ældre da jeg forlod forretningen. Forstår jeg dig rigtig - vi taler ikke om kabeltv? Jeg kan leve med den internet mobil forbindelse jeg har til 400 bth. for 100 timer pr. md - og så tror jeg, at jeg vælger guldpakken hvor der kun er 3-4 kanaler mindre end i platinpakken til 1.568 pr. md. Altså små 19.000 pr. år + depositum 2.000 bth. på lejebasis. Jeg har hørt noget om at der er undervisningsprogrammer thai - engelsk i nogle af pakkerne. Ved du noget om det? Gider du svare hurtigt da der er tilbud på fri opsætning indtil d. 16. Tak for hjælpen. Himmelhunden |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/11-2011 02:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Det bedste køb, er helt sikkert Guld pakken fra True Vision. Eneste forskel på platin pakken, er nogle flere film kanaler. Sports kanalerne er de samme. En anden mulighed er kabel TV firmaet Sopron, som hvis det findes i dit område, tilbyder et hav af kanaler for kun ca. 5.000 bht. årligt. De sender feks. meget sport, men også nyheder. Jeg har selv begge ovenstående pakker, men kunne sagtens klare mig med Sopron alene. Held og lykke med det. UPS! Opdagede lige at du skrev: Vi har ikke kabel TV, da jeg bor på landet etc....Sorry, Jeg lader alligevel Sopron stå i indlægget, da andre måske, kan få glæde af det. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 11/11-2011 01:44
|
|
Himmelhunden Hvad så inde på alle de kanal jeg kan tage og fandt et program hvor der er thai -eng men er ikke hel klar over om det er til undervisning med det er så i platin pakken. det kan godt være der kun er et par film -sport kanaler mere på platin men det er jo også forskel på hvad man skal betale. Hvis man ikke gide se sport eller film så er der ingen grund til at havde platin så er der andre tv-pakker der passe ind bedre. Du bliver ikke skuffe over at havde valgt den løsning med at havde internet via parabol selv og det er en dyr løsning håber at du vil få glæde af det . Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 12/11-2011 10:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Himmelhunde. Hvis du bor på landet er det ikke sikkert at true TV kan tilbyde internet der hvor du bor. Jeg bor selv på landet, og faktisk er det hele provinsen der ikke kan få internet endnu, de siger det kommer sidst på året eller i 2012, de siger så meget, men når det kommer vil jeg nok vœlge den løsning. Jeg har ingen telefon kaben hvor jeg bor, men jeg har et mobilt internet fra CAT telecom de kalder det 3G, det koster 780bath, og hastigheder er vel omkring 1.5 så det virker, men ikke godt nok til at jeg er tilfreds. Jeg glœder mig til tru TV kommer med internet, så får vi endelig hurtigt internet. Det der med parabol internet er ikke pengene vœrd, jeg havde et de kalder IPstar tra TOT, magen til lort for dyre penge skal man lede lœnge efter, hastighend var nogle gange nul, for at sige det lige ud, du er heldig hvis det virker en hel time, og det kostede 2400 bath om måneden. Når du bor på landet i Thailand er det begrœnset hvad internet du kan få, men vi må håbe at det bliover bedre med tiden. ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 12/11-2011 10:54
|
bannok skrev: Det der med parabol internet er ikke pengene vœrd, jeg havde et de kalder IPstar tra TOT, magen til lort for dyre penge skal man lede lœnge efter, hastighend var nogle gange nul, for at sige det lige ud, du er heldig hvis det virker en hel time, og det kostede 2400 bath om måneden. Velkommen i "klubben". Jeg betalte blot godt 60.000THB for 1 år incl. parabol og opsætning. Var lovet op til 1Mb, men det oversteg aldrig hvad jeg havde som blue-tooth på tlf. RØVERI, - Ja, i den grad!! |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/11-2011 04:02
|
|
Himmelhunde. Har fået en reklame fra true hvor man kan få internet fra 7 Mbps til 20 Mbps fra 599- 1.299 . Det tilbud skulle gælde til 31December 2011 Det se ud til at jeg så har være heldig med true internet kan ikke genkende de problemer som AL 48 skriver om Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 13/11-2011 05:26
|
Bannok og al 48 bor på landet, mens thai Kurt bor i Patthaya. Jeg troede egentlig at det var ligegyldigt hvor man boede når vi taler om parabol - men det er det åbenbart ikke. True TV virker godt nok - hvorfor så ikke internettet? Men trods alt.... mange tak for indlæggene. Himmelhunden. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/11-2011 13:03
|
|
Himmelhunden Har boede på landet selv og det snart er mange år siden og der virke true TV den gang havde true ikke internet men havde Tot som var meget dårlig i forhold til det jeg har nu har også haft det her i Pattaya og det var lige så dårlig derfor valg jeg at skifte til true internet. Når man få internet via parabol sider den til internette sammen med parabol til tv som en lille parabol. Hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver tage ned fra satellit? Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 13/11-2011 13:43
|
