Se indlæg|
Indenrigs flyvning i Thailand
|
|
| New-Hope |
Lagt på d. 17/11-2011 12:55
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 76 |
Hej Jeg skal i morgen tidlig flyve fra Bangkok til Udon Thani, er der noget jeg skal være opmærksom på, har aldrig fløjet indenrigs i Thailand.. |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 17/11-2011 13:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Nej, du skal bare huske din billet og dit "Kor Por 2" dokument, saaa skulle der ikke vaere nogle problemer. |
|
|
|
| New-Hope |
Lagt på d. 17/11-2011 13:12
|
|
johnhelt skrev: Nej, du skal bare huske din billet og dit "Kor Por 2" dokument, saaa skulle der ikke vaere nogle problemer. Du mener det papir der sidder i mit pas?, jeg troede ikke jeg skulle igemmen emigrations myndighederene når jeg flyver indenrigs... |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/11-2011 13:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
New-Hope skrev: johnhelt skrev: Nej, du skal bare huske din billet og dit "Kor Por 2" dokument, saaa skulle der ikke vaere nogle problemer. Du mener det papir der sidder i mit pas?, jeg troede ikke jeg skulle igemmen emigrations myndighederene når jeg flyver indenrigs... Det skal du heller ikke, men du skal sikkert vise legitimation, altså pas, ved check-in. security og boarding. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 17/11-2011 14:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej New-Hope, sorry det var bare en daarlig joke. Du skal blot huske din billet og hvis du har betalt med kredit kort skal du huske det..og saa selvfolgelig noget ID...saa er den ikke laengre :-) |
|
|
|
| New-Hope |
Lagt på d. 17/11-2011 14:09
|
|
Takker... blev sku da lidt nervøs... hahaha... er det samme show med hensyn til sikkerhed kontrol?, altså ingen væsker og lign... Mvh NH |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 14:10
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Normalt er det altså nok med et pas (eller ID-kort for en Thai). Det er selvfølgelig en smule nemmere ved tjek-ind, at man kan vise sin e-ticket, så de ikke skal lede efter een i systemet. Der er masser af rejsebureauer, som køber indenrigs med rejsebureauets kreditkort, og så har den rejsende ikke kreditkortet. Uagtet dette, så er det altid en god ide at læse betingelserne, herunder om man skal betale for bagage, eller om den skal være mindre end 20 kg. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| New-Hope |
Lagt på d. 17/11-2011 14:18
|
|
Jeg fik den billigt med Airasia, thb 2400 retur, men alt koster ekstra... så jeg har kun den tilladte håndbagage med på 7 kilo.. Mvh NH |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/11-2011 15:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Johnhelt skrev: Du skal blot huske din billet og hvis du har betalt med kredit kort skal du huske det.. Robert Kronberg skrev: Normalt er det altså nok med et pas (eller ID-kort for en Thai). Det er selvfølgelig en smule nemmere ved tjek-ind, at man kan vise sin e-ticket, så de ikke skal lede efter een i systemet. Der er masser af rejsebureauer, som køber indenrigs med rejsebureauets kreditkort, og så har den rejsende ikke kreditkortet. Uagtet dette, så er det altid en god ide at læse betingelserne, herunder om man skal betale for bagage, eller om den skal være mindre end 20 kg. Hilsen, Robert I alle de år at jeg har rejst til LOS og fløjet indenrigs derefter er Jeg ALDRIG nogensiden blevet bedt om at vise den Visa/Credit Card som jeg brugte til betaling af billetterne, selv om fx. jeg betalte rejsebureauet Cash som derefter afregnede med deres kreditkort, og så fik jeg en E-ticket per mail. Derimod Passet skulle jeg altid fremvise ved checkin for at de kunne kontrolere at passagerens identitets svarede til det navn der stod på rejsebeviset + sikkerheds/forsikringskrav (ved fx. ulykkes tilfælde). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 17/11-2011 18:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Vi har normalt også betalt vores biletter med kredit kort, og er aldrig blevet bedt om at vise kreditkort, i Danmark, Tyskland, Tyrkiet, Spanien, Thailand, men sidst vi tog til Vietnam ville de gerne se det kredit kort der var betalt med !! det var dog kun på turen fra Saigon til DaNang og ikke retur. Kim
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.