thaikurt1 skrev: Himmelhunden Har boede på landet selv og det snart er mange år siden og der virke true TV den gang havde true ikke internet men havde Tot som var meget dårlig i forhold til det jeg har nu har også haft det her i Pattaya og det var lige så dårlig derfor valg jeg at skifte til true internet. Når man få internet via parabol sider den til internette sammen med parabol til tv som en lille parabol. Hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver tage ned fra satellit? Præcis, hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver taget ned fra en satellit - det er det jeg heller ikke forstår. Himmelhunden |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 13/11-2011 14:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Himmelhunden skrev: thaikurt1 skrev: Himmelhunden Har boede på landet selv og det snart er mange år siden og der virke true TV den gang havde true ikke internet men havde Tot som var meget dårlig i forhold til det jeg har nu har også haft det her i Pattaya og det var lige så dårlig derfor valg jeg at skifte til true internet. Når man få internet via parabol sider den til internette sammen med parabol til tv som en lille parabol. Hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver tage ned fra satellit? Præcis, hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver taget ned fra en satellit - det er det jeg heller ikke forstår. Himmelhunden Jeg bor på landet, nærmere Pakham, Buriram provins her kan man ikke få true internet ENDNU og vi har true tv via parabol, lige ledes har vi også prøvet deres telefoni hvilket heller ikke virker her, og det vi har fået forklaret er fordi der er for langt til en af deres sende master, tot kan heller ikke bruges her, jeg har internet ved Cat telekom, og tlf. ved Ais Så nej parabol er ikke ens betydning med at internet er muligt.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 13/11-2011 15:35
|
buster40 skrev: Himmelhunden skrev: thaikurt1 skrev: Himmelhunden Har boede på landet selv og det snart er mange år siden og der virke true TV den gang havde true ikke internet men havde Tot som var meget dårlig i forhold til det jeg har nu har også haft det her i Pattaya og det var lige så dårlig derfor valg jeg at skifte til true internet. Når man få internet via parabol sider den til internette sammen med parabol til tv som en lille parabol. Hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver tage ned fra satellit? Præcis, hvorfor skulle det så ikke virke da det bliver taget ned fra en satellit - det er det jeg heller ikke forstår. Himmelhunden Jeg bor på landet, nærmere Pakham, Buriram provins her kan man ikke få true internet ENDNU og vi har true tv via parabol, lige ledes har vi også prøvet deres telefoni hvilket heller ikke virker her, og det vi har fået forklaret er fordi der er for langt til en af deres sende master, tot kan heller ikke bruges her, jeg har internet ved Cat telekom, og tlf. ved Ais Så nej parabol er ikke ens betydning med at internet er muligt.... Måske er der noget i kan bruge her. De reklamerer med internet uden kabel (billigt): http://www.3bb.co...sl/6mb.php |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/11-2011 15:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Himmelhunden skrev: Måske er der noget i kan bruge her. De reklamerer med internet uden kabel (billigt): http://www.3bb.co...sl/6mb.php Hvad får dig til at tro, at det er wireless (kabel fri) ? Der skal lægges kabel ind, men routeren du får med når du køber pakken, er med Wi-Fi indbygget. Har det selv og der er kun eet kabel udtag. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 13/11-2011 17:26
|
DK skrev: [quote]Himmelhunden skrev: Måske er der noget i kan bruge her. De reklamerer med internet uden kabel (billigt): http://www.3bb.co...sl/6mb.php Hvad får dig til at tro, at det er wireless (kabel fri) ? Der skal lægges kabel ind, men routeren du får med når du køber pakken, er med Wi-Fi indbygget. Har det selv og der er kun eet kabel udtag.[/quote - Fordi der står:3BB gives you happiness in broadband world 6 Mb 590 baht, no requirement for fixed line telephone Og når du klikker dig ind på: 3BB Wireless (New), kommer billedet og beskrivelsen af forbindelsen. Derfor. Men måske ikke wireless alligevel?? Redigeret af AL 48 d. 13/11-2011 17:38 |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 14/11-2011 03:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
AL 48 skrev: DK skrev: [quote]Himmelhunden skrev: Måske er der noget i kan bruge her. De reklamerer med internet uden kabel (billigt): http://www.3bb.co...sl/6mb.php Hvad får dig til at tro, at det er wireless (kabel fri) ? Der skal lægges kabel ind, men routeren du får med når du køber pakken, er med Wi-Fi indbygget. Har det selv og der er kun eet kabel udtag.[/quote - Fordi der står:3BB gives you happiness in broadband world 6 Mb 590 baht, no requirement for fixed line telephone Og når du klikker dig ind på: 3BB Wireless (New), kommer billedet og beskrivelsen af forbindelsen. Derfor. Men måske ikke wireless alligevel?? Nej 3BB kan heller ikke bruges her, men som sagt cat telekom kan, der kan man få en 1mb forbindelse, som er det bedst mulige her på landet hos os. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.